Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:42

Hier gisteren geen winst gereden. Merk dat ik wel een beetje teleurgesteld ben. Voor mijn idee ging het namelijk wel goed. Jammer dat de jury daar niet zo over dacht :Y) Maar goed, kan gebeuren en op naar vrijdag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:55

Autumnn schreef:
Hier gisteren geen winst gereden. Merk dat ik wel een beetje teleurgesteld ben. Voor mijn idee ging het namelijk wel goed. Jammer dat de jury daar niet zo over dacht :Y) Maar goed, kan gebeuren en op naar vrijdag.

Stond er wel commentaar bij waar je wat mee kon?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:26

Suzanne F. schreef:
Autumnn schreef:

Stond er wel commentaar bij waar je wat mee kon?

Sommige punten meer dan met de ander. Maar ja, we nemen het mee voor vrijdag :)

Noisy

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 13:33

Balen Autumn, hopelijk vandaag beter.

Ik mag vanavond ook eindelijk weer. Zin in!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 13:36

Veel plezier alvast!

Pff, wat zijn verenigingen toch slecht bereikbaar.. Pas geleden al een vereniging gemaild en geen reactie. Nu begin van de week 2 verenigingen gemaild en tot op heden nog steeds geen reactie.. Duurt dat bij jullie ook zo lang?

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:22

Wat vervelend voor je. Ik heb een andere ervaring, gebeurd niet vaak dat ik mail met een vraag, maar als dat gebeurd heb ik meestal binnen een dag antwoord.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:46

DemiSisa schreef:
Veel plezier alvast!

Pff, wat zijn verenigingen toch slecht bereikbaar.. Pas geleden al een vereniging gemaild en geen reactie. Nu begin van de week 2 verenigingen gemaild en tot op heden nog steeds geen reactie.. Duurt dat bij jullie ook zo lang?

Soms wel, maar naast secretariaat hebben veel mensen ook nog een fulltime baan. Ik vind een week wachten ook wel lang, maar soms is het niet anders.

Ik had gisteren gereageerd op een mailtje van 2 dagen oud. Ze vroeg om op te geven, maar helaas zit de wedstrijd vol.

Ik kreeg de volgende reactie...

Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 15:38

PSvanLot schreef:
DemiSisa schreef:
Veel plezier alvast!

Soms wel, maar naast secretariaat hebben veel mensen ook nog een fulltime baan. Ik vind een week wachten ook wel lang, maar soms is het niet anders.

Ik had gisteren gereageerd op een mailtje van 2 dagen oud. Ze vroeg om op te geven, maar helaas zit de wedstrijd vol.

Ik kreeg de volgende reactie...

[ [url=m/KOfGB2.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn god wat een reactie :')
Daar was ik zo klaar mee geweest he, die had ik direct terug gestuurd dat ik niet content ben van deze manier van converseren en ze de volgende keer helemaal niet meer in hoeft te schrijven :') _O-

Mensen snappen echt niet dat als we stoppen dit vrijwillig te doen dat we dan helemaal niet meer hoeven te starten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 17:10

Jeetje wat een bizarre reactie zeg. Die had van mij de volgende keer helemaal niet meer hoeven inschrijven…

Succes iedereen die dit weekend start!

Ik had vandaag een meega slechte training. Maar wat zeggen ze normaal? Een slechte generale is een goede uitvoering? :+

Ze waren op stal alles klaar aan het maken voor de open dag van morgen. In de bak waren ze bezig met spiegels en ramen lappen maar in hun pauze kon ik even snel mn proef oefenen voor zondag. Ze hadden de ladder langs de bakrand gelegd en dat was dus echt vreselijk eng. Paard was compleet over de zeik en was niks meer mee te beginnen. Proef nog half kunnen oefenen maar 1 hoek van de bak was niet bereikbaar.

Heeft iemand ervaring met zo een schrikkerig paard? Er hoeft maar iets anders te zijn in de bak en ze wil er niet langs en is compleet over de zeik. 1 natte plek in de bak, een zonnestraaltje die naar binnen komt, een stukje zand wat net geharkt is omdat er mest is weg gehaald en een iets andere structuur heeft dan de rest en ze is helemaal over de zeik.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 17:18

Heb je toevallig mijn paard gestolen? :p

Nee grapje, maar herkenbaar. Die van mij is overigens wel enorm verbeterd door heel veel blootstelling aan dingen. Vooral springlessen zijn daar goed voor bij mijn paard, maar ik heb ook crosjes, trec lessen etc gedaan. En uiteraard rijden op vreemd terrein. Die verbetering heeft alleen wel jaren geduurd en we zijn er nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 17:51

Toevallig ook Jazz bloed? :+ geeft wel hoop dat het verbeterd.

