Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirjamalvaro schreef:Zodra hij versnelt of aanleuning minder word volte rijden of rechtuit. Dan opnieuw inzetten. Goed de buitenteugel eraan houden en op je eigen gewichtshulpen letten.
keshia schreef:Hoe ik het wijken oefen in het begin is in een hoek voot het afwenden goed binnenbeen geven dat ze naar binnen kijkt en de binnenteugel los laat. Dan wendt je af met je buitenbeen en buitenteugel. Vanaf d duw je met je binnenbeen op de singel opzij en stuur je met je buitenteugel naar binnen toe.. (als het ware tegen de hals, mocht ze niet reageren over de hals) daarmee geef je de begrenzing aan en zorg je dat het tempo bepaalt wordt, en zorg je dat ze schaart.
Met je buitenbeen een fractie achter de singel regel je extra gas en helpt mee om de achterhand binnen te houden.
Naar aanleiding van je verhaal denk ik dat ze niet genoeg loslaat aan de binnenkant. En de buitenteugel niet genoeg aanneemt. Daardoor verlies je dus ook de aanleuning.in het begin wijk ik altijd 10 meter opzij.. zodat ik tijd heb om het ritme te vinden, daarna pak ik 5 meter en dan rechtuit.. daarna 5 meter naar rechts, en gelijk weer 5 meter terug naar links de middenlijn op.. als ik extra aandacht aan het wijken wil besteden pak ik het ook wel eens vanaf de hoefslag naar binnen.. ik ben niet zo fan van het wijken op de volte als je het al enigsinds beheerst. Ik kan dan niet zover door gaan als ik vaak zou willen je kan dan max 3 a 4 keer scharen als je heel klein begint en dan naar buiten gaat.
keshia schreef:Ja dat betekend toch dat hij niet op je buitenteugel loopt.. leuke oefeningen daarvoor zijn een pasje schoudervoor rijden op de lange zijde bijvoorbeeld, met de buitenteugel naar binnen drukken en je buitenbeen voor houden bij de elleboog / singel. Daarmee in het ritme naar binnen duwen.. evt helpen met je binnenbeen naar achteren. Dan je binnenteugel goed voor houden.. bijna losgooien.. dan moet ie wel aan de buitenteugel komen anders komt ie niet naar binnen.. dat is echt een goed controle middel. Ook kun je als je denkt dat het goed gaat, op een lange zijde een pas of 5 je binnenteugel losgooien echt naar voren en verder gewoon doorrijden als anders. Als dan je tempo veranderd, of je aanleuning weet je dat ie niet op de buitenteugel loopt.
Hoop het zo een beetje duidelijk neergezet te hebben hahaha.. valt niet mee om het te typen