[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:54

glenstorm schreef:
Haha ja we gaan langzaam dood. Mijn paard heeft inmiddels 2 keer L1 gelopen. Maar ik richt me eigenlijk meer op het springen! Dat ging ook wel fijn afgelopen weekend. Voor het eerst weer sinds 2 maand en tussendoor eigenlijk helemaal niet gesprongen.

[ Video ]

Leuk!
Het paard wat ik naast mijn eigen rijd ben ik ook gericht mee aan het springen. Het is een echte dressuur afstamming (samba hit ll) maar hij vind springen zo geweldig. Binnenkort maar eens een BB ergens proberen. Hij doet het ook nog eens leuk.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:43

Het is zo leuk he als ze het zelf ook fantastisch vinden. Mijn paard is altijd helemaal happy als hij op concours mag springen. Komende zondag weer, doen er 109 mee in de B :\

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:54

Shelly21 schreef:
Wauw in 3 wedstrijden. Dan is het tijd om over te gaan haha.

Volgensmjj sterven de B ruiters wat uit in dit topic :')

Nee hoor, hier nog een B ruiter!
Ik heb wel voldoende punten om naar de L te gaan, maar ik wil nog ff 2 binnen wedstrijden starten, omdat mijn paard nog maar 1 binnenwedstrijd heeft gelopen.

Springen ziet er goed uit Glenstorm!

Ik ga vanaf maandag structureel op springles, dus ik ga ook wat vaker een wedstrijdje springen in de BB.

ynskek
Moderator Algemeen

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:17

Ik heb begin september een nieuwe pony gelocht maar daarmee ben ik nog lang niet op B niveau

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:33

Ik dacht al het was hier eerst zo druk dat ik het niet eens bij kon houden. Nu niet meer haha :'). Ik hoop eind januari L1 startgerechtigd te zijn.

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:23

Hier ook nog gewoon gezellig B hoor! Zal ook nog wel even duren denk ik zo haha. Jemig Glenstorm, 109 starters in de B?? Wij zijn door het dolle als wij 40 starts hebben voor B tm M, dat is voor ons echt volle bak (dressuur, wij organiseren geen officiële springwedstrijden). Aankomende zondag onderling springen: 11 starts :D

Zondag clinic gereden bij Dinja:

Afbeelding

Afbeelding
Hij had dr in ieder geval zin in, ik heb geen idee wat ik doe op deze foto. Volgens mij wilde ik een volte inzetten en had hij het plan om mn medebakgebruiker plat te walsen die me tegemoet kwam, ofzo :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 17:25

Morgen weer wedstrijd! :)
Bij ons op stal dus ben benieuwd vaak is dat toch enger :P

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 07:29

Oh my gosh...vandaag is het zover. Toch sneller dan verwacht: mijn debuut :):) !

Paard liep afgelopen weken te kwakkelen met z'n benen. Dat lijkt nu toch echt gewoon goed te gaan, in elk geval de afgelopen zes dagen. Vervolgens toch afgelopen maandag een nieuw geval van droes op stal, meteen twee :( , waardoor de wedstrijd eigenlijk niet door kon gaan. Alleen heeft stal besloten in overleg met de KNHS dat de wedstrijd doorgaat voor alle eigen pensionklanten, dus alleen vanwege de droes niemand van buitenaf is toegestaan. Opeens toch mijn debuut vandaag om 11:08 uur proef 3, en om 11:30 uur proef 4. *stuiter, stuiter*

Maar omg wat heb ik vlinders in mijn buik zeg! Hier hebben we naar toe gewerkt samen. Ik heb er onwijs veel zin in, maar tegelijk die zenuwen. Pffff, die mag iemand anders van mij wel hebben hoor :roll: ! Ik werd vanmorgen om zes uur wakker, meteen die vlinders en mijn buik en geen oog meer dichtgedaan. Sta er nu al helemaal klaar voor, maar mogen pas vanaf half negen op stal zijn :D :+ .

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 08:36

Heel veel succes vandaag!
Ik hoef pas om 14:45 en 15:00! :)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:08

Heel veel succes beide!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:48

Dankjewel! :o

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:51

Succes vandaag allemaal!

