Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 08:30

Noukkie, wat gezellig dat je er weer bent. Gefeliciteerd met het ZZ-Zwaar startgerechtigd
zijn! Dat is zeker een mijlpaal *\o/*

ElinaSK, wat fijn dat je teen weer meewerkt en je weer lekker kan trainen. Begin augustus is
al snel, gaat het goed?

Hoe gaat het nu met je vos MWM? Is het al wat rustiger? En qua opbouwen?

Melis_93 hoe ging de viertaltraining?

Getup, wat fijn dat het springen ook weer lekker gaat, dat zal ook vertrouwen geven voor je dochter.

Hier een super gezellig weekend achter de rug, was echt heel relaxed starten op deze
locatie, die ga ik onthouden! 4 winstpunten mee naar huis, dus ze zijn ineens L1+8, was mijn gedachte om haar wellicht nog L2 + 1 te krijgen niet zo heel gek. Helaas gaat dat niet meer lukken, maar wat ben ik trots op die twee.

Verkoop gaat gestaag, wel kijkers gehad, waarvan er twee nog een keer willen komen, het is ook niet een hele fijne periode om te verkopen, maar we blijven ons inzetten om een forever home voor haar te vinden. Augustus doorstarten heeft niet heel veel zin, we zijn bijna 3,5 week met vakantie. En ze gaan zo hard in de punten, dat we het echt niet meer bij elkaar kunnen trainen, is niet eerlijk voor de pony. Mijn dochter start in september of oktober nog één keer op "mijn" pony L1, dan kan ze met een eventueel volgende pony kiezen of ze B of gelijk L1 wil starten :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 12:48

Drukke tijden Noukie, maar fijn dat het inmiddels weer loopt. Soms zijn jury’s niet te snappen, snel weer door.

Getup = terrormom op wedstrijd :') (geintje natuurlijk ;) )
Ik zie dat bij mijn man en zoon ook. Mijn man is snowboard leraar en zoonlief had bedacht dat hij wilde leren snowboarden. Prima. De discussies… Niet te filmen :') Hem bij een ander neergezet en dan gaat het poeslief. Soms heel frustrerend, en als je er dan achteraf over praat dan is het: Ja, je had toch wel gelijk pap 8)7

Melzazu lekker andere dingen gedaan. Altijd goed, zo blijven ze lekker fris in het koppie.

MWM, wat fijn dat je langzaamaan weer op mag bouwen en vreselijk dat de buurvrouw is ingeslapen. Hopelijk trekt jouw dame snel weer wat bij omdat ze weer wat mag doen.

Wij zijn, wederom, niet weg geweest. Ik schrijf weer een keer in hoor. De hele week 20/22/23gr en op de dag dat ik op pad moet is het 32gr :roll: Als het nou een kwartiertje rijden was had ik het nog wel gedaan maar voor deze wedstrijd waren we zeker 35/40min onderweg en Rudi heeft het toch al heel snel warm dus dat werd hem niet -O-
Dus we zijn lekker de vakantie modus in. Beetje chillen, beetje lol, beetje penny en lekker trutten met de pony. Hij vindt het heerlijk :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 19:00

Hé toch jammer, maar snap je volkomen. Dat is echt niet grappig , zo warm.

Noisy: luisteren zullen ze haha. Als ze zo doet , dan zeg ik doodleuk dat ze het dan toch lekker zelf doet. Proefje uiteraard dan uit t hoofd rijden enzo :evaw: .

Mijn vader gaf muziekles en ik wilde dwarsfluit spelen. Moest ik toch eerst op n blokfluit leren joh ^) . Daar had ik geen zin in. Kreeg na 2 lessen de dwarsfluit en daar kreeg ik geen geluid uit natuurlijk. En mocht ook niet meer meedoen met die lessen haha.

Bloembloem top zeg ! L2 is ook nog prima te doen met niet meer trainen. Als ze nu zulke punten rijdt, kom je daar ook zeker t L2 goed mee door.
Maar mooie afsluiting.
Tijd is nu niet ideaal nee midden in de zomervakantie.
Heb die van mij nog niet geadverteerd.

Waren vandaag ook op wedstrijd. Gisteren even kind gedrild :Y) ( moest net even wat sneller worden, liet paard wat rond hobbelen en dan krijg je niet zulke mooie overgangen als t net wat traag is allemaal) en vandaag ging t keurig
1e proef 2e met ruim 69 en 2e proef 1e met 66.8% . Met een 4 voor de middenstap tussen de overgangen galop - stap en stap- galop. Dag is echt lastig. Paard weet wat er komt . En dan...dribbeldribbel , kijk, ik doe n slang na....tadaaa...dribbel.

In elke proef zit ook t zelfde lijntje. Diagonaal op vanaf de linker galop. Dan tussen begin diagonaal en X : overgang middenstap. Eind diagonaal: galop rechts.

Denk gewoon regelmatig oefenen, ook datzelfde stomme lijntje. En dan niet straffen, natuurlijk, maar misschien n keer stilzetten? Of doorstappen totdat ze rustig stapt en dan aangalopperen?

