[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:46

Er is er een gevallen met paard en al (schimmel) bij de waterbak en een gevallen van paard (bruine) op het trainingsveld. De bruine zat bij mij in het groepje. Beide zijn ongeschonden er uit gekomen :)

Was jij toevallig met een man met een vos? Moet zeggen dat ik niet erg opgelet heb wie er verder nog aan het rijden was.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:59

Gelukkig!

Ja ik heb de les van zijn dochter meegekeken! Hij was met zijn paard een beetje spelenderwijs aan het rondrijden terwijl zij les had, is nog een heel jong dier.

Fijn dat iedereen er ongeschonden uit is gekomen!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:04

Hoop dat hij nu opknapt Nann, het zal hem sowieso niet tegenwerken ;)

Gelukkig geen ongelukken Vibabu, toch altijd even schrikken.

Evel mag zaterdag weer Z hier in de buurt dus dan gaan we zeker even kijken. Nog meer mensen die starten in Hoevelaken?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:05

Leuk! dan heb ik je vast gedag gezegd :) Ik zat op een groot donkerbruin paard met paard tshirt, blauwe bodyprotector, zwarte kep cap, grijze broek met blauw zitvlak en paard had zwart chabrak. Liep naast Goldie met een blauw/oranje outfit :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:32

vibabu schreef:
Leuk! dan heb ik je vast gedag gezegd :) Ik zat op een groot donkerbruin paard met paard tshirt, blauwe bodyprotector, zwarte kep cap, grijze broek met blauw zitvlak en paard had zwart chabrak. Liep naast Goldie met een blauw/oranje outfit :)

Dat kan dan heel goed ja!

Is Hoevelaken dit weekend? Misschien dat ik ook ga, even kijken of ik de bus mee kan nemen!

Hoe zit dat eigenlijk als je 1 rondje voor punten mag rijden en je wilt 1 rondje B en 1 rondje L? Is het rondje L dan HC?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:17

Kaitlyn schreef:
vibabu schreef:

Dat kan dan heel goed ja!

Is Hoevelaken dit weekend? Misschien dat ik ook ga, even kijken of ik de bus mee kan nemen!

Hoe zit dat eigenlijk als je 1 rondje voor punten mag rijden en je wilt 1 rondje B en 1 rondje L? Is het rondje L dan HC?

Normaal is het dan het rondje B hc. Maar misschien mag je wel zelf kiezen, dat weet ik niet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:48

Beide rondes voor punten Kaitlyn, een rondje voor punten is meestal bedoeld per klasse (dat er geen 2 parcoursen zijn en niet de mogelijkheid om twee keer B voor punten te starten). Enige uitzondering is als er vermeld is dat flexibel starten niet is toegestaan, maar dat zal daar vast niet het geval zijn.

Leuk Eva! Kun je hem live zien!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:13

Ahh thanks, dat snapte ik niet zo goed!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:05

Kaitlyn schreef:
Vibabu zou kunnen! Ik zag van een afstandje iemand van zijn/haar paard afvallen. Heeft hij/zij zich niet al te zeer gedaan?

Begrijpelijk dat het dan even spannend is Goldie. Weekend klinkt wel echt super!

Nann fijn dat Ot weer los is gemaakt, kan me goed voorstellen dat ze blokkeren met springen als ze zo vastzitten. Hopelijk komen jullie nu weer uit je dip!
Heb je ook enig idee hoe het kan dat hij ineens zo vast zit? Vast gelegen in stal of een glijder op de wei gemaakt ofzo?

Nann, was inderdaad best een lastig parcours! In de B waren er maar 4 foutloos ofzo en in het L ook maar een paar. Bij de pony's was dat ook al de hele ochtend zo. Maar het zijn wel uitdagingen haha. :D

Ja ik hoorde het al inderdaad.. Maar extra knap dat jullie zo goed gereden hebben! Was de bodem wel goed te doen? Het liep heel erg uit hoorde ik.. Ik denk trouwens dat hij een rare sprong gemaakt heeft met springen, maar uiteindelijk weet je dat nooit maar sindsdien doet hij een beetje gekke dingen. Vandaar ook dat ik die afspraak had gemaakt.

gomir schreef:
Ik vind dat altijd lastig, ze kunnen gaan staken doordat ze vast zitten, maar van staken zoals Nann beschrijft kunnen ze ook in korte tijd hun hele lijf vast zetten. En daarna versterkt het elkaar alleen nog maar verder. Hopelijk knapt hij op van de behandeling!