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:56

Mooie punten allemaal afgelopen posts!! Iedereen die vandaag/straks rijd: succes en veel plezier *\o/*

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:20

Ze was echt super voorwaarts!! Normaal schop ik haar bijna dood en nu mocht ik er niet aan komen.
Ging in het begin paar keer omhoog.
Maar kon er eindelijk aan blijven rijden!
Helaas hele strenge jury maar wel 2de( 180,5) en 3de (179,5) geworden! :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:34

Nouja weer een wp er bij toch! Soms zitten die er tussen. Ik had dat ook laatst ene week die 172,5 en 177 en de week erna rijd ik hem naar 193,5 en 199 punten terwijl ik echt niet anders ben gaan rijden in n week.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:23

Shelly21 schreef:
Nouja weer een wp er bij toch! Soms zitten die er tussen. Ik had dat ook laatst ene week die 172,5 en 177 en de week erna rijd ik hem naar 193,5 en 199 punten terwijl ik echt niet anders ben gaan rijden in n week.

Ben vandaag wel heel anders gaan rijden maar wel positief normaal kan ik er niet aan rijden omdat ze gewoon niet loopt en nu liep ze op eigen benen en kon ik er aan rijden.
Maar tja als je op je protocol leest: nageeflijker, slingert op de a-c lijn, is niet recht.
War verwacht je van een B paard :')

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:30

Oh daar zijn ze hier ook wel heel streng op. Dat je paard recht kan lopen en op eigen benen verwachten ze toch in de B.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:01

Ik vind dat toch ook wel je basis ja..
B is overigens constante aanleuning, enige wat ze niet graag zien is tdh.

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:32

Mijn 3e wedstrijd in de B zit er ook op 1e keer binnen en op vreemd terrein... onze stand is alweer B + 14 *\o/*
We hadden deze keer 211,5 en 203,5 :D

Jury vond de galop zeer mooi gedragen en ik moest maar zuinig op haar zijn :D

Zondag nog 1x B en dan maar L1...

Rest gefeliciteerd met de wpten!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:42

Mooie punten Merrr!

Ik heb zaterdag weer voor het eerst sinds 3jr B dressuur gestart met mijn merrie, herdebuut dus eigenlijk...
Hele week ziek geweest dus helemaal niet bij paard geweest, maar het was zo vlakbij en wist toch dat het maar een oefenrondje zou worden dat ik toch maar ben gegaan...

Eerste proef erg kijkerig en gespannen en stopte ik zelf met rijden (doel was juist om dat NIET te doen haha) dus daar was het meer overleven en lijnen rijden...

Tweede proef mezelf onder mn kont geschopt en gereden, nog wel wat slordigheden door mijn eigen spanning (en mijn pijp was leeg haha) maar ging best netjes...

Uiteindelijk 187 en 193,5
Daar had ik van te voren nooit aan durven denken...

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:59

Wat een mooie resultaten zie ik voorbij komen! Proficiat allemaal.

Wij gaan vrijdag weer, vanavond voor het eerst les in die bak, dus dan is het vrijdag niet echt nieuw meer

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:03

Tja, ons debuut was afgelopen zondag niet zo denderend hoor :n . Ik ben toch wel geschrokken van onze lage punten :( .

