[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:13

Oooooh nou dan zie ik helemaal geen probleem joh!
En elk rijpaard heeft gebruikerssporen, we zijn zelf immers ook niet perfect symmetrisch!

Wietse heeft er totaal geen problemen mee. Wat ik niet begrijp, want het is echt niet te hachelen!! :r
Alsof je een ijzeren buis doorslikt ofzo. :r
Electrolyten ook, man man man, alsof je de zee doorslikt.

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:17

Haha daar heeft douwe ook geen moeite mee. Proef jij alles wat je je paardje geeft dat je weet dat het vies smaakt :+

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:22

Laura1982 schreef:
Haha daar heeft douwe ook geen moeite mee. Proef jij alles wat je je paardje geeft dat je weet dat het vies smaakt :+


Ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd :')
En vroeger heb ik geleerd dat yoghurtsnoepjes voor knaagdieren prima te taaien zijn :))

We hebben een grote likemmer in de wei staan, kwamen ze niet aan. Dus ik een stukje uit de deksel gepakt om te proeven. Smaakt echt niet :n

Voor de meesten niet zo'n probleem, maar een sportpaard dat tekort komt, ja, die moet je het dan maar opdringen in het voer :P

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:25

Haha daar is niets mis mee nieuwschierig zijn.

Liksteen ooit keer vast gehad en toen langs gezicht gewreven oei wat was dat vies sindsdien geloof ik het wel geen behoefte om te proeven.

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 00:19

Haha! Ik proef ook alles hoor wat ik mijn paard geef. Die lickit repen zijn echt lekker :P

Ik heb vandaag lekker gereden, was al heel lang van plan om eens met een lage neusriem te rijden, een nieuw stalgenootje had er eentje liggen die ik mocht lenen, wat een verschil zeg, stiller in de aanleuning en minder knauwen. Maar vind ze zo lelijk staan...

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:13

Succes met je les Laura. En bos voor de afwisseling ís ook heerlijk! Geniet van je vakantie ook!

Waar het ook door komt, je hebt iig fijn gereden Janine!
Ik proef mijn paard zn eten niet voor :') maar sluit bij Liss aan dat die lickit repen best oké zijn. Die roken zo zoet dat ik t niet kon laten :')

Mijne ging ook zo fijn gister! Zondag weer lesje bij de ‘extra’ juf, woensdag naar mijn instructeur. Lekker even doorpakken :)

Spenk
Berichten: 21839
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:18

liss schreef:
Haha! Ik proef ook alles hoor wat ik mijn paard geef. Die lickit repen zijn echt lekker :P

Ik heb vandaag lekker gereden, was al heel lang van plan om eens met een lage neusriem te rijden, een nieuw stalgenootje had er eentje liggen die ik mocht lenen, wat een verschil zeg, stiller in de aanleuning en minder knauwen. Maar vind ze zo lelijk staan...

Ik rij alles op lage of anatomisch gevormde lage. Vind het inmiddels stuk mooier dan gecombineerd en het verschil is aanzienlijk.

MerelV

Berichten: 1769
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:20

Eten voorproeven doe ik niet aan, vind het er 9 van de 10 keer ook absoluut niet lekker uit zien. Mijn paard is wel erg kieskeurig, wil bijvoorbeeld maar 1 soort muesli en laat het ook meteen staan als er iets anders doorheen gemixt zit. Hetzelfde geldt voor elektrolyten, ze lust maar 1 soort vloeibare elektrolyten (van NAF).

Gisteren even gereden, ging een beetje onstuimig. Waaide nogal hard, dus ging paard ook graag nogal hard :) Uiteindelijk liep ze wel goed gelukkig.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:20

Als ze er fijner op lopen, zie je bij wijze van spreken de neusriem ook niet meer. Dan zie je een fijn gaand paard en dat is wat telt :)

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:59

Moet eigenlijk zeggen dat ik geen lage neusriem heb.
De zwarte was best wild. Nuja, zaten twee paarden in de bak met weinig stuur op... ene loopt gewoon met ruiter en al op zn rug richting die van mij en knalt er ook doodleuk op.
Mijne is dan zon doetje dat even piept en beteuterd blijft staan maar daarna heb ik Mn handen vol.
Gaat hij wel gaaf van draven, dat wel.

Rechterhand had beetje een eigen leven gisteren, daar moet ik toch ook nog iets op vinden.

