[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:23

Wanneer ik 10 winstpunten bij mekaar heb. Paard kan het allemaal makkelijk, nu ik nog. Denk als ik minder tijd tussen de oefeningen krijg om mijn zenuwen over te laten nemen het al een stuk beter gaat :+

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:26

Josien_ schreef:
Misschien al eens gevraagd, maar wat is voor jullie het punt dat je over gaat naar de L1 ?
Gewoon wanneer je die 10 winstpunten hebt, of bijvoorbeeld wanneer je een bepaalde score hebt gereden of wanneer je thuis een niveau hoger onder de knie hebt?

Als ik 10 winstpunten heb en Bink en ik nog steeds moeite hebben met de linker galop ga ik niet over naar de L.
Echter kan je bij de ene jury 195 rijden dat je denk hoe dan? En als iedereen het de beste proef ooit vond krap 183 punten.

Dus dat vind ik persoonlijk zelf niet echt een meet punt.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:30

Als het wijken voor mijn gevoel soepel gaat en ik de aanleuning nog wat constanter heb. Ik denk dat ik met 10 punten wel over kan. Ik moet er nu nog 3, maar ik start gemiddeld 1 keer per maand en ik ga er niet vanuit dat ik er de volgende keer gelijk 3 heb. En als dat wel zo is heb ik dus nog 2 maanden voordat ik ook daadwerkelijk L1 kan starten.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:32

Ik ga over wanneer ik hem thuis voor elkaar heb, aangezien ik hoger ben gestart kan ik ook klassen overslaan eventueel. Maar eerst nog wat kilometers maken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:18

_Desiree schreef:
MyWishMax schreef:
Wat fijn, Desiree! Ik zit ook op de startlijst te wachten, maar twijfel nog of ik wel mee moet doen. Gezondheid is niet helemaal top op dit moment en in normale omstandigheden moet ik al een week bijkomen van een wedstrijddag :=

Aah jeetje wat balen! Ik ben zelf ook net geopereerd aan mijn buik. Merk ook dat het veel energie kost, maar ik heb er ook veel plezier aan. Gelukkig allemaal lieve meiden om mij heen die mij willen helpen. Ik heb iemand die kan lezen alleen in de middag, anders moet ik nog op zoek naar iemand anders.

Jij hebt al hele hoge punten gereden toch? Dan plaatst jij je zoiezo voor 16 december. Kan je niet beter daar je energie voor bewaren ?

Ik ben al lang blij dat ik weer rijd, eigenlijk. Half jaar geleden kon ik 10 minuten 'rijden' en dan 3 dagen helemaal niks meer. Maar aan de andere kant was dit de 1e keer weg van huis en wilde ik het als oefenwedstrijd gebruiken, ze had in Capelle toch wel erg last van spanning op de trailer en tijdens opzadelen/opstappen. Ik ga vanavond even rijden en kijken hoe het gaat. En geplaatst wel ja, staan 2 1e plekken dus 2 plaatsingspunten in de tussenstand.

En die mensen die je helpen zijn goud waard, mijn ouders en man gaan altijd mee en helpen waar mogelijk. Zonder hun zou ik ook niet kunnen. := Alleen man weet niet of hij mee kan, kan zijn dat hij moet helpen bij een seminar van onze andere hobby (honden)

Als ik wel ga en we weten de startlijst kan ik wel vragen of mijn moeder je kan lezen eventueel?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:21

Josien_ schreef:
Misschien al eens gevraagd, maar wat is voor jullie het punt dat je over gaat naar de L1 ?
Gewoon wanneer je die 10 winstpunten hebt, of bijvoorbeeld wanneer je een bepaalde score hebt gereden of wanneer je thuis een niveau hoger onder de knie hebt?

