Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:45

daffodil schreef:
Caritas schreef:
Hoe weet je dat jíj het was?

Mijn naam en nr staan erop, ten Hoeve 305075

Dan heb je mij vorige keer in een rondje M2 beoordeeld.. heel donker filmpje helaas, en geen beste proef.. wel fijn commentaar en mooie cijfers voor m’n sb,travers,kw en hh..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 23:25

Flevolander schreef:
Dan heb je mij vorige keer in een rondje M2 beoordeeld.. heel donker filmpje helaas, en geen beste proef.. wel fijn commentaar en mooie cijfers voor m’n sb,travers,kw en hh..

Oh dan weet ik nog welk filmpje het was, ik had het erbij gezet he dat ik door de slechte kwaliteit een aantal keren richting de 6 ging omdat ik het zo slecht kon zien, ik vond dat echt zonde!!!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 23:36

daffodil schreef:
Flevolander schreef:

Oh dan weet ik nog welk filmpje het was, ik had het erbij gezet he dat ik door de slechte kwaliteit een aantal keren richting de 6 ging omdat ik het zo slecht kon zien, ik vond dat echt zonde!!!

Klopt inderdaad, had helaas geen gelegenheid meer om hem nog een keer op te nemen.. het was helaas die avond ineens veel eerder donker doordat het weer zo om sloeg, begon ontzettend te waaien en te onweren..

Ik heb me nu ingeschreven voor HC Z1. Mede door jou goede feedback

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 01:18

DoretteK schreef:
@lshannah, misschien wel beoordeeld door daffodil dan! Gefeliciteerd met je winstpunt :D

Dankjewel! Ik heb het even gecheckt, maar er staat een andere naam. Het is wel jammer dat je niet iets van een mededeling kan doen ofzo, want ik wil het jurylid graag complimenteren voor de eerlijke feedback en de motiverende wijze waarop het gegeven is. Erg leuk!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:31

Pattypaard schreef:
Ik heb er dus voor gekozen om ondanks dat toch een proefje op te nemen en die maar gewoon in te sturen. Het zou momenteel vast beter kunnen dan we hebben laten zien maar het is maar zo. Das op wedstrijd ook zo vaak.

Leuke van dit geheel vind ik trouwens wel dat we toch wel wat spanningsrandjes bij mij opgemerkt hebben tijdens het rijden van een proefje terwijl we eerst dachten dat ik dat niet echt had. Door nu vaker proefjes te rijden komt er toch meer aan het licht, kunnen we wat mee! :)

Dat heb ik nou ook echt. Het is super boeiend om zo wat losse elementen van een wedstrijd wél te hebben en andere niet.
Ik ga met de trailer ergens heen, er staat iemand te kijken, ik weet dat het op dát moment in 1 keer goed moet lukken. En ik moet onverwachts de baan omdraaien ivm zonlicht wat dan wat verwarring met zich mee brengt waarmee ik dus blijkbaar toch wat stress over breng op mijn paard.
Wat ontbreekt zijn, andere paarden (en mensen) en de exacte timing van de proef starten.

Zo kom ik er dus achter dat mijn paard al gevoelig kan reageren op dát beetje verwarring/spanning. En kan ik er nu aan werken, hoe kan ik daar weer vanaf komen zonder heel strakke tijdlimiet en de extra spanning die er dan nog bijkomt van het vertrekken naar een onbekende ring en vreemde paarden.

En da merk ik dat als ik daar 5 minuten aan kan besteden dat het vercshil kan zijn tussen een stroef aanvoelende proef en een fijn aanvoelende.

Om nog maar niet te spreken van het beeldmateriaal wat echt onwijs leerzaam is (voor iemand die overal altijd alleen heen gaat echt uniek!)

Echt heel leerzaam. Dus enthousiast!

(nu mijn punten nog een keer krijgen)

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:31

Ons eerste protocol is binnen vandaag! *\o/* Het wachten is beloond!
Zoals ik verwachtte in vergelijking met onze eerste (te vroege) opname inderdaad een lagere score. Maar hoog genoeg om weer een winstpunt te mogen ontvangen! :D Fijn commentaar ook! Echt super! Eigenlijk wil ik de jury, in de hoop dat deze het hier leest, bedanken voor het fijne commentaar. Dat viel me echt enorm mee en gaan we zeker mee aan de slag! :D

WenK

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:22

Ik ben niet heel actief op Bokt (meer) maar wel 1 van de deelnemende juryleden en lees dit topic mee. Voor wie mij als jury gehad heeft geldt uiteraard ook dat je vragen of opmerking kwijt kunt. De achternaam op het protocol is Klarenbeek als het door mij gejureerd is.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:26

Wat gaaf dat hier juryleden zo positief zijn,en openstaan voor vragen!!

