[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:49

Mooi resultaat toch?
Gefeliciteerd!
En puberteit, daar hebben we allemaal last van gehad :+
Wat het als moeder zijnde trouwens niet leuker maakt...

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:47

Gefeliciteerd Anne! Ik zag op fb al foto langs komen van de winnaars.

En dat gedrag tja, ik heb zelf nooit officiële wedstrijden gereden bij de pony's , was al blij als ik op pony onderlinge mocht rijden. Ik was ook nooit echt puber. Dat deed mijn zus al voor ons allemaal haha maar ik heb in Heino sgw een meisje gezien oi oi oi! Die moeder trok haar er dus echt af! Aan haar been! Mijn vader en ik hebben vol verbazing staan kijken. Kind schreeuwen en tieren en moeder maar aan dat kind sleuren hihi

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:10

Als ik al die spullen zie die meegenomen worden, ben ik erg blij dat k op mijn stalletje voorlopig lekker alleen dressuur rijd

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:32

Oh mijn vader heeft wel eens op het punt gestaan de pony te verkopen.
Ik was vroeger echt een secreet op wedstrijd. Kon gewoon niet omgaan met de spanning.
Hij moest haast ruiken wanneer ik wat nodig had (zweepje/aansingelen/etc) anders begon ik echt te snauwen.
Nu heb ik er nog steeds last van maar kan er beter mee om gaan.
Inmiddels is wedstrijden starten weer gezellig.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:58

Oo pubergedrag op wedstrijd, zie je zo veel. Heb soms echt met verbazing gekeken hoe kinderen tekeer gingen tegen hun ouders op wedstrijd. :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:59

Pion schreef:
Ik was vroeger echt een secreet op wedstrijd. Kon gewoon niet omgaan met de spanning.
Hij moest haast ruiken wanneer ik wat nodig had (zweepje/aansingelen/etc) anders begon ik echt te snauwen.

Dat had ik ook hoor.
Ik kon niet goed omgaan met de spanning, ter daarbij op dat ik een geweldige pony heb die zelf ook snel overstrest is... en die een neus had en heeft voor als we op concours zijn/waren (hij hoort mijn vader voorlezen en wordt gewoon acuut dwars) en het feit dat ik adhd heb wat toen nog niemand wist en het feest was compleet :')
Mijn vader heeft mij vaak zat van de pony af willen trekken, maar hij kwam nooit in de buurt want de pony rende op concours altijd voor hem weg :')

Hij heeft mij overigens ook vaak zat gewoon laten staan... Zowel op stal tijdens de training (hij trainde mij) als op concours (na de proef gewoon weg gaan) na veel smeken en beloftes maken kwam hij dan wel terug...

Ik was echt een rotblaag als puber... voor mij een reden om geen kinderen te nemen, straks lijken ze nog op mij :o

nu ik ouder ben en medicijnen gebruik voor mijn adhd en ik mijn zenuwen beter onder controle heb is het echt een stuk gezelliger op concours :))
alleen de pony moet zich met dressuur nog beter leren gedragen :')

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:44

ah ja dat maakt het wel een beetje lastiger. Mijn vader gaat nu altijd mee op cross. Super gezellig en hij vind het ook helemaal geweldig terwijl hij niets met paarden heeft/had. Nu weet hij wat hij moet doen en gaat het gesmeerd.

Hij weet ook precies hoe ik me voel als we bijvoorbeeld cross lopen. In Bathmen was ik een beetje gestrest omdat die gene met wie ik mee reed (met paard en al) te laat was en ik daardoor helemaal niet blij was. Toen trok hij me op een gegeven moment even stil van 'he, nu adem je ff in en uit en focus je op je rit. Vanaf nu rij ik je overal heen en hoef je je geen zorgen meer te maken over te laat komen'

Super lief!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:48

Pion schreef:

Herkenbaar hoor, ook als volwassene moet er niet te veel misgaan voor de wedstrijd want ik ben echt heel snel geprikkeld dan. Na de rit is alles goed. Voor mij dus ergens heel handig om alleen te gaan, dan kan ik fijn tegen mezelf foeteren.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:07

Ik kan er niet tegen als ze haar pony niet eerlijk behandeld. Ik heb ook wel spanning maar ik ga dan kletsen met iedereen die ik tegenkom. Met dressuur gaat het juist beter als er wat spanning op gezet wordt want dat motiveert me.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:13

Hilarische verhalen zo :)) volgens mij viel ik wel mee := m'n zus was erger O:)

Vanochtend lekker naar dijkgatbos geweest, lagen nog hier en daar wat boompjes dus lekker gespeeld. Hoge afsprong nog even meegepakt, lijntje met opsprongetje en boom weer omlaag. Zelfs bij de waterbak lag er nog een boom :Y) Waterbak was wel wat dieper dan normaal :') Echt genieten zo :)

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:25

Haha ja, als je inderdaad ziet hoe sommige kinderen hun ouders afsnauwen :=
Ben zelf met dressuur nooit echt zenuwachtig, springen is verschillend. Soms heel erg en soms valt het heel erg mee. Maar als er iets misgaat voor de wedstrijd, (de autorit er naartoe duurt langer dan gepland, er zijn opeens heel veel mensen weggevallen) dan kan ik ontzettend zenuwachtig worden. Zodra ik op mn paard zit is dat weer helemaal weg. :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:35

Heb wel eens een kind haar moeder zien slaan met een zweep. Ging wel om een kind van een jaar of 10. Ik ging echt niet weer op concours als ik dat flikte.

