[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:14

Jij kan echt leuk vertellen Sjolvir, je topic over Hepsi is ook onwijs leuk!

Sjolvir

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:17

Uit het hoofd rijden, oeps, no way, na 2 onderdelen weet ik echt niet meer wat ik aan het doen ben en welke proef ik nou eigenlijk moest rijden.

Wat een luxe als je kan kiezen welke klassen je wel of niet gaat rijden.
Moet zeggen ik was blij dat ik met Toobs de B kon skippen, vind dat zulke ellendig lange saaie proeven,
met 10 miljoen voltes.

Vandaag les gehad, pffffttt, hard gewerkt.
Veel dingen nog lang niet goed, maar wel nog steeds vooruitgang en paar hele hele fijne stukjes.
(wou dat is altijd zo fijn liep)
halthouden gaat steeds beter, aw ook, wel nog expres iets te diep ingesteld.
Galop, hi hij werd heet! geniaal! alleen nu gooit ie ineens zijn kont naar binnen, argghhh, wel kan hij nu met mooiere hals houding vertrekken.
Draf wordt beter en rechtsom heeft hij heel fijn gegaloppeerd, dat krijg ik linksom nog niet voor elkaar.
En hij moet nog beter voor mijn binnenbeen zijn en meer stelling en buiging hebben, nu kan hij pas meer bij elkaar lopen en wat opgerichter als ik hem stiekum een beetje rechter rijdt.
Maar nog veel veel heel veel werk, voor het echt voor elkaar is. 10 jaren plan zeg maar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:29

fiets bericht weg.

Nog een keer, ik was dus vandaag weer met de LRV weg, eerste met 79,32% *\o/* Nu mag ik promoveren naar de B2 *\o/*

En wat leuke foto's van ons achttal (we oefenen dus echt nooit dus ja :+ )
Ik ben dus nr 7 en in het gelid de tweede van links.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Urielle op 04-05-14 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:31

oh leuk 8 tal rijden, ik vind carrousel ook zo leuk :)

ik mag helaas nog geen klasses overslaan, ben wel blij dat ik uit de b ben en helemaal als ik straks L2 mag starten, kan ik weer doorzitten.

Heb vandaag voor t eerst even op het gras geoefend, dinsdag eerste buitenwedstrijd, nou dat gaat nog wat worden, was iets stuurloos en concentratieloos..... veeeeeeeeeeeel te zien baas in het weiland!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:34

Urielle, gefeliciteerd!
En 8-tal, leuk! Dat soort dingen mis ik hier best wel.

SJ, ach zal op wedstrijd wel meevallen, als ik nu bij de boer in het weiland ga rijden (mag niet) doen de paarden vermoedelijk raarder dan als ik ze meesleep naar gras wedstrijd.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:39

Ik hoop het maar, en alleen door t veel te doen zal ze het moeten leren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:42

Ja, het is bij ons verplicht, elke vereniging moet minstens een achttal hebben en op basis van het ledenaantal evt. meerdere of bijv. nog een viertal. Maar ik vind het wel superleuk om te doen.

Saskia zo moeten ze het idd leren, ben gisteren ook speciaal op de club gaan oefenen in het gras hoor, de eerste keer dat ik op gras reed ging het zo ongeveer van "de volgende combinatie in ring 3 t/m 16 is...." ;) En nu kent hij het wel, hoewel met name het stappen over het vrachtwagenterrein nog wel heel spannend blijft, dat is zo groot en bij de LRV is de mentaliteit helemaal niet dressuurmutserig maar 'Knollen moeten gewoon braaf zijn en als ze dat niet zijn dan worden ze het maar.' dus er wordt ook nul komma nul rekening gehouden met passerende paarden, tot op het bizarre af.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:40

Dat laatste Urielle, dat herken ik wel. "Moet ie maar leren" is hier ook het hoofdmotto af en toe. Superleuk dat 8-tal. Ik viertal elk jaar ook fanatiek en vind dat zo leuk om te doen! Het is bij ons niet verplicht, maar zijn altijd wel mensen die dat graag doen. En gefeliciteerd met je super mooie percentage! :)

Sjol heeft d'r komende 10 jaren met Toobs al uitgewerkt. Waarom mocht jij eigenlijk de B overslaan?

Uit het hoofd rijden is ook niks voor mij. Ben veel te geconcentreerd aan het rijden en ben vaak erg blij dat de voorlezer het 3 keer herhaald. :o

Saskia, zoals Sjol ook al zei, zal het best meevallen op een wedstrijd. Maar oefening baart kunst inderdaad!

