[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 18:36

Ik kon toch niet geplaatst worden voor zondag dus het wordt een vrij weekend. Ook niet verkeerd. Volgende week staat de proefgerichte clinic dus dan gaan we daar maar voor oefenen.

Beer is mijn eerste eigen paard en ik heb hiervoor één paard in het L2 gereden. Ik heb echt wel een dip gehad met hem maar sinds een maand (sinds de stang & trens) is hij zo vooruit gegaan dat ik thuis echt heel fijn en vol vertrouwen kan rijden. Op wedstrijd is dat een ding geworden door de laatste twee wedstrijden. Het komt wel goed maar ik merk dat ik mezelf daar wel even de tijd voor moet geven.

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 19:04

Optiwolk schreef:
Dat zelfvertrouwen is hier ook wel een dingetje.
Zeker nu ook, in t Z komen hier wat nationale toppers met hun jonge/nieuwe paarden aanzetten.
Sta ik daar.
Maar de juf werkt er hier ook hard aan hoor en ik heb wel meer en meer de k stelling dat alles mag en niets moet en dat haalt de druk wel wat van de ketel.
Dit is Mn tweede paard in het Z.


Oh ja dat is jammer dat je daar tegenop moet boksen voor je gevoel. Dan zakt de moed je al in de schoenen.

Mahitri ja die stang en trens doet hier ook echt wonderen het gaat net even wat makkelijker. Ja de tijd nemen en rustig verder trainen.

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:33

Reden waarom ik ook niet op de regio’s start dus.
Misschien deze winter, als we eind het Z1 zijn.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 22:23

Laura1982 schreef:
Ik lees hier zo veel zelfvertrouwen bij jullie en jullie trainen. Ik heb zelf echt nog bevestiging nodig van mijn juf dat ik het goed doe. Thuis train ik wel de oefeningen maar twijfel nog best vaak "doe ik het wel goed" is dit jullie 1e paard/pony in het Z of hebben jullie er al meer in deze klasse gereden.


Wietse is mijn eerste Z-paard. Mijn 3e wedstrijdpaard.
Eerste wedstrijdpaard was een Fries van mensen waar ik bijna 15 jaar over de vloer kwam, 4-jarige. Helaas is die relatie als een soort van bom ontploft (de bom bouwde zich in de jaren daarvoor al behoorlijk op hoor). Dus toen ik B+9 was heb ik het paspoort terug gebracht naar de eigenaar en bedankt.
Was toen al heel onzeker door de dochter van de eigenaar (van mijn moeder's leeftijd), die als een soort moeder voor me was. Maar die ook behoorlijk manipulatief was en verwachtingen van me had die ik niet kon waarmaken.

Ik ben toen 3 maanden gestopt met rijden toen een vriendin me wees op een advertentie hier op Bokt. Toevallig was er nog een kennis van me die me ook had getipt bij mensen. Dus toen had ik twee plekken. Alleen geen plannen om wedstrijden te gaan starten. Dat veranderde toen het steeds beter ging. Enthousiaste eigenaresse (en nog steeds erg goede vriendin) en zo gingen we vrolijk van start. Kwamen ook echt wel met dikke punten thuis met enige regelmaat. Helaas werd het paard verkocht toen we L1 waren. Eigenaresse heeft nog wat paarden gehad, heb nog wat bijgereden. Maar toen was mijn studie ook op het punt dat die wat meer aandacht verdiende.

Toen mijn scriptie af was en de verdediging er aan kwam, kreeg ik een berichtje van mijn nu-weer instructrice (mijn fairy godmother) dat ze een paard voor me wist.
En zo ben ik bij deze man op stal gekomen. Eerst reed ik het traagste paard van stal, best een goed paard, maar echt vreselijk lui. Anyhow, er reed toen iemand op Wietse, zij ging verhuizen en stopte. En toen wilde de eigenaar dat ik Wietse ging rijden.

En zo geschiedde het...

Ik denk dat iedereen wel onzeker is in het rijden. Ook de toppers... Ook al is het misschien op een andere manier. En het mag ook gewoon.

