Ik heb me helemaal in het begin al eens voorgesteld maar nooit echt actief geweest omdat ik nog niet starte, wel heel trouw alles meegelezen en wat gaan sommigen van jullie hard!! Iedereen nog gefeliciteerd met de behaalde overwinningen in wat voor soort die ook mochten komen!
Nou heb ik dat paard waarmee ik me voorgesteld heb (4jarige van sir donnerhall met hanetred) kunnen ruilen voor een 14jarige merrie van houston x pretedent omdat de hanetred onvoldoende wegtrok voor de sport. Deze merrie is de afgelopen jaren recreatief gereden en er zat nog wat werk aan vooral de galop (keihard draven voor aanspringen en dan knoeperhard in galop en niet langzamer gaan/willen), maar ze pakt het werk heel goed op. Gaat met de dag vooruit en na 1 week training had ik het galop knopje terug. Tempo in galop niet veel aan gedaan (in de zin van niet gaan trekken of inhouden, alleen met zit uitnodigen langzamer te gaan. Is een sensitieve tante) maar inmiddels hebben we een heel netjes beheersd arbeidstempo waar ik al een beetje in kan schakelen. Merk wel de voordelen van een wat ouder paard, is alleen de juiste knopjes weer naar boven halen.
Ben zeer blij met de ruil en degene met wie ik geruild heb ook gelukkig. Nu na al die jaren dat ik paarden zadelmak heb gemaakt en probleempaarden heb gereden met een stiekeme wens om wedstrijden te gaan rijden heb ik dan eindelijk een wedstrijd paard
.
Ik heb haar nu 5 weken en ben 2weken geleden 1x onderling gestart bij ons op de manege waar we 206.5 punten hebben gereden rn 2e zijn geworden van alle PSV deelnemers (rond de 20), uiteraad super trots op hoe ze het deed!
Gister is de startpas aangevraagd en 7oktober hebben we ons eeste wedstrijdje! Super veel zin in! (ik heb overigens wel eerder al eens gestart in de sport maar ben toen bij de L gestrand haha)
Foto is van de onderlinge waar we nog best een aardig tempo in de galop hadden

Edit: omg mijn tenen
laten we het daar maar niet over hebben. En sorry voor de lange post