Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 23:27

Hier laatste 2 weken kreupel paard ene dag dan weer goed en kan mijn hoefsmid niks vinden.. niet warm of dik niet gevoelig op tang
Niet op harde volte ( avond er voor duidelijk niet zuiver) dag later niks te vinden.. nou schiet mij dan maar lek..
Morgen ochtend les gepland en nu hopen dat ze dan dus nog steeds goed is.. was vanavond ook gelukkig goed
En dan woensdag avond weer op concours hoop ik :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 00:10

Geen last van een hoefkneuzing? De mijne had laatst een flinke kneuzing te pakken en was uiteindelijk nadat ze 3 dagen echt op 3 benen stond ineens ‘s ochtends goed en ‘s avonds weer hartstikke kreupel. Dit ging zo 3 dagen door tot ze ineens steeds beter werd. Maar gaf ook een bizar beeld.

Enkele weken van te voren had ze een sluimerende hoefzweer. Die binnenin is open gebroken en ook een hele vage kreupelheid gaf. Onder het zadel niks te zien maar aan de longe liep ze niet goed. Destijds hier zelfs nog een topic over geopend omdat ik het niet snapte. Smid vond diezelfde week nog een oude zweer die al opengebarsten was naar binnen toe.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 07:19

Wat balen Fleur! Hopelijk geen schade en snel wee eropuit!

FemkeKarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:14

Hoi hoi! Mag ik ook meekletsen? :D Ik ben nog (lang) niet klaar om (dressuur)wedstrijden te rijden, maar ik ga wel vaak mee om te groomen bij wedstrijden, en heb al een hoop geschreven bij wedstrijden (tot ZZ-zwaar). Dus ik ben echt een enthousiast.

Mijn eigen niveau is nog lang niet zo hoog hoor. Ik heb zelf vroeger tot L2 gestart met bijrijdpaarden, maar nooit verder gekomen ivm verkoop/stoppen met bijrijdpaard door omstandigheden. Ooit komt er wel een eigen paard, maar nu heb ik een super plekje dus het hoeft nog even niet.

Ik heb nu nieuwe bijrijdpaarden sinds kort, en met 1 daarvan wil ik volgend jaar gaan starten. Maar eerst maar eens een combinatie worden, en het trailerladen is ook nog een dingetje. We doen veel grondwerk volgens TRT en Featherlight dus dat komt vast goed met veel geduld.

Ik heb een Spaans bijrijdpaard. Hij heeft geen wedstrijdervaring, maar de dochter van de eigenaresse is een hele handige Z ruiter en zij heeft hem al een mooie basis gegeven. Hij is 14 jaar, en is 4 jaar geleden ofzo uit Spanje gekomen. We hebben les, en rijden volgens de methode van Rien van der Schaft.

Hij moet weer een beetje in conditie komen, want hij heeft een paar maanden niks gedaan. Maar hij is werkwillig en heel erg lief.

Er staat hier ook nog een springpaard met veel ervaring. Dus wie weet dat ik ooit nog eens een poging waagt om te leren springen en een B parcours te doen. :D
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 11-10-23 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg aangepast

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:46

snorkel1986 schreef:
Hier laatste 2 weken kreupel paard ene dag dan weer goed en kan mijn hoefsmid niks vinden.. niet warm of dik niet gevoelig op tang
Niet op harde volte ( avond er voor duidelijk niet zuiver) dag later niks te vinden.. nou schiet mij dan maar lek..
Morgen ochtend les gepland en nu hopen dat ze dan dus nog steeds goed is.. was vanavond ook gelukkig goed

Ik herken hier het verhaal in van mijn vorige paard, dit bleek helaas tot 2x toe een peesblessure te zijn.... niks dik, niks warm, meer zuiver dan kreupel. Werd eerst aan een zoolkneuzing gedacht maar speciaalbeslag gaf maar 2 weken duidelijke verbetering, daarna begon het weer opnieuw... hopelijk is het bij jou niks en gaat het met wat rust weer over

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:31

Fleur, hopelijk loopt het met een sisser af zeg!
En dat is mijn ervaring ook, helaas. Niks warm, dik en maar heel kort licht onregelmatig, daarna niks meer. Toch naar de kliniek gegaan voordat we weer gingen rijden en peesblessure. Juist door het snelle laten controleren geen ernstige, wat wel zo geweest zou zijn als we door waren gereden.
Sterker nog, die is dus nooit in de hele trajecten echt kreupel geweest voor anderen. Zelfs de 1e dagen dat ik haar niet goed vond zagen anderen er niks aan en bij de da was er maar heel minimaal iets te zien, grootste klinische gedeelte kwam ze gewoon door.
Dus idd even heel goed op letten!

