Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 13:46

Noukie gefeliciteerd met je puntje *\o/*

Essmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:35

Suzanne F. schreef:
Essmeralda schreef:
Wij hebben gister weer een wedstrijd gereden, wat resulteerde uit 2 keer 1e 184 en 171 helaas was de 2e jury en te laat en niet zo heel vrolijk… we we zijn weer een puntje rijker! [ [url=m/zJIEtu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8Zxk7u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hee is dat bij de Rijnruiters??

Ja klopt! Hadden ze een speciale koudbloeden en friezen wedstrijd! Dacht laten we het eens doen met mn koe!
Ik ben pas sinds begin juli bezig met westrijden met haar, ze is nu 4 jaar oud en al die tijd al in mijn bezit. Dus nog even aan het kijken waar het leuk is om te starten! Tot nu toe alleen maar leuke plekken gehad!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:39

Oh wat leuk om ‘de Put’ weer eens terug te zien. Het is wel veranderd maar ik herken het nog steeds. Is heeeeeel lang geleden dat ik daar geweest ben. Ik was jarenlang lid daar. Ben daar met mijn eerste paard begonnen met rijlessen, elke maandagavond. Mooie herinneringen.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:40

SophievdV schreef:
Ja wacht even.. ik snap je positieve benadering. Aan de andere kant: er is bewezen dat paarden niet goed over hitte gaan. Beduidend minder goed dan mensen.

Dan heb ik het nog niet gehad over alle leken in de wereld die de paardensport sowieso een raar fenomeen vinden. Als die mensen dan ook nog paarden met 30 graden op evenementen zien sporten, hoe ga je dat dan uit leggen? 'Ja de mijne vindt die hitte wel lekker?'

We moeten positief blijven, dat ben ik met je eens. Verlies de veranderende wereld alleen niet uit het oog.. iets doen omdat we het altijd al zo doen kan niet meer. De paardensport ligt onder een vergrootglas.

Allereerst… wat Noukie zegt, het gaat mij om het ongenuanceerd andere keuzes veroordelen. Je hoeft het niet eens te zijn met andermans keuze om wel eerst vragen te stellen en dat iemand een andere keuze maakt dan jij gedaan zou hebben betekend niet per definitie dat diegene er niet goed over na heeft gedacht of de verkeerde keuze maakt.

Maar goed, gezien jij blijkbaar graag wil dat ik mijn zienswijze over temperatuur ook deel: wetenschappelijk onderzoek vind ik nuttig en in dit geval zou het mij aan kunnen zetten om te denken ‘het is aangetoond dat paarden minder goed tegen warmte kunnen, laat ik extra goed opletten en voorzichtig zijn hoe dat is voor mijn paard’ en dan de exacte grens/keuze baseren op wat Eva aangeeft. Eef heeft blijkbaar dat onderzoek niet gelezen, want zij kan beter tegen hitte dan ikzelf.

Juist met de paardensport onder een vergrootglas is het aan ons allen om de nuances niet uit het oog te verliezen en vertrouwen te houden dat iedereen de intentie heeft het beste te doen voor zijn/haar paard en vanuit die houding met elkaar constructief het gesprek aan te gaan als dat nodig is. Want als wij binnen de sport elkaar al gaan veroordelen ipv nieuwsgierig te blijven, dan zetten we toch juist de deur open voor anderen om dat ook te doen, nog los van het precieze onderwerp.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 09:30

Vraagje, betalen jullie voor een meetmoment net zoveel als een wedstrijd?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 09:42

xxxmh schreef:

haha jij zag mijn berichtje in de groepsapp :Y)
Volgens mij is dat wel het geval, maar ik begrijp het nooit zo. Prijzen lijken mij een kostenpost wat je bij een meetmoment niet heb.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 09:45

Autumnn schreef:
xxxmh schreef:

haha jij zag mijn berichtje in de groepsapp :Y)
Volgens mij is dat wel het geval, maar ik begrijp het nooit zo. Prijzen lijken mij een kostenpost wat je bij een meetmoment niet heb.

