Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 00:18

Mijn wedstrijd is al afgelast :( .

Dus geen springwedstrijden meer dit jaar gok ik. Even overleggen met mijn instructeur of we toch nog even snel een dressuurproef gaan doen. Al word dan weer de vraag, L1 of toch L2.

Autumnn

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 08:46

Hier mijn WE-clinic van zondag ook afgelast vanwege de warmte -O-

Waarom twijfel je, miss_lizje?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 10:24

Jammer van wedstrijden die niet doorgaan :\ maar met dit weer is het ook heel logisch.

Ik kom na een tijdje weggeweest te zijn me ook weer aanmelden :) onze laatste springwedstrijd begin augustus was afgelast vanwege het onweer en daarna hebben we allebei paar weken onze dik verdiende vakantie kunnen vieren. Nu is het weer veel te warm om iets te doen :') en ik zit een beetje door mijn geld heen dus ik denk dat we meer op het indoorseizoen gaan mikken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 10:55

Het weer is ons niet zo gezind dit jaar. Van veel te nat, tot veel te warm!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:09

Het is natuurlijk vet balen als je wedstrijd afgelast wordt, maar ik vind het wel een goede ontwikkeling dat er zo om het paard en welzijn gedacht wordt. Ik rijd en train zelf liever niet als het 25 graden of warmer is. Ik vind het zelf heel akelig maar die paarden met hun grote lijven hebben er ook echt last van.

Mijn planning komt mogelijk ook in de war omdat het zondag zo warm wordt. Tenminste, dat is de voorspelling. Even kijken of het daadwerkelijk zo warm wordt.

Afgelopen weekend waren we ook op wedstrijd, dat was super leuk! Onze eerste outdoor wedstrijd en voor het eerst sinds 6 maanden weer weg. De merrie deed super haar best! Hadden de eerste proef wat rommeltjes, de tweede proef konden we ons mooi herpakken en haalden we een nette 194 punten.

Afbeelding

Op ons protocol stond: 'zeer goed paard'!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:18

PSvanLot schreef:
Het weer is ons niet zo gezind dit jaar. Van veel te nat, tot veel te warm!

Goed dat er wordt afgelast. Het verschil in temperatuur is natuurlijk ook veel te groot.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:23

Ik heb zaterdag ook eentje staan, zover ik weet is hij nog niet afgelast, maar ik ben nu wel zelf aan het twijfelen of ik moet afmelden..

Edit: Bij ons zijn wel de starttijden aangepast, na 12 uur start niets meer behalve het Z :') Ik ga het me nog eens bedenken hoor, wordt wel echt een hele vroege ook zo _O-
Laatst bijgewerkt door DiscoDipp op 06-09-23 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 11:25

Kan je je nog wel gratis afmelden?

Ik ben namelijk gewend dat 7 dagen voor de wedstrijd startgeld verschuldigd blijft, in zulke gevallen wacht ik het dan altijd liever af wat de organisatie beslist.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:25

Gefeliciteerd SophievdV *\o/* Altijd fijn zulk commentaar :j

Ik zou eigenlijk vrijdagmiddag om 15:30u lessen maar dat hebben we gelukkig kunnen verplaatsen naar 19:30u

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:28

Fly_high schreef:
Kan je je nog wel gratis afmelden?

Ik ben namelijk gewend dat 7 dagen voor de wedstrijd startgeld verschuldigd blijft, in zulke gevallen wacht ik het dan altijd liever af wat de organisatie beslist.

Nee dat sowieso niet meer denk ik. Als ik me afmeld doe ik dat de avond van te voren inderdaad. En als ik het niet meer terug krijg dan is dat maar zo.. ik vind het nu al giga warm om half 12.. laat staan als die hitte nog een paar dagen blijft hangen.
Laatst bijgewerkt door DiscoDipp op 06-09-23 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:28

Alleen maar goed dat de wedstrijden afgelast worden vanwege de warmte! Ik heb vaak medelijden met de paarden als ik zie dat mensen met 30 graden midden op de dag op wedstrijd gaan en vervolgens 2 proeven rijden 8)7

Hier beginnen eindelijk alle puzzelstukjes weer terug op z'n plek te vallen. Na haar zoolkneuzing gingen de trainingen echt niet meer lekker. Ze voelde heel stijf en wilde niet loslaten. Gisteren tijdens de les begon ze ineens weer lekker te lopen maar ik ben er achter dat mevrouw voor alles gaat schrikken op het moment dat ze iets moeilijk vind 8)7 . Toen ik dat doorhad kon ik het oplossen en hebben we heerlijk verder gereden. Als we deze stijgende lijn kunnen blijven volgen zitten we zo weer terug op ons oude nivo.