Ik vind het lastig want heb haar gekocht toen ze niet helemaal lekker in de vel zat. Toen was ze natuurlijk heel rustig en reageerde niet veel. Nu ze goed in dr vel zit komt haar werkelijke karakter naar boven.

Toen ze 1 poort van de bak hebben opengezet voor frisse lucht afgelopen voorjaar heeft het ook 4 maanden geduurd eer we daar normaal langs konden gaan. Alle trucjes hebben we al geprobeerd. Iemand die op een krukje in de bak zat in de hoek? Drama. Dat hebben we inmiddels wel geoefend en gisteren konden we langs kinderen rijden die in de hoek aan het spelen waren. Maar er hoeft maar iets anders te zijn dan normaal en ze is over de zeik.

Aan de hand is ze inmiddels wel een stuk dapperder geworden en schrikt ze niet meer van alles maar onder het zadel is het echt een drama soms. Als we op wedstrijd gaan prop ik er altijd een heleboel naf magic in en dan gaat het vrij goed.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:06

Nee, Duits bloed :p

Wij kochten deze volledig groen, dus was ook weinig over te zeggen. Maar hij ziet inderdaad alles en ook zeker alles wat anders is dan normaal. Het gras rond de buitenbak maaien was ook altijd heel interessant bijvoorbeeld. En ja, mensen die in de hoek zitten ook. Rondvladderende overstekende vlinders zijn ook een hoofdknikje waard. Een druppel die op de bakrand valt is ook heel eng :+ Laat ik me maar niet wagen aan de rest van de lijst.

Maar ik kon tegenwoordig in ieder geval grootste deel van de tijd over de hoefslag en de schrikreactie zijn meestal niet meer ervandoor vliegen maar alleen een pas opzij springen. Dus ja, verbetering.

Als je bij die van jou ook verbetering merkt, zal dat vast wel blijven verbeteren. Kost helaas wel tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:15

We “fijn” dat ik niet de enige ben :D ik kocht haar ook volledig groen. Maar compleet verwaarloosd, mager, vol met wormen en (wat bleek na lang zoeken) flinke maagzweren. Nu alles opgelost is is ze ineens een flink stuk alerter. Het wordt inderdaad langzaam wel beter gelukkig. Was blij dat ik de afgelopen weken eindelijk redelijk normaal langs de openstaande poort kon rijden. Ik denk dat ik gewoon maar af en toe wat random attributen in de bak moet zetten om te oefenen.

Outdoor wedstrijden gaan ons trouwens beter af als indoor vreemd genoeg. Of dat ze dan meer rust heeft omdat ze zich niet zo opgesloten voelt ofzo? Geen idee.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:29

Hier hetzelfde! Deur dicht van de binnenbaan of deur open kan voor leuke situaties zorgen. Hij is gewoon een beetje gekkig. Binnenbanen met een open stuk kunnen voor leuke reacties van hem zorgen. Overigens vind hij het dan aan de hand ook spannend. Hij kan er erg in blijven hangen ook. Het beste werkt zo veel mogelijk aan het werk zetten, dus eigenlijk zelf een hoop afleiding creëren.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 22:14

Hier ook zo’n schrikkerig dier. Vandaag ook weer O:) binnen losrijden liep hij echt voor een 9, eenmaal in de buitenbak was het “ooo help, een paard, oh help. Nog een paard, oh dat mens stond er net niet, oh jee een tuinslang, oh, die boom ken ik niet”. Naja zo ging mijn proef zeg maar. Gelukkig nog twee nette puntjes gereden *\o/* maar vooral mijn eerste proef had echt beter gekund.
Inderdaad wat hierboven al gezegd werd, veel verschillende dingen gaan doen, trec trainingen heb ik ook gedaan. Ook een hele goede. Merk dat mijne minder schrikkerig is op links dus dan rij ik liever even een rondje rechts zodat hij alvast kan schrikken voor de bel gaat :Y)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 07:03

Mijne is thuis vele malen schrikkeriger als op wedstrijd. Vorige stal was het minder, maar zij reageert vooral op paarden horen en niet zien. Maar sowieso meer op paarden als op andere dingen, tor ze dus al wat hoog in de spanning zit. Dan reageert ze op alles.
Op wedstrijd is dat veel minder. En het werkt ook niet om meer mee te nemen of thuis allemaal dingen neer te zetten, omdat dat het probleem niet is :') Is zo erg geworden sinds die tumor en verhuizing. Het is al heel wat dat ze niet meer continu in blinde paniek raakt, dat is nu nog maar heel af en toe zo en dan moet je gewoon afstappen en stoppen voor die dag.

