Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:41

Wat fijn dat ze geen gips hoeft! En dat gelijk maar heeft omgezet in paardrijden met resultaat :') :D

Eline gefeliciteerd met je punt en prijs!

Melis, blijft een knutsel he? Zeker als ze zo gaan meedenken/overdenken.

En melzazu, zo herkenbaar die zoektocht met bitten.. Ik heb van de week die van mn andere paard erin gehangen. Hartstikke dik, 2cm te groot.. En uiteraard, een tevreden merrie _O- Benieuwd of dat blijft, dan ga ik maar op zoek naar een maatje kleiner en wel dik.. Best logisch als de fitter de mijne al te dik vond voor haar, haha.

Wel echt leuk, beetje aan het oefenen thuis om ooit wel die zzz poef te kunnen en laatste liep ze netjes de drie wissels om de 4 en 5! Is er nog vanalles te zeggen over scherpte, gedragenheid, rechtheid, etc, maar.... begin is er! Morgen mogen we weer lessen, zin in

JoycexEnya

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 16:08

Ik was het een beetje vergeten, dus heb vandaag de KNHS een bericht gedaan op Whatsapp en ik mag met het zadel starten

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 10:01

ElinaSK: Super gefelicteerd met je winstpunt en 4e prijs, bij mij is de eerste proef met mijn tinker ook altijd teveel spanning, misschien ook door mijzelf.

melis_93: Wat fijn dat je in de punten kon vinden, hopelijk gaat het steeds een stukje beter :)

Melzazu: fijn dat het beter gaat met dit bit

Getup: Super netjes

Betsy mijn tinker en ik hebben 28 september wedstrijd mee, dus straks een priveles en aankomende weken mee naar de vereniging. Ben heel benieuwd, het is koudbloed wedstrijd, dus dat vind ik wel fijn.

Met mijn fjord Enya heb ik 10 oktober wedstrijd op de vereniging dus gewoon KNHS ook heel benieuwd haha.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:46

Ik ga bijlezen!

Ik heb mijn grote zwarte reus teruggegaan aan de eigenaar. Teveel kosten om hem goed te maken en houden. Helaaaas, maar mijn oude knappe merrie mag ergens nog een keer mee. Doe wordt met de dag weer beter.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 06:45

Jammer , maar snap je heel goed GG.

Noukie: werken richting ZZZ , super leuk !

JoyceXenya gelukkig mag je gewoon met jouw zadel starten. En 2 wedstrijden op de planning. Neem je ze liever niet samen mee ? Of is dat onhandig ?

Mijn freiberger merrie is altijd zo braaf , maar echt drama als ze met ander paard samen op pad gaat. Tenminste, met n vreemde zal t nog wel gaan, maar samen met onze pony toen was niet te doen. Stelt zich echt zo aan als ze dan van elkaar wet zijn.

Afgelopen weekend ingevallen voor een andere amazone . Is een teamwedstrijd, waar 5 regio's elk 20 combinaties heen stuurt ( 4 per niveau). Kunt gewoon individueel geklasseerd worden, maar uiteindelijk ook als team.
Eerste proef was ze 3e . 2e proef waren teveel rommeltjes erin , alsnog 64.8. Was een leuke , maar lange dag.

Hebben misschien oktober nog wedstrijd en nog 1 in november en dan klaar . Dan is er geen officiële wedstrijd meer tot maart / april.

Er zijn wel hele drukbezette wintercompetities, dus mogelijkheden tot oefenen zijn er

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 08:08

Toch weer goed gedaan van dochter getup!

Wij zijn weer langzaam zijgangen aan het meenemen en heel rustig verder werken aan steeds wat meer. Denk eind januari gaan starten voor het eerst weer in dan anderhalf jaar. Maar goed, ze had er eigenlijk niet eens meer geweest := iedere da en fysio en alles is zo verbaasd nog steeds. Ik heb die echte ernst beetje verdreven in die tijd :') maar ze doet het goed en die maanden gaan wr gebruiken om kracht op te bouwen. Ook al is dat blijkbaar raar en lang maar ik vind het niet eerlijk om sneller te gaan.

Alleen even hopen dat ik on oktober weer kan beginnen met lessen. Mijn vinger heeft zenuwschade en is mer rijden best heel lastig nu. Nu is vasthouden of zwaar contact toch nooit goed, maar heb nu maar 2 vingers waarmee ik teugel vasthoud en mijn handen zijn al heel slecht :') dus soms ben ik ineens teugels kwijt haha.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 09:33

Ik zie toch dat vele goedgaan,

Zooltjes werken
Merrie oppakken
Puntjes wegrijden dienje niet verwachte
Dochters die weer heerlijk aan de gang zijn.