Welkom fnpetter1990!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:49

Ik heb werkelijk geen idee en geen logica kunnen vinden van morgen lekker gelest en mevrouw was heerlijk te rijden ondanks dikke week weinig doen

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 16:28

Hoop dat het weer snel goed is Fleur! Wellicht ergens iets een beetje verrekt?

Ik heb besloten om morgen gewoon met Nien te gaan, even een rondje niet nadenken in het B. Als ze eenmaal loopt dan loopt ze echt fantastisch op moment, maar zo snel ik ook maar even niet oplet dan neemt ze echt de hele boel van mij over.. :')

Dus morgen vooral goed eraan houden, ontspanning zoeken en positief blijven!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 19:14

FleurSandro schreef:
snorkel1986 schreef:

Ik herken hier het verhaal in van mijn vorige paard, dit bleek helaas tot 2x toe een peesblessure te zijn.... niks dik, niks warm, meer zuiver dan kreupel. Werd eerst aan een zoolkneuzing gedacht maar speciaalbeslag gaf maar 2 weken duidelijke verbetering, daarna begon het weer opnieuw... hopelijk is het bij jou niks en gaat het met wat rust weer over

Tussenpees? Check ligament blessures zijn zelden warm en dik en bij deze peesblessure is het vaak op en af kreupel en is het chronisch voor je er erg in hebt. Ik zou toch naar de VA gaan. Better safe than sorry.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 19:19

Vandaag heeft mn dochter haar debuut in het Z1 gemaakt. 1x 2e met 211 punten en 1 x 1e met 217 punten.
Heel blij mee. De verwachting was niet heel hoog. Mijn dochter had veeeeel spanning. Ze had het erg druk gehad met school, gaat morgen met vakantie (vliegangst), spanning om haar debuut en tijdens het losrijden gebeurde er veel te veel op het terrein om lekker los te rijden voor ons ADHD paard.
Dit gaat dus helemaal niks worden dacht ze. Ik zei: "je moet niet denken, je kan rijden dus gewoon gaan rijden" :D :D . Nu dus officieel Z1 :+

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:15

Super babootje!!!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:52

Wat gaaf Babootje! Gefeliciteerd :D

Ik morgen wedstrijd maar heb er een slecht gevoel bij, zijn gisteren naar een klimpark geweest en ik heb nu overal spierpijn dus dat schiet voor geen meter op :')

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 22:35

Wat een super resultaat Babootje!! Mooi debuut zo! *\%/*

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 12:27

Gefeliciteerd Babootje *\o/*

Ik heb vrijdag voor het eerst weer gelest en het ging heerlijk <3 We zijn beide wel wat bespiering kwijt maar dat is er zo weer bij. Over twee weken heb ik weer een wedstrijd gepland staan dus daar we kunnen rustig naartoe bouwen

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:49

Hier vandaag 2 puntjes gereden en 2 x eerste! *\o/* Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:49

Noisy schreef:
Gefeliciteerd Babootje *\o/*

Ik heb vrijdag voor het eerst weer gelest en het ging heerlijk <3 We zijn beide wel wat bespiering kwijt maar dat is er zo weer bij. Over twee weken heb ik weer een wedstrijd gepland staan dus daar we kunnen rustig naartoe bouwen

Spannend! Fijn dat je les goed ging :D welke klasse start je dan?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:55

Gefeliciteerd Babootje Autum!!

