Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 18:54

Getup en MWM wat ontzettend balen.. Beterschap!

Melzazu top dat paard weer goed loopt met zooljtes! wat een fijn commentaar! Knap dat je in de proef zo trainingsgericht bezig bent. Jammer geen winstpunten, maar wel samen weer mooi wat kilometers gemaakt!
Wanneer gaan jullie weer op pad?

Mwm fijn dat je de merrie weer mag oppakken, hopelijk nu stijgende lijnt voortzetten

Noukie we hebben helaas niet de proef gereden zoals we hoopten, had er een behoorlijk moeite met de grasbodem, ken was nogal heet en reageerde iets teveel op het springterrein erachter. Heb het idee dat ze zich een beetje verveelt in de proeven en dingen gaat zoeken :+ Geen slechte proef, maar we kunnen beter, we waren middenmoot met 63,.. procent. Maar al met al een leuke en gezellige dag en dat is toch minstens zo belangrijk :D Als aan het mij ligt volgend jaar M starten, iets meer te doen in de proeven, maar dan moeten we er wel 4/5 hebben op dat niveau.

Noukie

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 22:56

Melzazu, wel fijn ook als ze dat gewoon zeggen! Weet je iig dat je voor nu goed zit met je hoofdstel. Liever dan dat ze een hele sessie gaan doen en dan alsnog die conclusie.

Melis wat jammer! Maar, jullie hebben er wel gereden! Nu je collega ruiters dus even pushen om voor volgend jaar die paar klasses hoger te gaan rijden? :D

Wij mochten vandaag weer na ruim een maand, Voorterrein veel spanning, maar in de ring was ze zo fijn aan het meewerken! En ik durfde eindelijk te blijven rijden en de grensjes wat te verleggen ipv op safe. Dikke fouten, maar ook wel echt de stukken dat je denkt ja, hier moeten we heen. Fijne protocollen met veel tips en heel mooi commentaar onderaan, ook altijd prettig. Dus ik ben, ondanks dat t lang niet perfect was, heel blij

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 19:14

Melis_93 jammer dat je niet de proef hebt kunnen rijden die je wilde. Maar wel weer een ervaring rijker denk ik?

Melzazu, jammer van de spanning maar wel fijn dat een jury dan ook inziet dat het niet vanzelf gaat.

Getup, hè wat balen zeg beterschap voor je dochter.

MWM, ohnee jij ook in de lappenmand. Beterschap hoor! Wel fijn dat je het paard straks weer kan opbouwen, iets om naar uit te kijken lijkt me.

Noukie, helaas geen ervaring met hoofdstel fitters. Wel fijn dat je ondanks de fouten toch tevreden kon zijn.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 11:43

Noukie ja als we er genoeg hebben die M niveau kunnen wel inderdaad :D

Klinkt als een hele fijne leerzame wedstrijd, en dan maar een paar dikke fouten maar dat gevoel waar je naar toe wil is toch heel fijn!

Wat een rust hier. Nog wedstrijden op de planning?

Wij zijn deze week weer aan het oppakken na een weekje vakantie, doet ze fijn :)
Volgend weekend gaan we weer op pad :)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 16:25

Ik heb zondag weer een wedstrijd en dan volgend weekend ook weer. Zijn hard aan de slag geweest met haar meer aan elkaar te rijden. Ik moet alleen echt iets netter de proef aan elkaar rijden ook, best lastig met een paard wat je ook steeds bij de les moet houden :') . Ik hoop dat ik zondag toch eens 1 winstpunt kan pakken, dat is voor ons al een overwinning.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 20:36

Ik had eind juli m’n laatste winspunten gehaald in het Z2 en had me volledig zonder enige noemenswaardige voorbereidingen gelijk maar opgegeven voor het ZZ-licht vorige week. In het kader van ‘toch gewoon gaaf om het te starten’. Geen tijd meer om de proefjes te oefenen en welgeteld één keer iets wat op pirouettes leek in de les meegenomen. Rijden we toch gewoon 213 en 223 punten. Dat was wel even leuk :o

Nu toch maar even verder oefenen :)

Ik zou ook meerijden op de hippiade in een viertal maar we moesten helaas afmelden door een blessure van een van de paarden. Dat was wel even heel erg sip. Had me zo gaaf geleken!!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 11:25

Jammer melis dat het niet helemaal ging zoals gehoopt. :(

Als je er zelf zo’n goed gevoel aan over houdt is dat al winst Noukie. Dat je al kon blijven rijden is echt knap +:)+
Dat heeft bij mij ook even geduurd voordat me dat lukte op wedstrijd.

Ben benieuwd naar hoe je wedstrijd vandaag gaat Elina. Veel succes! :)

Wauw Peppertree! Wat knap gedaan. Gefeliciteerd. *\o/*
Wat jammer van het viertal.

Intussen hier het nieuwe bit toch weer weg gehangen. Het mondstuk lijkt hij erg fijn te vinden maar bij het scharnier van de ringen (bustrens) kreeg hij een wondje. Zo sneu. :( Blijkbaar komt zijn huid wat tussen het scharnier, het zat ook echt ruim een centimeter boven zijn mondhoek aan de zijkant. Die gaat dus retour en we rijden dan dus toch maar weer even met zijn vorige bit.

