[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:06

Gaaf Marietje, alvast veel succes op de regio!

Leuk zeg hifive! Jammer van het huis, maar idd pension is ook wel gezellig hoor!

Wij hebben vanavond kringkampioenschappen. Ze hebben de baan omgetoverd tot wild western :+. Grote beelden van koeien, paarden etc. Dus dat word nog wat. We gaan het zien. Ik doe niet mee omdat het kring is want dat niveau hebben we toch nog niet. Maar gewoon omdat het dichtbij is. Kwartiertje rijden maar, laat ik niet schieten.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:08

Leuk Shelly, gewoon veel doen zulke locaties :j

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:23

Gefeliciteerd Marietje!
Ai.. Dat is verdrietig nieuws Hifive van de oma.. Balen dat je dan indd ook paarden moet 'inleveren' en op pension moer staan. Het kan leuk zijn, maar een eigen plekje ook. Ach, alles heeft zijn voor- en nadelen. Succes met zoeken!

Shelly haha geinig. Succes vanavond!

Hier gaat rijden ook lekker sinds de laatste keren. :)
Even spam van de 'kleine'

Afbeelding
<3

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:55

Hoe was het gisteren Shelly?

Aaah <3 wat is je 'kleine' schattig <3

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:25

Net geen winst, maar wel tevreden, hij liep zo overal langs. Was weer een goed leermoment!
Volgende week proberen we het weer even een tandje bij zetten. Was voor nu al blij dat hij zo relaxed was.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:11

Lekker strohoofd :D

Jammer dat je geen winst had Shelly, maar dat hij zo overal langs ging lijkt me ook heel veel waard! Fijn. *D

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:33

Ik zit op een roze wolk.. Vandaag de clinic bij R.ien Vd S.chaft gereden. O my <3

Wat een kennis en kunde.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 09:46

Hoe was het Meya? Hoe is hij?

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:30

Kwamen de bak in en eerste wat ie zei: Zo, die heeft er zin in.
Tja, altijd :o

Hij brengt alles vrij positief en is erg geduldig. Hij werkt echt vanuit de basis van achteren naar voren. En zei dat je ip elke training vanuit de eigen balans van je paard moet starten.

Veel van achter naar voor inderdaad, in eigen balans beginnen. Veel zijwaartse oefeningen vooral in stap gelijk mee beginnen, zodat ze achterbenen goed activeert en ik in het zadel blijf zitten :o Sommige zeggen wat een pittig paard.. Ook qua afstamming wel eens.
Hij zei, als je de energie voor je hebt, zijn zulke paarden de beste. :') Vooral werken om hals op lengte te houden en neusje af en toe iets naar voren. En ook al heeft ze veel energie, toch 'gewoon' van achter naar voren rijden. Soms ben je geneigd om te remmen / tegen houden voor je eigen controle, maar goed gaan ze stuwen van achteren en ben je der helemaal kwijt. (Naast het feit dat ze dan chagrijnig wordt :+ :') )
Hadden paar x 3 passen dat hij zei dat ze de draf had van een Grand prix paard op dat moment.. Ik zat op een roze wolk natuurlijk <3 Dat voelde wel érg gaaf!!
Hij vond het een goed paard, was ook mooi om te horen. Ik had me opgegeven in kader van grenzen verleggen en dacht later wat heb ik daar te zoeken. Maar als ie zo positief en complimenteus is, was wel gaaf :D

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:45

Klinkt gaaf meya!
Echt leuk om daar een keer een les bij te rijden!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:20

:wave:

Rianne, wat fijn dat jullie lekker gesetteld zijn in jullie nieuwe huis. :) Weer lekker aan het rijden inmiddels?

Marietje, gefeliciteerd met je plaatsing voor de Regiokampioenschappen. *\o/* Voor welke regio start je?

HiFive, oh heerlijk naar het strand geweest. <3 Maar wat ontzettend verdrietig dat jullie de boerderij verliezen en daarmee ook 2 paarden weg moeten doen... :(:)

Meya, ah lekker bekkie! En wauw, een clinic bij Rien, heel gaaf! Als die kans zich voor zou doen dan zou ik die ook met beiden handen aangrijpen.

Shelly, wat fijn dat je iig lekker hebt kunnen rondsturen en hij zo braaf was. +:)+

Ik zit op een roze wolk, ik heb gisteren echt een droomdebuut gehad in het Z1. <3 In beide proeven een tweede plaats behaald met prachtige scores; eerste (selectie)proef 230 (67,6%) punten en de tweede proef 233 (68.5%) punten. :):) En daarmee hebben we dus direct 4 dikke winstpunten behaald. *\%/* Ik ben echt mega trots op mijn kleine blonde vriendje die ook in deze klasse weer zo meesjouwt tussen de paarden. <3

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:04

Meya waauw, zulke mooie complimenten van zo een trainer, dat is niet niets!

Sanne: proficiat! Dat heb je mooi verdiend :j

Ik heb gisteren mijn M2 debuut gehad. Een eerste plaats in mijn klasse met hou je vast :') 175 punten.
Punten naar het gevoel dat was wel fijn :D Ik had in de draf stukken impuls verlies maar mijn galop was zo mooi <3 Kon mooi verruimen én terug nemen <3

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:26

HiFive5 schreef:
Meya waauw, zulke mooie complimenten van zo een trainer, dat is niet niets!

