Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 15:36

Hahah Liess_ _O- bij mij gebeurde exact hetzelfde. Gekke beestjes zijn het ook af en toe :+

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 15:36

PSvanLot schreef:
Het niet kunnen zien gaat vooral ook om de oefeningen. Met mijn ogen ogen kan ik het echt beter zien dan vanaf een video. Ook kun je als iets wat moeilijk te zien zou kunnen zijn een keer gaan verzitten of staan als het onder je neus is.
Dat zijn allemaal onmogelijkheden voor nu en ik wil graag iemand zeer goed kunnen beoordelen.

Heel eerlijk, ik weet waar mijn zwakke punten liggen en wat er onderweg fout gaat of beter kan. Via de online proeven heb ik voor het eerst een aantal punten wel op mijn protocol gehad, die ik irl dus nog nooit gekregen heb. Daar was ik best wel verrast over. Nu heb ik het geluk ook wel gehad dat ik twee jurys heb getroffen die veel commentaar bijgeschreven hebben, ook bij 6/6,5 en 7ens.

En het starten op eigen terrein en online proeven is prima terug te vinden via de KNHS. Waarom moet een paard van de dam af? Ik heb niet de intentie om mijn paard ooit nog te verkopen en wil juist lekker gedreven rijden en veel lol hebben. Er zijn veel mensen die het als onderdeel van een training gebruiken en niet perse bovenin het klassement hoeven te rijden.

Wellicht is het een idee om een deel van de startgelden naar de vereniging toe te laten vloeien. Zo kun je wellicht als vereniging dit ook stimuleren. Er zijn zat mensen die geen vervoer hebben en het waanzinnig leuk vinden om een proefje te rijden.

Ik zou het ook handig vinden om bij een klasse bij 9 winstpunten nog de laatste thuis te rijden, voorbereiden voor de hogere klasse en dan weer extern te starten. Of juist bij heel slechte weersomstandigheden door te kunnen blijven rijden.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 15:55

En als het van de zomer weer 30+ graden wordt is het ook fijn dat je om 7.00u kan rijden. (en hopelijk de filmer ook zo vroeg wil filmen)
Je hoeft niet midden op de dag te rijden, af te melden of pas laat te horen dat het is afgelast.

En eigenlijk hebben jullie wel gelijk dat het geen online wedstrijden zijn, maar online individuele beoordelingen.

In hoeverre is er dan echt sprake van concurrentie tov fysieke dressuur wedstrijden?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 16:09

Nickeltje schreef:
NadjaNadja schreef:
Dat is dus echt precies mijn paard ook ja :+

Overigens zouden ze van mij best strenger zijn op de inhoud/kwaliteit van de filmpjes, zeker als dit zou blijven. Als het gewoon niet goed in beeld is gekomen allemaal, dan is het gewoon jammer dan. Op die manier leren mensen echt wel snel dat ze gewoon alles even correct in beeld moeten brengen (paspoort, bit, sporen, etc.)

Eens! De regels en richtlijnen staan heel duidelijk op alle informatie pagina's. Misschien hoeft iemand er niet totaal voor afgewezen te worden als het nog wel enignszins beoordeelbaar is maar niet volgens de richtlijnen de proef inleiden moet toch op zijn minst aangesproken kunnen worden...

Maar dat doen we ook. Ik zet het erbij als ze bijvoorbeeld een rondje om het paard vergeten of als ze bij het halthouden aan het eind zo snel inzoomen dat je eigenlijk het halthouden niet ziet. Alles wat beter zou moeten volgens de regels geven we mee onderaan het protocol.

swatch

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 16:36

Ik had van de jury ook nog een opmerking dat alles goed gefilmd was. Ook fijn om die terugkoppeling te krijgen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 16:49

Nickeltje schreef:
NadjaNadja schreef:
Dat is dus echt precies mijn paard ook ja :+

Overigens zouden ze van mij best strenger zijn op de inhoud/kwaliteit van de filmpjes, zeker als dit zou blijven. Als het gewoon niet goed in beeld is gekomen allemaal, dan is het gewoon jammer dan. Op die manier leren mensen echt wel snel dat ze gewoon alles even correct in beeld moeten brengen (paspoort, bit, sporen, etc.)

Eens! De regels en richtlijnen staan heel duidelijk op alle informatie pagina's. Misschien hoeft iemand er niet totaal voor afgewezen te worden als het nog wel enignszins beoordeelbaar is maar niet volgens de richtlijnen de proef inleiden moet toch op zijn minst aangesproken kunnen worden...