Ik weet nog heel goed dat ik een keer tegen iemand moest (volgens mij een van de eerste keren M1) waar ik mega tegenop zag. Zij had een heel goed en gaaf paard, nog erg jong. En had al subtop gereden. Haar houding is fantastisch... En ik klaagde daarover op mijn werk. Het werden écht geen prijzen dat weekend, zei ik. Waarop mijn collega's zeiden: "Waar maak je je druk om? Je kan daar toch niets aan veranderen, hebt er geen invloed op. Bovendien kan zij ook een slechte dag hebben."

En zo geschiedde het. Ik won van haar... Ik was geen 1e, maar ik reed beter dan haar.

Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen niet willen starten tussen de toppers. Zeker als dit elke week gebeurt. Het werkt niet echt motiverend.

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 23:32

Ik zit al 34 jaar in de paarden, zowel in de sport als fokkerij. Eerst bij de pony's gereden, daarna de paarden, veel paarden beleerd, ibop gereden, mijn eigen paarden, behalve Wup, beleerd. Pavo cup gereden. 2 van mijn eigen paarden van niks naar de Z2 gereden, kwaliteit om hoger te rijden maar ze werden of verkocht of voor de fokkerij ingezet.
Daarna was ik de sport een beetje zat, ook de bloederige paarden wat vaak bloed, zweet en tranen kostten en toen heb ik een haflinger gekocht, had 2 kinderen inmiddels en wilde lekker relaxed rijden. Mijn dochter had een Shetlander en later een welsh en toen ze daaruit gegroeid was heeft ze mijn haflinger overgenomen, toen kocht ik een onbeleerde merrie van Tuschinski, toen de haflinger verkocht werd ging mijn dochter ook op de merrie rijden, dit was een sensibele merdie met wat gezondheidsproblemen, na wikken en wegen toch maar verkocht en heb ik Wup gekocht. Een lot uit de loterij. Hij kon wat zijgangen maar daar hield het mee op. Omdat ik meerdere keren Z was geweest heb ik hem na een L en M wedstrijd in de Z gestart. Ik train thuis gewoon door en start af en toe voor de lol, gewoon omdat ik wedstrijdrijden best leuk vind, helaas door blessure nog maar 1x gestart dit seizoen.
Ik heb geen doel, als hij de wissels goed doet ga ik Z2 starten, ZZlicht zou ook leuk zijn, dus misschien heb ik wel een doel :)

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 07:05

Grappig wat jullie zeggen over de ‘grote ruiters’. Ik zie dat eigenlijk alleen maar als kans. Een olympisch ruiter met een jong paard ga ik heus niet verslaan, maar ik kan er zoveel van leren om met zo iemand los te rijden en daarna genieten van hun proef!
Maar ik krijg soms dan wel weer de kriebels van een ‘gewone’ ruiter die met ruime besteding een heel goed paard heeft. Dan wil ik ineens bewijzen dat mijn paard ook echt wel leuk is. Slaat helemaal nergens op natuurlijk, dat moet ik dan ook gewoon loslaten en op mezelf concentreren :+
Zo hebben we allemaal mentaal wel onze dingetjes :D

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:16

Bedankt voor het ontvangst :j

We gaan inderdaad best lekker alleen toch heb ik op een of andere manier steeds het gevoel nog niet klaar te zijn voor de klasse, ik denk dan steeds van ja ik had een makkelijke jury of dat soort dingen, steeds maar bang zijn om een keer met de neus op de feiten gedrukt te worden en finaal af te gaan -O- kennen jullie dat gevoel?

Ik zie dat een aantal van jullie veel verschil merken met het rijden met stang en trens, waar rijd de rest op? Ik rij hem nu nog op een trensje en dat gaat eigenlijk best goed, nu wil ik toch voor het beetje extra gaan kijken hoe hij het doet op een stang en trens en ben nu beetje aan het rondkijken.
Ik heb eerst geprobeerd om te kijken of ik ergens iets kon lenen om te proberen maar dat heeft nergens toe geleid dus nu maar aan het kijken voor iets 2de hands of nieuw.

