[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:45

Iwanluver: netjes gedaan! Volgende keer Zal al beter gaan.

Sanne: vind jullie nog steeds een leuke combi! En wat krijg je je paard wit :wow:

Senna: jammer maar het is ook ervaring opdoen natuurlijk volgende keer zal beter gaan.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:46

Bedankt voor de tip van groene zeep werkt goed!
ze is klaar voor morgen
Afbeelding
Afbeelding

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:02

Iwanlover: SUPER zeg! Dat moet je vast een goed gevoel geven! De volgende keer bezorgt het je misschien weer minder zenuwen?

Senna en Sanne: Allebei een goed gevoel overgehouden aan jullie proeven en dat is toch het aller-belangrijkste? De jury kan vinden wat ze willen maar uiteindelijk doe je het natuurlijk toch voor jezelf en je plezier. Volgende keer er gewoon weer keihard tegenaan! *\o/*

Helga: Wauw zeg! Witte beentjes zijn in ieder geval gelukt, haha. Nu hopen dat ze zich vannacht een beetje schoon houdt := Ik ga morgenvroeg pas vlechten en wassen. Doe ik eigenlijk altijd. Mijn paard is nogal een varkentje s'nachts.

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:03

Wouw das pas wit!! Super zeg, hopelijk morgen nog steeds! ;)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:29

Mooie witte benen Helga!! Daar ligt het niet aan!

En een echte springruiter zou mij uitlachen misschien met 2 balken, een weigering en tijdsoverschrijding, maar ik zat met een big smile op mijn paard! Oww wat was ik trots op haar!! *\o/*
en een beetje op mijzelf, het valt niet mee om op je 34ste je eerste springwedstrijd ever te rijden 8)7

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:43

Wow wat een spierwitte benen Helga! Dat is in elk geval gelukt!

Mooie verhalen hoor ik ook weer van iedereen langs komen. Soms gaat het niet om het aantal punten wat de jury er aan geeft, maar hoe het voor jezelf voelt. Dan doet het er niet toe dat het (net) geen winstpunt is, als je er met een tevreden gevoel en glimlach vanaf komt, is het doel ook bereikt. Zo denk ik er in elk geval over.

Voor mij eindelijk goed nieuws. De pony met droes op stal is aan de beterende hand. Er zijn ook geen andere besmettingen bij gekomen gelukkig. Kennelijk is het stalpersoneel er zodanig vroeg bij geweest dat niemand anders op stal er iets van lijkt te hebben opgelopen. We zitten dus inmiddels al in de vier tot zes weken nadat de laatste besmetting koortsvrij etc is. Dat betekent ook dat de komende wedstrijd van oktober door mag gaan, dus ik heb zojuist de KNHS gemaild om mijn opgeschorte startpas weer te laten activeren op die datum! Wij gaan in elk geval nu op zondag 23 oktober ons B-debuut maken *\o/* !

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:33

Ik heb ook 23 oktober wedstrijd op stal! :)

Ik hoop dat ze der benen wit houd :P
Anders morgen ff nog een beetje schoon maken

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:54

_helga_ schreef:
Iwanluver: netjes gedaan! Volgende keer Zal al beter gaan.

Sanne: vind jullie nog steeds een leuke combi! En wat krijg je je paard wit :wow:

Senna: jammer maar het is ook ervaring opdoen natuurlijk volgende keer zal beter gaan.

Ik heb denk ik het geluk dat mijn schimmel heel schoon is op zichzelf. En een keer wassen is dan ook genoeg :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 07:21

Vriendlief heeft vandaag z'n voorlees debuut :P
Hij was helemaal zenuwachtig dat hij verkeert zou lezen en ik boos werd.
Maar ach zonder voorlezer word ook mogelijk dus ben al blij dat hij dat voor me wil doen :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 11:15

Desertorchid: er zijn ook oefencrossjes waar de hoogte op 40 cm staat :j wordt jaarlijks door mijn rijvereniging georganiseerd, kun je kiezen of je 40 of 70 cm wil springen. Maar er zijn op meer plekken dergelijke oefencrossen. Kan dus prima als je niet hoger dan 70 cm wil springen, maar toch eens een crossje wilt rijden.

Mooie witte benen! Succes iedereen die vandaag moet starten. Ik ga in november pas weer starten als het cross seizoen voorbij is. Mijn man start nog 2 keer. Helaas weer L, want hij heeft 4 verliespunten in het M gereden. Nu weer snel 10 winstpunten bij elkaar rijden maar. Was echt dikke pech, want hij is allang M klaar. Maar ja, 1 keer vallen en een keer 3 weigeringen schiet het niet op natuurlijk.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:52

Klopt ik ben ook niet zo'n Springer en wij springen in okt een 40 cm vross in Holten en een 50 cm parcours in december in Bathmen ;)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:10

Mooie resultaten allemaal!

Onze eerste dressuur wedstrijd staat weer op 8 oktober. Weekend ervoor Tripalon in Laren. Ook wel dressuur erbij maar onofficieel.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:06

Vandaag ging niet zoals ik had gedacht :P
Eerste proef uitgebeld, reed verkeerd want hoorde niet wat de voorlezer zei.
Toen mocht ik dat stukje opnieuw doen en wist ik niet of ik moest draven of stappen en toen stapte ik terwijl ik moest draven.
En me vriend was ook alles kwijt :P
Tweede proef herpakt en 3de met 194,5
Dus zeer tevreden jammer van dat halve puntje :=

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:41

Jammer idd van je eerste proef, want zo te lezen ging je tweede proef wel erg lekker!

Ik mag zondag weer dressuur rijden, hopelijk is Gadget niet teleurgesteld omdat er geen hindernissen in de bak staan, want ze vond het gisteren wel erg leuk!

