[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HiFive5

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:02

In mijn omgeving (Zeeland) nog niet... Ik hou het wel goed in de gaten want heb 06/01 terug wedstrijd...

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:19

Ik kom ook weer even om het hoekje gluren, ik lees wel vaak mee maar jullie gaan zo hard dat reageren er vaak niet van komt haha.

Ben wel benieuwd of en welke doelen jullie voor 2019 hebben? :D

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:27

Ik zou graag tegen eind 2019 mijn punten voor het Z binnen hebben :o

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:31

Openheid van zaken zou ik in dit geval wel fijn vinden, er wordt nu niet aangegeven waar het precies heerst.

Doel is Z startgerechtigd!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:38

Inderdaad, ze zijn er erg geheimzinnig over! Gaan jullie dit weekend weg? Of blijven jullie net door die uitbraak liever thuis? Ik twijfel nog om me uit te schrijven voor 06/01...

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:42

Ik heb pas 2e week januari weer iets staan. Bij ons op stal is er geen verbod om weg te gaan, maar liever niet.
Maar wat ik zeg, als je weet waar het is, dan kun je daar ook meer op inspelen.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:50

Mooie doelen meiden!

Mijn doel voor 2019 is om de punten voor het ZZ licht te behalen maar het allerbelangrijkste blijft voor mij een fitte en gelukkige pony.

Z debuut al een paar keer uit moeten stellen vanwege ziek, zwak en misselijk zijn vanuit mijn kant haha en de laatste keer vanwege het kleine beetje sneeuwval. (Ik moest alleen al heel vroeg starten en de wegen lagen er toen echt nog te slecht bij om de weg op te gaan met de trailer, ik ben daar heel voorzichtig mee.)

Wb. de influenza uitbraak, ik ga volgende week wel gewoon op pad. De organisatie heeft al laten weten dat de wedstrijd doorgaat maar wel met voorzorgsmaatregelen. Zo moet er buiten losgereden worden ipv in de binnenbak die bij hun aan de stallen grenst. En mag je alleen de binnenring betreden via de buitendeuren. Ik durf het op die manier wel aan. Sowieso blijf ik altijd bij andere paarden uit de buurt als ik op wedstrijd ga dus wat dat betreft is het nu niet heel anders.

De juiste voorzorgsmaatregelen treffen en openheid van zaken geven, ben ik een groot voorstander van. Maar verder vind ik het ook wel een beetje paniekzaaierij hoor!
Laatst bijgewerkt door SannevdM op 28-12-18 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:55

Dat ben ik wel met je eens. Maar toch, geef gewoon aan waar het heerst .... Zo veroorzaak je in inderdaad paniek en dat mensen valse info naar buiten brengen.

Mooi doel Sanne! Maar paard dat goed in z'n vel staat is altijd prio 1 toch . :D

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:13

Marietje, haha ja uiteraard. :D Maar zo vanzelfsprekend dat zou moeten zijn, zie ik dat om mij heen ook wel anders.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:06

Goede Doelen allemaal! Sanne ook erg fanatiek :)
Ik heb als doel M2+1. Even de druk er af, wat meer lanterfanten en proberen vaker op buitenrit ed :) En clinic rijden is ook wel erg leuk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:23

*komt ook weer even onder steen vandaan*

Ik lees nog trouw mee, weinig gereageerd maar ook weinig te melden...
Start op ‘t moment niet, Ferro kwakkelt af en toe wat, dan weer prima, dan weer stijf en traag,kan er niet echt een vinger achter krijgen...
We gaan rustig door, rijden lekker veel buiten wanneer dat lukt en trainen nog wat.
Vandaag dierenarts gehad voor gebitten vijlen, wilde Ferro ook bloed laten prikken maar in overleg toch niet gedaan omdat het vooral veel zou kosten en weinig zou toevoegen...
Nu extra vit E met selenium proberen, zo min mogelijk onnodige suikers en dan even kijken hoe het verder gaat.
Evt bij blijvende twijfel of verslechtering pssm laten testen.
Voorlopig gaan we gewoon even rustig zo door.

