Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 11:46

Ach zo belangrijk is het niet, maar wel knap :') Ga er niks over vragen, is geen reden om te wisselen en die startlijsten zijn al moeilijk genoeg met 3 dagen en alle verzoeken. :=

En idd, gelukkig normaler weer. Anders zou ik toch afmelden. Zijn geen fijne tijden met warm weer, ik zit er nu op zijn laatst kwart voor 9 op en die wedstrijd begint pas om 11 uur. Moet ik niet aan denken nu.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 12:19

Dat hebben ze knap gedaan MyWishMax! :+

Mijn wedstrijd van vandaag is afgelast.. dus wij zijn vanochtend al heerlijk op pad geweest met de trailer voor een buitenritje. Zoo trots op hem, hij was zo braaf!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 12:23

Prima alternatief zo lekker naar buiten!

En Merel,apart idd, maar wss was jij de enige zonder wensen oid en zijn ze maar bij jou begonnen met plannen :')

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 12:27

xxxmh schreef:
Heb me afgemeld voor die clinic. Wel jammer want had er wel zin in en kon mooi de L1 oefenen voordat ik m'n debuut heb in oktober. Ze zei wel dat ik van te voren kon afspuiten en na het rijden. De les duurt maar een half uur dus volgens hun kon het prima. Meteen gezegt dat ik het niet ga doen want moet nog 40 min heem en terug stappen, lekker in de zon midden op de dag met 29 graden. Nou nee..

Gekke reactie… net of dat afspuiten voor en na de les helpt. Gelukkig hebben ze zelf ook besloten om het niet door te laten gaan.

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 12:30

Wat een leuk topic dit. Ik wil in het nieuw seizoen oktober/november mijn wedstrijd debuut gaan maken met mijn lease paard. Dus dan zullen jullie mij zeker voorbij zien komen :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 12:38

ChristelJ schreef:
xxxmh schreef:
Heb me afgemeld voor die clinic. Wel jammer want had er wel zin in en kon mooi de L1 oefenen voordat ik m'n debuut heb in oktober. Ze zei wel dat ik van te voren kon afspuiten en na het rijden. De les duurt maar een half uur dus volgens hun kon het prima. Meteen gezegt dat ik het niet ga doen want moet nog 40 min heem en terug stappen, lekker in de zon midden op de dag met 29 graden. Nou nee..

Gekke reactie… net of dat afspuiten voor en na de les helpt. Gelukkig hebben ze zelf ook besloten om het niet door te laten gaan.

Je weet hoe ze is haha

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 13:22

Nou wij zijn klaar, anzich met de temperatuur was het wel te doen. Ik dacht slim te zijn en haar niet te longeren want ja he, tis warm. Nou echt grootste fout ever :')

Niet te rijden dat dier _O- nek erop, kop erop snuivend en wel door de bak. Halverwege afgestapt om toch maar even te longeren, alles daar omgeploegd, helemaal onder het bruine zand en daarna nog niet te rijden. :roll:

Eerste proef dan ook ronduit verprutst 5de met 188, tweede proef iets beter bij me kunnen houden 2de met 199. Maar het fijne gevoel van vorige week was compleet verdwenen :(

Volgende keer weer beter hopelijk.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 16:23

Ben vanmorgen kwart over zeven naar stal gefietst.. heerlijk! Het was gewoon fris zonder jas. Heb Jody kunnen longeren, zij doet het weer super! Maken ons klaar voor een oefen marathon.. yeah *D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 17:33

MyWishMax schreef:
Ach zo belangrijk is het niet, maar wel knap :') Ga er niks over vragen, is geen reden om te wisselen en die startlijsten zijn al moeilijk genoeg met 3 dagen en alle verzoeken. :=

En idd, gelukkig normaler weer. Anders zou ik toch afmelden. Zijn geen fijne tijden met warm weer, ik zit er nu op zijn laatst kwart voor 9 op en die wedstrijd begint pas om 11 uur. Moet ik niet aan denken nu.

Gek dat ze daar niet even overheen gekeken hebben. Je wilt toch wisselde starttijden voor deelnemers.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 17:34

Ik hoorde vandaag op stal dat een stadgenootje morgen ergens kür gaat rijden, D-Z2. Om 1630… in een binnenhal..

Heb echt gevraagd wat haar bezielt en hoe een organisatie dit door kan laten gaan?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 17:59

PSvanLot schreef:
MyWishMax schreef:

Gek dat ze daar niet even overheen gekeken hebben. Je wilt toch wisselde starttijden voor deelnemers.

Tijden zijn wel wisselend hoor, alleen mijn plek in de rubrieken niet haha. Ze wisselen de tijden van de rubrieken juist af.

Soms is binnenhal wel fijner als buiten, maar op dit moment is alles heet. Tenminste alles tussen half 11 en half 9 ofzo

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 18:26

PSvanLot schreef:
Ik hoorde vandaag op stal dat een stadgenootje morgen ergens kür gaat rijden, D-Z2. Om 1630… in een binnenhal..

Heb echt gevraagd wat haar bezielt en hoe een organisatie dit door kan laten gaan?