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:36

IwanLuver: je mag ook best trots op jezelf zijn hoor, goed gedaan! *\o/*

SusanH: o echt 40cm oefencross?!? Wauw, dat biedt perspectieven!! Leuk, ik ga me daar eens in verdiepen!

_helga_ haha volgens mij was dit weekend nationale verkeerd-rij-dag, vriendin van me deed het ook en bij ons op stal gisteren ook iemand! Maar super goed van je tweede proef, wel balen van dat halve puntje dan ja hihi.

Wij hadden dus gisteren ook weer wedstrijd. Ik organiseer ze bij ons op stal en vind het nog steeds raar om dan zelf mee te rijden (en niet heel praktisch ook). Gisteren was wel erg grappig... Ik zorg steeds dat ik zelf als een van de eersten kan starten, dan ben ik er de rest van de dag gewoon voor het secretariaat etc. Ik nodig ook zelf jury's uit, maar kan ze dus meestal niet zelf opvangen omdat ik dan meestal aan het zadelen ben ofzo. Dus dat doet iemand anders. Komt ze gisteren met de jury naar me toe, even hallo zeggen etc... zegt de jury dus ongeveer 2 minuten voordat ik er op ging... O ja, maar jouw paard ken ik, die heb ik ingereden destijds!

-O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O-

Haha, de moed zakte me gelijk in de schoenen... Nou ja, eerste proef was er ineens een zwanenfamilie in de sloot direct naast de bak neergestreken (Tango keek zo: :wow: :):) :roll: ) dus die ging met buitenstelling de hoek door en was errug huppelig... 181 punten. Volgende proef 186 en eerste plaats, dus super leuk!!

Plus... wij doen mee met de Herfstmeeting van Kring ZuidWest en dit was de laatste wedstrijd waarvan de punten meetelden. Ik heb een plekkie in het B/L equipe!!! Vind het echt superleuk!! 1 oktober is daar de selectie van, ben super benieuwd!

Wel jammer dat er gelijk mensen waren die aan de voorzitter gingen vragen of ik een plek had omdat ik het organiseerde... terwijl ik echt de punten heb verdiend.

O haha Tango kijkt ook altijd echt heel blij als ie hindernissen in de bak ziet staan, je ziet hem de keer daarna altijd zo rondkijken van ehhhm... waar zijn ze?!

Miirtheex_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:37

Gister heb ik mijn B-debuut gehad, was eigenlijk amper zenuwachtig want ik dacht ik zie het wel. Paard is al verder dan B en ik ook, maar beide qua wedstrijden 0 ervaring. Vooral ook vreemd terrein vind ie spannend. We moeten dus vooral km's maken, hij kan zo lekker heet en strak worden en ik moet hem dan blijven loslaten, lastig soms.
Maar ik vond het hartstikke leuk, heb zitten lachen tijdens mn proef en we werden beloond met 180 en 184,5. De 2e proef ook nog 2e prijs! *\%/*
Ik ben echt heel trots en heb er zin in, gelijk ingeschreven voor 16 en 30 oktober :j
Enige domme puntje was dat ik toen ik afgroette aan het eind van 1e proef ik zag dat ik mn zweep nog rechts had en automatisch dus met mn linkerhand groette, oeps :')
Tussen t stappen en wachten zweep links gepakt, 2e proef rijden en ik groet af weer met mn zweep rechts, nog meer oeps. Thuis maar aanwennen ook zweep links te rijden haha.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:29

Mooi debuut hoor!! Gefeliciteerd!

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:17

Mooie punten voor je debuut Miirtheex_x! Maar je kan toch ook groeten met je zweep rechts? Dan pak je hem gewoon vast met je linkerhand als je je teugels vastpakt met links? Of zeg ik nou iets heel doms?

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:15

DesertOrchid schreef:
Mooie punten voor je debuut Miirtheex_x! Maar je kan toch ook groeten met je zweep rechts? Dan pak je hem gewoon vast met je linkerhand als je je teugels vastpakt met links? Of zeg ik nou iets heel doms?

Zo doe ik het idd ook..

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:45

Gisteren dagje rust gehad en vandaag rondje in het bos gecrossed en dan kunnen we weer trainen voor zaterdag :P

Miirtheex_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:30

DesertOrchid schreef:

Dankjewel! Daar heb je ook helemaal gelijk in, maar omdat mn zweep rechts zat groet ik dan automatisch met links :') Is het niet (meer) verplicht om met zweep links te rijden dan?
Want anders moet ik gewoon aanleren groeten met rechts, dat is een stuk makkelijker dan zweep links haha :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:47

Ik hem me zweep altijd rechts.
En dat mag ook gewoon.
Pak hem dan samen met m'n teugels in de linkerhand en dan groet ik met rechts

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:52

_helga_ schreef:
Ik hem me zweep altijd rechts.
En dat mag ook gewoon.
Pak hem dan samen met m'n teugels in de linkerhand en dan groet ik met rechts

Hier hetzelfde! Een keer de domme fout gemaakt om te groeten met zweep. Een keer en nooit weer haha.

Miirtheex_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:09

Ah bedankt, weer wat geleerd dan! Wel fijn dat het gewoon mag, want als je het eenmaal gewend bent.. :o

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:02

Zie hier weer mooie punten langskomen..
Zondag mijn 2 laatste b proeven..
Daarna gaan we ons voorbereiden op het L1.
We oefenen thuis al in de trainingen..en het kwartje is dan ook gevallen bij haar.

De eerste l1 inschrijvingen zijn al gemaakt.
En morgen word madam geschoren.
Ook haar sokken gaan mee af..zodat ik deze beter schoon kan houden en maken.

Onze paddocks in de winter zijn blubzooi en dat in combi met tinker sokken is niet leuk als ze vergeten de benen af te spuiten.