Melzazu, jammer dat je net geen winst hebt gereden. Rijden in een zwembad is ook niet al te prettig. Die van mij zou staken, die haat plassen .
En plezier is inderdaad het belangrijkste. Ik zie soms mensen hun frustraties botvieren op hun paard, die hebben er dan duidelijk geen plezier in
Getup
Geplaatst: 12-10-25 09:32
Kwam met m'n Houston merrie ook aan bij een zwembad . Ze was net 4 en het was haar 2e wedstrijd.
Mijn man was mee ( want ze was moeilijk te laden). Die kijkt naar die bak , schud z'n hoofd en zegt:" gaat ze nooit doen" .
Dus ik erop , losrijden ( was binnen) en de ring in. Nou ja ..hij heeft haar erin moeten duwen en verder als een paar meter Kwam ik niet . Dus afgegroet en naar huis.
Ohja moesten eerst nog n paar 100 m naar het dorp lopen, zoekend naar een muurtje waar we naast konden parkeren omdat we haar op die grote wei niet geladen kregen
Dat laden ging later trouwens super , nadat we n andere trailer hadden, toen kon ik alleen op pad.
MyWishMax
Geplaatst: 12-10-25 18:43
Geweldig getup dat moment misschien niet maar nu mooi verhaal.
Ik ben net terug van onze 1e echte buitenrit weer na botbreuk van paard Ze was was heet en beetje stout maar was heerlijk! Wel veel sneller moe door de indrukken en toch wat spanning, maar hebben vooral gestapt en wat stukken lekker gedraafd. 1 klein galopje en dat begon met paar fikse bokken Voor haar doen dan
Ze loopt altijd bruggen over en dat hebben wr na blessure ook alweer paar keer gedaan want die komen we in de wijk tegen. Maar nu weigerde ze en ging echt in de achteruit en omdraaien. Hebben daar wel 5 minuten staan prutsen want paard van vriendin durfde ook niet. Uiteindelijk is zij afgestapt en gingen ze braaf en daarna nog 4 bruggen gehad zonder probleem Geen idee wat het probleem van die ene was. En ze mag het best spannend vinden maar niet blind achteruit of omdraaien. Waarschijnlijk even te veel opgebouwd want voor die brug kwamen we langs een stal waar ze ook beide in de ankers gingen en omstebeurt 3 passen vooruit, 10 achteruit en omdraaien. Dan de ander voorop een paar passen en hetzelfde. Tot ik even streng deed en ze toch maar er langs ging en dan kan je meteen weer lange teugel geven haha
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 12-10-25 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Getup
Geplaatst: 12-10-25 18:46
Ach, ik was al blij dat het losrijden zo fijn ging en nam het een jonkie niet kwalijk dat ze niet in die bak / zwembad rond ging.
Bleek later dat ze eigenlijk in vele bakken niet wilde
Fijn MWM ! Paardlief zal ook wel erg blij geweest zijn ja
Waren net naar de buitenbak , was zulk mooi weer.
melis_93
Geplaatst: 13-10-25 21:34
even een snelle bijlees, ik ga vanaf nu weer wat fanatieker bij blijven
Gabbergill duidelijke uitleg met het zwarte paard, jammer maar snap je keuze goed!
Altijd jammer als je de punten voor je gevoel te ver uit elkaar liggen, maar net wat Mwm zegt met verschillende juryleden is het niet altijd te vergelijken. Ik denk vaak maar dat de waarheid in het midden ligt als je voor je gevoel 2 fijne proeven rijd en het verschil toch wat groter is
Melzazu niet de meeste ideale omstandigheden vorige week, maar fijn dat je wel tevreden bent, en je zit ook niet ver van de winst af!
Ik vind het juist heerlijk dat hier op moment nog best veel buitenwedstrijden zijn die ook Z uitschrijven, dat is binnen toch altijd wel een heel stuk beperkter
Melzazu zeker niet jouw talent om steeds laatste te worden, ik vind het jouw talent juist dat je heel eerlijk relativeert en altijd het positieve eruit haalt ook bij de mindere dagen! Plezier in onze hobby is het allerbelangrijkste
Noukie dat is wel gek inderdaad. Misschien de organisatie gevraagd om een oefenproef te mogen rijden HC?
Mwm heerlijk weer op buitenrit, en ondanks de obstakels toch een lekker rondje
Melzazu hoe is het dit weekend gegaan?
Wij hebben vorige week oefenrondje clubkampioenschap gereden, 1e proef veruit onze fijnste Z2 proef, 2e proef heel tevreden over, 2 wissels nog niet helemaal goed. 238 en 207 Dus ook daar denk ik maar dat de waarheid in het midden ligt. Ere zat zeker verschil in de proeven, maar niet zoveel. Maar een heel fijn oefenrondje en nog een 3e prijs het in clubkampioenschap
Gisteren mochten we ook weer op pad, lekker kunnen rijden. En weer steeds meer controle. Wissels worden steeds beter, nog 1 met een bok maar inmiddels 3 vd 4 die er aardig op leken in de 2e proef. 1e proef ook 2 prima wissels. Heel blij met de vooruitgang die we maken en ook heel leuk om dat terug te zien in de scores, in de 1e proef een 5e prijs met 217,5 en de 2e proef wonnen we met 222 Dat laatste had ik zeker niet verwacht, maar heel leuk
Apple
Geplaatst: Gisteren, 10:10
Heb ik hier vorige week nog gepost dat ik in de winter liever alleen start als zowel losrijden als proef in de binnenbak is, heb ik mij in een vlaag van verstandsverbijstering gewoon opgegeven voor zowel november als december bij de locale rijvereniging (buiten losrijden, binnen starten)
Plan van Aanpak: 's ochtends daar gewoon al heen gaan om aan te melden en te betalen, dan kijken hoe de buitenbak erbij ligt. Mocht dat vreselijk zijn dan lekker thuis losrijden in de binnenbak en dan onder de man ergens tussen de 5-10 minuten stappen naar de rijvereniging.
Aangezien Paardlief zich nogal anders gedraagt zodra de vlechten er in zitten zal dat 'rustig naar de rijvereniging stappen' meer lijken op 'alvast de passage oefenen onderweg' dus misschien dat ik daar ook nog even een plan B (de wederhelft naar de rijvereniging laten rijden) of plan C (met de trailer) tegenaan gooi.
En mocht het vreselijk weer zijn dan kan ik ook nog besluiten om niet te starten.
Getup
Geplaatst: Gisteren, 10:14
En anders dagelijks vlechten Of een rondje om richting wedstrijd. Maar dan heb je wel bos nodig, anders is t niet tof.
Er naar toe kunnen rijden is echt handig , deed ik vroeger ook. En dan ook thuis al even kunnen losrijden is ook al fijn.