Wat leuk dat vele nog lekker bezig zijn.

Jammer is het zeker van die knappe zwarttoet, maar ik denk dat mensen uit die kring niet doorhadden wat ik allemaal in hem investeerde om hem goed te houden. Het werd een beetje voor lief genomen. Daar hou ik niet van en daar gaat mijn motivatie van weg. Dan moeten ze hem of aan me verkopen voor een prikkie of ze moeten het zelf gaan bekostigen maar wel op de manier hoe het hoort. Helaas heb ik daaruit de keuze gemaakt om mijn geld ergens anders in te knallen

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 17:30

Dat snap ik heel goed GG. Jammer , maar helaas...

Foto van begin september;
Afbeelding

Afbeelding

Heb nog zo'n mooi wedstrijd nummer met magneten gekocht :7 :

Afbeelding

Hoef ik niet meer in m'n dekjes te prikken of met hoofdstel nummers aan de slag ( al ging dat met n micklem nog vrij goed )

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 20:39

Ooooh maar dat is tof

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 13:21

Kom ook weer eens om een hoekje kijken! Wat een mooi nummer GU! Vet handig met zo'n
magneet, waar heb je die vandaan?

Wij starten weer helemaal overnieuw, paar weken geleden hebben wij "ons" jonkie mogen ophalen, in juni drie geworden, echt nog een pup. We hebben haar volledig in bruikleen. Langzaam hebben we een band kunnen opbouwen, en haar aan allerhande dingen kunnen laten wennen, afgelopen dinsdag heeft ze voor het eerst aan een longe gelopen en dat ging goed. Nu verder uitbouwen :)

Voordat we weer over wedstrijden kunnen praten duurt nog wel even :D, maar we zijn weer lekker dagelijks aan de slag!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 18:40

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:11

Afbeelding

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 08:19

GabberGill: wat Jammer, wel fijn dat je andere paard beter gaat

Getup: helaas heb ik maar een 1.5 paards trailer. Misschien dat ik ze meeneem als we bij de vereninging hebben, dat iemand het andere paard ophaald, maar weet niet of dat red met de tijd er tussen en of mijn ouders dat willen/kunnen.

Wat goed gedaan zeg ondanks dat je moest invallen.

MyWishMax: Wat leuk dat je in janurari weer gaat starten en dat het weer kan. Hopelijk lukt het lessen in oktober, lijkt mij echt rot

GabberGill: Helemaal gelijk, zeker als het niet je eigen is.

Getup: mooie fotos <3 Ik wil misschien ook kijken voor zo'n nummer, maar voor nu het plan is het indoorseizoen dressuur te starten en van voorjaar weer endurance.

Bloembloem: Wat leuk, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en lekker rustig aan doen :)

Morgen is het zover mijn wedstrijd. Ben heel benieuwd. Zit alleen nog beetje te bedenken. Hoe lang van te voren aanwezig te zijn, ik ben endurance en oefencrossen gewend, waar je dus dik 2 uur voor starttijd aanwezig wilt zijn. En of ik vandaag of morgen haar klaar maak. Ik moet om 11:11 mijn eerste proef. Wil er half 11 op zitten. Dan is het poetsen en aanmelden volgens mij. Dus kan ik haar misschien beter morgen ochtend voeten wassen en knotten, wil vandaag wel al vlechten

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:14

Whaha Noukie dat is dan toch ook bijzonder dat ze dat bit fijn vond. En leuk dat je weer les had.

Fijn JoycexEnya dat je mag starten met dit zadel. Succes morgen. Ik vlecht bijna altijd de dag ervoor en knotten de dag zelf. Dat verdeelt het een beetje alhoewel ik er inmiddels wel handig en snel in ben maar soms scheelt het dan ook nog iets met hoe vroeg ik mijn bed uit moet. :D

Aan de ene kant jammer GabberGill maar ook begrijpelijk dat je hem hebt terug gedaan.

Zo te lezen komen jullie het winterseizoen nog wel leuk door met wat er allemaal nog aan competities te doen is Getup. En wat een gaaf wedstrijd nummer. Ik heb de allersimpelste die er is die je aan je hoofdstel kunt maken. Werkt prima maar dit ziet er wel mooi uit zeg! Ik heb de site even opgeslagen.
Gave foto!!! +:)+

Zou mooi zijn dat het weer lukt met lessen in oktober MWM

Wat een leuke nieuwe uitdaging BloemBloem.

