Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 08:04

melis_93 schreef:
Bloembloem wat hebben jullie een mooie ervaring gehad op de kampioenschappen! Lekker van nagenieten en inderdaad opzoek naar een heel fijn huisje voor de pony.

Maar echt, en gezien verkoop, was het ook fijn om eens een hele grote wedstrijd
mee te pakken. Ik dacht dat het niet meer kon, maar die pony blijft ons verbazen :D
Zo lief en nergens van onder de indruk!

Hoe gaat het oefenen met het viertal Melis? Jullie moeten bijna, toch :) ?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 19:14

Wat een mooi verslag van de regio kampioenschappen BloemBloem! Nette punten hoor. _/-\o_

Wat jammer kimwilliam dat je het commentaar niet overeen vond komen met je gevoel en zelfs je filmpje. Wel heel veel succes gewenst met het trainen voor aankomend weekend. Spannend!! *\o/*

Daar was ik toch wel erg blij mee melis_93 dat die impuls nu goed was. We gaan in ieder geval ons best doen dat zo te houden :D

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 17:09

BloemBloem schreef:
melis_93 schreef:
Bloembloem wat hebben jullie een mooie ervaring gehad op de kampioenschappen! Lekker van nagenieten en inderdaad opzoek naar een heel fijn huisje voor de pony.

Maar echt, en gezien verkoop, was het ook fijn om eens een hele grote wedstrijd
mee te pakken. Ik dacht dat het niet meer kon, maar die pony blijft ons verbazen :D
Zo lief en nergens van onder de indruk!

Hoe gaat het oefenen met het viertal Melis? Jullie moeten bijna, toch :) ?

jaa volgende week zaterdagen mogen we :) Afgelopen dinsdag was het nogal onstuimig :+ Veel wind, frisse paarden haha. Uiteindelijk de proef oefenen ging goed. Komende week gaan we nog 1x oefenen en dan zien we wel hoe het gaat, gezellig staat voorop :D (en stiekem hopen we natuurlijk wel op een afvaardiging naar het NK)

Verder nog wedstrijdgangers komend weekend?

Audesta

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 17:22

Nee ik ga een weekendje naar de Veluwe met paard. Heb me wel weer ingeschreven voor over 2 weken.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 19:13

Haak hier weer even aan.
Melis had weer n flink windje en fris paard :Y)

Leuk Audesta, lekker op pad met paard.

Bloembloem , fijne pony. Zal inderdaad wel zo verkocht zijn.

Heb die van mij nog niet geadverteerd, heb daar zo geen zin in.

Wij hebben zondag weer wedstrijd. Zou helpen , dus paard gaat daar in n box terwijl wij bezig zijn. Is 50 min rijden, dus heen en weer rijden is niet handig.

21 juli weer, weekend 26 juli ook (2 dagen).
03.08

Dan weekend 24.08 (2 daagse - kampioenschappen)

En de week erop gaan we 10 dagen met de paarden op vakantie.

21.09
Dan nog iets in oktober en november

Dan winterslaap :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 22:41

Ik had eigenlijk pas na mijn vakantie weer de intentie om te gaan maar omdat we de afgelopen wedstrijd al hebben moeten cancellen vanwege de hitte, heb ik ingeschreven voor een wedstrijd volgende week :o

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 08:22

Druk programma Getup! :wow:

Wij hebben volgend weekend een heel weekend wedstrijden, Ladies Day's :D <3 en nog één op 30 juli, dit zal de laatste wedstrijd zijn voor "mijn" geliefde combi!

Verder zijn ze nu vooral lekker aan het spelen samen, en dat is toch zo heerlijk om naar te kijken, L1 lijntjes met een neckrope, hihi, zo schattig om te zien!

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 09:21

hier morgen deelnemen aan de regio's en hopelijk mogen we zondag nog een keer.
dan maandag weer les om ons goed voor te berieden want woensdag vertrekken wij naar Ridderkerk voor een groot 4 daagse waar ik met haar mijn M1 debuut zal gaan maken.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 09:47

Ik ben ook weer eens terug van weggeweest, het waren een beetje roerige tijden..

Anyway, hoop mooie berichten voorbij zien komen met mooie scores of gewoon het halen van persoonlijke doelen. En daar doen we het uiteindelijk voor toch?!

Kim, succes op de regio!
En Bloem, wat sh*t dat de pony weggaat, maar klinkt wel als een enorm gave en leerzame periode zo. Fijn dat dochterlief zo heeft kunnen genieten en hopelijk komt er een waardige opvolger!
Melis ondanks het nog lastige tweede proefje wel al heel lekker op weg in het Z2 zie ik. Die andere proef komt vanzelf, lekker kilometers maken en dan ga je merken dat je juist die tweede proef steeds leuker gaat vinden.
Getup, lekker volle zomer :D Maar leuk! En vakantie met de paarden klinkt ook weer goed.