Dinsdag hadden we weer een les gehad van Marlon. Was weer heel erg fijn. Ik merk dat de nieuwe gewoontes langzaam inslijten in het spiergeheugen dus we kunnen steeds een stapje verder. :):)

Gisteren hadden we weer een wedstrijd staan en hebben we weer eens een winstpuntje gereden. +:)+ Het was net aan maar het was een hele opsteker voor ons. Ook nog bij een jurylid die de punten niet cadeau geeft (en dat hoeft ook niet) dus dat maakte me extra trots. Een hele verbetering met vorige wedstrijd. En vorig jaar waren we ook op dit terrein. Toen waren er een aantal bokken in de ring, stonden we ergens achterstevoren en weet ik wat dus jullie begrijpen vast dat ik enorm trots was op mijn paard. :j

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:24

Wat vervelend van het bitje melzazu. Fijn dat jullie gisteren weer een winstpunt hebben kunnen rijden.

Peppertree mooie punten hoor :j

Vandaag ging goed op wedstrijd, de chaos wordt steeds minder beide proeven winst kunnen rijden, 186,5 en 182. En ook nog een 2e prijs mee kunnen nemen, dus erg blij :D

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:51

Wat goed Elina!! 2 winstpunten terwijl 1 al een overwinning zou zijn! En dan ook nog een 2de prijs scoren.
Van harte gefeliciteerd *\o/*
Daar kun je zo blij van worden of niet dan.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 21:43

Melzazu, zouden bitringen nog kunnen helpen? Als t verder een fijn bitje is?

Superknap Elina!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 07:13

Dank voor het meedenken Peppertree. Had ik er niet bij gezet maar hadden we in de tussentijd ook geprobeerd en dat ging ook helemaal niet fijn.

Ik ga zelf nog een keer iets testen met een soortgelijk mondstuk maar wilde het ook even laten voor het paard en niet steeds achter elkaar veranderen. Wordt dus nog vervolgd.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 08:38

Gefeliciteerd Melzazu en Elina! Fijne resultaten weer.

Balen van dat bitje Melzazu, blijft een complexe puzzel soms he? Heb je het ene goed, gaat t andere weer mis :+

Wij hebben heel even pauze, nu ze de punten heeft pak ik in het weekend liever wat vaker bos mee, haha. Ondertussen lekker door oefenen en 1 a 2x per maand mee blijven nemen voor het ritme. Woensdag weer de zadelmaker, want uiteraard nadat we de boom in april breder gemaakt hebben, is ze weer gaan groeien :') En mensen maar vragen waarom ik de zomer niet op vakantie geweest ben, nou.... iets met een paard :D

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 18:58

Klopt Noukie en ergens dacht ik alweer van: nou ja laat dan maar maar hij leek er veel beter op te lopen dus ik wil toch nog even verder puzzelen haha.

We kunnen het geld wel kwijt hè en aan tijdsbesteding ook geen gebrek :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 20:58

Mijn man zegt altijd , dat onze luxe vakantie in de wei staat ( paarden) en ernaast ( nieuwe trailer) , en dat is ook zo.

We zijn nu een week op vakantie met vrienden en mn ouders en ...de paarden . Gewoon weekje op 80 km van huis om de gezelligheid en buitenrijden in andere omgeving.

Heb niets te klagen , maar dan inderdaad geen weekje eiland met t vliegtuig.

Dat heb ik m'n dochters ook uitgelegd als ze zegt dat al haar vriendinnen zonnige zomerplaatjes uit n verder oord sturen.
Maar daarvan heeft er geen een paard
:D

Melzazu ik dacht ook aan m bitring, maar dat heb je dus al geprobeerd ...gefeliciteerd met je wp !

Melis: jammer , dat je niet de proef kon rijden waar je op hoopte en paard dus lekker tijd had voor andere dingen whaha.. zou tof zijn, als jullie in n M 4tal mee kunnen rijden.

Dochter hoeft toch niet in t gips. Heeft gisteren op ons vakantieadres even op m'n merrie gezeten in de bak en gaat zondag gewoon n proefje rijden om haar plek in de challenge over t hele jaar zeker te stellen ( ze hoeft letterlijk alleen maar binnen te rijden om haar 2e plek te houden).

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 10:29

Hoi

Ik hoop dat ik mijn vraag hier mag stellen, nu het Endurance seizoen voor mij klaar is, wil ik graag dressuur gaan starten in de wintermaanden.

Nu was ik mijn pony aan het opzadelen en dacht hmm …. Mag ik wel met dit zadel starten.

Dus mijn vraag mag ik gewoon met dit zadel starten, wissel de beugelriemen nog om naar zwarte

Afbeelding

Zal ook mee gaan kletsen :o

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 10:56

JoycexEnya schreef:
Hoi

Ik hoop dat ik mijn vraag hier mag stellen, nu het Endurance seizoen voor mij klaar is, wil ik graag dressuur gaan starten in de wintermaanden.