Ja dat is ook een beetje wat ik mij afvraag.. Maar goed, het kan nooit kwaad en ik hou goede moed dat het beter gaat straks. :D

vibabu schreef:
Er is er een gevallen met paard en al (schimmel) bij de waterbak en een gevallen van paard (bruine) op het trainingsveld. De bruine zat bij mij in het groepje. Beide zijn ongeschonden er uit gekomen :)

Was jij toevallig met een man met een vos? Moet zeggen dat ik niet erg opgelet heb wie er verder nog aan het rijden was.

Dat vind ik altijd zo eng.. Omdat de bodem te nat was of omdat er iets gewoon niet helemaal goed ging? Gelukkig beide er goed uit komen.

Pantykous schreef:
Hoop dat hij nu opknapt Nann, het zal hem sowieso niet tegenwerken ;)

Gelukkig geen ongelukken Vibabu, toch altijd even schrikken.

Evel mag zaterdag weer Z hier in de buurt dus dan gaan we zeker even kijken. Nog meer mensen die starten in Hoevelaken?

Wat leuk dat je ze live kan zien! Ik ben er vrijdag om te groomen, misschien dat ik zaterdag nog wel even ga kijken.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:11

Wij mogen trouwens mee rijden met een clinic van Bianca Schoenmakers op Horse Event! Vind ik echt heel erg gaaf, maar ik hoop wel dat het beter gaat straks want anders ga ik hem niet rijden.. Denk niet dat het de bedoeling is dat je daar super loopt de kl*ten.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:20

Nann__ schreef:
Wij mogen trouwens mee rijden met een clinic van Bianca Schoenmakers op Horse Event! Vind ik echt heel erg gaaf, maar ik hoop wel dat het beter gaat straks want anders ga ik hem niet rijden.. Denk niet dat het de bedoeling is dat je daar super loopt de kl*ten.

Vorig jaar heb ik bij Mans Buurman mogen rijden en was het juist de bedoeling dat hij zou gaan kloten :') gelukkig deed hij dat ook :D

Pony had geen ijzers, gladde modder en te korte bocht.... Geen goede combinatie.
Valler was een typisch geval paard gaat links en ruiter rechts. Al bedenk ik me nu dat er nog een gevallen was! misschien dat je die gezien hebt. Paard sprong een beetje gek over een boompje en struikelde daarna. Zij er van af gevallen en paard met moeite op de been gekomen. Hadden beide ook niks.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:56

Ja bodem was goed te doen!

Heel gaaf Nann!

Zijn er hier trouwens mensen die omgeving Ede op een stal staan en zo ja op welke?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:54

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:59

Gave foto's! Leuk paard heb je. :j Ik zat al naar je borsttuig te kijken haha. Dacht hier klopt iets niet.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:15

Leuk zeg, crosskamp!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:19

Leuke foto's vibabu!
Wat leuk Nann. Veel plezier alvast :D
Goed van je L debuut Kaitlyn, komt volgende keer vast goed die balken!

Ik heb afgelopen vier dagen de KNHS instructieweek gevolgd met Gismo. Hij was echt suuuper braaf en heeft voor het eerst gecrosst wat hij echt goed aanpakte. Lol dat ie had!

Afbeelding

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:40

Heel gaaf, Laura! Mooi terrein is het daar!
@Nann: merk je al iets van de osteo-behandeling?

Wij kregen toffe foto binnen van Dijkgatbos/Oudkarspel:

Afbeelding

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:15

wow bovenstaande foto is inderdaad echt heel gaaf!

En inderdaad leuk Laura! Wil ik ook graag een keertje heen, wie weet volgend jaar of het jaar erop.

Baal ontzettend dat ik zo druk ben met vanalles, zit echt amper op bokt en nu ook, kan nu nog 5 pagina's ofzo bijlezen... Ga ik maar even doen dan :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:18

Gaaf!

Leuk Laura!

Ik moet m'n kamp foto's nog even uitzoeken.
Wel deze van Oudkarspel <3

Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:22

Ook mooie foto's in Oudkarspel!

Afsprong snapte hij alleen pas na vier keer er zo af te springen :')
Afbeelding

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:30

Waarom hebben jullie altijd van die gave foto's, doe geloof ik altijd mee aan de verkeerde wedstrijden ghehe.. :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:47

Hele gave fotos :))
Ik hen er ook 1 van oudkarspel <<)
Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:54

Vibabu en ik hebben een probleem. We gaan naar Norg zaterdag maar onze grooms laten het afweten en verder kan ook niemand lijkt wel :')
Het is echt alleen dat dressuurproef je _O- wordt toch uit mn hoofd leren, maar vrees dat dat niet lukt :+

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:55

Ah lastig! Misschien even in het topic vragen of er iemand is die wil/kan voorlezen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:56

Je hebt het gewoon heel slecht gepland om precies dressuur te gaan rijden als Gup moet springen :+