[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:36

Ik heb ze dit jaar maar 2 maanden niet op de wei gehad,toen was het echt te nat.
Dat vind ik echt drama,want het is vechten om de paddock en dan wil ik ze er echt 2 x per dag uit.

Mijn rooie is vandaag op een ijzer gegaan,haar voorvoeten brokkelden wat te ver af door alle steentjes hier op het terrein.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:39

Ja, ik heb ze in de bak staan. Of ja, je hebt bij mij zeg maar de buitenstallen, daar zit voor een klein strookje zand (zeg iets van 10 op 15 ofzo, heel klein iig) wat nog betegeld moet worden, dat loopt in een L-vorm naar de overkapping aan mijn binnenstallen (daaronder voer ik en zit ook de wateraansluiting), en aansluitend mijn (nog niet omheinde) rijbak.
Bij paarden die niet goed samengaan smijt ik de buitenstallen open dat ze daar nog kunnen eten en drinken als het onder de overkapping niet lukt samen.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:41

Cp fijn dat het weer goed gaat met je paarden! Hoe gaat het met de veulens?

urielle, succes met insemineren en met je zwarte!

Cordia had vandaag ook vrij, gister hard gewerkt en zondag weer op concours, dus vanaf morgen ook weer aan de bak.
Ojan heeft na de cross een spier in zijn bil verrekt, dus die was slecht de eerste week, vorige week al beter, zondag bijna ok en vandaag was hij weer goed, doe nog wel rustig aan maar hij is fris zat.

Hier staan ze ook lekker op de wei, in de winter niet dan staan ze in de bak, maar nu ze op de wei staan is het makkelijker en fijner om ze een dagje of wat vrij te geven.

Punz, ik vind dat je een zeer goede positieve instelling hebt over hoe en wat en vooral jezelf!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:43

Ambre. Oh, dan ben ik ook simpel hoor, als er een reden is om er ijzers onder te slaan zitten ze er hier ook zo onder.

Urielle, hier mogen ze van nov (soms dan nog wel op de wei) tot mei niet op de wei, staan Sjol en Toobs ook op stukje stelcom platen overdag.
Wei is dan tja.. zompig moeras waar je zelf al tot over je enkels in zakt, daar kan je echt geen paard in zetten.
Is ook de reden dat ik mijn ukkepuk deze winter weer naar verweggistan stuur, zou niet weten wat ik met haar moet in de winter.

SJ, balen van die spier, maar ja, dat trekt gelukkig wel weer snel bij.

Mijn ukkie, vandaag... helemaal blij mee.
Ik moet over de weg naar de vereniging, eerst vanochtend nog getwijfeld of ik het zou wagen of niet, maar ja, ik moet wel als ik straks wat wil en het was nu rustig op de weg.
Dus stoute schoenen aangetrokken en in mijn uppie met ukkepuk naar de vereniging gewandeld.

Daar ook nog even al kletsend echt met voeten van de grond op haar gehangen, mevr. vond dat de normaalste zaak van de wereld. Zaterdag maar eens men tuig erop, kijken op dat past en trailer op en af.
Moet zeggen Sjol haar zadel past haar best goed. pffftttttttt.

saskiaojan

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:17

Leuk filmpje sjol! Ze doet het goed! En jij ook!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:25

Ziet er goed uit sjol!

Vip en spirit staan 24/7 buiten, als t nat kan worden kunnen ze kiezen binnen of buiten.
Kalim gaat ook zodra t mag 24/7, al lijkt ie nu al drachtig.. M'n ranke arabiertje :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:29

Aha! Ook AV'tjes hebben eetproblemen, ehhhh, slankblijf problemen, dat is dan weer een opluchting, dat ik niet de enigste ben die tegen de spekkies moet vechten.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:31

Ik vecht er niet meer tegen.. Kansloze missie al 15 jaar :=
Hij doet ook niets meer, moet m echt oppakken maar ben nogal tijd en motivatie loos wat dat betreft

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:33

Hier ook kansloos, ging redelijk, tot vorige week, als ik haar gewoon rijdt/men blijft er nog wat model in zitten, maar aangezien mevr. niet helemaal goed liep week vakantie te pakken.
Als het niet zo'n vreetbeer was zou ik pas na 2 wkn eens weer gaan kijken, maar dan is ze alweer dicht gegroeid vrees ik en een bevangen paard loopt ook niet fijn.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:35

Wel lekker goedkoop in de kost!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:36

Dat zeker ambre :=
Gelukkig is kalim nooit bevangen geweest maar ben daar wel bang voor.. Hij krijgt buiten z'n medicijnen voor athrose met een handjemuesli helemaal niets maar toch bizar

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:37

Valt tegen.. Toen mevr. nog volop in de sport mee draaide dus Z liep en endurance schoof ik ook bijkans 3 kilo krachtvoer naar binnen. (ze moest natuurlijk wel pit hebben)
En nee, toen was ze niet te dik... Nu wel.. grrrrrrr.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:39

Zijn AV's daar gevoelig voor?Ik dacht dat dat wel mee viel?