Hier dus zoals gezegd roerig. In de zin van rare dingen, heftige reactie op enting, te gek doen in de paddock (goh, alweer ja..), maar ook hele goede proef rijden en zonder punten onderaan staan omdat je blijkbaar de memo gemist had dat ze eventueel half kreupel, maar iig met de kin op de borst en achter de loodlijn moesten gaan. Als ze na een periode niet mee zijn en daarna een periode niet braaf zijn dan eindelijk én braaf én goed gaan is dat wel net die mentale tik die ik niet zo goed kan hebben moet ik bekennen. Afijn, ook leuke wedstrijden gehad en ook wel hele mooie resultaten gelukkig. Inmiddels tussen alle drama door ZZ-Zwaar startgerechtigd, dus dat is een gave mijlpaal!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:43

Ik lees dat heel veel goed bezig zijn, lekker door gaan met zn allen! :D Ook als het soms niet met je gevoel strookt.

Hier inmiddels rustig aan weer het rijden opgepakt. Mijn teen houdt zich goed gelukkig. En na 5 weken niet rijden heeft mijn merrie geen stap verkeerd gezet, heel fijn! Begin augustus weer eens een wedstrijd meepakken.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 10:09

Noekie : dat is net jammer. Maar gelukkig wil je niet zo rijden en wordt dit overr het algemeen niet beloond. Wel frustrerend.

En hopelijk nu alles weer gezond en heel .

Elina SK : super , dat ze zo braaf is!

Bloembloem: dat schiet al op. Ze blijft dus niet gewoon wedstrijden rijden zolang de pony niet verkocht is ? Al is dit misschien makkelijker "afsluiten" .

Noisy: gelijk heb je .

Kimwilliam: veel plezier en succes!

Waren gisteren de hele dag weg. Top accomodatie en organisatie. Paard lekker in n box ( airco - yay). Wij hebben geholpen en dochter uiteraard gereden. Eerste proef was...niet zo geweldig . Wel 65.6% . 2e proef ging fijn, en een 2e plek met 68,5% .

Maandag weer :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 12:20

Noekie, turbulente tijd zo! Hopelijk nu beter en weer fijne wedstrijden!
Super getup! Klinkt als heel fijn die airco haha
Elinask wat fijn!

Wij mogen weer rustig opbouwen naar zb niveau en moeten dan even filmpjes sturen naar de da. Even overleggen of we dan al voor controle gaan of nog 1 keer verder opbouwen.
Helaas is haar vriendin/buurvrouw ingeslapen vrijdag en daar hing ze altijd enorm aan door verlatingsangst. Maakte niet uit dat alles verder binnen was, als die weg was bleef ze altijd gillen en debiel doen op stal tot die er was. Gelukkig was het de laatste tijd beter en alleen nog gillen als we het Luik dicht deden als zij weg was. Dan was het bij elk paard dat ze hoorde lopen gillen tot de buurvrouw ook echr terug was. Ze heeft vrijdag wel afscheid kunnen nemen, maar daar reageerde ze heel raar en heftig op. Het valt op zich mee qua paniek, maar ze is duidelijk niet zichzelf. Met vlagen teruggetrokken of juist hysterisch als ze mij hoort. De box naast haar is ook nog leeg, maar tijdelijk paard neerzetten is ook lastig want als ze daar in 1 keer aan vastklampen en die moet weer weg zijn we weer terug bij af. De enige optie die we nu hebben is haar oude buurman van vorige stal er neerzetten. Maar dat is even afhankelijk of die daar definitief naartoe kan verhuizen of niet.

Maar even rot weekend zo. Buurvrouw was ook de pony die wij verzorgden als eigenaresse op vakantie was en elke week reed mijn moeder haar 1 dag. En dan daar afscheid van nemen en eigen merrie die niet zichzelf is erdoor. Plus de eigenaresse die een vriendin is....

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 18:46

Spannend melis. Ik hoop met je mee dat je een startplek op het NK krijgt!

Noisy veel succes op je geplande wedstrijd. Hopelijk gaat die gewoon door.

Klinkt leuk BloemBloem

Wat gaaf kimwilliam zo’n 4 daagse en dan M1 starten. Heel veel succes en plezier. Hoe was het afgelopen weekend gegaan?

Och jee wat een gedoe bij jou Noukie. Gelukkig ook fijne wedstrijden gehad en inderdaad een hele gave mijlpaal heb je behaald.

Fijn Elina dat je teen goed blijft. Mooi dat je zo’n braaf paard hebt ook!