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:03

Gaaf de mensen die zo allround zijn. Ben een schijterd met springen. Zou zo graag willen, maar maak mijn paard er niet blij mee als ik er zelf zo onzeker op zit :=

Voer ed geproefd van paardlief, nah ik pas. :Y)
Veel positieve berichten over energ van naf. Misschien eens proberen. Mis beetje energie bij de mijne. Misschien ook rijtechnisch op te lossen, vanaf woensdag weer lekker echt lessen. Zin in!


Nog mensen op wedstrijd dit weekend? Temperatuur is een stuk aangenamer nu.

Dit is een voorproefje van de strand foto's. Komen er nog stuk meer, maar dit had ik al doorgestuurd gekregen.

Oh en die strenge hand in draffoto... Hij was heeeeeul sterk. :=


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:46

Hier gecombineerde neusriem doet hij het prima op vind het ook mooier staan.

Mooie foto's in het water vind je hand reuze meevallen hoor.als ze zo enthousiast zijn moet je soms wat strenger remmen.

Terug van les, zo nou pfff het was pittig. Hij was wat lui en dacht ik hoef niet zo hard. Nou douwe kwam bedrogen uit toch echt meer je best doen vriend. Contra en dan sluiten om de eenvoudige wissel te doen. Dat is echt nog lastig. Appuyeren ging stuk beter net als de keertwendingen.
Ik moet nu thuis 8 m voltes gaan rijden en meer de lijntjes met verruimen en dan echt terug zetten het duurt nog te lang nu duurt hert zeker nog 6 passen voordat hij terugkomt en mag niet meer dan 2 (strenge juf).
Afgelopen maanden had ik iedere keer regen met de les en vandaag was het heerlijk droog en 20 graden.

Spenk
Berichten: 21839
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:47

Regen met de les? Ik heb al maanden geen regen meer gezien op deze week na :))

Fijn dat het goed ging!

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:52

Yvank_ schreef:
Regen met de les? Ik heb al maanden geen regen meer gezien op deze week na :))

Fijn dat het goed ging!


Hahaha ja er is nog wel een stortbui geweest in mei en in juni en dan had ik dus ook net toevallig les echt nat tot op het ondergoed.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:07

Lekke bezig Laura!!!

Mella wat een gave foto's!!!! *\o/* Niet miepen over een handje, het is verdorie op het strand!!! _/-\o_

Mijn les is gisteravond niet doorgegaan vanwege de storm :+ Dus nu onvoorbereid op concours volgende week :') Vanavond ga ik ook maar niet, ze willen weer rommel hebben uit de lucht. Ben er nu alweer klaar mee :') Mijn plan om morgen mijn tuin leeg te zuigen (bladrommel) is faliekant mislukt :') Aangezien het morgenochtend ook weer gaat regenen :+

Nouja, morgenmiddag/avond een poging tot rijden dan maar! :D

Lage neusriemen vind ik eigenlijk best wel tof! Heb het ooit ook overwogen met Wietse, maar had het gevoel dat het niet het probleem was. Een ander kopstuk bleek de oplossing weer. Goed, het probleem was minimaal aanwezig.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 19:46

Mooie foto's mellamoshan! Ziet er heerlijk uit!

@Laura, fijn dat je les goed ging! Mooi huiswerk heb je meegekregen :D
@Optiwolk, euh hoe braaf je paard ook is ik zou het niet heel tof vinden als iemand tegen me aan rijdt... _/-\o_ Knap dat je zelf dan rustig blijft. Ik word echt gek van mensen die niet uitkijken en daardoor dwars door mijn oefeningen heen rijden 8)7

@Liss, als een lage neusriem de oplossing is dan zou ik dat ook gewoon doen.
@Noukie, lekker bezig! Ga je mooie stappen mee maken. :):)
@Merel, onstuimig begin maar toch goed geëindigd! +:)+

Mijn wedstrijd is afgezegd vanwege de enorme regenbuien. Nu ga ik zondag een poging doen. Ik heb er toch wel een beetje de kriebels voor :o

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 19:54

Mahitri veel succes en plezier zondag!

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:14

Mijn paard nu loopt ook op gecombineerde neusriem hoor :) Krijgt plekken rond zn mond van een lage (maar ach, waar krijgt hij geen plekken van :') ik rijd ook als een heerlijke manegepony met rubber bitringen rond :D)
Maar mn pony op lage, was ie veel fijner op. Minder mooi maar veel functioneler.

Wat irritant Optiwolk. Oke, het kán een keer gebeuren dat je elkaar in de weg zit, maar toch vaker niet dan wel.. worden de meesten niet blijer van idd

Die laatste foto Mella! <3 <3 geweldig! En strenge handen vind ik reuze meevallen hoor :)

Klinkt als hard aan de bak en genoeg te oefenen weer Laura, lekker wel!