Het gepuzzel met het bit bij ons is nog niet gedaan maar voor nu maar gewoon de “oude” erin gehangen. Die lijkt tot dusver het beste alhoewel ik denk dat het beter kan maar twijfel nu dus of zelf verder proberen of toch eens weer een bitfitter maar die andere merken heeft. Ik denk nog even verder maar mocht iemand een echt goede bitfitter weten dan hou ik me aanbevolen. :j

Nog een wedstrijd gehad waar ik lekker had rond gereden maar hij die dag sloom was. Het was ook heel raar warm en benauwd en ik haalde hem al sloom uit de wei en kreeg hem ook niet lekker “aan”. :Z Te weinig activiteit dus maar was een goed oefen rondje.

De tandarts is nog geweest. Paar nare scherpe haakjes die ook langs zijn tong gingen dus benieuwd hoe dat gaat met rijden nu dat weer fijn glad is.

Volgende week staat er voor ons nog weer een wedstrijd op de planning. *\o/*

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:16

Ik ben altijd een uur voor starttijd aanwezig ( of eerder). Aanmelden, zadelen en 40 min losrijden ( 10 min stappen ingecalculeerd).
Vlecht voor vertrek , dus hoef ter plekke niets anders te doen als zadelen en eventueel nog n doekje erover

Wat n gedoe met bitten hé, Melzazu, dat je dus t idee hebt dat t het net niet is. Weet wel n fijne bitfitter, maar die zit in Drenthe ...

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:40

Ja het voelt ook een beetje als gedoe in die zin dat mijn gevoel meestal heel goed klopt en mijn gevoel zegt echt dat dit bit het nu niet meer helemaal voor hem is maar wat dan wel hè?

Hmm die zal vast niet helemaal naar hier komen vanuit Drenthe :(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 12:05

Getup schreef:
Ik ben altijd een uur voor starttijd aanwezig ( of eerder). Aanmelden, zadelen en 40 min losrijden ( 10 min stappen ingecalculeerd).
Vlecht voor vertrek , dus hoef ter plekke niets anders te doen als zadelen en eventueel nog n doekje erover

Wat n gedoe met bitten hé, Melzazu, dat je dus t idee hebt dat t het net niet is. Weet wel n fijne bitfitter, maar die zit in Drenthe ...

Ik hetzelfde. Minimaal uur van te voren, meestal eerder, zon 5 kwartier tot anderhalf uur. Ik reken altijd erg ruim, meestal ben ik er anderhalf uur van te voren. Reken kwartier voor mezelf aankleden, kwartier voor opzadelen en dan wil ik dus 45 minuten losrijden, met 15 minuten instappen en nog keer stappen tussendoor. Ik zorg dat ik alleen hoef te zadelen en een babydoekje over paard te halen. Het enige wat ik qua poetsen doe is de staart uit de beschermers halen, de vlecht eruit en borstel er doorheen. Maar de staart is thuis volledig doorgeborsteld dus er zit geen klit meer in.

Alleen vlechten en wassen doe ik altijd de dag van te voren ivm eigen energie en dan krijgt ze deken op en eventueel sleezy haha. En spullen poetsen ook dag van te voren. Dag zelf is spullen inladen en paard poetsen en dan op pad.

Melzazu wat irritant is dat dan he? Ik had broeger zelf een halve winkel aan bitten dus kon heel veel testen. Maar moeder heeft bijna alles weggedaan en daar baal ik enorm van soms haha

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 17:41

Met goed weer pluk ik mn merrie soms gewoon s ochtends uit de wei , borstel er over, benen schoon, vlechten en gaan :Y) .

Ben wel gezegend met een bruine met zwarte benen .

Wat niet wil zeggen dat we niet top presentabel zijn hoor haha. Ben daar wel een pietje precies in.

Maar niets wat je met wat glansspray of water en doekje niet weg krijgt.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 19:07

Jammer GG, maar klinkt voor je eigen gemoedsrust wel als het verstandige om te doen. En wat fijn dat jouw eigen merrie weer zo lekker gaat zeg!

Getup, dat nummer is echt heel mooi idd! En fijne foto's zeg! Knap stel :j

Merel, wat een mega goed nieuws voor je merrie!! Dat je weer kan rijden is al zo fijn, maar dat je gewoon weer aan wedstrijden mag denken is helemaal een wondertje zeg! Alleen *** van je vinger... Heb jij weer ook echt.

Bloem, leuk weer een nieuwe uitdaging!