Helaas was gisteren niet onze dag. Tijdens proeven gingen ze voeren dus enorm kabaal naast de bak en werd ze steeds iets strakker. Dan komen we toch echt te kort, want wordt lengtebuiging minder en worden verruimingen weer wat slechter en minder bergop. 2e proef waren ze paarden aan het binnenhalen en in de stapmolen zetten die daar feestje bouwde, dus baan verkennen begon al hinnikend en in haar eigen wereld.

Echt niet lekker gereden dus, voor mijn gevoel ook veel te grote hulpen moeten geven om door te dringen omdat ze zich dan wat afsluit voor me. Dan schiet ze soms van de hoefslag af of wendingen gaan sneller of veel langzamer als normaal waardoor je steeds aan het corrigeren bent. Waren wel 2 keer 2e met 191,5 en 199, maar blehg.

Hopelijk vandaag wat beter :') Mijn lijf is nu al in de staak dus dat wordt nog wat vandaag en morgen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 10:05

Hoop dat je lijf het volhoudt Merel, succes! Punten vallen echt niks tegen nog zo met je verhaal erbij, maar snap dat je beter wil voor jezelf.

Hier gelukkig echt een mega nuchtere Duitse, dus heel veel dingen is ze echt chill in. Alleen spiegels zijn gek genoeg een dingetje (terwijl ze zo knap is :'))
De ander ziet wel een hoop maar reageert meer introvert, die kan intern heel erg blokkeren. Zal dan weer niet snel eng doen ofzo, maar op de hei staan we nog wel eens aan de grond genageld en zou ik m gunnen dat hij meer kon ademhalen het eerste stuk van de rit.

PSvanLot, wauw .. wat een reactie zeg. Doe je het dan voor als vrijwilliger.

Ik heb dit weekend alleen groom functie. Wel lekker beide paarden meegehad naar het bos afgelopen week.
Iedereen die nog op pad mag succes!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 11:35

Gewoon via de app inschrijven, dan heb je nooit problemen. Hoewel het antwoord van de inschrijver niet netjes is, kan ik me het gevoel wel voorstellen. Op tijd zijn naar je idee, twee dagen later is de wedstrijd vol. Dat is niet leuk. Geen reden om onbeleefd te worden, maar niet leuk. Ik vind 2 dagen ook wel lang voor een antwoord. Beetje hard gesteld'; als je geen tijd hebt om een secretariaat te runnen, zou je het niet moeten doen. Dus gewoon lekker modern, allemaal via de KNHS app inschrijven.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 11:55

Lastig hoor, zo'n bliekert :wow: Dat heeft die van mij gelukkig niet heel erg. Soms vindt hij iets wel even spannend en wil hij kijken maar nooit zo erg dat het mijn proef erg beïnvloed. Wat hij wel goed kan is drammen en dat was wat hij gisteren ook deed. Het begon al toen hij de trailer af kwam. Daarna met losrijden nog wel aardig goed kunnen krijgen maar doordat mijn voorlezer een fout maakte was de harmonie weer weg en ik heb het niet meer terug kunnen krijgen. Hij bleef erg tegen de hand lopen en gewoon niet helemaal mooi erdoor zeg maar. Wat ik ook probeerde meneer had er geen zin in. Dus ook geen winst gereden, 177 (was 179 maar -2 vanwege die leesfout) en 175,5. Ik kon me goed vinden in het commentaar en de punten, meer was het ook echt niet waard :+ Maar goed, we zijn weer een keer weg geweest sinds voor de zomervakantie. Over 2 weken nieuwe kans :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 14:36

Balen Noisy! Idd weer even ritme krijgen gewoon.

Hele aparte reactie idd psvanlot. Ik reken met mails niet op snelle reactie eigenlijk, ook via mijnknhs duurt het even voordat je definitief ingeschreven staat. Secretariaat is ook vrijwilligerswerk...

