Ik laat ze altijd zo lang mogelijk zonder dekens, heeft toch weinig tot geen effect. Dan scheren en lekker schone deken erop, kan ik echt van genieten
Filmpje heb ik denk ik gemist Vibabu, op Facebook?
Tnx Marijke, heel content mee. Rianne had al wel vertrouwen in het ZZ, echt gaaf!
Goldie
Geplaatst: 18-08-17 09:49
Oh helemaal vergeten te zeggen, maar gefeliciteerd Eva met het sportpredikaat Had het gaaf gevonden als Cas nog een punt had gelopen in het ZZ, maarja het liep even anders. Ze kan het, dat weet ik en ze is iig sport
Voor Evel is het commercieel interessant maar jij sport nu zelf lekker met je merrie, dan maakt het niet uit ook denk ik. Net wat je zegt, je weet dat ze het kan
Als ik zag hoe simpel hij het Z nu doet geloof ik ook wel dat het ZZ geen probleem gaat zijn. En landelijk 1.40m ligt misschien ook wel binnen bereik En Cas kan het ook zat Goldie! En die heeft iig het sportpredikaat nog binnen gehaald ondanks overhaast vertrek van de amazone.
Succes straks Marijke! Misschien log ik nog wel even in op de livestream na het rijden En idd lang niet zo vroeg als woensdag Toen was ik ook kwart over vier op en gister kwart over vijf. Behoorlijk gaar nu, gelukkig was het vannacht rustig op het werk en heb ik kunnen slapen
Ontwormen doe ik eigenlijk altijd in voor- en najaar bij start en einde weideseizoen. Veulen moet ik nog wel doen, maar die lopen 24 uur buiten en de andere merries flippen als ik moeder en veulen binnenpak. En in de wei gaat het me natuurlijk nooit lukken
Goldie en vibabu veel plezier op kamp!
Heb twee hele gave foto's gekocht van hurri. Ze waren allemaal mooi dus was lastig kiezen
Ik zie nogal wisselende verhalen langskomen, balen dat het niet bij iedereen even lekker ging de laatste tijd. Zonde ook dat je even uit het goede ritme bent Nann!
Prachtige foto's Gomir! Mag je trots op zijn ZZ moet hij zat aankunnen
Zie ook wat vlieglessen voorbij komen, die heb ik woensdag ook weer eens gehad! En dat nog wel van een manegepaard op de toelatingstoets voor de ORUN opleiding oeps!
Vanmiddag ook weer op weg om wat jonge paarden te bekijken. Als iemand toevallig nog een onbeleerde 3/4 jarige springer heeft staan.. Let me know
Ik weet nog een leuke Bodinus ruin te koop van 3 jaar oud, komt uit dezelfde moeder als Eddie (pref prest v. Lux x sportmerrie v. Zaire x keur prest v. orthos). Die orthos merrie is ook de moeder van Cavalier. Komen topfijne sportpaarden met goed karakter en goede bewegingen uit. Ik denk dat hij nu nog bij stal Zwetsloot in de opfok staat, binnenkort zou hij weg gebracht worden om beleerd en verkocht te worden. Volle broer van Jochie heb ik vorig jaar voor haar verkocht (Idem Dito), die doet het ook supergoed!
Hurri mag nog lang geen ZZ hoor, dat is het paard van Evel. Wij moeten nog het hele jaar in het M blijven, want hurri is pas 5 Al ben ik er van overtuigd dat die in de toekomst hele dikke proeven gaat lopen!
Ik heb echt een heel druk weekend gehad maar ben heel benieuwd hoe jullie crossweekend was dames? Viel het weer een beetje mee? En was het terrein wel goed te doen? Ik moet ook echt nog een keer naar de Valouwe. Vind ik echt een heel fijn terrein.
Was weer erg geslaagd! Programma is iets anders geworden. Zaterdag was de valouwe veels te nat waardoor we de buitenrit van zondag op zaterdag hebben gedaan en de crosstraining van zaterdag op zondag. Maar goed. Ik kwam heel mooi in een focus en kon die wel heel lang volhouden. Dus heb knap rond kunnen sturen daar! Heel leuk! Op naar norg volgende week.
Leuk Vibabu!!! mooie voorbereiding voor Norg zo te lezen
Vrijdag liet Gucci haar heel netjes zien, geen gekke bok acties aan het touwtje. Helaas mocht ze niet mee strijden bij de laatste vier, maar ik werd wel heel blij van het jury commentaar! Wel een maartje.. in de ochtend leek ze eerst niet fit, schrok mij rot maar later was ze weer wakker, misschien was ze toch een beetje vermoeid van de drukke week.
Zaterdag zijn mijn vader en ik voor een nieuwe trailer op pad gegaan, nou een hele mooie Bucker geworden. https://www.careliner.com/nl/Konfigurator/careliner-m gaan we voortaan in style op pad haha. Stiekem vind ik um wel heel luxe en beetje te, maar we passen altijd goed op ons spul en kan binnen staan zodat ze langer mee kunnen. De oude trailer houden we ook die kan ook nog wel wat jaren mee en dan hoeven we niet meer een trailer van een ander te gebruiken wanneer we met drie paarden op pad gaan.
Kaitlyn
Geplaatst: 21-08-17 10:54
Even niet aanwezig geweest, druk met het huis/werk/paard etc.