Mooie doelen allemaal, iedereen lekker verder op z’n eigen manier!

Hier in de buurt gelukkig nog geen influenza , hopen dat het zo blijft!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:52

Mooie doelen iedereen! Ik weet nog niet zo goed wat mijn doel gaat worden met Pipo de clown :+

Hmm balen zeg nouvel. Ik hoop dat het beter gaat met de extra selenium en vit E. PSSM kan de klachten inderdaad ook geven maar niet veel voorkomend bij warmbloeden dacht ik. Tinkers en appeloosa komt het veel voor. Wil mijne binnenkort laten testen gewoon om het te weten.

Vandaag zijn we weer op pad geweest. En ik kan eindelijk zeggen dat ik fijn de baan rond heb kunnen sturen! Zo blij mee! Hij was even kijkerig voorin de baan, maar gelijk even laten weten dat ik daar wel klaar mee ben. Had hem er zo door gelukkig. Stap vooruit dus. En toen mochten we zowaar ook nog 2 winstpunten meenemen! :D

Afbeelding

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:34

:wave:

Wat vervelend dat je zadel dan eigenlijk nog steeds niet passend is, zonder pad, Meya! Welke Kep is het geworden? Ja die bedragen van 500-900 euro zijn echt bizar. Dat zou ik er ook niet voor over hebben. Uiteindelijk draag je een cap voor het geval dat je valt. En mocht dat gebeuren, dan kun je weer een nieuwe kopen :+

Wat de influenza betreft, geen voorzorgsmaatregelen. Er komen bij ons op stal geen vreemde paarden. Ik heb pas 20-1 weer wedstrijd, dus hopelijk is het dan allemaal weer voorbij! Moet eerlijk zeggen dat ik het momenteel ook niet echt volg, maar dat komt meer omdat ik er op dit moment sowieso geen rekening mee hoef te houden verder.

Wat vervelend van Ferro, Nouvel! Hopelijk knapt hij snel weer op en kun je weer lekker met ‘m verder. Heel vervelend als je niet precies weet wat er aan de hand is, alleen dat het niet helemaal lekker zit.

Er komen mooie doelen voorbij!

Wat goed Shelly, gefeliciteerd! :D Ten eerste al een overwinning qua het rondkomen in de bak en dan vervolgens ook nog met lekkere winst thuiskomen, top!

----

Hier rijden nog even op een laag pitje. Afgelopen week even gelongeerd en toen was ik vooral blij dat ik er niet op zat :Y) T/m oud en nieuw is ze in die zin sowieso even vrij qua rijden. Ik rijd eigenlijk altijd 's avonds en dan wordt er al best wat afgeknald.. Ik ga het niet opzoeken.

Wat ons doel in 2019 betreft.. Ik heb nooit echt een doel. Tot nu toe ben ik altijd gestart met het idee "we zien wel waar het schip strandt" en dat blijft ook zo. Natuurlijk hoop ik lekker winst te blijven rijden en verder te komen, maar we gaan het zien. Wil in het nieuwe jaar sowieso wat meer gaan lessen, af en toe eens richting bos en hopelijk op den duur M2 met winst starten. Maar lukt dat niet, dan niet! We'll see.. :D

Qua verhuizen zijn we iig zo goed als over. In het oude huis staan nog een aantal dingen die we nog moeten overbrengen naar de nieuwe woning. Maar verder wel lekker gesetteld, fijn!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:04

Balen Nouvel!
Shelly gefeliciteerd! :)
Rianne, fijn dat je verder goed gesetteld bent!

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:16

Marietje, jaa klopt wij trainen ook lekker verder. Phil rij ik nog wel 1 a 2 keer per week.
Jammer meya, krijg jij spanning van haar dan uiteindelijk?

Wat betreft de influenza. Ik hoor er echt niets over. Net zoals bij Rianne komen er nauwelijks vreemde paarden. Laatste keer was met de wedstrijd in november en de volgende wedstrijd is pas weer 27 januari . Heeft toch z'n voordelen op een militair terrein zitten :D . Ik ga wel weg, zit (nog) niet in de omgeving waar ik wedstrijden rij.

