Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WenK schreef:kara schreef:Even een heel andere vraag, hoe lang zou de knhs nog doorgaan met online events, nu er toch fysieke “wedstrijden” wellicht georganiseerd gaan worden (zonder ranking prijzen etc).
Heel eerlijk? Ik hoop dat het als alternatieve oplossing blijvend is. Als ik kijk naar de proeven die ik nu zie tov wat ik soms op wedstrijd zie word ik hier blijer van, veel meer ontspanning. Ook voor mensen met een paard wat lastig laadt of die überhaupt geen vervoer hebben vind ik het een fijne manier om toch een wedstrijd/test te rijden. Er zijn een hoop mensen die de plaatsing niet per se belangrijk vinden, in de zin van het uitdelen van de prijzen. Ik denk dat daar echt wel een markt zit.
Aan zowel de normale wedstrijden als de online proeven zitten voor- en nadelen en ik denk dat er naar ieders smaak wat is dan.
Overigens zou het me ook niet verbazen hoor, als ze het laten bestaan naast de gewone wedstrijden. Er is veel tijd, geld en moeite in gestoken om dit op poten te zetten.
WenK schreef:Dat denk ik niet per se. Er zullen altijd mensen zijn die liever regulier starten, lees maar in dit topic.
Voor mij persoonlijk geldt, met mijn privésituatie, werk etc is regelmatig fysiek op concours gaan niet haalbaar. Voor af en toe eens gaan vind ik de kosten van een startpas te hoog, dus ik start nu niet. Als ik (al dan niet naast reguliere wedstrijden) online proeven kan rijden is het voor mij een stuk aantrekkelijker. Stel dat men zegt dat je minimaal 5 wedstrijden per jaar regulier moet starten, maar je daarnaast online kunt starten zou dat voor mij nog steeds haalbaar zijn. In mijn geval betekent dat dat er 5 wedstrijden meer inkomsten van mij hebben.
Nu ben ik gewoon lid van de vereniging omdat ik gebruik maak van de faciliteiten, maar veel mensen die niet starten zijn ook niet lid van een vereniging. Voor een startkaart heb je een lidmaatschap van een vereniging nodig. De ruiter die nu niet start, maar online wel is dus weer een ruiter die een lidmaatschap aangaat en betaald.
Ook daar kan het dus feitelijk 2 kanten op.
Caritas schreef:[ [url=m/DAqxhY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoeveel punten aftrek zou je krijgen als je met iets als op deze foto zou starten? Een neusnetje mag wél, bescherming voor de ogen niet. Het zou het leven van mijn moppeke zoveel fijner maken.
Caritas schreef:[ [url=m/DAqxhY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoeveel punten aftrek zou je krijgen als je met iets als op deze foto zou starten? Een neusnetje mag wél, bescherming voor de ogen niet. Het zou het leven van mijn moppeke zoveel fijner maken.
WenK schreef:Dat denk ik niet per se. Er zullen altijd mensen zijn die liever regulier starten, lees maar in dit topic.
Voor mij persoonlijk geldt, met mijn privésituatie, werk etc is regelmatig fysiek op concours gaan niet haalbaar. Voor af en toe eens gaan vind ik de kosten van een startpas te hoog, dus ik start nu niet. Als ik (al dan niet naast reguliere wedstrijden) online proeven kan rijden is het voor mij een stuk aantrekkelijker. Stel dat men zegt dat je minimaal 5 wedstrijden per jaar regulier moet starten, maar je daarnaast online kunt starten zou dat voor mij nog steeds haalbaar zijn. In mijn geval betekent dat dat er 5 wedstrijden meer inkomsten van mij hebben.
Nu ben ik gewoon lid van de vereniging omdat ik gebruik maak van de faciliteiten, maar veel mensen die niet starten zijn ook niet lid van een vereniging. Voor een startkaart heb je een lidmaatschap van een vereniging nodig. De ruiter die nu niet start, maar online wel is dus weer een ruiter die een lidmaatschap aangaat en betaald.
Ook daar kan het dus feitelijk 2 kanten op.
PSvanLot schreef:Caritas schreef:[ [url=m/DAqxhY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier krijg je geen aftrek voor, maar je proef wordt niet beoordeeld omdat dit volgens de richtlijnen niet mag.
swatch schreef:Aan de andere kant is er al een beetje een selectie gaande mbt de reguliere wedstrijden.
Je ziet dat de locaties waar alles goed geregeld is, denk aan goede bodem, duidelijke en prettige communicatie waarbij het redelijk op schema loopt er nog voldoende tot veel animo is om te starten.
Locaties waarbij je nog tussen bordjes op een slechte grasmat of maïsveld moet rijden daar is gewoon minder animo voor.
Er is al een terugloop merkbaar. Daarnaast zijn de startgelden ook behoorlijk omhoog gegaan. Ik vind 4 combinaties in een klasse ook niet leuk. Liever 5e in een groep van 30 dan 1e van een groepje van 4.
De tijden veranderen.
Vroeger belde je op vrijdagmiddag met de vaste lijn voor de starttijd op zondag. En dat was ook heel gezellig zo'n zondag op concours met de hele rijvereniging.
Dressuur is steeds meer een individuele sport geworden en online wedstrijden rijden past wel in deze tijdsgeest.
pol013 schreef:Het kan misschien ook juist kansen bieden voor de vereniging. Dat ze vaker op kleine schaal een online proeven dag organiseren waar bij een een bijdrage voor de club is. De vereniging zorgt voor een nette baan en een filmer, leden helpen elkaar en maken er een leuke middag/avond/weekend van.
Of je huurt een instructuer in die je 10 minuten helpt voor je de baan in gaat en zet het dan op film....
Ik roep maar iets hoor. Misschien pakt het inderdaad negatief uit. Maar misschien ook juist niet. Als er zo veel enthousiasme is vind ik ook dat je het niet moet negeren omdat het een bedreiging kan zijn van oude structuren.
Ik draag de vereniging (actief) een warm hart toe hoor. Dus zou het ook vreselijk vinden als dit de doodsteek daar voor zou zijn.
CharleyT schreef:swatch schreef:Aan de andere kant is er al een beetje een selectie gaande mbt de reguliere wedstrijden.
Je ziet dat de locaties waar alles goed geregeld is, denk aan goede bodem, duidelijke en prettige communicatie waarbij het redelijk op schema loopt er nog voldoende tot veel animo is om te starten.
Locaties waarbij je nog tussen bordjes op een slechte grasmat of maïsveld moet rijden daar is gewoon minder animo voor.
Er is al een terugloop merkbaar. Daarnaast zijn de startgelden ook behoorlijk omhoog gegaan. Ik vind 4 combinaties in een klasse ook niet leuk. Liever 5e in een groep van 30 dan 1e van een groepje van 4.
De tijden veranderen.
Vroeger belde je op vrijdagmiddag met de vaste lijn voor de starttijd op zondag. En dat was ook heel gezellig zo'n zondag op concours met de hele rijvereniging.
Dressuur is steeds meer een individuele sport geworden en online wedstrijden rijden past wel in deze tijdsgeest.
Zou is het ook, er is geen competitieverband
In mijn ogen zijn het geen wedstrijden, het is gewoon proefrijden en een beoordeling krijgen. Geen tegenstanders, geen prijzen, alleen kans op een winstpunt.