Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 23:36

Ook Markelo?
snorkel1986 schreef:
Ik ben ook geweest was ook vlot effe aangemeld en betaald trailer af.. rijden ..afspuiten trailer op protocol lag klaar dus die mee en rijden weer richting huis dus viel ze waren snel met de protocollen dus liep lekker vlot vond ik

Maar paard liep stijf / niet 100% zuiver.. ( al zal ze bij de ene jury nooit zuiver lopen) ( zelf niks gemerkt qua niet zuiver dus tja..)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 23:44

snorkel1986 schreef:
Maar paard liep stijf / niet 100% zuiver.. ( al zal ze bij de ene jury nooit zuiver lopen) ( zelf niks gemerkt qua niet zuiver dus tja..)

Ik denk dat je genoeg aanwijzingen hebt om toch eens naar de veearts te gaan om je paard te laten bekijken.
Een jury zal nooit snel zeggen dat je paard niet goed is. Dat vertaalt zich dan in taktfouten op je protocol en lage beoordeling.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 23:48

Autumnn schreef:
xxxmh schreef:
Ik heb zaterdag een clinic van Marlon van Wissen. Maar ik moet midden op de dag en het wordt 28 graden. Twijfel om af te zeggen met die warmte. Mijn haflinger zit al best dik in het haar.

Ik zag dat het 32 graden wordt bij ons. Mijn WE-clinic is dus al afgezegd vanwege de warmte, dan moet je helemaal geen dressuurclinic willen rijden :o

Ga ook afzeggen heb ik vanavond besloten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:03

Gefeliciteerd Noukie! Mooie punten.

Vervelend Snorkel1986 dat ze niet zuiver liep

Verstandig xxxmh!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:51

Noukie schreef:
Ik durf bijna niet te zeggen dat ik vandaag wel op concours geweest ben einde middag. Met een uitermate fris paard die aan de hand alleen maar om iedereen heen liep te dansen :D
Echt fijn kunnen sturen en eindelijk zelf ook eens goed gereden ipv overal achter de feiten aan. Nog zat rommels en zeker in de tweede proef fouten, want kwam 1 hoek eigenlijk niet in :+. Maar duidelijk dat ik nu scherper reed, dus de goede dingen waren ook goed en werden beloond :) 201,5 en 193, beide proeven de hoogste punten, super blij.
Paard was na de proeven ook echt nog fit zat, maar scheelt natuurlijk ook per paard en locatie. Dit was kort bij huis en waait daar altijd wel lekker,dat scheelt.

Nu eens kijken of ze richting t M2 kan, eigenlijk nog niet mee bezig geweest, dus gaan we zien.

Jammer dat de onverwachte nazomer wel veel plannen in de war gooit!

Leuke plannen iig Miss_Lizje!

Wat fijn! Langzaam aan dus toch naar proeven die meer van en door jou zijn! Super zeg gefeliciteerd.

Mijne had gisterenavond nergens last van met lessen, zelfs niet meer zweet als normaal. Wel iets meer gestapt, maar niet heel veel. En ik moest haar nog flink bij me houden regelmatig haha.

Vervelend snorkel, ik zou toch ook even verder laten onderzoeken nav jouw vorige berichten :(:)

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:21

Gefeliciteerd Noukie met je punten!

@ Snorkel: wellicht inderdaad verstandig om eens te laten onderzoeken. Kan iets heel onschuldigs zijn zoals in mijn geval een hoefzweer die weken gesluimerd heeft maar het kan ook iets heel anders zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:26

Gefeliciteerd met je mooie punten Noukie.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:47

Gefeliciteerd met de punten Noukie :-)

Wij hebben ook een goed geisoleerde binnenbak, gisteren in de ochtend gereden, toen was het binnen fijner dan buiten :')

Op de locatie waar wij zondag heen gaan met wedstrijd is er de mogelijkheid om het paard af te spuiten en verder zijn ze altijd lekker vlot met de protocollen :-) Ik voorzie dus geen problemen met de hitte.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:21

Thanks allemaal!
En klopt idd MWM, ik had er even voor nodig, maar we komen er :D Eindelijk gewoon durven fouten maken en corrigeren onderweg. Dan pak je een keer die 4, maar ook de 8, en daar moet ik naartoe :)

Klinkt als prima te doen inderdaad zondag Apple! Succes alvast!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:55

Precies, daar moet je heen en dan langzaam aan die 4en wegpoetsen. Komt ook goed, ik heb alle vertrouwen in je ;)

Lekker zo'n binnenbak he Apple?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 12:27

Erg blij mee inderdaad :))

Wij hebben ook een prima buitenbak hoor, daar niet van, maar met regen/vorst en zoals nu hitte is het toch wel erg fijn :-)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 12:50

Gefeliciteerd trouwens! En precies, zowel met vorst, regen en dit weer extra blij met binnenbak. En dat geïsoleerde is echt wel een hele goede investering.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 12:55

Gefeliciteerd Apple Y)(^)

Ik ben jaloers op jullie binnenbak verhalen :o Tegen de tijd dat ik nog maar 1 paard heb ga ik toch ook maar eens op zoek.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 13:15

Heb me afgemeld voor die clinic. Wel jammer want had er wel zin in en kon mooi de L1 oefenen voordat ik m'n debuut heb in oktober. Ze zei wel dat ik van te voren kon afspuiten en na het rijden. De les duurt maar een half uur dus volgens hun kon het prima. Meteen gezegt dat ik het niet ga doen want moet nog 40 min heem en terug stappen, lekker in de zon midden op de dag met 29 graden. Nou nee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 14:49

@ xxmh: slim om af te zeggen inderdaad. Vooral 40 minuten heen en terug stappen en dan nog eens een clinic is toch wel een beetje veel in die temperatuur midden op de dag.