Nu was ik mijn pony aan het opzadelen en dacht hmm …. Mag ik wel met dit zadel starten.

Dus mijn vraag mag ik gewoon met dit zadel starten, wissel de beugelriemen nog om naar zwarte

[ Afbeelding ]

Zal ook mee gaan kletsen :o

Om het zeker te weten zou ik de knhs raadplegen ipv Bokt ;)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 10:56

Moeten we trouwens niet een keer de titel veranderen naar wedstrijden kletstopic 2025 :Y)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 11:00

Ohja haha zie dat er 2024 staat :=

Ga ik doen, maar dacht misschien heb ik hier sneller antwoord :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 11:22

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 14:42

Noukie schreef:
Ik zou hier even kijken https://www.knhs.nl/helpdesk/meedoen-aa ... n-eventing

Laat maar, nutteloze tip, want wat is een engels zadel en wanneer lijkt het daarop. Dat kan je ruim interpreteren. Zou voor de zekerheid idd de knhs contacten

En het vragen via whatsapp, dan heb je het zwart op wit staan, mocht er ooit
een official op wedstrijd wat van je zadel vinden ;-)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 19:09

Oh wat fijn voor je dochter Getup!
Geen gips *\o/*

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 16:34

Noukie, hier inmiddels ook elke 3 maand de zadelmaker en elke keer nodig :'). Geld gaat er idd wel makkelijk aan op aan zo'n paard.

Getup, wat fijn dat je dochter niet in het gips hoeft!! +:)+

Vandaag weer een winstpunt kunnen rijden en een 4de prijs binnen gesleept. De eerste proef ging oliebol, te veel spanning dus daar geen winst gereden helaas. Volgende keer beter. Nu eerst even rust en dan eind vd maand weer een wedstrijd op de planning.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 17:12

peppertree wat een mooi debuut, gefeliciteerd!
Wat jammer van de hippiade! hopelijk volgend jaar weer

Melzazu wat jammer van het bit.. Hopelijk kan je deze ook in een watertrens oid verkrijgen?
Wat ontzettend fijn dat jullie steeds een beetje vooruit gang boeken! En met een winstpunt naar huis, super!

ElinaSK gefeliciteerd! Boven verwachting dus :)

Noukie lekker bosritjes tussen de wedstrijden door is ook heerlijk :D Toch een goed teken dat je paard zoveel gegroeit is :)

Getup heerlijk even er tussen uit met de paarden :D Have fun!
Wat fijn dat je dochter toch geen gips hoeft!

Welkom JoyceXEnya :)

Elina gefeliciteerd met je 4e prijs en wp! Jammer van de 1e proef.

Wij mochten vandaag ook weer op pad, drafgedeelte steeds fijner en krachtiger, galopwissels naar links blijven nog wat moeilijk, de spanning daarin wordt steeds minder maar in de proef nog wel met flinke bok. 1e proef naar rechts voor m'n hulp uit, wel een goede wissel maar voor de score niet goed :') 2e proef maakte ze er aan het eind haar eigen feestje van en wilde ze even laten zien dat ze heel goed kan wisselen, maar niet op de plek waar het gevraagd werd :+ Leuk gepunt, met 7en en 8en maar ook terecht wat 3en en 4en. 205,5 en 206,5 waar ik me heel goed in kon vinden.
Thuis worden de wissels steeds makkelijker, dus we blijven gewoon lekker kilometers maken en moeten er samen nog even wat handiger in worden :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 17:39

Leuk verslag melis :D ook over haar feestje haha.
Fijn dat je je kon vinden in de punten.

Jaaa ik heb erover gedacht maar merkte dat bustrens toch ook wel weer zijn voordelen had voor hem. Nu heb ik een trust inno sense flexi soft bustrens erin gehangen.

Daar loopt hij fijn op en de scharnieren van de ringen zitten voor hem op een hele goed plek zodat de huid er niet tussen kan komen. Enige dat hij hem soms omhoog haalt en er dan toch wat op bijt. Vandaag zat er een heeeel klein mini beschadiging dus maar even zien hoe lang dat goed gaat.

Stel dat hij dit bit kapot bijt dan ga ik toch maar kijken naar een ongebroken bustrens van rvs of sweet iron of zo waar de scharnieren van de ringen ook op een goede plek zitten voor hem.

Ben in ieder geval wel heel blij toch met de verandering van het bit. Aanleuning is veel rustiger al.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 22:07

JoyceXenya ik durf het je ook niet te zeggen , schrijf voor de zekerheid de KNHS maar , en idd ...schriftelijk, niet via de telefoon :')

Hopelijk blijft alles ok met dit bit Melzazu

Het blijft n uitdaging Melis :D

Vandaag hebben ze fijn gereden, mooi beeld en actief genoeg. Alleen de nogal wat slordigheid foutjes. Maar ach , dat zei ze zelf ook al lachend , dus we weten waar t aan lag. Alsnog 2e met 66% dus goed genoeg .

Nu krijgt paardlief even 2 dagen rust. ( week op vakantie mee geweest - gisteren thuis gekomen en vandaag weer op pad ).