Natuurlijk doen we dat ook vaak op andere plekken en allerlei creatieve lijntjes. Maar ja , dan weten ze alsnog heel goed wat wanneer komt.
Maar uiteindelijk is t geen 5 jarige meer en zal ze toch moeten wachten.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 22:55

BloemBloem wat een mooie resultaten weer van je dochter, gefeliciteerd!!

Getup ook weer mooie resultaten! Die fase heb ik met de eenvoudige wissel gehad, hielp bij Ken goed om haar wat schouderbinnenwaarts of travers te stappen op moment dat ze niet wilde wachten

wij zijn afgelopen zaterdag Regiokampioen geworden met hier viertal *\o/* *\o/*
Het was zeker niet de proef zoals we hem kunnen, aantal grote fouten erin. Ken was een keer stout, ging even in de staak toen ze 2 meter voorop moest in de S van hand veranderen met enen en vervolgens in het stapstuk heel gespannen werd en niet normaal rechtuit wilde stappen, en commandant ging door de zenuwen nog een keer fout :+ Maar al met al nog ruim 3% los van de nr 2 :D Dus ook genoeg goede stukken laten zien :') Baalde flink dat ik even een miscommunicatie had met Ken, maar goed dat kan gebeuren. Al met al een hele leuke dag gehad met elkaar.
Komende weken de puntjes op de I en dan op naar het NK :D
Afbeelding

Noukie

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 07:14

Gefeliciteerd! Ondanks de fouten een super resultaat en hopelijk shinen op het nk!

Heel herkenbaar dat gedribbel Getup. Ik doe thuis dan idd ook wel extra lang blijven stappen of keer juist een extra volte stappen tussendoor, dat je even hun idee doorbreekt dat ze het allemaal wel weten. Maar ook jullie weer hele mooie resultaten!

Noisy wat balen zeg, maar ook hele begrijpelijke keuze.

En bloem ook gefeliciteerd! Lekker zulke dikke punten

BloemBloem

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:47

Wat gaaf Melis! Heel veel succes op het NK!

Dikke punten valt wel mee hoor dames, het is 60/61% per proef, dus allemaal zo zo en voor
nu genoeg, maar voor L2 echt te weinig. Wat ik eerder schreef we gaan vooral leuke dingen doen ( aanstaande zondag ringsteken ) dat wordt wat, want doe zelf ook mee en heb een richtingsgevoel van lik m'n reet, en hebben nog 1 wedstrijd staan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 06:54

Noukie schreef:
MWM wat vervelend zeg, al was het niet je eigen paard, dat heeft impact op veel fronten! Hoe is ze er nu onder?

Wij zijn zondag weer op pad geweest, nadat ze dus opnieuw weer een week niet verder was gekomen dan de wei en terug. Zaterdag heel kort even opgezeten, voelde vreselijk, maar goed, je moet wat. Eerste proef mn halve drafgedeelte in galop gedaan, wilde dr achter vlugger, maakte dr stiekem eigenlijk trager en toen ik me dat realiseerde en met been kwam deed ze netjes voorwaarts oplossen. Aangezien ze nog wel eens boos kan worden als ze een fout maakt en ze nu naar voren dacht zei ik braaf, dat hoorde ze wel goed, daarna bleef het dus galop _O- Maar, dat zijn goede fouten, kostte alleen een hoop punten :+ Tweede proef zonder deze fouten maar 6 punten hoger, had het verschil groter verwacht moet ik zeggen. Maar wel winst en fijne leerzame dag zo voor dr, dus helemaal prima! Hopelijk kunnen we nu gewoon weer even stabiel doortrainen en dan ergens in augustus weer

Ze is erg teruggetrokken helaas. Voor andere mensen lijkt het alsof het goed gaat, maar ze staat heel vaak met hoofd in de hoek en kont naar de deur en draait zich niet om als ik roep. Pas als ik echt de deur open doe. En ergens als er niemand is is ze erg onrustig, want elke dag is stal compleet overhoop gelopen. Het is altijd al een viespeuk maar nu is het echt heel erg. Helaas denken mensen niet mee en na en gooien ze haar soms eerder binnen als ze onrustig is buiten (ja hallo de enige tijd dat dat paard een keer lekker gek kan doen is buiten. Daar is vrije beweging voor toch?). Ze heeft altijd al verlatingsangst gehad maar nu is die box nog steeds leeg dus staat ze echt alleen dan en dus echt heel ongelukkig. En ik hoor alleen via via dat ze dus eerder binnen was gehaald.

Ik hoop dat er snel besloten wordt wat er met die stal gaat gebeuren. Haar oude buurman waar ze 6 jaar naast gestaan heeft wil die stal graag, of nouja zijn eigenaresse. Die 2 zijn nog steeds heel leuk samen ook al staan ze al 3 jaar niet meer naast elkaar en aan hem hangt ze minder maar accepteert hem wel als gezelschap (andere buurman aan de andere kant van het gangpad is voor haar geen vervanging. Maakt niet uit of die op stal staat of niet, hij telt niet om haar verlatingsangst weg te halen).
Maar het is dus nog afwachten of hij in die box mag... en tijdelijk wil zijn eigenaresse niet, omdat dan weer terug naar eigen box tegen gaat vallen. Begrijpelijk trouwens hoor. Zou ik ook niet willen. Alleen als de mijne het echt niet trekt mag ik hem verhuizen tijdelijk, dus nog even aankijken of ze bijtrekt. Want ze gilt niet meer continu alles bij elkaar, dus men vindt dat ze het goed doet, maar ik merk het tegenovergestelde...