Wij hebben vandaag concours gehad in Westervoort. Eerste proef erg gespannen weer, stukken dat ie blokkeerde en ook hele fijne stukken. Zelf niet tevreden, maar toch 205. Nu officieel Z+1!
Tweede proef al beter, maar kom nog niet aan rijden toe, ben nog teveel bezig met hem de ring rond krijgen, dus nog niet heel tevreden. Maar 210 punten met mooi commentaar op de coupon! Dus we zijn officieel Z+2! :D Helaas 6e waar 5 prijzen waren, maar ach je kan niet alles hebben hè. :+

Punz, gefeliciteerd met je twee winstpunten! Ging het fijn? :)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:46

Gefeliciteerd! Top!

Met mijn vorige jonge paard, knalde ik de 2de buitenwedstrijd eraf, om vervolgens 194 en 201 pnt en 2 eerste prijzen, misschien dat ik daarom nu wat huiverig ben..... wil de punten wel weer graag maar de bokpartij incl val liever niet (zelfde wedstrijd waar ik nu weer heen ga)

Ik weet de proeven altijd wel uit mijn hoofd maar ben ook altijd blij met mijn voorlezers.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:49

lisannee93 schreef:
Dat laatste Urielle, dat herken ik wel. "Moet ie maar leren" is hier ook het hoofdmotto af en toe.

Eens hoor, maar soms trek ik echt mijn wenkbrauwen wel een beetje op.
Vandaag iemand die (expres dus) in rengalop het losrijterrein op en neer ging, terwijl er naast gewoon nog dressuurproeven gereden worden. Of mensen die met 8 naast elkaar rondlopen, beide kanten op, en dan moeten mensen met stuiterende paarden er tussendoor laveren (en nog chagrijnig reageren als er een bijna bovenop ze springt }:0 ) . Of mensen die languit gaan liggen zonnen gewoon echt midden op het losrijterrein.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:50

lisannee93 schreef:
Dus we zijn officieel Z+2! :D

*\o/* *\o/* *\o/*

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:53

SJ, voordat ik start kan ik ze ook zo opdreunen, maar als ik in de ring ben echt geen idee wat ik aan het doen ben.

Lisannee, jij mag ook de B overslaan, je bent Z met winst!!, die reden dus. (met mijn fjord was ik Z plus 16 en dan mag je B met je volgende paard overslaan.)
Gefeliciteerd met je punt erbij.

Overigens is het wel grappig dat er onder het zadel eigenlijk veel meer gemutst wordt dan met mennen, wat in mijn geval en aantal andere mensen hun geval wel grappig is.
We starten voor de wagen, terrein wordt voor je neus afgebroken of opgebouwd.
Koe in het vaardigheids parcours, niet zeuren, staat leuk.
Tafeltjes met parasollen tegen de zon en regen voor de pion neer zetters, niet zeuren het zijn menpaarden.
Moeten ze op dressuur wedstrijd onder het zadel eens zo doen, dan vergaat de wereld.
En nee, niet alle menpaarden zijn dooie sufkoppen, de gemiddelde Welsh voor de wagen is ook een bloed kikker en een tuiger is ook geen watje, dus dat is het hem ook niet.

Vind het altijd wel grappig verschil. En he! Ik geef toe dat ik onder het zadel ook niet al die idioterie zo nodig om me heen wil, hoewel.. met Sjol zocht ik het er wel eens op uit(meer erom heen is beter lopende pony)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:44

Haha klopt Sjolvir! Maar het lijkt ook dat de paarden onder het zadel (en in de dressuurring) anders reageren. Paardlief ook hoor. In de springring kijkt ze nergens naar en nergens bang voor, maar in de dressuurring is het echt een held op vier witte sokken. :)

Maar hè echt! Dat wist ik niet. :D Nou ben ik met paardlief blij dat ik in de B mag starten, maar toch leuk om te weten.

En nee, Urielle. Dat meen je niet? Zo bont maken ze het hier dan nog lang niet (gelukkig)!