Hier omgekeerde. Mijn vader is best gespannen en gaat dan vervelend zitten doen. Daar word ik echt pissig van. Maar ja, we gaan al bijna 20 jaar op concours, dat zal wel niet veranderen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:23

We strepen hem af als leermoment en het gebeurt nooit weer.

Ik bemoei me zo min mogelijk met wat ze doet met losrijden. Sowieso eigenlijk niet. Ze moet het in de ring ook zelf doen. Als ze tips wil moet ze erom vragen. Ik houd alleen de tijd in de gaten en alleen als de pony de dupe dreigt te worden grijp ik in. Ik heb een hekel aan fanatieke ouders langs de kant.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:50

Lithya schreef:
Heb wel eens een kind haar moeder zien slaan met een zweep. Ging wel om een kind van een jaar of 10. Ik ging echt niet weer op concours als ik dat flikte.

Hier omgekeerde. Mijn vader is best gespannen en gaat dan vervelend zitten doen. Daar word ik echt pissig van. Maar ja, we gaan al bijna 20 jaar op concours, dat zal wel niet veranderen.

Hierom moet ik grinniken... Volgens mij ziet dat er van de zijkant best grappig uit :=

Ik bedoel dat laatste dan hè haha!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:10

Valt mee. Is vooral in de auto merkbaar.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:24

Die spanningen ook altijd, heb ik helemaaaaal geen last van :o

Hier nu al 2 weken geen concours.
Niks te doen voor de pony's in de omgeving.

Dus nu de hele planing maar omgegooid.
Waarschijnlijk toch alvast een startpas aanvragen voor bij de paarden.
Dan kunnen we rustig al wat wedstrijdjes meepakken bij de paarden in de B en tegelijk doorrijden in het M bij de pony's.
En dan hopelijk nog een keer Z bij de pony's. Krijg er weer helemaal zin in :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:00

Heerlijk die wedstrijdstress en puberende kinderen. :D Alhoewel, als ik zie hoe sommige dames te keer gaan tegen hun ouders krijg ik wel last van plaatsvervangende schaamte hoor. Dat hoef ik bij mijn ouders echt niet te flikken.

Ik heb gisteren gestart in Zeewolde, wat een bende daar zeg. Ben je niet meer gewend tegenworodig met al die luxe stallen. Evel was erg braaf maar ik ben overduidelijk weer toe aan les, zo ontzettend hectisch rijden. Eerste rondje een balk, mijn schuld want ik drukte hem er haast doorheen. Tweede rondje had ik hem te heet maar hij was toch braaf.

Gelijk weer twee wedstrijd ingeschreven: 29e in Kootwijkerbroek en de 18e in Bunschoten. Volgende week woensdag les. :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:38

Hihi, tja je ziet wat voorbij komen op die ponyconcoursen! Ook aan ouders trouwens hoor.

Ik doe trouwens altijd alles zelf, degene die meegaat hoeft eigenlijk geen flikker te doen. Anderen doen het in mijn ogen toch nooit goed. Naar locaties waar van ik de weg nog niet helemaal ken of gewoon wat verder weg zijn ga ik niet graag alleen na het avontuur van de doodlopende straat waar omdraaien onmogelijk was en de trailer dus afgekoppeld moest worden. :')

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:47

Jeetje wat gaat dit topic hard als je het even een weekend niet bijhoudt. Maar weer even snel bijlezen dus!
Nog even over de dressuur. Ik vind het ook leuk hoor maar ik ben toch wat meer fan van echt uitdaging zoals het springen. Dressuur vind ik ook leuk alleen loop ik met Nicole tegen veel dingen aan. Zo vind ze het moeilijk om acht te zakken van achter en heeft ze een wat korte hals. Die gebreken kom je echt tegen in het M1. Toch heb ik het idee dat ik Nicole wel steeds meer op de achterbenen kan rijden door het springen wat in de dressuur ook weer voordelen neemt! :D
Welkom Eliza/ Goldie! Wat een leuke foto!
Ik heb nog nooit met siliconen gereden. Rijd normaal gesproken wel met een leren zitvlak alleen heb ik een wedstrijdbroek zonder en dat is wel wennen als je daar dan mee rijdt.
Sterkte simondesteny!
Wat een mooie foto’s komen er voorbij! Ik wil ook weer eentje plaatsen. Zaterdag weer even gesprongen, paard had er gewoon weer zin in gelukkig!
Afbeelding
Gefeliciteerd Anne!
Crossen lijkt mij ook leuk. Helaas geen paard die met me het water in wil. Nog niet althans en ik heb het druk genoeg met alles wat we nu doen. Met cross moet je inderdaad veel mee. Wauw, hele verhuizing zo.
Als we gaan springen zit de hele zadelkamer van de trailer al bomvol. Met les ben ik dan vaak bang dat ik iets vergeten ben omdat het dan heel leeg lijkt :P
Omgaan met spanning is ook lastig. Vind het vooral vaak lastig van mijn ouders. Die vragen dan als ik een wit gezicht heb of ik zenuwachtig ben. Daar wordt het alleen maar erger van en het werkt heel irritant :P
Momenteel heb ik gelukkig niet zoveel stress meer haha.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:25