Ik heb ook een proef ingestuurd waar ik niet tevreden over ben ( ik had ook geen tijd meer om nog een keer te filmen)
Het zal geen winstpunt zijn, maar hopelijk heb ik wat aan het commentaar :D en dan volgende week een nieuwe poging!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:37

Nibbit schreef:

Ik heb ook een proef ingestuurd waar ik niet tevreden over ben ( ik had ook geen tijd meer om nog een keer te filmen)
Het zal geen winstpunt zijn, maar hopelijk heb ik wat aan het commentaar :D en dan volgende week een nieuwe poging!

Dat is toch eigenlijk niet meer dan normaal? Daarom behoort een jury ook te blijven tot na de prijsuitreiking. Mits deze een beetje binnen een normaal tijdsbestek na de laatste start is.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:42

Nibbit schreef:

Dat is op normale wedstrijden toch ook zo?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:48

WenK schreef:
Ik ben niet heel actief op Bokt (meer) maar wel 1 van de deelnemende juryleden en lees dit topic mee. Voor wie mij als jury gehad heeft geldt uiteraard ook dat je vragen of opmerking kwijt kunt. De achternaam op het protocol is Klarenbeek als het door mij gejureerd is.

Ja, jij hebt mij gejureerd en ik was super blij met de feedback en punten. Ik heb jou ook weleens in het echt gehad en toen weken de punten ook af in positieve zin. Jij kunt het, volgens mij, waarderen als een paard vriendelijk en ontspannen rondgaat ipv met oprichting in een houdinkje waar hij op B niveau helemaal nog niet hoeft te lopen. Ik ben juist blij als hij z'n hals wil laten vallen, dan maar braafjes.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:53

PSvanLot schreef:
Nibbit schreef:

Dat is toch eigenlijk niet meer dan normaal? Daarom behoort een jury ook te blijven tot na de prijsuitreiking. Mits deze een beetje binnen een normaal tijdsbestek na de laatste start is.

Helaas blijkt dat niet altijd zo te zijn in de praktijk. Ben wel eens naar een jury gegaan om wat te vragen, met het antwoord er staat genoeg op je protocol daar kun je het mee doen.

Maar vind het wel supper dat jullie als jury ook hier zo enthousiast zijn en open staan voor vragen! *\o/*

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:58

Net mijn punten binnen van de 14de b pony's.
En ik heb 210 punten *\o/* *\o/*
Super blij mee de proef voelde erg goed en blijkbaar wordt dat ook beloond.
Nu alleen nog even het protocol afwachten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:59

Wat ik zo leuk vind is dat ik nu eens andere juryleden krijg die naar ons kijken. In mijn regio zijn het over het algemeen vaak dezelfde gezichten, zelfs nadat ik er meer dan 10 jaar uit geweest was. Nu is dat niet heel erg, maar het is ook fijn om eens feedback van een onbekende te krijgen.

Ik heb gisteren weer een filmpje ingestuurd, L1. Deze keer was ik ook niet helemaal tevreden. Geen hele grote fouten, maar teveel onrust in de aanleuning over het algemeen. Mooi leerpunt voor mezelf. Ik vind deze manier van proeven rijden ook leerzaam. Ik ben kritischer over mezelf en het helpt me nu om wat spanning los te laten.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:05

Leuk om te horen allemaal!

Caritas, dat klopt hoor, dat haal je goed uit de feedback. Leuk om te horen dat je het kunt waarderen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:13

Ik denk dat het voor sommigen echt heel goed is dat ze nu andere juryleden krijgen. Je ziet het heel vaak dat ze in de buurt blijven bij de dezelfde rijverenigingen waar ook steeds dezelfde juryleden komen. Vaak worden die juryleden ook gevraagd omdat ze leuk punten.
Dus nu krijgen ze ook eens een beoordeling van hele andere juryleden en kan je veel objectiever kijken hoe je ervoor staat.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:18

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat het voor sommigen echt heel goed is dat ze nu andere juryleden krijgen. Je ziet het heel vaak dat ze in de buurt blijven bij de dezelfde rijverenigingen waar ook steeds dezelfde juryleden komen. Vaak worden die juryleden ook gevraagd omdat ze leuk punten.
Dus nu krijgen ze ook eens een beoordeling van hele andere juryleden en kan je veel objectiever kijken hoe je ervoor staat.