Dat zal het ook wel gaan worden hoor. Als jury krijgen wij het verzoek om er in deze opstartfase soepel mee om te gaan. We melden het wel als er iets niet klopt qua regels voor het filmen. Dat zetten we op het protocol en ik benoem het zelf ook nog eens in de mail naar de KNHS. Als het gaat blijven gaat het vast wel strenger worden.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 16:52

Sakura789 schreef:
Wellicht is het een idee om een deel van de startgelden naar de vereniging toe te laten vloeien. Zo kun je wellicht als vereniging dit ook stimuleren.

De KNHS reserveert nu van iedere proef 2,50 voor een calamiteitenpotje voor verenigingen, dus indirect gebeurt dit al.

Ik weet ook van verenigingen die de baan uitleggen voor je waar je dan kunt filmen op afgesproken tijdstip tegen vergoeding.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 16:52

daffodil schreef:
Nou dat, een combinatie lijkt mij ideaal ook voor de mensen die niet zoveel mogelijkheden hebben om op pad te gaan. Het is altijd makkelijk gezegd maar je moet een auto hebben, een trailer, een chauffeur etc. Dat is echt niet voor iedereen weggelegd!

Dat ook indd. Als ik op pad wil moet ik een trailer huren (of iemand lief aankijken en lenen) en 90km verderop bij mijn pa zijn auto lenen. Mijn auto kan theoretisch gezien ook wel voor een 1,5 trailer maar praktisch gezien vind ik een zwaardere auto veiliger.
Als ik dat om de week zou doen, is niet te doen haha.

En hier indd thuis ook genoeg prikkels. Wij staan, zoals de meeste mensen, op pension. Daar heb je ook niet alles in de hand. Als je je paarden thuis hebt ook niet.
Toen ik mijn proefje reed hadden we net een nieuwe bamboe haag langs een lange zijde, ritsel de ritsel. En aan de andere lange zijde waren de ruinen door de paddock aan het crossen :+

En de staleigenaresse had net alle bordjes omgewisseld waardoor ik ook ineens moest schakelen en mijn proef in ‘spiegelbeeld’ moest rijden tov hoe ik het in mijn hoofd had geleerd :D

Getty_MaanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 16:54

Zo heb ik eens bijna mijn voorlezer omver gereden, omdat ze het paspoort op de grond had gelegd :+

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:00

Hier ook vele storende factoren. Bouwvakkers die een paar meter achter de A een nieuw hindernishok aan het bouwen zijn met machinale zaaggeluiden, aan de kant van E een slootkant met eenden en pinken in de aanpalende wei. Bulgaren in de zendmast aan de andere kant van het terrein. Meer te zien dan op wedstrijd meestal.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:19

Zoiets had ik gisteren ook :') Stuk minder heftig dat dat wel.
Kwam net niemand voorbij in de tijd voordat we een proefje reden. Net dan komen er fietsers voorbij die wat gaan roepen naar een blijkbaar bekende voorbijgaande wandelaar (mijn paard reageert op stemverheffingen), de overbuurjongen gaat met de crossmoter rijden in hun voortuin, er komt een luid bellende voetganger voorbij, en en…
Merkte dat ik mijn concentratie daardoor wel even kwijtraakte. Ook weer een goed leermoment!
Heb ik normaal nooit last van maar als ik een proefje ga rijden wel :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:41

Maar dat heb je op wedstrijd toch ook?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:44

rien10 schreef:
Maar dat heb je op wedstrijd toch ook?

Hier wel, ja. Genoeg wedstrijden waar er ineens iemand langs gelopen komt en gaat schreeuwen. Andere combinatie die de bloemen omver rijdt, wielrenners langs de bak, stieren die mee rennen en eigen feestje bouwen. :')

Voor degene die een paard hebben die mee denkt en vooruit gaan werken. Als je dan niet meer gaat oefenen of liever een andere proef wilt is dat eigenlijk het probleem ontwijken. Je komt er nu achter dat paard toch niet zo gehoorzaam is en netjes aan de hulpen, dus ga daar juist aan werken.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:47

Ik ga met jullie mee wat betreft een combinatie van online proeven en echte wedstrijden. Ik vind gewone wedstrijden leuker maar in de winter kan het met wind en sneeuw, of in de zomer met 30+ temperaturen soms verstandig zijn om even niet op pad te gaan en ik ken genoeg combinaties die geen vervoer hebben of geen hulp kunnen regelen om een dagdeel op pad te gaan.