Goeie doelen zie ik voorbij komen! Ik heb hetzelfde doel als Meya. M2 +1 :Y)

Gefeliciteerd shelley!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:35

@ Sanne; ja dat is waar! Heb je ook weer gelijk in
@ Nouvel; Beetje aan het kwakkelen :(:)
@ Shelly; Wat goed, fijn dat je er doorheen bent! Gefeliciteerd met je punten
@ Rianne; Even wat rustiger aan deze periode, ook niet verkeerd.
@ Xemma: ook een mooi doel!

Hier zijn we definitief geselecteerd voor de regio! _/-\o_

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:54

Nouvel: wat balen zeg, hopelijk zit hij snel weer beter in zijn vel!
Shelly: proficiat met jullie twee WP erbij, jullie komen er wel :D
Rianne: mooi doel zo, op die manier kan je ook niet teleurgesteld worden.
Marietje: proficiat! *\o/*
Emma: net als iedereen, ook een mooi doel :j

Ik ben vorig weekend naar de zee gegaan :D ik vond het zalig, paardlief hopelijk ook.
Afbeelding

Straks hebben we springles want ook dat is mijn doel voor 2019: succesvol rondjes huppelen. Hoeft niet hoger te zijn als 70-80cm, het moet gewoon netjes zijn :-)

Voor de rest wil ik gewoon van me af schrijven dat we de boerderij hier verliezen. Ik ga in 2019 dus van 3 paarden naar 1 paard waarvoor ik een pension moet zoeken. Het is een harde klap dat we moeten verwerken maar nu mijn man zijn grootmoeder gestorven is (de eigenaar van de boerderij, wij wonen er vlak naast) kunnen we gewoon niet anders dan verhuizen |(

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:05

De beste wensen voor 2019! Dat het maar een mooi en sportief jaar mag worden!

@Hifive; Zo jaloers op dat strand! Staat echt nog op mijn lijstje!
Wat erg van de boerderij? :(:) Gecondoleerd met de oma van je man.
Is er helemaal geen optie om te blijven?

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:47

Neen helaas niet. We zijn nu volop op zoek naar iets anders maar ik zal helaas maar 1 paard kunnen houden en die op pension moeten zetten. Ik heb nog nooit op pension gestaan dus weet helemaal niet wat dat zal geven...

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:40

Net terug van springles :D wauw wat een gevoel heb ik eraan over gehouden!
De binnenbak stond klaar voor de derby zondag. Ik ging eigenlijk al terug afzadelen want paardlief stond al te blazen en te knorren zodra ze al die natuurlijke hindernissen zag :') Instructeur heeft me eerst gewone 'balken'sprongen laten springen en erna een boomstammetje geprobeerd. Ze twijfelde geen enkel moment en ze sprong gewoon alles alsof ze het al jaren deed! Enkel een weigering op een grijs dakje maar het is haar dubbel en dik vergeven want na 2 stopjes sprong ze er toch over. Ik ben zo trots op mijn merrie dat ze overal zo flink is over gegaan ondanks de spanning in het begin! *\o/* Wie weet komt ooit een lang opgeborgen droom uit om eens een crossje te starten <3

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:09

Ontzettend gaaf Hifive! Stoer dat je het gewoon doet _/-\o_
Erg jammer van jullie huis :(:) Pension heeft nadelen, maar uiteraard ook heel veel voordelen.
Het kan echt heel gezellig zijn :j

Hier gister en eergisteren zo fijn kunnen rijden! Lekker begin van 2019.
Echt zin in de regio!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:28

Wanneer start de regio Marietje?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:31

Februari, dus heb nog een maandje. Dan wil ik daarna de overstap naar de M1 maken.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:47

Je hebt nog even tijd om te trainen. Succes alvast +:)+ Niet te veel zenuwen?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:55

Ben je gek! Ik ga lekker genieten en probeer zo goed en fijn mogelijk te rijden. Top 10 plaatsing zou leuk zijn, top 5 nog mooier :D :+