Inderdaad. Je hebt nu ook veel minder dat de juryleden jouw trainer kennen. Ik weet wel van een meisje dat altijd haar instructrice mee nam op wedstrijd, omdat de juryleden de instructrice kenden. Hierdoor heb je toch eerder dat ze hoger punten, al is het vaak onbewust.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:31

WenK schreef:

Ja *\o/* mijn dochter heeft bij u gereden! Wat super dat jullie hier zo enthousiast aan meedoen! Wij zijn fan van het eerste uur. Al missen wij de gezelligheid van een echte wedstrijd. Wordt veel tijd gestoken in het beoordelen. Top *\o/*

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:41

Even een heel andere vraag, hoe lang zou de knhs nog doorgaan met online events, nu er toch fysieke “wedstrijden” wellicht georganiseerd gaan worden (zonder ranking prijzen etc).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:45

Dan mag het online van mij weer stoppen. Het is een mooi alternatief maar ik zie liever mensen live in de ring.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:49

kara schreef:
Even een heel andere vraag, hoe lang zou de knhs nog doorgaan met online events, nu er toch fysieke “wedstrijden” wellicht georganiseerd gaan worden (zonder ranking prijzen etc).

Heel eerlijk? Ik hoop dat het als alternatieve oplossing blijvend is. Als ik kijk naar de proeven die ik nu zie tov wat ik soms op wedstrijd zie word ik hier blijer van, veel meer ontspanning. Ook voor mensen met een paard wat lastig laadt of die überhaupt geen vervoer hebben vind ik het een fijne manier om toch een wedstrijd/test te rijden. Er zijn een hoop mensen die de plaatsing niet per se belangrijk vinden, in de zin van het uitdelen van de prijzen. Ik denk dat daar echt wel een markt zit.

Aan zowel de normale wedstrijden als de online proeven zitten voor- en nadelen en ik denk dat er naar ieders smaak wat is dan.

Overigens zou het me ook niet verbazen hoor, als ze het laten bestaan naast de gewone wedstrijden. Er is veel tijd, geld en moeite in gestoken om dit op poten te zetten.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:53

Ik hoop als ruiter zijnde dat ze het ook laten bestaan. Vindt het prima als het bijvoorbeeld half om half moet dus dat je beslist ook 5 punten op 'echte' wedstrijden moet halen voor eventuele promotie. Ik heb dit als ruiter zijnde ook naar de KNHS gemaild denk als er vanuit de ruiter zijnde positieve signalen naar voren komen misschien dat ze er dan wat mee doen. :')

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:53

PSvanLot schreef:
Dan mag het online van mij weer stoppen. Het is een mooi alternatief maar ik zie liever mensen live in de ring.

Helemaal mee eens. Ik vind dit nog steeds diplomarijden voor een puntje, en verlang gewoon naar de normale wedstrijden. Mensen, paarden, sfeer, contact met de deelnemers uit je ring etc.
Het beoordelen is ook niet de echte jury hobby wat mij betreft als je naar je laptop ziet te turen in je uppie.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:54

Ik zit middenin het dekseizoen en vind het leuk om dan toch te kunnen jureren. Voorheen hield ik dan de weekenden vrij, nu kan ik gewoon rekening houden met de inseminator en toch aan het einde van de dag de beoordeelde coupons inleveren.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:55

WenK schreef:
kara schreef:

Heel eerlijk? Ik hoop dat het als alternatieve oplossing blijvend is. Als ik kijk naar de proeven die ik nu zie tov wat ik soms op wedstrijd zie word ik hier blijer van, veel meer ontspanning. Ook voor mensen met een paard wat lastig laadt of die überhaupt geen vervoer hebben vind ik het een fijne manier om toch een wedstrijd/test te rijden. Er zijn een hoop mensen die de plaatsing niet per se belangrijk vinden, in de zin van het uitdelen van de prijzen. Ik denk dat daar echt wel een markt zit.

Aan zowel de normale wedstrijden als de online proeven zitten voor- en nadelen en ik denk dat er naar ieders smaak wat is dan.

Overigens zou het me ook niet verbazen hoor, als ze het laten bestaan naast de gewone wedstrijden. Er is veel tijd, geld en moeite in gestoken om dit op poten te zetten.

Dat gevoel krijg ik er ook bij, meer ontspanning voor paard en ruiter. Ik heb nog niet meegedaan maar als ik zelf mijn proefje ga rijden voelt het 'thuis' ook meer ontspannen. Al is de uitdaging van een wedstrijd ook juist het 'live' moment, 'de druk' waaronder je moet presteren. Maar al met al vind ik het idee dat het voor zowel paard als ruiter meer ontspannen kan zijn wel heel goed. Zou naar mijn idee niet verkeerd zijn als er een keus komt om af en toe ook online een proef te rijden.

En petje af voor alle juryleden, het lijkt me niet altijd even gemakkelijk vanaf een video te jureren!