[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vaaleriee

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:24

Welkom Lena82!

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:50

Bedankt allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:14

welkom nieuwelingen!

en ik zie weer mooie scores voorbij komen, gefeliciteerd!! Op naar een mooi sportief jaar!

ik helaas tot nu toe nog in de lappenmand, woensdag geopereerd en kan nu beetje door het huis strompelen dus paarden helaas op een erg laag pitje, meer dan even knuffel geven deze week is nog niet gelukt. Wedstrijden dus helaas ook afgemeld en hopelijk ben ik op tijd fit voor de brabantse kampioenschappen over 3 weken......

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:28

@ Alpha; Succes vast met je wedstrijd! Start je dan altijd op dezelfde locatie?
@ Aaida; Gefeliciteerd met je club kampioenschap!
@ Robbie; Oh wat een leukie zeg!! Wat betreft je onzekerheid, gewoon lekker gaan rijden!
Ik snap je wel, maar laat je niet van de wijs brengen. Natuurlijk is het lastiger met een koudbloed, die hebben nou eenmaal niet de beste bouw voor dressuur, maar dat neemt niet weg dat het niet zou kunnen!
@ Lena; Gefeliciteerd en ook welkom!
@ Haike; Ach jee :(:) Heel veel beterschap!

Hier lekker aan het sturen, het weekend weer wedstrijd. Puur om beetje in het ritme te blijven voor de regio.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:06

Haike, beterschap!

@Marietje, normaal ging ik inderdaad altijd naar dezelfde locatie, want daar was het ruim, rustig en iedereen hield netjes rekening met elkaar. Mijn paard is daar zoveel zekerder geworden tussen de andere paarden! Nu heb ik die keuze helaas niet meer. Enerzijds echt jammer, anderzijds is het wel uitdagend om gewoon naar nieuwe locaties te gaan, dat maakt het ook wel leuk en afwisselend. Op naar nieuwe ervaringen dit jaar :D!

Succes dit weekend!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:10

Lijkt me niets aan, altijd maar op dezelfde locatie. :o
Er zijn vast wel meer locaties waar de ruimte is? Komt vast wel goed :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:22

Haike, beterschap!
Robbie, wat een leuk dier zeg! Heel mooi beeld!
Marietje, succes!

Ik start zondag ook weer, trouwens ook bijna altijd op dezelfde locatie. Is op stal, dus lekker makkelijk. Wisselt qua concurrentie, de ene keer maar een paar, de andere keer een volle rubriek. Ook altijd andere juryleden. Vind dat juist fijn, maar het maakt voor die van mij ook niet uit. Die is op ander terrein net zo braaf, dus start thuis en de selecties dan buiten de deur en af en toe een andere leuke wedstrijd.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:26

Ik vind het wel prettig om gewoon te wisselen, ga echt niet heel ver, maar er is hier in een straal van 20 km dan ook genoeg om af te wisselen. Meeste locaties hebben 2 juryleden in de zomer, in de winter ook nog redelijk wat.

Succes Mywishmax!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:31

Hier in de omgeving is ook wel wat, maar niet wat fijner rijdt dan stal. 2 juryleden is zeldzaam hier in de buurt in de winter, 's zomers wel altijd. Dan moet ik al snel 45 minuten rijden of langer en dan nog zoeken dat je niet buiten losrijdt. Voor een leuke wedstrijd wil ik best een stuk rijden, maar voor een gewone niet zo snel. Op vorige tal ging ik wel altijd weg, had 3 locaties die ik afwisselde, maar die stal had maar 4 wedstrijden per jaar. Huidige stal was 1 van die 3 locaties :')

Loopt die van jou nog steeds zo fijn?

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:33

Met mijn paard was dat in het begin niet te doen, ze moest echt zelfvertrouwen opbouwen. Niet dat ze raar deed, helemaal niet, maar het is gewoon een introvertje en sluit zich af + angst van andere paarden. Als het aan mij had gelegen had ik inderdaad meer gewisseld, maar dat vond ik niet eerlijk. Nu zijn we zo ver dat ik vind dat ze het aankan :)!

p.s. ga zelfs een pas-de-deux wedstrijdje op stal rijden. Wie had dat ooit gedacht :')! Ben zo trots op haar! :D

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:35

Marietje en MyWishMax succes dit weekend!

Ik mag volgende week zondag weer, ben benieuwd hoe het gaat :) wel weer zin in, in november voor het laatst gestart.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:35

Vertrouwen is inderdaad het belangrijkste. :j

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:37

Winter is beduidend minder met 2 verschillende jury's inderdaad, maar toch nog wel wat.

@ Alpha, ik snap het. Maar soms is het ook gewoon een kwestie van doen. Mijn vorige paard had enorm last van tegenliggers ... helemaal er vanaf is hij nooit gekomen, maar het is wel zoveel beter geworden dat hij niet meer omdraaide.

