Marietje35 schreef:@ Harvey; Ik denk dat hij het de laatste paar meter naar de hoefslag wel doet omdat hij dan over de buitenschouder weg valt, maar dat is dan ook niet goed. Ik wijk bij een paard dat het nog niet (goed) kan maar kleine stukjes. Ik wijk ook niet perse vanaf het midden richting de hoefslag, maar juist ook andersom!
Goed je buitenteugel erbij houden, zoals ik het lees is hij daar nu niet aan. Gaat hij harder, terug nemen en dan weer opnieuw inzetten. Verder ga ik met de tips van Keshia mee.![]()
@ Nouvel; Wat gaaf zeg!
@ Ynskek; leuk! Gaat vast goedkomen
@ Hifive; L2 hangt niet alleen op het wijken vast he, maar het is wel een heel belangrijk onderdeel aan het worden, zo controleer je dus of je de schouders kunt plaatsen. Het hoeft echt niet perfect, maar in elk geval wel een constante aanleuning waarbij er gereageerd wordt op de zijwaartse hulp.
Ik snap wat je bedoelt! Alleen is het in zijn geval zo dat hij dan juist zijn balans vindt, tempo terugneemt en dan juist de achterbenen schaart en goed opzij gaat. Erg vreemd maar dit is gewoon niet zijn oefening. Hij kan goed verruimen en achterwaarts en we scoren goed op slangenvoltes en andere figuren. Dus die L2 gaan we gewoon proberen.