Binkie was weer stoer vandaag. Ietsje te aan de voorkant, maar dat zal denk ik wel weer goedkomen als hij zelf de energie en kracht die hij er achter in stopt beter kan verwerken. Stap voor stap!

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:22

Ik lees hier zo veel zelfvertrouwen bij jullie en jullie trainen. Ik heb zelf echt nog bevestiging nodig van mijn juf dat ik het goed doe. Thuis train ik wel de oefeningen maar twijfel nog best vaak "doe ik het wel goed" is dit jullie 1e paard/pony in het Z of hebben jullie er al meer in deze klasse gereden.

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:27

Dit is mijn eerste in het Z1. Ik denk dat je best een beetje meer vertrouwen in jouzelf mag hebben Laura. Je mag verdullemen Z1 starten...

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:27

Met juf of meester voel ik me ook echt wel 'sterker' hoor.. Dus dat herken ik wel. Zeker in het losrijden ben ik dan meer met de juiste dingen bezig (scherper, doortastender, etc).
Dit is mijn eerste Z geklasseerde paard. Heb wel t geluk gehad van goede leermeesters t/m GP niveau in combi van dagelijkse begeleiding op mijn vroegere werk en in Canada had ik handelspaarden t/m lichte tour te rijden (maar zonder begeleiding en daar werd ik dus wél erg onzeker van. Maar heeft me ook geleerd te voelen en vertrouwen daarop) Alleen die waren allemaal niet van mezelf en veelal al verkocht voor ik de ring in kon

edit: en wat Peelie zegt. Kijk ook waar je staat he? Heb je zelf al gedaan, dan ben je echt niet helemaal dom!

absque_dubio

Berichten: 7853
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:41

Laura1982 schreef:
Ik lees hier zo veel zelfvertrouwen bij jullie en jullie trainen. Ik heb zelf echt nog bevestiging nodig van mijn juf dat ik het goed doe. Thuis train ik wel de oefeningen maar twijfel nog best vaak "doe ik het wel goed" is dit jullie 1e paard/pony in het Z of hebben jullie er al meer in deze klasse gereden.

Voor mij de eerste (sowieso de eerste waarmee ik ooit heb gestart), en ik heb ook heeel veel problemen met vertrouwen. Toevallig net les gehad, mega fijne stukken! Maar op t eind ook met mn lesjuf over gehad; voor mn gevoel kan mn pony het fantastisch, en loop ik zelf zo gigantisch te prutsen en alles te verpesten. Ik ben daar veel te perfectionistisch in, waardoor ik veel minder geniet. Maar we zijn niet zomaar zo ver gekomen, dus ik moet erin geloven dat ik zelf dat ook heb gedaan. :+
Maar mijn les was top, pony deed het fantastisch. Kreeg weer echt een wauw gevoel. <3

Reageer morgen op mn werk achter de computer even op iedereen. Vind het zo vervelend typen op de telefoon. :o

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:51

Ja dat zelfvertrouwen moet ik nog wat meer krijgen peelie. Is mijn 2e paard wat ik start maar de 1e door hoefkatrol niet verder dan L1 gestart en toen was ik fysiek nog heel. Deze was 3 maanden zadelmak toen ik hem kocht. En ik fysiek beperkt intussen.
Ja met de juf langs de kant gaat het mij makkelijk af ik kan niet altijd goed voelen of het goed is wat we doen.
Gelukkig niet de enige die dit soms heeft. Ik merk dat ik soms nog teveel moet nadenken bij wat ik doe wil alles graag gelijk goed doen wat natuurlijk onzin is want je hebt niet voor niets les.

AD jij dus ook een top dag gehad super!

absque_dubio

Berichten: 7853
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:07

mellamoshan wat een mooie foto's, het plezier spat er van af.

Laura1982 lekkere intensieve les gehad dus, en nu oefenen met consequent schakelen.

Janine1990 volgende week weer op concours ja? Leukkk! Komt vast goed!

Mahitri alvast heel veel succes en plezier morgen.

Noukie ook dat vraagt om beeldmateriaal. :D

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:01

Dat zelfvertrouwen is hier ook wel een dingetje.
Zeker nu ook, in t Z komen hier wat nationale toppers met hun jonge/nieuwe paarden aanzetten.
Sta ik daar.
Maar de juf werkt er hier ook hard aan hoor en ik heb wel meer en meer de k stelling dat alles mag en niets moet en dat haalt de druk wel wat van de ketel.
Dit is Mn tweede paard in het Z.