Ik wil zoiezo een bit fitter laten komen als het zover komt maar wat zijn jullie ervaringen? Ik lees verschillende dingen over dat onderleg groter moet zijn dan je stang en dan juist weer dat je stang groter moet.
Ik rij nu op een sprenger KK ultra dus zou het liefst de S&T ook van dit merk willen maar die prijzen :wow: :wow: ik ben dus heel benieuwd wat jullie er in hebben hangen aan bitten O:)

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:21

Heeel erg herkenbaar Bamsy!!
Ik heb er nog maar één winstpunt in gescoord, maar was meteen van mening dat ik toen een makkelijke jury had. Terwijl dat ook echt mijn beste proef is geweest

Ik rij zelf nog steeds op trens :j Ben ook nog niet van plan om dat te veranderen.

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 13:07

Ik rijd op een k&k dubbel gebroken trens. Heb thuis een aantal maal met s&t gereden, hij liep er iets beter op maar vind voor mezelf een trens wat fijner, makkelijker :P

MerelV

Berichten: 1769
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 13:48

Ik rij nog gewoon op trens, heb zelf nog nooit met stang en trens gereden, wil het elke eens proberen onder begeleiding van mijn instructrice.

Vanmorgen dan eindelijk mijn Z1 debuut gereden. Paard was een beetje afgeleid, waardoor ze wat minder goed aan de hulpen was dan normaal. Ik moest er dus best hard voor werken. Een mooie 2e prijs met 207.5 punten voor gekregen. De kop is eraf en nog heel veel verbeterpunten. Nu de puntjes op de i zien te krijgen.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:04

Gefeliciteerd Merel!!! *\o/*

Spenk
Berichten: 21839
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:22

Gefeliciteerd!

Ik rij ook gewoon op trens :) stang en trens wel eens geprobeerd maar trens is die veel fijner.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:52

Gefeliciteerd Merel!

Hier ook k&k ultra dubbelgebroken trens. Had die ook als onderleg bij een Harry’s horse stang op advies van de bitfitter. Scheelt qua stang 150 euro geloof ik met een sprenger, dus was ik wel blij mee. Kreeg m alleen nooit écht fijn door zn lijf op s&t, dus terug op trens.

Binkie vanmorgen weer echt heel stoer met de les! Helaas geen beeldmateriaal, maar ik heb best genoten :D

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:13

Gefeliciteerd Merel!

Ik rijd op een dubbelgebroken trens. Mijn paard heeft een moeilijk en gevoelig mondje, dus durf niet zo goed te wisselen van bit. S&T gaat ‘m voorlopig nog niet worden, ik kan voor mijn gevoel nog zat winst halen met goede training op een trensje. Wel langetermijnwerk, maar dat is dressuur toch!

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:23

Gefeliciteerd Merel!!

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:40

Gefeliciteerd merel!

Weer twee dagen heerlijk gereden en toch maar even de stoute schoenen aangetrokken vandaag en stukje uitgestapt op de baan alleen.
Net toen ik terugkwam had stalgenootje hetzelfde idee dus nog maar eens meegeweest. Die van mij trok de hare voorbij de koeien en die van haar de mijne voorbij t verkeersbord.

_Sofie

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:07

Hoi :wave:
Ik kom ook weer even om de hoek kijken O:)
Vorig weekend heerlijk drie dagen in de Loonse en Drunense Duinen gereden, even het hoofd leegmaken, zowel voor mezelf als voor Vic. Van de week weer hard aan de bak gegaan en vandaag les gehad om de puntjes op de i te zetten voor ons debuut woensdag. Heb er eigenlijk wel zin in, hoewel ik niet al te hoge verwachtingen heb.

Dan in september nog een keertje springen en crossen op wedstrijd en het laatste weekend van september hebben we weer dressuur opgegeven. Ik combineer ook drie disciplines, dat is soms inderdaad best lastig. Nu moet ik wel zeggen dat ik verreweg het meeste dressuur rijdt. Het springen komt voor mij dan op de tweede plek en als het nog in te passen is, dan cross ik. M’n paard vindt de afwisseling heerlijk en net houdt hem goed scherp. Wat het nog wat ingewikkelder maakt qua plannen is dat ik mijn paard deel met een vriendin. Dus eens in de zoveel tijd leggen we de agenda’s naast elkaar en maken we een (wedstrijd)planning. Voor ons is het ideaal om hem samen te houden en bovendien ook erg leuk en gezellig, alleen moeten we altijd goed plannen. Soms voelen we ons net de co-ouders van een kind, hahaha.