17 september staat een oefenwedstrijdje L1 gepland en dan 15 of 28 oktober officieel L1 debuut!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:54

Autumnn schreef:
Hier mijn WE-clinic van zondag ook afgelast vanwege de warmte -O-

Waarom twijfel je, miss_lizje?

Omdat ik zelf vind dat de L2 nog niet bevestigd is. Achterwaards snapt hij nog steeds niet. Ook het wijken vanaf de hoefslag blijft een mindfuck voor mij.

Ik heb geen punten meer nodig voor het L1. Laten we eerlijk zijn, wedstrijden zijn tegenwoordig gewoon duur. Dus het voelt een beetje stom om maar op wedstrijd te gaan voor het wedstrijd rijden. Dan kan ik dat geld misschien beter in extra les steken.

Mijn wedstrijd die is afgelast is trouwens pas volgende week. Er is te weinig animo.
Wel jammer, want ik durf nog niet op ander terrein op springwedstrijd. Dus gok dat ik dit jaar geen springwedstrijd en meer ga rijden.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 13:25

Ah ja dat zijn inderdaad wel dingen die ze wel moeten snappen alvorens L2 te starten. Achterwaarts heeft bij mij ook wel veel tijd gekost, ook veel met andere geoefend die hem van voor konden helpen. Moet zeggen dat hij het nu echt wel door begint te krijgen.
Hier is wijken nog onvoldoende bevestigd dus daarom stoppen wij ook even om te trainen als we de laatste puntjes binnen hebben :j

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 13:31

Hier nog niet gelezen dat er vandaag afgelast word hoop eigelijk van niet.. maar hou dan wel rekening mee dat er niet lang en veel op de trailer gestaan word en extra water mee ( hoeven ook niet ver 20 min op de trailer en daar parkeren is veel schaduw dus dat moet goed komen ook inrijden word ingekort dus we zien wel

Ook kan je daar volgens mij wel afspuiten maar gaat zeker een emmer en spons mee

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 14:16

Autumnn schreef:
Ah ja dat zijn inderdaad wel dingen die ze wel moeten snappen alvorens L2 te starten. Achterwaarts heeft bij mij ook wel veel tijd gekost, ook veel met andere geoefend die hem van voor konden helpen. Moet zeggen dat hij het nu echt wel door begint te krijgen.
Hier is wijken nog onvoldoende bevestigd dus daarom stoppen wij ook even om te trainen als we de laatste puntjes binnen hebben :j

Ja en ik hoef echt niet gelijk dikke winst te rijden maar wil wel in de 170 range minimaal zitten. En als het achterwaards dubbel telt wordt dat een zware opgave.

Zal vragen aan mijn moeder of ze binnenkort een stukje wil filmen van de training. Dan zal ik wel een stukje posten.

Heb we wel opgegeven nog voor oefenspringen op andere locatie de 24ste en heb 2 avonden mentale training op de planning staan. Aangezien ik tijdens de trainingen toch heel anders rijd dan tijdens mijn proeven. Hopelijk heb ik er iets aan.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 14:19

Ik heb zaterdag een clinic van Marlon van Wissen. Maar ik moet midden op de dag en het wordt 28 graden. Twijfel om af te zeggen met die warmte. Mijn haflinger zit al best dik in het haar.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 14:30

Ik heb me voor zondag afgemeld, het kon nog kostenloos. Het wordt mij te warm, ik moest 16u pfff

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 15:18

De wederhelft staat voor zondag om 10:00u 's ochtends. Dat is nog wel te doen, dan zijn we ook weer thuis voordat het echt warm wordt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 15:50

xxxmh schreef:
Ik heb zaterdag een clinic van Marlon van Wissen. Maar ik moet midden op de dag en het wordt 28 graden. Twijfel om af te zeggen met die warmte. Mijn haflinger zit al best dik in het haar.