Haha ja. Dacht er eerder ook al aan. Dacht vraag het eens hier want zag op de knhs site dat het advies voor een meetmoment 10 euro was.
Vindt het ook wel jammer dat het geen wedstrijd meer is. Al rijd ik altijd voor mijzelf maar toch haha.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 09:56

ja ik vind het ook jammer, ik snap ook niet waarom. Ik hoorde van iemand dat er ‘te weinig mensen waren’ bij de prijsuitreiking, maar alle keren dat ik meereed (en dat is eigenlijk elke keer), was iedereen er….

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 09:57

Autumnn schreef:
ja ik vind het ook jammer, ik snap ook niet waarom. Ik hoorde van iemand dat er ‘te weinig mensen waren’ bij de prijsuitreiking, maar alle keren dat ik meereed (en dat is eigenlijk elke keer), was iedereen er….

Hmm okee. Rare reden want ik heb elke keer met mijn rubriek bij de prijsuitreiking gestaan. Oke waren soms maar 2 of 3 mensen in de B haha.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 10:04

Ja bij mij dus ook. Ik heb echt nog nooit gemerkt dat er niemand was. Helemaal bij onze vereniging want dat zijn 9/10 meiden van de manege :P
Van dat advies inschrijfgeld wist ik niet. Die ga ik even onthouden :Y)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 10:30

Hier in de regio doet 1 vereniging ook vaak meetmoment, startgeld €12,50 per proef. Gelijk aan de meeste wedstrijden waar je bekers en linten krijgt zeg maar.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 11:11

Wij hadden een goed weekend :-) De wederhelft heeft 183 en 186 punten gereden in de L1 dus weer twee puntjes erbij :-)

Zijn oorspronkelijke starttijd was om 10:08 in de ochtend, dus dat vonden we nog oke met de hitte. De organisatie had besloten om alles te vervroegen voor de zekerheid waardoor de wederhelft zijn eerste proefje om 7:08 in de ochtend had :') . 3 uur 's nachts ging de wekker, kwart over 4 kreeg het paard zijn ontbijt en 5 uur zaten we ingeladen en wel in de auto :')
Was ook wel een soort van bijzonder :))

Voordeel: kwart over negen in de ochtend weer helemaal thuis met twee winstpunten in de pocket :))

Hier in de omgeving is ook een vereniging die vooral meetmomenten doet, ook voor 12,50 per proef. De laatste keer dat we daar waren kregen alle deelnemers een dopper als souvenir. Dus geen bekers of linten, maar wel een aandenken.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 12:12

Jeetje Apple 8)7 wat een tijd. Je had alleen al winstpunten moeten krijgen voor je doorzettingsvermogen zeg. Helemaal top dat je ook nog winst had, anders was het helemaal zuur.
Ik zat er zondag 8 uur op, ik vond dat al vroeg :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 12:42

Gefeliciteerd Apple! Wat een tijden zeg := heel knap dat het dan nog lukt om winst te rijden.

Wat betreft de wedstrijd vs meetmoment vraag, persoonlijk maakt het mij eigenlijk niets uit en als het verder een fijne organisatie is mag het IMO hetzelfde kosten :o De prijzen die ik tot nu toe heb gekregen stelden toch niet zoveel voor dat ik het daarvoor zou doen zeg maar. Alleen voer winnen vind ik leuk want dan krijgt Henk er meteen iets voor terug en dat kan die zeker waarderen ;)

Anyway ik heb mijn knieen een tikje verneukt met het vele klimmen afgelopen maand :\ en durf daardoor voorlopig nog niet te springen dus heb ons heel dapper voor onze eerste dressuurwedstrijd sinds februari ingeschreven :D

Als ik me genoeg blijf blesseren hoef ik tenminste niet levenslang in het L te blijven :=

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 12:59

Apple: gefeliciteerd! Zo vroeg in de ochtend was het wel heerlijk rijden.. lekker fris :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:20

@ Apple; gefeliciteerd met de punten. Maaar jeeetje wat vroeg zeg :7 wel heerlijk voor de warmte thuis.