Lekker zeg die airco Getup. Toch nette scores hoor ondanks dat jij zelf weer zo kritisch was dat proef 1 niet zo goed ging. Hahaha.

Hè bah MWM dat is geen leuk weekend zo. Lichtpuntje dat je gelukkig weer op mag gaan bouwen. Dat is toch wel erg fijn!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 21:03

Haha m'n dochter rijdt. Ik commandeer help.

De eerste proef was alsnog 65, maar dat was ok.

2e proef netjes , ze moet haar meer actief op t achterbeen krijgen. Maar ja, dat is nog best lastig en ze is pas 13 , dat komt wel.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 21:50

Getup schreef:
Haha m'n dochter rijdt. Ik commandeer help.

De eerste proef was alsnog 65, maar dat was ok.

2e proef netjes , ze moet haar meer actief op t achterbeen krijgen. Maar ja, dat is nog best lastig en ze is pas 13 , dat komt wel.

Jaaa dat wist ik dat je command….eeuuhh helpt!!
Ik vind het knap hoor. En sowieso leuk als je dit samen met je dochter kan doen lijkt me.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 21:58

Vaak wel. Soms niet :Y)

Ze luistert vrij goed. Anders mag ze het lekker zelf uitzoeken :j

T is wel erg leuk, dit samen te kunnen doen en ook , om haar zo lekker met mijn merrie weg te zien rijden.
Laatst bijgewerkt door Getup op 14-07-25 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 22:00

Getup schreef:
Vaak wel. Soms niet :Y)

Maar ze luistert vrij goed. Anders mag ze het lekker zelf uitzoeken :j

Zo herkenbaar :D :))

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 22:03

Af en toe is t echt....grmbl :x

Maar soms ruil ik met n vriendin. Helpt zij mijn dochter en ik die van haar. Dan durven ze hun mond amper open te doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 23:09

Ik doe nu bijna 30 jaar wedstrijden samen met mijnn moeder. Dat maakt het nog leuker idd! Vanaf de 1e tot nu is ze chauffeur, groom, voorlezer en noem alles maar op haha. Halve zuster tegenwoordig ook

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 08:21

Het is ook enig, en het isvoor mij een droom die uitkomt om die samen
te doen. Heb haar op papier al verder gebracht, dan dat mij ooit gelukt is := O:)

Vervelende is, dat ik er niet zo goed tegen kan als ik uitleg sta te geven, en dat er
dan interactie komt in de zin van: "Hij/Zij doet het niet" :+ Het zijn vaak pony's waar ik zelf ook op
zit, en dan kan ik heel soms lichte kortsluiting krijgen :))

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:45

Ik ook. Heeft ze inmiddels afgeleerd. Soms kun je er als ruiter ook niet veel aan doen dat t niet gaat. Behalve je best. Maar dat : ja maar blabla " .

Dan zeg ik; dan nog kun je heel veel punten halen door netjes te rijden. Hoeken/ juist geen hoeken....stilstaan op X en niet 6 m er voor...volte 10m niet ruim over de middellijn rijden...
Is ook allemaal geen drama. Maar wel eerst even naar jezelf kijken.

Onze pony was net op springwedstrijd met de dochter van een vriendin. Die reed haar keurig een foutloos rondje in de 80 cm . Erg tevreden mee.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:49

MWM wat vervelend zeg, al was het niet je eigen paard, dat heeft impact op veel fronten! Hoe is ze er nu onder?

Getup weer geslaagde evenementen. Moeder-dochter blijft een dingetje he? :+ Maar toch heel tof om zo samen te doen!

Elina, fijn dat je weer wat kan met je teen en dat ze direct zo braaf is ook. Dat scheelt zoveel :)

Wij zijn zondag weer op pad geweest, nadat ze dus opnieuw weer een week niet verder was gekomen dan de wei en terug. Zaterdag heel kort even opgezeten, voelde vreselijk, maar goed, je moet wat. Eerste proef mn halve drafgedeelte in galop gedaan, wilde dr achter vlugger, maakte dr stiekem eigenlijk trager en toen ik me dat realiseerde en met been kwam deed ze netjes voorwaarts oplossen. Aangezien ze nog wel eens boos kan worden als ze een fout maakt en ze nu naar voren dacht zei ik braaf, dat hoorde ze wel goed, daarna bleef het dus galop _O- Maar, dat zijn goede fouten, kostte alleen een hoop punten :+ Tweede proef zonder deze fouten maar 6 punten hoger, had het verschil groter verwacht moet ik zeggen. Maar wel winst en fijne leerzame dag zo voor dr, dus helemaal prima! Hopelijk kunnen we nu gewoon weer even stabiel doortrainen en dan ergens in augustus weer