Saskia, dat is begrijpelijk. Dit jaar gewoon gaan voor dezelfde punten en dan nu zonder val!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:52

Als je ooit M gestart bent mag je al L1 starten. Zo hebben wij het ook met Luca gedaan. Die regels zijn veranderd (en gelukkig maar, want de B is wel echt heel saai en dat dan doen met een jonkie := )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:56

Dat is waar ook.
Nu mag ik bv Hepsie als ze oud genoeg zou zijn M1 starten, omdat ik met Toobs M1 ben en met Sjol Z ben.
Maar tegen de tijd dat we daar aan toe zijn hoop ik toch dat Toobs eigenlijk Z is en Hepsie geen idee wat die ooit gaat starten.
(hoewel ze voor een fjord optimale dressuur genen :') _O- heeft Pa Zortin is Z en Ma Sjolvir is Z, denk echter dat haar hart bij recreatie pony zijn ligt, helaas.... met mij als baas moet ze alles. :D ,maar ze hoeft niet in alles uit te blinken. Voorlopig eerst maar eens heel houden en zadel en tuigmak maken.)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:58

Netje schreef:
Als je ooit M gestart bent mag je al L1 starten. Zo hebben wij het ook met Luca gedaan. Die regels zijn veranderd (en gelukkig maar, want de B is wel echt heel saai en dat dan doen met een jonkie := )

echt! prut zooi ben al m2 geweest en nu al weer 2 keer overnieuw begonnen in de B.... -O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:59

Ja, echt... sorry SJ.

Voor je troost, is nog maar paar jaar zo.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:01

Ben in 2012 met een jong dier in de B gestart en in 2013 weer....... ach ja, voor die jonge beesten is de B wel goed voor het wennen....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:12

Ach, B is niet het einde van de wereld, maar ik was blij dat ik het kon overslaan :D :+ .
Beken meteen dat ik L ben gestart toen hij nog niet kon wijken en ik kwam er in week voor wedstrijd achter dat ie vanuit stilstand naar draf moest.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:13

saskiaojan schreef:
Ben in 2012 met een jong dier in de B gestart en in 2013 weer....... ach ja, voor die jonge beesten is de B wel goed voor het wennen....

Is ook prima: we waren eigenlijk van plan om één keer B te starten en dan over te gaan naar de L. Maar Luca pakte het toen zo lekker op, dat we B maar overgeslagen hebben en ze hadden ook meteen winst in de L1.

Voordeel is wel: je mag gewoon naar de L als je er zelf aan toe denkt te zijn, je hoeft geen 10 wp te rijden.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:14

Sjolvir schreef:
Ach, B is niet het einde van de wereld, maar ik was blij dat ik het kon overslaan :D :+ .
Beken meteen dat ik L ben gestart toen hij nog niet kon wijken en ik kwam er in week voor wedstrijd achter dat ie vanuit stilstand naar draf moest.

Nahhh, 1 pasje stap vergeven ze je nog wel in de L bij de overgang stap draf :D Dat is dan weer het leuke van die klasse.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:15

Och ook dat nog.... hahaha en ik braaf mijn 10 punten bij elkaar tuffen, nou weer wat geleerd! Thanx!

Ik vind/vond de B wel een ramp hoor, teveel tijd tussen alles dus dan was mijn concentratieboog foetsie

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:17

Netje schreef:
Sjolvir schreef:

Nahhh, 1 pasje stap vergeven ze je nog wel in de L bij de overgang stap draf :D Dat is dan weer het leuke van die klasse.

Daarom ook maar gewoon gedaan, dat weekeind had ik 3 dressuur proeven en kwam thuis met 4 winstpunten, braaf paard.
(bijkomstigheid was dat hij voor het eerst mee ging naar andere kant van NL en daar ook heeft moeten overnachten, 2 nachten en ook nog 2 x kuur op muziek heeft gelopen, geloof me, die was op zondag echt moe!)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:20

Laatst bijgewerkt door Eilinora op 04-05-14 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:21

Ja dat snap ik, 2 dagen is best wel heftig !

We zijn met Luca op wedstrijdweek geweest bij Bartels. Maandag proef, di/wo/do trainen en vrijdag weer diezelfde proef. Maandag dus eerst 2 uur op de vrachtwagen en dan meteen presteren en vrijdag ná de proef weer 2 uur op de vrachtwagen naar huis.

Dat weekend heeft hij héél veel liggen slapen. Moet ook zeggen dat we voorzichtig doen met zijn training. Hij wordt deze maand pas 6 en ons vorige paard ontwikkelde toen al spat, dus we kiezen ervoor liever rustig op te bouwen (maar dat zit ook bij ons wel een beetje tussen de oren, want hij kan het best wel aan).