Bij ons op de club kost een oefenwedstrijd €10 per proef. Geloof wel dat alle deelnemers een prijsje krijgen en je krijgt een realistische beoordeling. Ik heb 2 keer op een andere plek een oefenwedstrijd gereden daar betaalde je €7,50 per proef maar werd je wel standaard 20 punten hoger gepunt als op een officiële wedstrijd. Daar heb ik dan natuurlijk weer niks aan.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:35

Dank jullie wel :-)

Alle eer gaat naar Chip trouwens. Wij hadden ons er op voor bereid, maar hij wist natuurlijk van niks. Om kwart over 4 's ochtends zijn ontbijt krijgen vond hij nog wel oke, maar daarna werd het snel minder. Dit uitte zich in veel mesten op poetsplaats, trailer, met losrijden en zelfs voor de start van de eerste proef. Plassen op poetsplaats en op de trailer op de terugweg (hoewel hij dat laatste wel vaker doet) en zich ook erg opblazen met opzadelen (deed hij een aantal jaren geleden vaak, nu eigenlijk niet meer).

Chip vond het duidelijk niets, maar toch slaagde hij er in zichzelf bij elkaar te rapen en twee winstpuntwaardige proeven neer te zetten. Een jaar of 2 geleden hadden we al gelijk kunnen afmelden als helder was dat hij er geen zin in had. Hij is echt een heel stuk gegroeid daarin. Lief paard :-) . Hij kreeg wortels na afloop, dat maakte weer veel goed :-)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 17:17

Gefeliciteerd Apple! Maar wel extreem vroeg zeg.

Fly, hopelijk je knieën enigszins snel weer oke! Maar dressuren tussendoor is ook echt best leuk.
Wel eens met je opmerking mbt meetmoment, als het fijn rijden is vind ik het prima hetzelfde te betalen. Heel eerlijk, bekers laat ik altijd al achter en zoals woensdag ben ik ook niet meer teruggegaan voor wat later een oranje lint bleek. Bij geld of leuke prijzen is dat anders, maar eerste insteek is toch fijn rijden en eigen doelen halen. Dat kan op een meetmoment ook.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 18:18

Gefeliciteerd met de punten Apple en wederhelft! Maar poeh, wat een tijden := wat mooi ook om te merken hoe Chip in dat soort dingen dan gegroeid is!

Flyhigh, sterkte met de blessure. Dan is de L doorgaan wel een goed voorbeeld van het beste van de situatie maken. Succes alvast!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 18:28

PSvanLot schreef:
Ik vind 32 graden, in de volle zon, onder dakplaten, nooit een optie om een wedstrijd te rijden.
Of we nu zijwanden zijn of niet.

Moet je echt eens bij ons komen kijken dan.
Even een still gemaakt, maar ook met 32 of 33 graden is het in deze bak niet te warm. Echt niet.
Dat is superfijn.

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 18:36

Iedereen gefeliciteerd met de puntjes dit weekend!
Het lastige van de temperaturen dit weekend is dat ze soms zo verschillend waren. Bij ons aan de kust viel het eigenlijk best nog wel mee. Ik denk dat je eigen beoordelingsvermogen daarin ook wel echt belangrijk is.
Ik vind het goed dat sommige wedstrijdsecretariaten hun verantwoordelijkheid daarin hebben genomen.
Ik maak dat soms wel anders mee. Ik heb meegemaakt dat een regiowedstrijd van de winter gewoon doorging met code oranje. Ook niet oke om dan met je trailer op pad te moeten. Dat hebben we toen dus ook niet gedaan. Maarja, dan kun je dus niet meedoen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 09:18

Ja je kunt niet meedoen en je bent je geld kwijt..

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 09:36

Ik vanavond wedstrijd. Ik ben heel benieuwd want ik rij (in de L1) tegen iemand die veel paarden heeft gereden tm z-niveau. Verder moet ik ook nog tegen m’n staleigenaar :') Kom ik aan :Y)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 09:41

Omdat je dat mag met een groen paard? Maakt niet uit hoe vaak je Z gestart hebt, pas bij 2 keer Zz licht met winst of vaker mag je geen L1 meer.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 09:42

ah oké, vandaar :D dat wist ik niet.