Vic is trouwens het eerste paard waarmee ik wedstrijden rijd en dus ook het eerste paard waar ik Z mee mag. Was een lange weg, maar ben er wel trots op dat ik hem zelf van slungelige net beleerde vier-jarige heb opgeleid naar dit niveau.

Optiewolk: klinkt goed, altijd fijn als paarden elkaar vertrouwen kunnen geven :)

Noukie: fijn dat je les zo goed ging.

Merel: wauw, nette punten voor je debuut en gelijk ook prijs, gefeliciteerd *\o/*

Bamsy: herkenbaar, het idee hebben dat je niet klaar bent voor een klasse of je de punten eigenlijk niet hebt verdiend. Maar hè, je rijdt Z met winst, de kans lijkt me klein dat je áltijd de makkelijke jury’s hebt getroffen, hahaha, dus wees trots op jezelf, je bent niet zomaa rop dit niveau gekomen.

Janine: wat fijn dat je paard zoveel baat lijkt te hebben bij de NAF EnerG :j

Liss: fijn dat je paard zo goed liep op de lage neusriem. Erg mooi vind ik ze ook niet, maar als je paard er beter op loopt gewoon doen! Heb zelf ook tijden mrt lage neusriem gereden.

Mellamoshan: prachtige foto’s zo op het strand <3

Laura: lekker pittige les gehad zo te lezen. Gelukkig was het droog, haha. En herkenbaar verhaal van het zelfvertrouwen en bevestiging nodig hebben van de instructeur :j

xKylian: knap plaatje tijdens jullie debuut. Niet ideaal idd qua weer :oo

Liss: fijn dat alles is uitgepakt! Al een beetje gewend in het nieuwe huis?

Shirley: leuk, zo’n trainingsweek. Hebben jullie ook gecrosst in Ede of dat niet? En waarom kiezen als je crossen, springen en dressuur kan combineren :D O:)

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:48

Lees hier dus toch veel mensen die onzeker zijn over hun rijvaardigheid, en dan zeker in de ring. Hier ook een hoor. We knutselen ene beetje aan en ben ook nu wel erg blij met dat ik weer echt ga lessen. Sluipen gewoon heel veel dingen in zo ongemerkt.

Toevallig van de week op s&t gereden voor het eerst. Los stang teugeltje met name, zodat hij kan wennen aan een mond vol en ik m'n handen vol. :o
Vond het verschil nog niet mega. Kon hem wel vlotter terug op het achterbeen zetten en lengtebuiging ging even beter. Had hier vandaag met rijden ook nog wel profijt van. Dus wil af en toe mee blijven pakken had ik bedacht.

Voor ons trouwens voor het eerst dit niveau. Eerste pony had ik geen wedstrijdambities mee. Tot het zo lekker ging dat ik besloten had om haar te verkopen en een paard ervoor terug te kopen. Plaatje was gewoon niet zo mooi namelijk.

Toen paard ervoor terug. Beleerd, x b proefje mee gereden. Maar ging niet meer vooruit. Kwam door oude blessure. Paard afgeschreven, wel nog beetje oefeningen erop geknutseld maar nooit knap dressuurmatig bevestigd.

Ander gekocht erbij, ingereden. Deze is zo moeilijk met rijden, bij l1 gestopt na blessure. Hierna nooit meer dressuurwedstrijd mee gereden.

Henk gekocht en die maakt het nu aardig waar. Fijn paard is het :D
Was nooit de makkelijkste, maar intussen echt wel goed te bewerken.

Fries vandaag op proef naar een ander huisje gebracht. Hoop dat alles goed gaat. Gun het hem zo.

Vind het rijden tussen de profs voor een keer wel leuk. Niet altijd. Soms gewoon leuk om ook eens met prijs thuis te komen als je je kan meten met de simpele hobby ruiters.

En merel, gefeliciteerd met je debuut. Knappe punten zo dan!

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:54

Merel goede start!Gefeliciteerd

Friesje wennen bij nieuwe huis hopelijk bevalt het iedereen.