Noukie schreef:
Hoop dat je lijf het volhoudt Merel, succes! Punten vallen echt niks tegen nog zo met je verhaal erbij, maar snap dat je beter wil voor jezelf.

Hier gelukkig echt een mega nuchtere Duitse, dus heel veel dingen is ze echt chill in. Alleen spiegels zijn gek genoeg een dingetje (terwijl ze zo knap is :'))
De ander ziet wel een hoop maar reageert meer introvert, die kan intern heel erg blokkeren. Zal dan weer niet snel eng doen ofzo, maar op de hei staan we nog wel eens aan de grond genageld en zou ik m gunnen dat hij meer kon ademhalen het eerste stuk van de rit.

PSvanLot, wauw .. wat een reactie zeg. Doe je het dan voor als vrijwilliger.

Ik heb dit weekend alleen groom functie. Wel lekker beide paarden meegehad naar het bos afgelopen week.
Iedereen die nog op pad mag succes!

Mijne kan ook van binnen zo dichtslaan. Dat is het tegenwoordig idd. Voel af en toe hart gewoon onder me kloppen of ze wordt gewoon wat strak en weer vlak. Voor het beeld ziet ze er gewoon ontspannen uit. Soms is dat wel vervelend als mensen niet snappen waarom een proef niet fijn ging, terwijl het gewoon wat overleven was ipv echt kunnen rijden. Maar omdat ze slecht spanning toont zien ze gewoon een nette proef.

Vandaag dus 1 proef fijn kunnen rijden. Maar 1 foutje, maar verder eigenlijk wel kunnen rijden. 2e proef weer spanning (bij jury die jij ook goed kent Noukie dan weet je wel wie ik bedoel. Hadden wr in ponytijd al haha) en dus qua gevoel niet fijn genoeg en war slordigheden. Geen fouten oid.
1e proef was ik 1e met 212,5 := Doel van instructie om 70 procent te halen dit weekend ook gehaald dus haha. 2e proef 2e met 187 punten en met die 2 de dagprijs gewonnen. Zat flink verschil in de 1e proef tussen nummer 2 en mij en 2e proef maar klein verschil, dus mijn puntentotaal was beter.

Morgen aan het eind van de dag nog 2 proeven, maar 3 dagen doe ik niet meer :=

Petunia27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:09

Mywishmax, wauw dat zijn nog eens punten! Gefeliciteerd!

Hier vandaag ons M1 debuut. Iets met laatste worden in de eerste proef en eerste worden in de laatste proef :Y)
Zoveel last van spanning en dan sla ik zelf helemaal dicht. Jurycommentaar was ook volledig terecht, tweede proef echt veel meer eraan gereden en dat resulteerde in twee winspunten *\o/*

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:16

Hé wat goed!! Gefeliciteerd *\o/*

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:14

Toch goed afgesloten dan! Gefeliciteerd :D **\O/**

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 00:33

Super herpakt Petunia!

Merel, wat mega knap!! Gefeliciteerd! Haha ja weet wie je die andere ring bedoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 18:24

@Mywishmax: balen dat het niet lekker ging vrijdag. Ze wisten het dus wel even lekker te timen daar… wel fijn dat het gisteren beter ging! Zijn wel echt mooie punten zeg!!

@Noisy: volgende keer weer een kans inderdaad :D

@Petunia27: fijn dat je 2e proef een stuk beter ging! Gefeliciteerd met je winstpunten. Spanning kan soms een proef wel echt vernaggelen.

Hier heeft paardlief zich als een engeltje gedragen vandaag. In de binnenbak bij ons op stal heeft ze voor alles spanning en hier op vreemd terrein keek ze letterlijk nergens naar >;) Oefenwedstrijd L1 en voor het eerst op gras gereden.

Doel was om samen met mijn instructrice haar tijdens het losrijden goed aan het lopen te krijgen omdat ik daar wat problemen mee heb altijd. Dat doel is vandaag gehaald. Blijkbaar stop ik op vreemd terrein mer rijden en ga lalala wat rondrijden :roll:

De proef zelf wel nog flink wat slordigheidsfoutjes gemaakt en het wijken ging niet helemaal top. Maar blijkbaar zat ik haar in de weg dus daar gaan we hard aan werken. Ze sprong in ieder geval netjes in galop aan en was lekker ontspannen dus doel voor vandaag gehaald. We hadden uiteindelijk 180 punten met ontzettend veel verbeterpunten.