Wij hebben vandaag de oefenwedstrijd mee gestart, eerste proef even n keer het verkeerde knopje ingeduwd en t was zo benauwd in de bak dat Nina inzakte als n pudding halverwege de proef haha. Maar wel 1ste en 3de. :')

Maar wel heel waardevol commentaar en haar de hele proef omhoog kunnen houden op de achtergrond dus heel blij mee!!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 17:12

Het was ook heel benauwd. Wij reden binnen. Ik ging dood in m’n jasje :')

Leuk zo’n oefenwedstrijd! Heel waardevol

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 17:51

Gefeliciteerd Babootje en Autumnn!!! Mooie resultaten!

Fijn zo een oefenwedstrijd DiscoDipp!!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:06

Autumnn schreef:

Jaa ik was echt zeik en zeiknat van het zweten :')

Maar ik heb er echt aan gereden om haar niet te laten duiken. Merkte alleen dat die B proef nu toch iets moeilijker was dan vorig jaar vanwege de knopjes die ik nu wel heb :')

Aandraven wordt aangalopperen vanuit stap, halve volte daarna rechtuit werden een aantal passen schouderbinnen _O- Dat bedoel ik dus met ze loopt zichzelf voorbij.

Elk kunstje moet geshowd worden haha! Maar ik heb 2 x een 8 voor het binnenkomen gehad, daar moest ik echt aan werken want ze zet zo het wijken in als het haar even uitkomt.

Heb ook echt per proef gekeken naar activiteit, eerste proef was netjes, veilig en correct. Tweede proef er meer aan gekregen, kop erop geduwd. En dan heb je dus 197 en 215,5 :')

Ze moet dus echt die kop erop en de motor aan! *\o/*

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 20:14

Autumnn schreef:
Hier vandaag 2 puntjes gereden en 2 x eerste! *\o/* [ [url=m/Krw6ZN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed gedaan!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 20:17

DiscoDipp schreef:
Autumnn schreef:

Jaa ik was echt zeik en zeiknat van het zweten :')

Maar ik heb er echt aan gereden om haar niet te laten duiken. Merkte alleen dat die B proef nu toch iets moeilijker was dan vorig jaar vanwege de knopjes die ik nu wel heb :')

Aandraven wordt aangalopperen vanuit stap, halve volte daarna rechtuit werden een aantal passen schouderbinnen _O- Dat bedoel ik dus met ze loopt zichzelf voorbij.

Elk kunstje moet geshowd worden haha! Maar ik heb 2 x een 8 voor het binnenkomen gehad, daar moest ik echt aan werken want ze zet zo het wijken in als het haar even uitkomt.

Heb ook echt per proef gekeken naar activiteit, eerste proef was netjes, veilig en correct. Tweede proef er meer aan gekregen, kop erop geduwd. En dan heb je dus 197 en 215,5 :')

Ze moet dus echt die kop erop en de motor aan! *\o/*

Klinkt goed!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:59

Dat is een mooi resultaat van je oefenwedstrijd :-) Lekker dat je dat dan zo mooi kunt oefenen en mee kunt nemen naar je wedstrijden :-)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 17:49

Balen van de wisselende kreueplheid snorkel, hopelijk kan je vinden wat het is.
Mooi debuut van je dochter Babootje, fijn gevoel om mee op vakantie te gaan.
Gefeliciteerd Autumn!
Mooie punten DD, fijn dat je ook even anders rijden kon uitproberen zo.

Hier even geen wedstrijden, ben mijn paard weer aan het oppakken na een verhuizing en 2 weken vakantie. Hij heeft nu zijn plekje gevonden in de kudde waar hij staat gelukkig. Afgelopen zaterdag weer opgestapt en kon zo verder rijden waar we waren gebleven voor de vakantie. Nu even doortrainen voor het indoor seizoen, heb een mooie wedstrijd opgegeven waar ik naar toe wil gaan trainen :) . En hopelijk binnenkort onze eerste bosrit maken, paard stond eerder thuis en kon met niemand mee, nu een stal aan het bos en stalgenoten waarbij ik hopelijk kan aanhaken :D .

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 18:27

Ik hoop 20 september weer te kunnen gaan! Misschien doe ik 24e ook nog start maar dat weet ik nog niet zeker, is wel heel kort achter elkaar. Mis het wel echt, ondanks dat ik maar 1 keer ben gestart :')

Nette punten DiscoDipp!!!

Fijn dat je paard zo fijn blijft na vakantie Eef!