Fijn dat meer mensen toch soms wat bevestiging nodig hebben. En meer mensen die eerst lekker recreatief gereden hebben en daarna de kribels kregen.
Hier sinds vrijdag heel fijn kunen rijden morgen osteo en dan afwachten wat daar uitkomt.
Woensdag veulen naar de opfok brengen. was er vanmorgen en hij heeft heel veel praatjes in 2 weken tijd gekregen springt op mama en over de heining. Hij loopt met zn piemel uit zn broekje de dames gek te maken en vooral zichzelf.besloten dat dit niet verantwoord meer is en daarom brengen we hem al weg.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:38

Lekker Sofie, heb je daar een huisje met stallen gehuurd ofzo?

Spannend Mellamoshan met de fries! Hoop dat het wat wordt!
Wanneer ga je overwegen om over te gaan op stang en trens?

Jeetje Laura, die is er jong bij!!! :oo
Wij kwamen er een paar maanden achter dat een van de 3-jarige hengsten geen ballen heeft... :\ Dat wordt een retourtje kliniek straks :+ Wel bloedmooi koppie! Hij is papierloos, dus ballen waren toch voor niemand interessant geweest :') Hij is ook echt heel erg bleu. De andere 3-jarige hengst die loopt er inderdaad flink mee te slingeren.

Ik heb vandaag weer zo geweldig fijn gereden! Bak was nog best wel nat hier en daar.
Heb even mijn wielen weer aan gedaan (rijd steeds met stompe zwanenhals), hij was er een stuk scherper op, waardoor appuyementen en travers veel makkelijker gingen.
De rest van de week dus weer op de zwanenhals en zaterdag op concours op de wielen. :)
Morgen wordt het rotweer, dus dan is hij vrij. Dinsdag, woensdag en vrijdag aan het werk dus!

Heb er echt weer zin in! Als we het outdoorseizoen nog even lekker gaan, ga ik toch eens serieus nadenken over een kür op muziek voor volgend jaar. I loveeee music! <3
Hebben jullie dat al eens gedaan?

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:44

Ja hij zeker vroeg erbij heeft ook al echt flinke jetsers eronder hangen verbazingwekkend voor zn klein ventje.

Janine niet ingedaald is wel een probleem . Lekker gereden en lekkere natte bak heerlijk.

Sofie ik hoor hele goede verhalen over die omgeving zou echt prachtig zijn maar wel veel beestjes.

_Sofie

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:03

Spannend Mellamoshan, hoop dat het Friesje bevalt bij z'n nieuwe huis!

Oeps, brutaal veulen Laura. Wel beter dat ie dan naar de opfok gaat :j De Loonse en Drunense Duinen zijn inderdaad prachtig, maar er zitten wel veel beestjes. Nu was het ook erg warm het weekend dat ik er was, waardoor er nog meer beestjes waren. Maar door de warmte was ik ook vroeg wakker, dus op zaterdag en zondag reed ik al om 7 uur in de ochtend weg. Temperatuur was toen top en ook weinig beestjes :D We hadden een trekkershut gehuurd en paard kon daar op de wei.

Afbeelding

Afbeelding


Fijn dat het zo goed ging vandaag Janine! Heb nog nooit een kür op muziek gereden, maar lijkt me wel ontzettend gaaf!

absque_dubio

Berichten: 7853
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:24

Merel gefeliciteerd, mooi debuut.

Liss even kwijt, maar ben je al met de wissels bezig? Nog tips met aanleren? Je dochter dit jaar nog wedstrijden gestart met de Wup?

Bamsy, ik rijd op trens. Wel toevallig een S&T hoofdstel hangen, maar nog nooit om gedaan. _O-

Optiwolk fijn zo'n stel wat elkaar wel mee trekt. :j

Laura1982 leuk he, veulentjes.. Hij zal zich vast goed vermaken in de opfok.

Janine1990 heb je een foto van welke wieltjes je bedoelt? Zie nl veel verschillende. Heb er zelf ook wel eens aan gedacht om eens met wieltjes te proberen.
En een kür op muziek is ook mijn droom. :+:

_Sofie genieten met zulke uitzichten!

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:23


Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:50

AD haha ja super leuk ik hou wel van een beetje een brutale.