Dat we nog geen dikke winst waardig zijn, wist ik ook wel...ik moet zelf gewoon ook km's maken om de spanning die ik bij wedstrijden krijg wat kwijt te raken. En hij is met aanspringen in galop en galopperen nog niet helemaal constant. Maar ik had juist zo'n enorm fijn gevoel toen ik afstapte. Voor mijn gevoel voor zevens gereden, maar ook vieren. In stap en draf een heel fijn gevoel met af en toe een klein slordigheidsfoutje van mij misschien, maar zoals verwacht bij de galoponderdelen wat spanning van zijn kant. Dat vind hij gewoon nog erg moeilijk, maar daar zijn we in de training hard mee aan het werk. Voor het eerst sinds ik hem rijd (heb wel eens F-proefjes gereden), heb ik tijdens de proeven kunnen rijden, kunnen concentreren op netjes de figuren rijden waar het hoort. Ik hoefde me niet bezig te houden met zijn spanning, dat hij het bit vastpakt en keihard gaat zonder stuur, zelfs niet in de galop. Ik was zo onwijs trots op hoe ontspannen hij in de ring was. Helaas zie ik dat helemaal niet terug op het protocol. Bijna constant vijven met af en toe een zesje. Dat kwam toch wel erg hard aan. Vooral als je via de organisatie terughoort dat de jury heeft laten vallen dat degenen die ze 2x géén winst had gegeven ook niet zou aanraden überhaupt een startkaart aan te schaffen, dat ze daarvoor het niveau van enkelen van ons echt niet noemenswaardig vond om maar zo te zeggen. Met mijn punten kan ik wel gokken dat ze het daarmee ook over ons had.

Ik ben echt wel veerkrachtig van karakter. Het is maar de mening van één jury. Misschien was het in zekere zin een "strenge" jury. Enkele stalgenoten die eigenlijk altijd wel winst rijden, maar schipperen in hoe groot de marge is, hadden nu ook geen winst. Maar toch, als je zelf zo'n fijn gevoel hebt, ga je twijfelen. De jury punt niet voor noppes zo. Ze vond ons duidelijk echt geen voldoendes waard. En hoe fijn het voor mij ook voelde...toen ik die cijfers zag, deed het toch even pijn. Helaas was de jury niet gebleven om evt. vragen te beantwoorden, dus moet ik het doen met mijn gevoel, het protocol en mijn filmpjes. Ik snap vooral de hogere punten voor mijn tweede proef niet, terwijl hij toen moe begon te worden en ik echt moest werken om hem op gang te houden en voor mijn gevoel zijn aanleuning meer haperde in mijn handen. Om daar dan onder te zien staan dat ze juist verbetering zag in zijn ontspannen over de rug lopen, is mij echt een raadsel.

Ik heb pas over twee weken weer privéles, dus ik moet nog even zelf worstelen hoe ik hier tot die tijd mee om ga. Gelukkig zijn beide proeven wel gefilmd al is de kwaliteit niet denderend, dus die kan ik tzt aan mijn instructrice laten zien. Aan de ene kant wil ik echt niet opgeven en denk ik dat het vaker doen ons kan helpen. Aan de andere kant is het helaas geen goedkope hobby en moet ik keuzes maken in wat ik wel en niet kan doen. Is het dan niet weggooien van geld als ik zonder enige kans op winst op wedstrijd blijf gaan? Want oef, van winst zat ik volgens deze jury echt nog wel ver af. Pfff, ik ben er nog even niet over uit wat nu wijsheid is %) . Vooral die opmerking van de jury over dat ze enkelen van ons met lage punten echt zou afraden een startkaart überhaupt aan te schaffen, doet me stiekem veel. Ben ik dan echt zo erg te vroeg? Zo slecht dat ik er nooit aan had moeten beginnen...in elk geval niet nu? Dit was het in elk geval in de ogen van deze jury heel duidelijk niet. Baalmomentje |( ...

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:16

Wat balen. Het is vooral ervaring op doen en km's maken. Ik kreeg net voor ik mijn startkaart ook nog van een jury te horen dat ik het beter niet kon doen met een tinker vanwege zijn gangen etc. Dat hij er nog niet klaar voor was. 2 maand later aangevraagd en gewoon de eerste wedstrijd direct winst. Jury's zijn zo verschillend. Van die andere daar kreeg ik te horen dat ik prima een startkaart aan kon vragen.

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:38

cnterpstra schreef:
Tja, ons debuut was afgelopen zondag niet zo denderend hoor :n . Ik ben toch wel geschrokken van onze lage punten :( .