Sanne: proficiat! Dat heb je mooi verdiend :j

Ik heb gisteren mijn M2 debuut gehad. Een eerste plaats in mijn klasse met hou je vast :') 175 punten.
Punten naar het gevoel dat was wel fijn :D Ik had in de draf stukken impuls verlies maar mijn galop was zo mooi <3 Kon mooi verruimen én terug nemen <3

Goed gedaan! Punten komen wel. Hoe was het? Viel mee of viel tegen?

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:34

Ik heb enkel proef 19 gereden :-)
Ja het viel eigenlijk mee. Deze proef was fijn te rijden omdat niet alles super snel op elkaar komt. Heel de lange zijde sb is een hele eind maar het ging beter dan ik had verwacht :D we hebben weer een hoop werkpuntjes meegekregen.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:47

HiFive5 schreef:
Ik heb enkel proef 19 gereden :-)
Ja het viel eigenlijk mee. Deze proef was fijn te rijden omdat niet alles super snel op elkaar komt. Heel de lange zijde sb is een hele eind maar het ging beter dan ik had verwacht :D we hebben weer een hoop werkpuntjes meegekregen.

Proef 19 lijkt mij heel fijn, 20 een stuk minder. Ik mag zondag.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:27

Beide proeven?
Ik rij zaterdag nog eens proef 19. Afhankelijk van hoe het dan gaat, oefen ik proef 20 ook in.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:32

Gefeliciteerd marietje, gaaf de regio! Snap wel dat je geniet om daar te rijden hihi :D
Hifive, oeeh de zee, dat is ook echt nog een bucketlistdingetje om daar met syl te rijden. Gecondoleerd met de oma van je man. En wat naar van de boerderij :(:) .
Haha toch leuk om te weten dat de jury jullie wel het beste vond :D . De punten komen idd vanzelf wel, ik vind het ook belangrijk dat je een fijn gevoel overhoudt aan de proeven die je rijdt.
Shelley fijn dat hij overal weer langs liep, met zo'n aankleding van de wedstrijd is dat wel een overwinning.
Leuk meya! Klinkt heel leerzaam.
Wauw Sanne! Dat is echt een droomdebuut inderdaad.
Succes alvast Harvey.

Hier is het redelijk rustig. Had afgelopen zondag een clinic van Mariska Beuzenkom. Zij is jury tot en met ZZL en heeft zelf lichte tour gereden. We hebben een proef gereden (ik koos proef 16) en zij gaf live commentaar terwijl het werd gefilmd. Na de proef gaf ze nog een half uur les. Super fijn! Voor de liefhebbers heb ik het dus ook op film staan, maar dit was het uitgeschreven op een protocol:

Afbeelding

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:25

HiFive5 schreef:
Beide proeven?
Ik rij zaterdag nog eens proef 19. Afhankelijk van hoe het dan gaat, oefen ik proef 20 ook in.

Ja beide. #slik

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:39

Wauw Sanne wat een gaaf debuut!
Hifive ook, netjes toch! Jammer van de punten, maar die komen wel! :)
Harvey en Hifive succes t weekend!
Leuk Emma, ook altijd leerzaam !

Hier thuis lekker aan het puzzelen met R.ien zijn methode :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:23

@ Meya; Dat is leuk, bij Rien! Jammer dat je foto's wazig zijn. :7
@ Sanne; Zo, dat is nog eens een Z1 debuut!
@ Hifive; Gefeliciteerd met je 1e plek, al was het zonder punt. :+ 175 is niet dramatisch toch voor de eerste keer M2? Kon je iets met het commentaar?
@ Xemma; Leuk om te doen, daar heb je altijd wat aan. Ik snap alleen niet hoe er onder kan staan dat hij kaarsrecht is?? Ik heb niet lang geleden een filmpje van je gezien dat hij zo krom trok toch?

Hier ook lekker aan het sturen, het weekend weer concours, gewoon om beetje ritme te houden voor de regio.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:40

Meya super leuk zo’n clinic! Zou ik ook nog wel eens willen.

Sanne wat een super debuut zeg!! Gefeliciteerd!

Hifive, geen slechte punten hoor voor je debuut. Is al bijna winstwaardig!

Emma, leuk en goede punten. Heb het ook wel eens gedaan. Kun je vaak wel echt wat mee.

Marietje, succes dit weekend!

Wij gaan vanavond weer. Gaan zien wat het word ben zelf snot verkouden...

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:02

Oh jee, beterschap Shelly! Het is ook snertweer :(:)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:18

Succes met het knutselen Meya, zo te lezen heb je heel wat geleerd van hem :j
Succes en beterschap Shelly, het is zowat de tijd van het jaar om ziek te vallen.

Ik ga morgen nog eens een poging wagen. De eerste keer dat ik helemaal alleen ga. Daarvoor heb ik toch wel wat stress, stel dat ik opeens toch mijn proef vergeet :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:22

Gewoon aantal keer uit je hoofd opnoemen, komt vast goed!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:32

Ik doe niets anders :+ Maar heb toch wel wat faalangst