Een combinatie. Als ik eigenlijk makkelijk rond de 2 winst per proef zit een x aantal proeven achter elkaar en als ze thuis klaar zijn voor het volgende niveau. Maar soms ga ik ook eerder over of blijf ik juist wat langer in een klasse, bijvoorbeeld bij een erg gespannen paard. Dan blijf de ene keer langer in een klasse, zodat ik energie kan steken in het vertrouwen. De andere keer ga ik juist snel over, zodat je ze beter bezig kan houden. :+

Hoewel ik nu gewoon kijk, mag versneld promoveren dus elke klasse ga ik kijken of het fijn rijdt en we kunnen scoren en daarna beslissen of we blijven of doorgaan.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:27

_Desiree schreef:
MyWishMax schreef:
Wat fijn, Desiree! Ik zit ook op de startlijst te wachten, maar twijfel nog of ik wel mee moet doen. Gezondheid is niet helemaal top op dit moment en in normale omstandigheden moet ik al een week bijkomen van een wedstrijddag :=

Aah jeetje wat balen! Ik ben zelf ook net geopereerd aan mijn buik. Merk ook dat het veel energie kost, maar ik heb er ook veel plezier aan. Gelukkig allemaal lieve meiden om mij heen die mij willen helpen. Ik heb iemand die kan lezen alleen in de middag, anders moet ik nog op zoek naar iemand anders.

Jij hebt al hele hoge punten gereden toch? Dan plaatst jij je zoiezo voor 16 december. Kan je niet beter daar je energie voor bewaren ?

Ik ben al lang blij dat ik weer rijd, eigenlijk. Half jaar geleden kon ik 10 minuten 'rijden' en dan 3 dagen helemaal niks meer. Maar aan de andere kant was dit de 1e keer weg van huis en wilde ik het als oefenwedstrijd gebruiken, ze had in Capelle toch wel erg last van spanning op de trailer en tijdens opzadelen/opstappen. Ik ga vanavond even rijden en kijken hoe het gaat. En geplaatst wel ja, staan 2 1e plekken dus 2 plaatsingspunten in de tussenstand.

En die mensen die je helpen zijn goud waard, mijn ouders en man gaan altijd mee en helpen waar mogelijk. Zonder hun zou ik ook niet kunnen. := Alleen man weet niet of hij mee kan, kan zijn dat hij moet helpen bij een seminar van onze andere hobby (honden)

Als ik wel ga en we weten de startlijst kan ik wel vragen of mijn moeder je kan lezen eventueel?[/quote]

Dat zou echt super lief zijn als ze dat wil doen! Maar denk jij om je gezondheid hoor, maar snap wel dat het heerlijk is om te oefenen. Maar vind jullie zo leuke combi en zou het zonde vinden als je daarom 16 dec niet kan starten. Ik duim voor je dat beide gaat lukken!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:31

Josien_ schreef:

Ik heb er nu 14 en rij zondag nog een wedstrijdje mee. In de lessen en thuis nu echt wel L aan het oefenen en dan wil ik eind januari naar de L. Dat is dan een twee daags concours. Voelt voor mijn zenuwen weer net ff fijner.
Heb je zelf al idee wanneer je over wil/gaat?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:37

Pien1989 schreef:
Josien_ schreef:

Ik heb er nu 14 en rij zondag nog een wedstrijdje mee. In de lessen en thuis nu echt wel L aan het oefenen en dan wil ik eind januari naar de L. Dat is dan een twee daags concours. Voelt voor mijn zenuwen weer net ff fijner.
Heb je zelf al idee wanneer je over wil/gaat?

Ik vind het erg lastig moet ik zeggen! Vandaar natuurlijk ook mijn vraag. Hier nu B+13 maar heb thuis het wijken nog niet voldoende onder de knie naar mijn zin dus voorlopig nog niet hoor.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:53

ik nog lang niet ben net begonnen en ik vind de B nog moeilijk genoeg aangezien ik al meer dan 15jaar geen wedstrijd heb gereden ga ik nog lang B starten bovendien krijgt Canto haar veulentje in mei dus dan wordt het rijden toch op een laag pitje gezet

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:16

Jullie zijn allemaal goed bezig! Ik heb nu drie weken achter elkaar springles gehad, gaat echt een stuk beter! Vandaag zelfs een meter gesprongen. God wat springt ie dan gaaf! Klaar voor een parcours zijn we nog niet, daar ben ik zelf nog te onzeker voor. 1 hindernis gaat prima, maar zodra ik er meerdere achter elkaar moet rijden vergeet ik te rijden en laat ik mn paard in de steek. En als hij dan nog ervaren zou zijn maar hij is ook nog maar 4 :')
Volgende week zaterdag ga ik een selectie dressuur meerijden, om te kijken waar ik sta. In de B voor de tweede keer dus ben benieuwd!

