Of het handig is, is een andere vraag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Apple schreef:Wij hadden een goed weekendDe wederhelft heeft 183 en 186 punten gereden in de L1 dus weer twee puntjes erbij
![]()
Zijn oorspronkelijke starttijd was om 10:08 in de ochtend, dus dat vonden we nog oke met de hitte. De organisatie had besloten om alles te vervroegen voor de zekerheid waardoor de wederhelft zijn eerste proefje om 7:08 in de ochtend had. 3 uur 's nachts ging de wekker, kwart over 4 kreeg het paard zijn ontbijt en 5 uur zaten we ingeladen en wel in de auto
![]()
Was ook wel een soort van bijzonder![]()
Voordeel: kwart over negen in de ochtend weer helemaal thuis met twee winstpunten in de pocket![]()
Hier in de omgeving is ook een vereniging die vooral meetmomenten doet, ook voor 12,50 per proef. De laatste keer dat we daar waren kregen alle deelnemers een dopper als souvenir. Dus geen bekers of linten, maar wel een aandenken.
Fly_high schreef:Ja dat mag gewoon inderdaad, je hebt veel stalruiters etc die jonge paarden t/m Z uitbrengen voor hun werk en die mogen gewoon L1 tegen amateurs.
Of het handig is, is een andere vraagwat mij betreft zouden ze amateur en prof rubrieken op alle niveaus mogen splitsen maar kan me ook voorstellen dat het heel veel bureaucratisch gedoe zou opleveren.
Babootje schreef:Fly_high schreef:Ja dat mag gewoon inderdaad, je hebt veel stalruiters etc die jonge paarden t/m Z uitbrengen voor hun werk en die mogen gewoon L1 tegen amateurs.
Of het handig is, is een andere vraagwat mij betreft zouden ze amateur en prof rubrieken op alle niveaus mogen splitsen maar kan me ook voorstellen dat het heel veel bureaucratisch gedoe zou opleveren.
Het zou eigenlijk niet moeten uitmaken. Niveau is niveau. Als profruiters hun paard beter voor elkaar hebben dan de amateurs op dat niveau dan is het terecht dat ze bovenin eindigen.
Op L1/L2 niveau kom je natuurlijk ook veel amateurruiters tegen die met hangen en wurgen in die klasse zitten, maar er eigenlijk nog niet aan toe zijn.
Als je als amateur het niveau beheerst en je paard goed voor elkaar hebt is het wellicht alleen nog de kwaliteit van het paard dat tegen zit, maar ook dat hoeft niet eens altijd zo te zijn. En kun je je prima meten met de profs/stalruiters.
DemiSisa schreef:Even een vraagje, mijn wedstrijd van afgelopen weekend is dus afgelast ivm het weer. Dit was vooraf betaald via mijnKNHS (dus direct bij inschrijven). Nu heb ik een creditfactuur gekregen en er staat dat het teruggestort wordt, moet je daar verder nog iets voor doen of wordt dat gewoon teruggestort?
Apple schreef:Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit of er profruiters meerijden of niet. Natuurlijk is het leuk om prijs te rijden, maar uiteindelijk gaat het mij om de winstpunten.
Liever geen prijs en een mooi winstpunt dan een eerste prijs en 178 pnt
Fly_high schreef:DemiSisa schreef:Even een vraagje, mijn wedstrijd van afgelopen weekend is dus afgelast ivm het weer. Dit was vooraf betaald via mijnKNHS (dus direct bij inschrijven). Nu heb ik een creditfactuur gekregen en er staat dat het teruggestort wordt, moet je daar verder nog iets voor doen of wordt dat gewoon teruggestort?
Je hoeft niets te doen, het duurt alleen vaak nog paar dagen voordat het op je rekening staat.
Zodra het betaald is zie je het ook in mijnknhs
LV19952 schreef:Hier hetzelfde als DemiSisa. Een profruiter weet inderdaad beter zijn paard voor te stellen en heeft vaak al een beter gevoel bij hoe bepaalde oefeningen nu echt horen te voelen dan iemand als ik die volgende maand voor het eerst mijn L1 debuut gaat maken en alles samen met het paard heeft moeten leren vanaf 0. Ik vind het heel moeilijk om aan te voelen wanneer een oefening nu goed is en wanneer niet. Zoals bijvoorbeeld het wijken. In al die jaren is het nu voor het eerst dat ik echt serieus ga oefenen met wijken en waar ik soms denk dat het goed is blijkt bijvoorbeeld dat ze teveel in tempo terug komt, of waar ik denk dat ze niet schaart schaart ze juist wel![]()
En daarbij vind ik de sfeer veel beter op de wedstrijden waar alleen amateurs komen. Ik heb laatst even heel stom gekeken toen de ruiter die voor mij reed en de ring uit kwam mij oprecht succes wenste en andere ruiters gezellig met mij wilde kletsen tijdens het uitstappen. Op de wedstrijden in Zuid Limburg veel arrogantie tegen gekomen dat het zelfs mijn vriend die niks met paarden te maken heeft opviel.
Apple schreef:Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit of er profruiters meerijden of niet. Natuurlijk is het leuk om prijs te rijden, maar uiteindelijk gaat het mij om de winstpunten.
Liever geen prijs en een mooi winstpunt dan een eerste prijs en 178 pnt
LV19952 schreef:Ik heb precies hetzelfde ja! Op wedstrijd krijg ik haar niet zo fijn aan het lopen als thuis en sluit ze zich of juist helemaal af waardoor ze echt vlak wordt of ze heeft zoveel spanning dat ik niet aan rijden toe kom. Al gaat het wel steeds beter moet ik zeggen. Aanstaande zondag hebben we een oefenwedstrijd en gaat mijn instructrice mee om mij echt te helpen met losrijden.
Ik weet ook precies hoe een goede oefening er uit moet zien. Maar merk wel dat het echt lastig is als je de oefeningen zelf niet goed beheerst en ze tegelijkertijd je paard moet leren. Ik zou overigens ook nooit op wedstrijd gaan als oefeningen er niet in zitten inderdaad. Het wijken zit er op maar gaat nog niet voor een 8. Wellicht een 6. Dat gaan we zondag uitproberen met spanning en zien wat het wordt.