Ik stoor me bij de pony's meer aan de schreeuwende ouders. Ik was dit weekend de fanatieke zus. De een zei dat ik strenger voor haar moest wezen en de ander zei 'ze is nog maar 12' waarop ik heb geantwoord dat ze ál 12 was en best een beetje zelfstandig kon nadenken. Man wat heb ik me gestoord aan m'n zusje :+ .

Leuke foto Ismy!
Jammer van je balkje Pantykous!

Ik heb vanavond springles.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:38

Gisteren mijn dressuurpunt gehaald dus ik hoef me niet uit te schrijven voor Zuidbroek! *\o/*
Hij zal nooit een dressuurpaard worden, had 181 punten, maar hij heeft het wel even mooi geflikt. :}

http://i57.tinypic.com/20r0f35.png

Hij loopt hier niet zo heel 'netjes', maar toch blij met dit beeld. Tijdens een gemiddelde training was na 5 minuten zijn neus ter hoogte van de maan en sterren. _O-

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:05

Gave foto Ismy en een oxer nog wel ;)
Ik denk dat als ik ooit een dochter mag krijgen die ook wil pony rijden dat ik wel relax ben langs de zijlijn.. mocht ze oneerlijk tegen de pony zijn dan kom ik in actie. Ik gok dat ik als ze echt door zou willen dat ik haar ook niet zelf les zou geven. Maar goed dat duurt denk ik nog heeeeeeeel lang haha

Gefeliciteerd met je punt nontie.

Ik heb vanavond ook weer springles. Wel club les dus hoop dat het niet zo druk wordt. Meestal toch wel met een paard of 5/6 .. Donderdag weer privé les en zaterdag de eerste selectie! :D zin in!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:15

Ik stoor me ook wel eens aan ouders inderdaad. Gelukkig ben ik niet vaak bij de pony's te vinden. Op stal hebben we een shetlander waar een meisje vaak op rijdt alleen weet ze niet altijd hoe ze er mee om moet gaan en de ouders weten het ook niet. :') Toch kan ik er ook wel weer om lachen.

Dankjewel Mistid! Ik heb vanavond ook springles. Zou het anders vrijdag hebben maar omdat ik donderdag naar Tolbert ga vonden we het eerst wel weer een beetje veel.

Gefeliciteerd Nontie! Super.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:58

Oja, Tolbert. Moet ff een vriendin appen of ze mee gaat en dan geef ik ook op. Bij wie leste jij ook alweer?

Gefeliciteerd Nontie :D

Als ik later een kind krijg die wil rijden zal diegene er ook voor moeten gaan en niet maar wat aanprutsen. Ik kan heel goed begrijpen dat sommige ouders zich zo storen aan hun kinderen dat die kinderen even goed aangepakt moeten worden. Je betaalt wel alles voor ze, prijzengeld kopen ze eten van op school of kleren of whatever en vervolgens hebben ze op wedstrijd alleen maar lang leve de lol en we flikken alles want pap en mam durven er toch niets van te zeggen bang voor reacties van anderen. Als ik eens op ponywedstrijd ben zie ik dat meer dan genoeg gebeuren. Ik ben altijd wel serieus met de pony's bezig geweest want ik wilde de beste zijn en kletsen kon vooraf of achteraf wel.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:30

Ah leuk, zie je vast wel verschijnen! Ik les bij R.en.e Mu.lder. bij wie les jij eigenlijk?

Ik heb de ponytijd eigenlijk niet echt meegemaakt qua wedstrijd rijden. Dat was voor mij altijd een droom. Een les nemen met de pony was voor mij al bijzonder. Heb altijd zelf voor dingen moeten zorgen. Veel geleerd van die tijd.
Mijn opa kocht toen die tijd een half zadelmakke pony voor de familie toen ik negen was en daar ben ik mee opgegroeid. De pony kon wel mega springen. Sprong zo zijn eigen stokmaat met mij er op. Als ik verwend zou doen zou ik ook bij mijn nek gegrepen worden hoor. Ben hard aangepakt en die pony ook. Ik was altijd een beetje te lief waardoor ik er altijd werd afgebokt. Maar ik moest en zou er gewoon weer op stappen van mijn opa. Al was ik doodsbang. Hij liet me op sommige momenten ook wel weer vrij ermee.