[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:25

Lena: clinic rijden is ook leuk, ken floor niet maar een frizse blik is altijd leuk.

Ik rijd ook de klasses uit, ook omdat opstappen/ losrijden nog niet gaat hoe ik graag zou willen.. en paard moet het ook in koppie en lijf aankunnen natuurlijk.
Succes iedereen die dit weekend op pad gaat, ik ga volgende week wer

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:31

Marietje35 schreef:
Sommige mensen komen ook zo vreselijk dicht langs!

Heel bizar inderdaad.

Ik rijd ook uit, maar niet omdat paard het geestelijk nodig heeft, maar omdat het toevallig zou uitkomt en ze lichamelijk nog niet klaar is om hoger te starten. Neem dus meteen selecties mee, dat vind ik leuk. We proberen ook viertal of zestal te gaan rijden komend seizoen.

Clinics zijn inderdaad leuk! Veel plezier, Lena!

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:54

Ik ook nog niet :-)
komt hier uit de buurt, wellicht ook leuk om bij te gaan lessen. Is iig een laagdrempelige manier om het te proberen zo

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:10

Hoe was de clinic, Lena?
Hoe is het gegaan, Marietje?

Ik ben alweer klaar. Opzich wel fijn gereden, maar niet helemaal naar mijn zin. Wat dingen waar we op getraind hadden gingen met inrijden heel fijn, maar in de proeven niet en dingen die met losrijden niet goed gingen gingen in de proeven wel weer. :') Ik raak haar net een beetje kwijt in de proef, soms net wat weglopen over de buitenschouder, soms net iets sterk worden en de andere keer net iets heftiger reageren op een hulp. Dus daar wat opmerkingen over, net als het omspringen achter na opvangen middengalop 1 keer.

Maar wel 2 keer 1e met 200,5, met commentaar : 'fijn om naar te kijken, heel mooi beheerst' en 207,5 met commentaar: 'genoten van je proef'. Doel was vandaag fijn rijden en 4 winst rijden, 2e sowieso gehaald, 1e ook wel redelijk. Kon nog wel stuk fijner, maar al een stuk beter dan vorige keer.

EDIT: Oh en eindelijk weer een 9 voor halsstrekken! Tijd geleden, dus dat was fijn. En de middendraf is eindelijk goed. In de B en L1 vaak een 5/5,5/6 en nu een 8 met keurig. :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:54

Gefeliciteerd MWM, doe je goed op de vroege ochtend!!

@Alpha, jij reed altijd in Hulten? Al eens in Udenhout geweest? Liggen wel 2 ringen naast elkaar maar wel met meter of 2 tussenruimte en groot losrijden, vind het daar nooit echt druk aanvoelen.

Ik start expres vaak op verschillende locaties, juist omdat ze het eng vind en vertrouwen moet krijgen dat het allemaal wel meevalt. Vaak als dan een paar keer laat kijken, is het daarna ook goed, en door de tijd heen merk ik al dat ze steeds dapperder wordt.
Had deze maand ook veel willen starten als voorbereiding voor de kampioenschappen maar ik zit er helaas nog steeds niet op, hoop volgend weekend eindelijk....

Marietje: wanneer is bij jullie de regio?

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:35

@marietje; gefeliciteerd! Mooie punten!

Clinic was op zich leuk, paard vind die locatie nog wat spannnend dus goed om daar zonder wedstrijdspanning te kunnen oefenen. Op zich geen nieuwe dingen gehoord, maar wel fijn kunnen rijden.

Wilde graag bin haar de clinic rijden om te kijken of het zou passen qua instructie, maar blijf waar ik zit denk ik

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:15

@ Mywishmax; Gefeliciteerd!! Mooie punten! Ik raak die van mij ook beetje kwijt in de proef, kruipt dan erg achter mijn been
@ Haike; Hoe gaat het? :(:) 3 februari
@ Lena; Leuk dat je er wat aan had!

Hier ook weer weggeweest, hij kroop dus inderdaad erg achter mijn been, dus niet echt heel fijn gereden, maar toch nog prijs en 4 winst.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:25

Lena: mooi dat de clinic leerzaam was, soms is wat anders proberen een mooie manier om te kijken of het zou kunnen klikken.
Gefeliciteerd MWM en marietje!! Supergoed

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:24

MyWishMax: wow wat een punten, gefeliciteerd!
Lena82: Fijn dat het een leuke clinic was

Gaan er nog starten komend weekend? Wij gaan zondag weer op pad! Ben benieuwd :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:05

Succes alvast Vaaleriee!

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:06

Bij mijn vereniging is er komend weekend wedstrijd. Zaterdag schrijf ik bij de pony's, zondag zelf starten. Ik ben ook heel benieuwd, want met de les gisteren (in de wedstrijd-bak) heeft ze wat mooie rodeo-moves laten zien. (in her defense, het begon als een malle te hagelen tijdens de les)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:18

Hier geen wedstrijden, ik train even lekker door voor de regio.

O jee Aaidaa, als ze dat het weekend dan ook maar niet doet. :D

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:37

De laatste keer dat ik daar wedstrijd had, begon het ook te stortregenen tijdens mijn proef... volte in rengalop als gevolg :roll: (verder is ze wel heel lief hoor) Gelukkig wel winst in beide proeven, maar ik hoop toch maar dat het zondag droog is tijdens mijn proeven :=

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:48

Ik ga zondag starten. Eens kijken wat het ons brengt:-) Iig wel fijn gelest van de week, dus hopelijk nu tijdens de proef hetzelfde gevoel evenaren.