Fijn dat het goede fouten waren! Klinkt heel positief dat je er aan kon komen zonder mevrouw te beledigen :D

Dank jullie wel allemaal! Het is allemaal heel dubbel, eigenaresse is ook een vriendin geworden dus je voelt je rot voor haar, je hebt jaren ook voor die pony gezorgd dus ook dat is even slikken en dan eigen paard wat zo doet. Maar tegelijk wil je die box zo snel mogelijk weer gevuld hebben met een paard waar die van jezelf wat aan heeft. En daarvoor ben je afhankelijk van anderen en die wil je niet lastig vallen tijdens het verdriet.

Opbouwen gaat rustig aan. Ze heeft nu ijzers door eigen smid eronder gezet, maar ik twijfel of ze er goed op loopt. Met die van de kliniek was het vanaf dag 1 echt super 7 weken lang, ook op dagen dat ze gespannen was, hengsten was, bodem slecht was en noem maar op. Met nieuwe ijzers lijkt ze weer wat terug te vallen en is niet meer zo fijn als die 7 weken. Maar wilde even aankijken want heet en hengstig en spanning en en en. Vervolgens moest ik naar kaakchirurg en loop ik met hechtingen rond djs rijden ging niet fantastisch. Hopelijk vanavond beter. Dan heeft ze ook 2 weken kunnen wennen aan deze ijzers. Als het nog niet fijn voelt ga ik toch de smid bellen dat er iets niet klopt. Want hoe kan je 7 weken echt super lopen en dan ineens weer wat gevoeliger. Of ik weet niet of het gevoelig is, maar ze beweegt wat anders en het voelt voor mij weer wat voorzichtiger en stijver ofzo. Alleen zie je het niet. En kan van alles zijn natuurlijk, maar de timing is wel heel toevallig. 2 weken klinkt trouwens lang, maar we mogen nog steeds maar 3 keer per week rijden en door lessen en niet 2 dagen achter elkaar mogen zijn er dus maar 3 vaste dagen dat ik überhaupt erop kan. Als het dan warm is heb je ineens maar 2 dagen of als je zoals nu dan kaakchirurg had valt er weer dag uit. Dus heb nog maar 4 keer gereden met deze ijzers :+

Melis, gefeliciteerd!!! Straks zonder fouten op het NK helemaal knallen!

Bloembloem gefeliciteerd met dochter weer! Goed gereden dus :D

Noisy, wel een talent zeg telkens met die wedstrijden zo! Maar vakantiemodus os ook lekker

Getup gefeliciteerd met kind, goede resultaten! En ik doe idd langer stappen tot ze weer ontspannen. Wel elke keer de lijn opzoeken, want ontwijken haalt het probleem niet weg. Maar sowieso die overgangen oefenen op allerlei plekken kan geen kwaad. Ik doe het ook met eenvoudige wissels, soms zijn dat 20 stappassen, want we gaan niet in galop voordat je netjes ontspannen stapt en wacht. Of stil zetten werkt ligt aan het paard ook. Maar terug naar stap, middenstap en dan niet aan het einde aangaloperen als ze zich zo gedraagt. Dan stapt ze maar de hele hoek ook en desnoods weer diagonaal op stappen. Het is idd gewoon leren wachten en gehoorzamen. Ik ben groot voorstander van juist wel dingen opzoeken en niet ontwijken want zoals jij zegt, ze gaan de lijntjes toch wel kennen. Dan kan je maar beter werken aan de gehoorzaamheid ipv creatief worden in andere lijnen en dan kn de proef verrast worden omdat paard toch weer het gedrag laat zien en je er niet aan gewerkt hebt om het eruit te krijgen.

Hoe doet ze het bij jou? Als jij die oefening rijdt?

Bloembloem, succes met je richtingsgevoel en ringsteken :')

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 18:39

@Getup fijn dat de tweede proef in elk geval goed ging en zelfs nog een prijs meegepakt.

@MWM vervelend dat ze haar maatje is verloren en daar zo'n last van heeft. Hopelijk alles snel weer een beetje tot rust.

@Noukie, woops gelukkig wel winst kunnen rijden. Leermomentje dus.

@melis_93 wat fijn die afwisseling. En dat ze er plezier in heeft is ook niet onbelangrijk. En gefeliciteerd met je kampioenschap!!

@bloembloem hopelijk vind je inderdaad fijne mensen waaraan je kan verkopen. Trainen gaat opzich prima, ze heeft wat moeite met de linkergalop en voltes maar we gaan er voor. De nageeflijkheid wordt wel stabieler dus dat scheelt.