Dat we nog geen dikke winst waardig zijn, wist ik ook wel...ik moet zelf gewoon ook km's maken om de spanning die ik bij wedstrijden krijg wat kwijt te raken. En hij is met aanspringen in galop en galopperen nog niet helemaal constant. Maar ik had juist zo'n enorm fijn gevoel toen ik afstapte. Voor mijn gevoel voor zevens gereden, maar ook vieren. In stap en draf een heel fijn gevoel met af en toe een klein slordigheidsfoutje van mij misschien, maar zoals verwacht bij de galoponderdelen wat spanning van zijn kant. Dat vind hij gewoon nog erg moeilijk, maar daar zijn we in de training hard mee aan het werk. Voor het eerst sinds ik hem rijd (heb wel eens F-proefjes gereden), heb ik tijdens de proeven kunnen rijden, kunnen concentreren op netjes de figuren rijden waar het hoort. Ik hoefde me niet bezig te houden met zijn spanning, dat hij het bit vastpakt en keihard gaat zonder stuur, zelfs niet in de galop. Ik was zo onwijs trots op hoe ontspannen hij in de ring was. Helaas zie ik dat helemaal niet terug op het protocol. Bijna constant vijven met af en toe een zesje. Dat kwam toch wel erg hard aan. Vooral als je via de organisatie terughoort dat de jury heeft laten vallen dat degenen die ze 2x géén winst had gegeven ook niet zou aanraden überhaupt een startkaart aan te schaffen, dat ze daarvoor het niveau van enkelen van ons echt niet noemenswaardig vond om maar zo te zeggen. Met mijn punten kan ik wel gokken dat ze het daarmee ook over ons had.

Ik ben echt wel veerkrachtig van karakter. Het is maar de mening van één jury. Misschien was het in zekere zin een "strenge" jury. Enkele stalgenoten die eigenlijk altijd wel winst rijden, maar schipperen in hoe groot de marge is, hadden nu ook geen winst. Maar toch, als je zelf zo'n fijn gevoel hebt, ga je twijfelen. De jury punt niet voor noppes zo. Ze vond ons duidelijk echt geen voldoendes waard. En hoe fijn het voor mij ook voelde...toen ik die cijfers zag, deed het toch even pijn. Helaas was de jury niet gebleven om evt. vragen te beantwoorden, dus moet ik het doen met mijn gevoel, het protocol en mijn filmpjes. Ik snap vooral de hogere punten voor mijn tweede proef niet, terwijl hij toen moe begon te worden en ik echt moest werken om hem op gang te houden en voor mijn gevoel zijn aanleuning meer haperde in mijn handen. Om daar dan onder te zien staan dat ze juist verbetering zag in zijn ontspannen over de rug lopen, is mij echt een raadsel.

Ik heb pas over twee weken weer privéles, dus ik moet nog even zelf worstelen hoe ik hier tot die tijd mee om ga. Gelukkig zijn beide proeven wel gefilmd al is de kwaliteit niet denderend, dus die kan ik tzt aan mijn instructrice laten zien. Aan de ene kant wil ik echt niet opgeven en denk ik dat het vaker doen ons kan helpen. Aan de andere kant is het helaas geen goedkope hobby en moet ik keuzes maken in wat ik wel en niet kan doen. Is het dan niet weggooien van geld als ik zonder enige kans op winst op wedstrijd blijf gaan? Want oef, van winst zat ik volgens deze jury echt nog wel ver af. Pfff, ik ben er nog even niet over uit wat nu wijsheid is %) . Vooral die opmerking van de jury over dat ze enkelen van ons met lage punten echt zou afraden een startkaart überhaupt aan te schaffen, doet me stiekem veel. Ben ik dan echt zo erg te vroeg? Zo slecht dat ik er nooit aan had moeten beginnen...in elk geval niet nu? Dit was het in elk geval in de ogen van deze jury heel duidelijk niet. Baalmomentje |( ...

Zeker balen zeg! Ik ben inmiddels 7x gestart en 6x geen winst :+. Ik rij voor de lol en de ervaring, maar ik weet ook hoe erg je baalt als je voor je gevoel heel goed rijdt en dat niet wordt beloond. Maar niet opgeven hoor!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 07:49

Ik ken het gevoel ook inderdaad... al gaat het bij ons inmiddels wel iets beter...

Waarom plaats je de filmpjes anders niet hier? dan kunnen we meekijken?