Ik zag dat het 32 graden wordt bij ons. Mijn WE-clinic is dus al afgezegd vanwege de warmte, dan moet je helemaal geen dressuurclinic willen rijden :o

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 16:01

Altijd lastig dit soort weer, kan er zelf ook heel slecht tegen dus trek al vrij snel de grens. Rijden is voor de paarden vaak ook niet het probleem maar de temperaturen op de trailer wel. Ik ga zelf niet op pad als het boven de 27 graden is.
Ik heb het geluk dat mijn werk redelijk flexibel is, rij deze week lekker in de ochtend als het nog rond de 20 graden is, koelt gelukkig goed af in de nachten :) .

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 16:05

Er zijn toch nieuwe regels met het vervoer van paarden bij hitte?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 17:28

Nee, nog niet. De regels die er zijn zijn voor professioneel vervoer. Er is alleen een advies. En zelfs professioneel is verbid vanaf 35 graden nog. Vanaf 30 verbod voor reizen die langer zijn als 8 uur.

Paard heeft hier geen last van de hitte, ik wel. Dus ik rijd in de ochtend en zorg dat ik voor half 10 klaar ben. Natuurlijk wel extra opletten en koelen, maar met dit weer gaat ze pas op meer plekken zweten als alleen onder het zadel en hoofdstel. Die moet je echt afremmen...
Alleen vanavond les, maar gelukkig is het vroeger donker en koelt het aardig af. En heb ik laat les :') 24 graden zeggen ze dan.
Nog luxer is de geïsoleerde binnenbak die dus koeler blijft met dit weer en warmer in de winter. Qua training zal ik niet met dit weer midden op de dag gaan trainen, maar de verwijten die je op bokt wel eens langs ziet komen als mensen paard geen week vakantie geven of vinden dat je met 25 graden al niet meer moet rijden vind ik ook onzin. Nu heb ik het geluk dat ik dus 's ochtends kan, want 's avonds vind ik vaak dat de warmte te veel blijft hangen, maar het blijft toch ook afhankelijk van het paard. Ik ben vele malen voorzichtiger met rijden in heel koud weer. Maar schema wat aanpassen ben ik het wel mee eens en dus goed kijken naar vervoer. Dat wordt snel echt heel erg warm.

Op wedstrijd ook alleen als we vroeg moeten, trailer in de schaduw kan staan en dan alsnog liever niet. Regiokampoenschappen hebben we gedaan met dit weer, omdat we kwart over 9 moesten en kwart voor 10 wegreden. Toen we thuis waren was het 27 graden toen, dus alles precies op tijd.
Wij hebben pas volgend weekend weer wedstrijd en die voorspellingen zijn veel beter.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 22:09

Ik durf bijna niet te zeggen dat ik vandaag wel op concours geweest ben einde middag. Met een uitermate fris paard die aan de hand alleen maar om iedereen heen liep te dansen :D
Echt fijn kunnen sturen en eindelijk zelf ook eens goed gereden ipv overal achter de feiten aan. Nog zat rommels en zeker in de tweede proef fouten, want kwam 1 hoek eigenlijk niet in :+. Maar duidelijk dat ik nu scherper reed, dus de goede dingen waren ook goed en werden beloond :) 201,5 en 193, beide proeven de hoogste punten, super blij.
Paard was na de proeven ook echt nog fit zat, maar scheelt natuurlijk ook per paard en locatie. Dit was kort bij huis en waait daar altijd wel lekker,dat scheelt.

Nu eens kijken of ze richting t M2 kan, eigenlijk nog niet mee bezig geweest, dus gaan we zien.

Jammer dat de onverwachte nazomer wel veel plannen in de war gooit!

Leuke plannen iig Miss_Lizje!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 22:45

Ik ben ook geweest was ook vlot effe aangemeld en betaald trailer af.. rijden ..afspuiten trailer op protocol lag klaar dus die mee en rijden weer richting huis dus viel ze waren snel met de protocollen dus liep lekker vlot vond ik

Maar paard liep stijf / niet 100% zuiver.. ( al zal ze bij de ene jury nooit zuiver lopen) ( zelf niks gemerkt qua niet zuiver dus tja..)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 22:49

Oh wat vervelend/raar? Beide proeven dezelfde jury?