En JoycexEnya succes morgen! Ik ben er zelf vaak uur van tevoren, als ik de locatie niet ken of weet dat de afstanden groot zijn (KNHS centrum bijvoorbeeld) dan iets eerder. Ik trek ze van de trailer, zadel erop, zelf even aankleden en gaan :')
Getup, hier ook gewoon lekker nog naar buiten idd als ik niet gelijk 's morgens vroeg weg moet. Wel 4 witte voeten, maar he, even slang erop, dan is het wel droog tegen de tijd dat we weggaan. Liever dat dan korter buiten staan omdat ik nog wil wassen :+ Prioriteiten, haha

Melzazu, rondje te sloom klinkt stiekem voor jullie ook wel weer als stukken beter dan vorig jaar rond deze tijd toch? En die bitten... I feel you :') Soms denk ik ook wel dat er echt teveel keus is. Als je ook maar een beetje t gevoel hebt dat je t niet perfect hebt, dan blijf je maar zien hoeveel andere opties er ook nog zijn die je eventueel wel wil proberen ofzo...

Ik heb laatst een oefenproef zzz gereden. Deed ze echt helemaal niet dom! In het algemene beeld weet ik dat ze stoerder en losser moet, dat commentaar herken ik dan ook en daarom doen we ook oefen en nog niet officieel :D Maar ze was braaf, geen hele dikke fouten (afgezien van dingen die thuis ook gewoon nog niet af zijn, waarvan je dan weet dat t onvoldoendes worden), dus was ik blij mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 19:32

Gaaf Noukie!

En hier ook altijd gewoon naar buiten idd. Wel de dag van te voren uitgebreid wassen want ze heeft wel de schimmel genen van moeder qua viesmaken. Maar dag zelf is on ergste geval de spuit erop, maar ik heb ook naf brighter than White en dat spul is een lifesaver met een goor paard. Maar binnen houden, nee nooit. Staart in vlecht als ze in paddock gaat en deken op. In de wei vliegendeken (die toch paard verrassend schoon houdt) en paddock deken die ze altijd opheeft.

Ik gebruik wel andere deken op de trailer, niet degene waarmee ze buiten staat. Die is en goor en als ze eens nat wordt op trailer is de normale deken nog droog en alleen de staldeken die ze op heeft gehad niet.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 20:30

Nee dat heb ik ook afgeleerd , die vieze deken er oplaten :') . Was zelf hartstikke vies nadat ik die deken er af had gehaald op wedstrijd :D

Denk er over , een extra regendeken te kopen die " schoon" blijft en alleen voor uitjes is. Anders bij regen gewoon genoeg zweetdekens mee.

Gaaf zeg Noukie, en klinkt al goed toch ?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 08:21

Ja mijn stakdekens zijn van 2 paarden geleden oid :') dus die heb ik toch nog liggen. Idd zweetdeken mee maar het is regelmatig toch te koud om die op de heenweg al op te doen, paard is koukleum. Of we hebben zo lang moeten wachten dat ze al droog is eh je de zweetdeken dus eraf wilt. Maar zo blijven we allemaal schoon haha

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 11:26

GabberGill wat jammer, je ging toch best goed met de grote zwarte?

Getup leuk zo'n teamwedstrijd! En mooie scores :D
Zijn de wintercompetities echt alleen oefenwedstrijden?

Mwm fijn dat jullie weer lekker mogen opbouwen zo en voorzicht vooruitkijken naar de wedstrijden :)
Hopelijk gaat je hand ook meewerken

Getup blijft dat goed zitten met een magneet? en waar heb je die vandaan? :) Ik heb altijd kromme veiligheidsspelden etc :+
Oh ik zie de link al, thnx!

BloemBLoem wat onzettend leuk! Fotospam? :) is het een pony of paard?

Melzazu jammer dat hij wat sloom was met de wedstrijd. Volgende week nieuwe kansen, succes alvast :)

Noukie klinkt als een hele fijne leerzame oefening in het ZZZ :)

Wij mochten gisteren weer op pad :) Heel tevreden, aantal echt goede wissels, 1 nog totaal mis, sommige nog wat hoog. Maar veel meer rust en controle na de wissels zonder allemaal niet gevraagde wissels, idee dat we zo mooi op de goede weg zijn :) Nog heel veel meer wat beter en strakker kan maar voor nu met 218,5 en 213,5 dik tevreden. En toch wel leuk dat we nu de punten voor het ZZ_L ook binnen hebben, al blijven we voorlopig wel lekker Z2 rijden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 12:00

Dat is al heel wat waard , dat je veel controle hebt, Melis. En rust. En gehoorzaamheid.

De magneet houdt echt goed. Moet er tijdens t opbergen ook wat tussen doen anders krijg je ze niet meer van elkaar

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 12:28

Wat goed Melis! En dat strakker enzo komt vanzelf wel, dit is al enorme stap weer! Dat strakker komt ook met meer controle en maar 1 echt mis is heel goed.