Ik heb mijn punten voor de L1 van de 14e ook terug, 205 punten en weer leuk commentaar. Ik heb kunnen verbeteren wat ik wilde verbeteren (lengtebuiging in de voltes, verruimingen in galop) nu nog het het verruimen in stap en halsstrekken verbeteren en dan ben ik helemaal tevreden. Mijn paard kan super halsstrekken maar ik heb te lang nodig om hem te laten rekken in het frame dus tegen de tijd dat ik hem daar heb waar ik hem wil hebben moet ik de teugels alweer op maat maken. Gaan we even mee oefenen voor de volgende proef in juni.

elin2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:27

Zijn er mensen in l1 die hun punten niet hebben van 14-05. Hoorde van de knhs dat het 3-6 werkdagen duurt tot na het insturen. Ik heb al 5 werkdagen te pakken ik ben benieuwd.....

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:30

14-5 was gisteren toch? Dus dan is dit de eerste werkdag?

elin2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:31

DewiFoto schreef:

Nee na insturen ik had hem zondag al ingestuurd.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:32

Zover ik heb begrepen tellen de dagen pas vanaf de sluitingsdatum van het evenement.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:34

elin2412 schreef:

Daar moet je dus niet van uitgaan he, de dag voor het event worden de proeven naar de jury's verstuurd. Dus niet op de dag dat je m instuurt. De jury heeft aangegeven de dag van het event of misschien wel 1 of 2 dagen erna tijd te hebben, die krijgt ze en heeft dan ook de tijd om ze te beoordelen. Dan gaan ze terug naar de KNHS en worden ze verwerkt.

Tel de dagen maar vanaf de dag van het event en dan zit je met een dag of 4 wel goed hoor. Maar niet vanaf je eigen inzenddatum......

En begrijp wel hoe meer je gaat mailen, appen, vragen etc, hoe langer het duurt tot alles verwerkt wordt.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:34

elin2412 schreef:
Zijn er mensen in l1 die hun punten niet hebben van 14-05. Hoorde van de knhs dat het 3-6 werkdagen duurt tot na het insturen. Ik heb al 5 werkdagen te pakken ik ben benieuwd.....

Ik heb gister aan het einde van de middag nog protocollen gekregen, die worden dus maandag pas verwerkt door de KNHS. Maar bij mijn weten gaat het pas tellen vanaf de eventdatum en niet vanaf de datum van insturen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:35

elin2412 schreef:
DewiFoto schreef:

Dat maakt niet uit, telt pas na afloop van eventdatum.
Vandaag dus 1e werkdag.

elin2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:38

Dit kreeg ik van knhs

Goedemiddag,

De uitslag is met 3 a 6 werkdagen na het insturen van het filmpje verwerkt. Het kan soms wat langer duren, maar we doen ons best alles zo snel mogelijk te verwerken.

Groeten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:39

WenK schreef:
Sakura789 schreef:
Wellicht is het een idee om een deel van de startgelden naar de vereniging toe te laten vloeien. Zo kun je wellicht als vereniging dit ook stimuleren.

De KNHS reserveert nu van iedere proef 2,50 voor een calamiteitenpotje voor verenigingen, dus indirect gebeurt dit al.

Ik weet ook van verenigingen die de baan uitleggen voor je waar je dan kunt filmen op afgesproken tijdstip tegen vergoeding.

Ik ben heel erg benieuwd hoe zo'n calamiteitenpotje er uit gaat zien. De KNHS kan zelf nauwelijks het hoofd boven water houden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:41

Elin2412 dit is ongeveer de 4e keer dat je deze vraag stelt. Gisteren nog namelijk.......enig geduld kun je toch wel opbrengen? Je snapt toch ook dat dit gewoon verwerkt moet worden? De een heeft sneller zijn punten dan de ander, maar het is niet dat je twee weken zit te wachten. Het was gisteren pas de 14e.

Klein beetje rekening houden met de mensen die dit moeten verwerken, kun je wel opbrengen toch?

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:43

Ik zou toch echt uitgaan van de dag dat het event is elin2412. Ik heb hier eigenlijk pas van de week voor het eerst voorbij zien komen dat mensen vóór het event of op de dag van het event hun punten hadden. Verder vrijwel iedereen gewoon een paar werkdagen na het event.

Dit staat ook in de uitleg op paardrijden.nl:
11. De verwerkingstijd van de ingestuurde video is 3 werkdagen gerekend vanaf de eventdatum, niet de ingestuurde datum. Het protocol kan je terug vinden in Mijn KNHS.