@ Mywishmax; Ja, hij loopt nog heel erg fijn! Maar ja, bij hem is het altijd afwachten hoe gespannen hij gaat zijn. Daarom wil ik hem ook nog een keer meenemen voor de regio, beetje ritme houden.
Na de regio wil ik even door trainen en dan M1 gaan.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:43

Sommige gooien paarden veel te snel in het diepe. Ik heb geleerd van mijn merrie dat ik dat bij haar juist niet moest doen :'). Juist door stap voor stap zelfvertrouwen op te bouwen gaat het nu zo goed! Dus we doen het ook zeker, maar wel op haar tempo, zodat het koppie alles kan verwerken. Ben echt trots op deze ontwikkelingen. Ze is zoveel sterker geworden sinds de wedstrijden. Zin om de L2 uit te knallen dit jaar!

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:43

Wat goed Alpha, fijn dat ze steeds wat zekerder wordt! Ik ben benieuwd hoe je pas-de-deux gaat :) Ik zoek zelf ook altijd wedstrijden op in een straal van 20 km, genoeg te vinden. Ik vind een beetje afwisselen wel goed voor paardlief, ze moet er maar aan wennen om op een vreemde locatie te lopen vind ik. En ze was het meest stout tijdens een wedstrijd op onze leslocatie, dus of het spannend is of niet ligt er bij ons niet aan of ze de locatie kent := Maar die van mij is ook juist extrovert, dus daar ga je dan ook anders mee om dan met een introvertje :)

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:47

Ik ga ook naar veel verschillende locaties binnen een straal van 40km... vind t leuk om veel plekken te zien en mijn paard reist makkelijk een laat zich over het algemeen overal prima rijden.

Dit weekend geen wedstrijd, maar clinic. Ga dan volgende week weer starten denk ik.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:51

Bij sommige paarden werkt het inderdaad hoor om ze gewoon te overdonderen en gewoon, hoppa niet miepen, maar lopen. Bij mij moet ze dat natuurlijk ook, maar wel op een andere manier idd omdat ze nu eenmaal een trauma heeft en waar ze langzaam overheen komt.
Bij ons is het verder ook niet de locatie zelf, want ze is overal super braaf en het maakt haar allemaal niet uit. Natuurlijk zoek ik wel locaties met ruimte tussen de ringen, heb het liefste wel gepaste afstand. Zeker als er zo een opgehitst/zenuwachtig figuur in de ring ernaast rijdt, daar kan ze echt op reageren.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:53

Ik kijk waar de wedstrijden zijn op de data die ik kan. De laatste paar keer was dit steeds dezelfde locatie maar dat vind ik wel een hele fijn locatie dus vind het niet erg om een paar keer achter elkaar naartoe te gaan.

Er zijn in een korte tijd twee locaties gestopt met wedstrijd die in de buurt waren, er jammer. Ik rijd tot 30kilometer naar een locatie.

Alpha: ik heb er geen ervaring mee maar jij kent je paard het beste en hoe je ermee op moet gaan :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:55

@ Alpha, natuurlijk, altijd naar je paard kijken wat kan. :j Mijn huidige paard heeft heel veel spanning op vreemd terrein en kan dan (letterlijk) de boel afbreken en/of door het lint gaan. Ik heb hem heel bewust vanaf de B alle klassen uitgereden, lekker op het gemak zodat hij veel ervaring op kan doen
@ Aaida; Ja, dat is ook weer zo, je moet ze allemaal anders benaderen!
@ Lena; Leuk, van wie is de clinic?

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:56

Van Floor van Kempen. Ben erg benieuwd

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:59

Ken ik niet. :o :D

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:03

Dat is idd ook heftig zeg! Goed dat je hem ook lekker die tijd hebt gegeven! :D Is zo belangrijk!
Die van mij heeft nooit raar in de ring gedaan, ze voelt zich dan ook echt een prinsesje en doet haar best voor mij. Zo leuk om te zien.
Enkel met losrijden soms even in de freeze stand of omdraaien als er een te dichtbij of er langs kwam, maar dat is nu ook niet meer! Wil niet al zeggen dat ze helemaal genezen is, maar heeft echt sprongen vooruit gemaakt.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:13

Fijn dat ze zo vooruit gegaan is!

Hoop dat het bij die van mij ook nog over gaat, voorlopig wisselt het nog per keer :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:17

Mijn vorige liep uiteindelijk M2 toen hij afgekeurd werd, maar moest op vreemd terrein altijd even gelongeerd worden na het opzadelen, anders kwam er een rodeo van de spanning die je absoluut niet uit kon zitten... _O- Tegenliggers vond hij in het begin ook enorm spannend, paarden die heel dicht langskwamen ook (dus net aan binnenhoefslag reden) of paarden die een lel met een zweep kregen. Dat was uiteindelijk wel een heel stuk minder.

Daarom nu toch wel heel blij met een brave. Hoewel zij paarden ook niet leuk vindt als ze dicht langs komen, maar de meeste durven dat niet bij haar. Is nogal een dominante merrie, haha.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:21

Sommige mensen komen ook zo vreselijk dicht langs!