Nou dat dus. Maar er zijn veel meer evenementen die gewoon door gaan. En ook op het heetste moment van de dag. Aan de andere kant denk ik dan: de eigenaren van de paarden nemen blijkbaar ook niet echt hun verantwoordelijkheid want de wedstrijden en evenementen kunnen alleen door gaan als er voldoende deelname is

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 19:25

PSvanLot schreef:

Mss geen heel warme baan? I sommige banen kan t best. Wij hebben een overdekte aan de zijkanten open baan. Die is altijd goed te rijden op hele warme dagen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 21:16

Ik vind 32 graden, in de volle zon, onder dakplaten, nooit een optie om een wedstrijd te rijden.
Of we nu zijwanden zijn of niet.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 08:40

Voor mij is ‘hun verantwoordelijkheid nemen’ dat mensen een weloverwogen keuze maken gebaseerd op hun paard en hun specifieke situatie. Om mij heen zie ik dat juist heel veel gebeuren met warm weer, maar dat betekend niet dat alle keuzes ook hetzelfde zijn (of dat ik persoonlijk dezelfde keuze gemaakt zou hebben). Laten we als paardensport minder elkaars keuzes direct veroordelen en vaker nieuwsgierig zijn naar waarom iemand die keuze maakt. Maakt alle gesprekken over keuzes ook gelijk constructiever.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 09:58

Roulette_ schreef:
Voor mij is ‘hun verantwoordelijkheid nemen’ dat mensen een weloverwogen keuze maken gebaseerd op hun paard en hun specifieke situatie. Om mij heen zie ik dat juist heel veel gebeuren met warm weer, maar dat betekend niet dat alle keuzes ook hetzelfde zijn (of dat ik persoonlijk dezelfde keuze gemaakt zou hebben). Laten we als paardensport minder elkaars keuzes direct veroordelen en vaker nieuwsgierig zijn naar waarom iemand die keuze maakt. Maakt alle gesprekken over keuzes ook gelijk constructiever.

_/-\o_ _/-\o_

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 10:40

Ja wacht even.. ik snap je positieve benadering. Aan de andere kant: er is bewezen dat paarden niet goed over hitte gaan. Beduidend minder goed dan mensen.

Dan heb ik het nog niet gehad over alle leken in de wereld die de paardensport sowieso een raar fenomeen vinden. Als die mensen dan ook nog paarden met 30 graden op evenementen zien sporten, hoe ga je dat dan uit leggen? 'Ja de mijne vindt die hitte wel lekker?'

We moeten positief blijven, dat ben ik met je eens. Verlies de veranderende wereld alleen niet uit het oog.. iets doen omdat we het altijd al zo doen kan niet meer. De paardensport ligt onder een vergrootglas.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 11:03

Denk dat er al zat leken zijn die het sowieso een raar fenomeen vinden dat we erop gaan zitten of een karretje erachter hangen. Dus hoe ga je dat uitleggen?

Het enige wat Roulette vraagt is om eerst argumenten of omstandigheden waarin iemand zn keuze maakt te horen en dan te oordelen. Niks meer of minder.
Van ongenuanceerd alles over één kam scheren vanuit je eigen context gaat de wereld sowieso niet beter worden.

En nee, ik zeg níét dat ik (wedstrijd) rijden bij daadwerkelijke temperaturen van 32 graden op locatie een goed idee vind.

Essmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:10

Wij hebben gister weer een wedstrijd gereden, wat resulteerde uit 2 keer 1e 184 en 171 helaas was de 2e jury en te laat en niet zo heel vrolijk… we we zijn weer een puntje rijker! Afbeelding
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:34

Gefeliciteerd met je punt!
Waar was je gestart? Denk gezien je andere bericht mbt osteopaat dat we een beetje in dezelfde regio zitten

Essmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:35

Noukie schreef:
Waar was je gestart? Denk gezien je andere bericht mbt osteopaat dat we een beetje in dezelfde regio zitten

Gister zijn we gestart in Nieuwegein! Eind deze maand gaan we naar Culemborg (hele fijne locatie om te starten!) en eind oktober heb ik me ingeschreven bij ons op stal in Maarssen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 13:12

Essmeralda schreef:
Wij hebben gister weer een wedstrijd gereden, wat resulteerde uit 2 keer 1e 184 en 171 helaas was de 2e jury en te laat en niet zo heel vrolijk… we we zijn weer een puntje rijker! [ [url=m/zJIEtu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8Zxk7u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hee is dat bij de Rijnruiters??

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 13:37

SophievdV schreef:
Ja wacht even.. ik snap je positieve benadering. Aan de andere kant: er is bewezen dat paarden niet goed over hitte gaan. Beduidend minder goed dan mensen.

Dan heb ik het nog niet gehad over alle leken in de wereld die de paardensport sowieso een raar fenomeen vinden. Als die mensen dan ook nog paarden met 30 graden op evenementen zien sporten, hoe ga je dat dan uit leggen? 'Ja de mijne vindt die hitte wel lekker?'

We moeten positief blijven, dat ben ik met je eens. Verlies de veranderende wereld alleen niet uit het oog.. iets doen omdat we het altijd al zo doen kan niet meer. De paardensport ligt onder een vergrootglas.

Ik ben je helemaal eens met je post. Wat anderen doen vind ik eigenlijk helemaal niet spannend of belangrijk, maar met deze temperaturen is het onverantwoord om te gaan rijden. Daar zijn genoeg wetenschappelijke bewijzen voor. Zowel voor het paard als voor de ruiter zijn dit geen verstandige temperaturen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 13:43

Als het zo'n heerlijk geïsoleerde rijbaan is, dan is het rijden nog wel te doen maar je moet er als organisatie ook bij stilstaan dat nagenoeg iedereen met de trailer komt. En dat is met dit weer net een oven op wielen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 13:45

Essmeralda schreef:
Noukie schreef:

Gister zijn we gestart in Nieuwegein! Eind deze maand gaan we naar Culemborg (hele fijne locatie om te starten!) en eind oktober heb ik me ingeschreven bij ons op stal in Maarssen!

Ah leuk! Wel net de andere kant van de Heuvelrug dan waar ik zit tegenwoordig, maar wel veel bekende plekken van vroeger :)