Gaaf vibabu, misschien heb ik je nog gezien dan want ik was gisteren op de Valouwe.
Hier afgelopen zaterdag wedstrijd gehad, vond het parcours niet moeilijk maar viel toch tegen. Waren er maar 3 helemaal foutloos in de B ofzo (1e rondje althans). Ik was in het parcours foutloos en in de barrage tikte ik de laatste balk eraf, 73.5 stijlpunt. Wel echt een hele domme fout van mij, maar heb wel erg fijn gereden. Toch nog goed genoeg voor een 5e plek.
En voor het eerst L gestart, ze pakte echt goed aan, maar reed zelf een lijntje verkeerd waardoor we niet mooi uitkwamen en een balkje teveel hadden. Wel heel erg tevreden voor de 1e keer.
Ik vond het heel spannend, maar Gibbie liet zich daar niet gek door maken en sprong echt heel fijn. Dus wel jammer van de balkjes, maar dit gaf mij wel vertrouwen. Volgende keer zelf wat minder zenuwachtig doen en iets beter aansturen. Moet goedkomen.
Die trailer heb ik ook ooit naar gekeken Marijke, echt een mooi ding en de afwerking is ook heel goed! Was toen niet in m'n budget maar ik denk dat je er veel plezier van gaat hebben.
vibabu
Geplaatst: 21-08-17 16:08
Klinkt goed kaitlyn! De kop is er in ieder geval van af. Kan je nu gewoon verder
Ik ben van 1 tot 5 ongeveer op het crossterrein geweest. Denk dat als je me gezien heb (en Goldie ook) dat dat dan te voet was Was heel tof! waren een beetje met afstanden aan het spelen maar op een gegeven moment waren de sprongen wel heul groot maar wel spectaculair en altijd leuk om te horen van een meneer die wel aardig kan sturen dat hij het een fijn paard vond. Dus de vuile stops die hij kan doen.... die waren er niet
Gisteravond vrij laat thuis gekomen. Pino komt de stal in gelopen en mijn andere 2 merries hebben hem heel hard welkom geheten Vandaag voor het eerst los "gereden". Erg blij zoals ze voelt!
Vrijdag stond Cas aan, maar ik uit. Na een rare wapper op de afsprong had ik de schrik even goed te pakken en was het moeilijk om daar weer overheen te komen. Iig bij de afsprongen. Daarna ging het wel weer lekker Zaterdag 4 uur heerlijk buiten gereden op de hei. Fantastische sprintjes getrokken en verder gewoon lekker gereden en genoten van de omgeving. Gisteren heerlijk gecrosst op de valouwe. Gevoel was bij mij weer terug en hele fijne sprongen gemaakt. Heerlijk het weekend afgesloten daarmee
vibabu
Geplaatst: 21-08-17 23:56
Vosje en id hebben t weekend bij elkaar op het land gestaan en dat zijn echte bff's geworden Pino komt normaal als een hunk de stal binnen gelopen maar die was een beetje uit na de training en lange trailerrit.
Wow Marijke wat een super mooie trailer! Volgens mij stond die ook op Equitana. Ziet er echt heel chique uit.
Leane, ik zag een filmpje maar vond de lijnen niet heel logisch? Wel super dat je debuut zo goed ging!
Vibabu, fijn dat het zo goed ging! En altijd leuk om te horen dat je een fijn paard hebt. Je filmpjes zien er goed uit! Leuk paard ook. Vind z'n draf heel leuk
Goldie, ik kan me goed voorstellen dat je het dan even spannend vind.. Maar jullie weekend klinkt in ieder geval goed geslaagd Fijn dat je cross bij de Valouwe heel goed ging!
Hebben jullie eigenlijk nog foto's/filmpjes? Ik ben wel benieuwd!
Wij zijn gisteren naar de osteopaat geweest en Ot zat heel erg vast in zijn bekken en hals. Nu is hij weer los maar de DA zei wel dat het heel goed kan dat hij last had van zijn bekken met springen. Je zag ook echt een verschil van zo'n 10cm. Het was gelijk zoveel soepeler. Hopelijk merken we verschil.
Vibabu zou kunnen! Ik zag van een afstandje iemand van zijn/haar paard afvallen. Heeft hij/zij zich niet al te zeer gedaan?
Begrijpelijk dat het dan even spannend is Goldie. Weekend klinkt wel echt super!
Nann fijn dat Ot weer los is gemaakt, kan me goed voorstellen dat ze blokkeren met springen als ze zo vastzitten. Hopelijk komen jullie nu weer uit je dip! Heb je ook enig idee hoe het kan dat hij ineens zo vast zit? Vast gelegen in stal of een glijder op de wei gemaakt ofzo?
Nann, was inderdaad best een lastig parcours! In de B waren er maar 4 foutloos ofzo en in het L ook maar een paar. Bij de pony's was dat ook al de hele ochtend zo. Maar het zijn wel uitdagingen haha.
Ik vind dat altijd lastig, ze kunnen gaan staken doordat ze vast zitten, maar van staken zoals Nann beschrijft kunnen ze ook in korte tijd hun hele lijf vast zetten. En daarna versterkt het elkaar alleen nog maar verder. Hopelijk knapt hij op van de behandeling!