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:58

Niet hetzelfde gevoel als tijdens mijn les, maar wel fijn kunnen rijden. Losrijden gaat altijd fijner dan de proef op de en of andere manier -O-

Eerste proef 2 prijs en 192,5, tweede proef was ie fijn los in zn lijf maar slordiger gereden en een flinke storing. Toch nog 187,5. Ben best tevreden op zich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:13

Aida fijn gereden zonder stortbui vandaag?

Lena gefeliciteerd! Tussen thuis, losrijden en in de ring is het ook wel logisch niet allemaal even fijn gaat, in de ring moet hey toch op preciezere plek gebeuren dan met losrijden

Marietje weer knappe punten!

Ik helaas nog in.de lappenmand en daardoor de kampioenschappen moeten afmelden komend weekend, echt heel oliebol maar helaas

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:19

Is helemaal waar Haike. Wordt gelukkig wel steeds constanter allemaal, dus komen er vast wel. Lessen doe ik eigenlijk nooit thuis, maar ga naar mn instructeur. Thuis rijd ik altijd voor mezelf, maar krijg m dan ook ng niet zo fijn als tijdens mijn les.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:28

Lena: mooie punten gefeliciteerd..
Hier vrijdag gereden, eerste proef afgegroet, en mocht van de jury gelukkig mijn pony aanpakken:p en mezelf zelfvertrouwen ingefluisterd.. 2 e proef was ze moe ( goh ) maar braaf proefje en wel winst.. maar ff wat meer op pad samen.. gelukkig veel leuke dingen op de planning.
Linic van jill huybreghts, traini gsweek met rien vd schaft km maken is belangrijk voor ons.. puntjes voor de m zijn iig binnen, maar moet echt zelf meer vertrouwen krijgen

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:25

Goede punten Lena! Gefeliciteerd.

Robbie88: Jammer van je eerste proef maar knap dat je je tweede proef nog winst heb gereden.

Ik had gisteren ook wedstrijd. Het begon met dat ik mijn kop koffie over m'n dekje heen gooide om vervolgens mijn trailersleuteltje in het trailerslot af te breken. Hele goeie start.

Uiteindelijk wel prima kunnen rijden alleen de punten waren erg bijzonder. Eerste proef 190,5 en de tweede 175,5. Bij dezelfde jury en vond zelf de tweede proef fijner gaan :') Nog nooit zo'n groot punten verschil gehad. Maarja, we hebben de afgelopen twee weken weinig kunnen rijden door wondjes aan zijn sprongen en de proefjes van te voren niet geoefend, dus ben eigenlijk best tevreden met die 190.5. Op naar de volgende!

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:59

Goed bezig allemaal en proficiat!

Hier een fijne, zware les gehad afgelopen week en gisteren een buitenrit van 1,5u gemaakt. Buitenbakken waren niet te doen en binnen super vol, dus hop, lekker naar buiten in de zon; kilometers rechtuit maken en een frisse neus halen :D. Verder trainen we lekker door voor de wedstrijden. Heb ook een nieuw hoofdstel sinds 1 week en daar loopt ze nog fijner op!

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:14

@haike, tijdens de eerste proef had ze nog wat spanning, waardoor we wat slordigheidjes hadden. De tweede proef ging wel fijn vond ik. Maar ik had 172,5 & 176, dat viel me een beetje tegen -O- Was er overigens wel twee keer vierde mee. Volgende keer beter :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:31

@ Lena; Gefeliciteerd! Misschien toch beetje spanning van jou in de proeven waardoor het minder gaat als met losrijden?
@ Haike; Jeetje zeg, wat ontzettend zuur!! :(:) :(:) Ik weet helaas maar al te goed hoe het is. Heel veel beterschap en dat je maar snel weer lekker kan rondrijden.
@ Lena; Dat klinkt akelig bekend. :D :+ Denk dat iedereen dat wel heeft. Al moet ik wel zeggen dat ik nu op een punt ben gekomen dat ik alleen ook een heel eind kom.
@ Robbie; Jammer van je 1e proef, maar 2e toch winst, gefeliciteerd! Wat ging er mis met de 1e?
@ Vaalerie; Dat is een mindere start van de dag. gefeliciteerd met je winst! Had je niets aan het commentaar?
@ Alpha; Lekker getraind
@Aaida; Jammer volgende keer beter :(:)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:32

Marietje35 schreef:
@ Lena; Gefeliciteerd! Misschien toch beetje spanning van jou in de proeven waardoor het minder gaat als met losrijden?
@ Haike; Jeetje zeg, wat ontzettend zuur!! :(:) :(:) Ik weet helaas maar al te goed hoe het is. Heel veel beterschap en dat je maar snel weer lekker kan rondrijden.
@ Lena; Dat klinkt akelig bekend. :D :+ Denk dat iedereen dat wel heeft. Al moet ik wel zeggen dat ik nu op een punt ben gekomen dat ik alleen ook een heel eind kom.
@ Robbie; Jammer van je 1e proef, maar 2e toch winst, gefeliciteerd! Wat ging er mis met de 1e?
@ Vaalerie; Dat is een mindere start van de dag. gefeliciteerd met je winst! Had je niets aan het commentaar?
@ Alpha; Lekker getraind
@Aaida; Jammer volgende keer beter :(:)

Nee er stonden echt drie dingetjes bijgeschreven dus kon er jammer genoeg vrij weinig mee.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:38

Hmm, dat is jammer dan ja. Sowieso hoort bij elke 5 (of lager) commentaar.
Heb je het ook niet op film?

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:41

@valeriee, als je dat hebt vind ik altijd zo lastig. Dan weet je ook niet waar het nou aan lag. Ik verwacht eigenlijk bij elke onvoldoende wel een opmerking haha. De meeste jurys doen dat gelukkig ook wel.

Dat er gister bij ons maar 2 mensen met wp in de klasse waren, was voor mij wel een geruststelling dat het niet helemaal aan mij lag haha.