Hier ook gezegend met een binnenbak! wel een kleine van 18*35 maar dat is in principe wel prima te rijden met een groot paard. Alleen moet ik op wedstrijd wel goed nadenken dat ik iets anders rij dan normaal in de training. Normaal kan ik vanuit de hoek meteen doordraaien de AC lijn op. Op wedstrijd moet ik dan net ietstjes meer door rijden na de hoek.
Inmiddels hebben we wel een nieuwe bak met alleen een dak en open wanden van 60*25 waar deze week de bodem in is gelegd dus ik vermoed dat die op zeer korte termijn ook te gebruiken is.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:50

Ik was na Hellendoorn
Bij 2 verschillende jury's idd

Dat ze af en toe niet zuiver toont is bekend ze heeft al jaren artrose in rechter voor been dus ga niet verder onderzoeken heeft geen zin.. en het is minimaal de ene jury kom ik vaker tegen en ziet het idd altijd en ze weet het ook.
De meeste zien het niet en vaak is er niks te zien gaat vaker op en neer
Maar normaal niet echt "kreupel"zo als laatst ( al kon de hoefsmid de dag er na niks vinden) instructeur 2 dagen er na ook niks zien

Dus gewoon even rustig aan en dan zien we wel weer

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:12

snorkel1986 schreef:
Ik was na Hellendoorn
Bij 2 verschillende jury's idd

Dat ze af en toe niet zuiver toont is bekend ze heeft al jaren artrose in rechter voor been dus ga niet verder onderzoeken heeft geen zin.. en het is minimaal de ene jury kom ik vaker tegen en ziet het idd altijd en ze weet het ook.
De meeste zien het niet en vaak is er niks te zien gaat vaker op en neer
Maar normaal niet echt "kreupel"zo als laatst ( al kon de hoefsmid de dag er na niks vinden) instructeur 2 dagen er na ook niks zien

Dus gewoon even rustig aan en dan zien we wel weer

Oh, je weet al wat er zit. Dan snap ik t. Maar je moet wel altijd bedacht blijven dat het de artrose kan zijn maar ook een peesblessure. Dus wel opletten geblazen.
De meeste juryleden zien het wel hoor. Maar iemand uit de baan sturen omdat het paard kreupel loopt gebeurt niet zo snel; dan moeten ze echt op 3 benen staan. Dan wordt er gewoon op tactfouten laag gepunt.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 20:56

Nu stond er gewoon bij rechts om niet zuiver
En dat is idd hun recht als hij echt merkbaar niet goed loopt verschijn ik niet in de baan . Dit merk je niet

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:48

Hoihoi! Ik kom hier ook weer (een poging doen tot) meekletsen :D
Afgelopen maart ons B debuut gereden maar daarna dit topic uit het oog verloren.

Ondanks weinig traintijd (iets met peesblessure paard en een week later een gescheurde enkelband aan mijn kant) destijds een mooi debuut gereden met 188 en 191pt.
Met voornamelijk opmerkingen over balans en impuls.

Afgelopen zomer lekker door kunnen trainen en merk echt dat hij een stuk fijner in balans loopt en een stuk sterker is geworden.

Het is niet meer dat ielige 4 jarige puppypaard van toen haha.

Zondag weer starten en hopen dat we in de punten een mooie progressie zien ten opzichte van een half jaar geleden.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 21:37

Hier is voor zondag ook de wedstrijd afgelast, dus geen L1 debuut voor ons.
Maar eerlijk vind ik dat niet zo erg met deze temperaturen :=

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 22:10

Wij mogen morgen om 10:15. Kan ik weer om 6 uur eruit :')

Anzich is Nina altijd wel fit, zelfs met deze temperaturen _O- Net nog even een bosritje gemaakt en alvast gewassen etc.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 22:27

Succes met opstaan DD ;) en veel plezier!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 05:42

Lumi schreef:
Hier is voor zondag ook de wedstrijd afgelast, dus geen L1 debuut voor ons.
Maar eerlijk vind ik dat niet zo erg met deze temperaturen :=

Heel terecht dat het afgelast is met deze temperaturen inderdaad.

Hier is zondag de gevoelstemperatuur 32 graden en we zouden om half twee moeten rijden. Ik vind dat not done.. ik kijk het even aan maar als het niet minder warm wordt dan meld ik me af. Vind het heel jammer dat de organisatie haar verantwoordelijkheid niet neemt, zeker nu de paardensport onder een vergrootglas ligt. Er zijn wel extra Waterpunten op het terrein maar dan nog.. naja. Het zal wel aan mij liggen :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 08:01

Succes Dd!

Startlijst voor volgende week online. Start 3 dagen, voor mij al extreem zwaar. Moet ik alle 3 de dagen ook nog als 1e van de rubriek, echt hoe krijg je dat voor elkaar?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 10:43

Vervelend MWM, misschien toch nog contact opnemen met de organisatie of ze het kunnen aanpassen? 1 dag als 1ste zal ik niet over klagen maar alle drie is het echt raar

Het wordt tenminste niet meer zo idioot warm ;)