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:18

Ik ga pas over als mijn paard minder spanning heeft tijdens de proeven. Spanning uit zich in gaan rennen, zolang dat nog zo is blijf ik B staren om kilometers te maken.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:33

Springen bbrrr mij niet gezien Canto kan zeer goed springen maar ik schijt me al in de broek bij een balkj 8)7 e lopen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:35

lindamusters schreef:
Jullie zijn allemaal goed bezig! Ik heb nu drie weken achter elkaar springles gehad, gaat echt een stuk beter! Vandaag zelfs een meter gesprongen. God wat springt ie dan gaaf! Klaar voor een parcours zijn we nog niet, daar ben ik zelf nog te onzeker voor. 1 hindernis gaat prima, maar zodra ik er meerdere achter elkaar moet rijden vergeet ik te rijden en laat ik mn paard in de steek. En als hij dan nog ervaren zou zijn maar hij is ook nog maar 4 :')
Volgende week zaterdag ga ik een selectie dressuur meerijden, om te kijken waar ik sta. In de B voor de tweede keer dus ben benieuwd!

Super goed! Wij hebben pas ons eerste 80cm parcours gesprongen. Erg leuk als ze het zo leuk vinden :D .

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:46

Josien_ schreef:
lindamusters schreef:

Super goed! Wij hebben pas ons eerste 80cm parcours gesprongen. Erg leuk als ze het zo leuk vinden :D .

Ik merk ook echt dat hij het leuk vindt! Normaal was ie niet tot amper te laden en vandaag stond hij tot twee keer toe in een keer op de trailer :')

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:54

Ik ben van plan in het nieuwe jaar L1 te gaan starten, ik hoef m'n winstpunten hiervoor niet te halen. Maar eerst zal de galop beter moeten, en de basis in het algemeen. Als dat voor elkaar is ga ik over. Ik zal nu in de winter ook weinig starten. Deze maand lukt het al niet ivm de drukte.
Heb wel weer heel veel zin in de volgende wedstrijd! :D

hieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:25

Ik ga zondag weer starten. Ik heb mijn vader leren voorlezen super handig en hij gaat zondag voor het eerst op wedstrijd voorlezen best wel spannend. Ik hoop nu mijn eerste puntje te halen in de B. Ik moet rijden in Egmond, maar ben hier nog nooit eerder geweest.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:34

hieltje schreef:
Ik ga zondag weer starten. Ik heb mijn vader leren voorlezen super handig en hij gaat zondag voor het eerst op wedstrijd voorlezen best wel spannend. Ik hoop nu mijn eerste puntje te halen in de B. Ik moet rijden in Egmond, maar ben hier nog nooit eerder geweest.

Oe spannend dat je vader gaat lezen. Ken je de proef zelf een beetje? Heel veel succes.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:02

hieltje schreef:

Ik vond dat ook heel spannend toen mijn vriend de eerste keer ging voorlezen haha!
Nou was dat wel op een onderlinge wedstrijd, maar toch. Inmiddels heeft hij het een paar keer gedaan.
Nu maar eens gaan oefenen op L1 proefjes :Y) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:07

Oh ik moet manlief ook echt even wat vaker laten oefenen ermee zodat die in geval van nood ook kan voorlezen :+!

hieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:09

Dankjewel Tymone, ik probeer ze altijd wel zoveel mogelijk uit mijn hoofd te leren maar soms vergeet ik het spontaan op wedstrijd. We gaan vanavond nog een keer oefenen.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:12

hieltje schreef:
Dankjewel Tymone, ik probeer ze altijd wel zoveel mogelijk uit mijn hoofd te leren maar soms vergeet ik het spontaan op wedstrijd. We gaan vanavond nog een keer oefenen.

Ik probeer ook wel delen uit mijn hoofd te leren, maar tijdens het rijden op locatie ben ik zo met mijn paard druk dat ik het niet altijd meer helemaal weet hahaha.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:26

Mijn vriend zegt altijd: ik doe alles en help je overal mee maar lezen doe ik niet Haha

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:34

Die van mij snapt het ook gewoon niet, doet ie denk ik express.. :') bij mij lezen altijd vriendinnen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:59

Pien1989 schreef:
Mijn vriend zegt altijd: ik doe alles en help je overal mee maar lezen doe ik niet Haha

Die van mij zegt hetzelfde maar dan met: "Behalve poep scheppen :Y) " .