Toen was het dus nog een echte sportfjord Sjol!
Ik voer mijn welsh ook 2 scheppen krachtvoer per dag en dan krijgt ze nog voordroog.
Nix te vet ook.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:40

Leuk filmpje Sjol! Ik vind het echt leuk om Hepsie zo een beetje te kunnen volgen.

En eetproblemen, spreek er niet over :') Heb hier een Arabier en een Welshje staan, kan je ook je lol op. Arabier stuw je de hele winter vol omdat hij ander een zak met botjes wordt, maar gras moet je op letten bij hem. Gaat hij snel overstuur van, maar hij heeft ook lastige darmen. Hij is trouwens of graatmager, of net wat te dik. Zit niets tussen, dus dan maar een beetje spekkie.
Welsh pony is om van te janken, die heb je net lekker op gewicht en nu staan ze een weekje of 2 op een (postzegel)weitje en BOEM. Hallo vetophopingen op de rug en hals, ik heb jullie niet gemist :') .
Rampzalige is dat ik ze in de zomer in eigen beheer heb (voor de rest staan ze op pensionstal), dan moet de kleine dus op dieet. Maar dan kom ik dagelijks op de wei en staat mijn Arabier (die het gras voor de lijn best kan hebben) netjes achter het draadje op het kale stukje en kan ik madame Welsh ergens uit een ander weiland vissen waar ze bijna onder het gras verdwijnt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:42

Als ze maar werken, dan kan je er best wat in gooien, maar niet werken... oeps..

Welsh met 2 scheppen is ook flink, maar zijn van die heerlijke bloed kikkers.

Mooney, dankjewel voor je post, zie weer in dat iedereen met dik en dun aan het vechten is.

Gelukkig nu mijn 3 paarden op 1 stukje staan, dus ik bepaal hoeveel gras erbij geprikt wordt.
Niet veel dus.. Zwarte stop ik wel extra eten in, die heeft langste nek, kan aan andere kant van draad eten (gras en kuil).
En ahum... Sjol is hier de escape artist.... (respectloos monster als het om stroomdraadjes gaat)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:48

Ik heb vroeger zo'n Welsh A nog wel eens op haar buik onder de draad door zien kruipen om in een vette wei te komen.
Hilarisch was dat!
En fjorden zijn natuurlijk echte criminelen,die gaan over lijken voor vreten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:49

Ik heb hier een welsh A die niet binnen te houden is. :x Hij kruipt er gewoon onderdoor.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:51

Ik heb een uitzondering denk ik ambre, wordt dik van lucht

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:53

ambre schreef:

Nou die van mij laat dr vreten staan en snoep tuft ze uit :') Ze is wel altijd op zoek, dat wel.

Hepsie is wel braaf zeg!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:55

Nies_ schreef:
ambre schreef:

Nou die van mij laat dr vreten staan en snoep tuft ze uit :') Ze is wel altijd op zoek, dat wel.

Hepsie is wel braaf zeg!

Nou, dan heb jij een bijzondere, a typische fjord :D :+

Maar zo te lezen is de gemiddelde Welsh nog erger!
Schaamteloos! Op je buik onder het draad door...

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:56

Mijn fjord groeit van lucht en Cordia (NF) ook.... het is echt niet normaal, gaat bijna niks in staan op schraal grasland, maar het zijn bijzettafeltjes....

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:58

Gelukkig heb ik hier allemaal kleinere weitjes. Eerst mag vip alles opeten (die is al lastig op maat te houden), dan mogen de ponies er overheen. Vooral de B en C pony moet ik goed in de gaten houden maar Spirit heeft momenteel ook nog te veel vetjes (eet gras met vip mee maar krijgt maar halve schep biks). Ik probeer hem nu een aantal uren van de wei te halen en vip dan door te laten eten.

Maar dan de shet, die is echt heel lastig op maat te houden. Ondanks hele kale wei, handje vitaminen en bijna dagelijks beweging, wel 12 maanden drachtig.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:58

Dat heeft Angel dan weer wel :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:59

Haha dan zit het in de genen, ik heb er eentje zonder papier. Maar hangt een beetje tussen sectie A en B. Die gaat tussen draden door, eronderdoor of eroverheen. Maakt niet uit. Ze doet het wel vakkundig, er is zelden wat kapot, dat scheelt dan weer. Zo af en toe maakt ze gewoon het hekje open als er een handvat op zit. Ze hebben ook stallen die met elkaar verbonden zijn, dan staan ze opeens in elkaars stal. Heeft madame de tussendeur open gekregen :') Houdini pony.
En die van mij staan ook als duo zonder anderen (zijn een beetje onruststokers in grote groep :') ), maar de Welsh weet door schooien bij de stalbaas toch altijd veel te veel te eten te krijgen.

En Suus, ik heb ook een tonnetje hoor. Ik hoor het meer bij de Arabjes, dat die snel dik worden.
Dit is hem in topconditie
Afbeelding
Maar meestal is hij zo (mag ook als recreatie/artrose pony)
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:08

Zoek de 10 verschillen!
Ach als hij het maar naar zijn zin heeft!