Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
(maar meer door de koorts dan doordat t zo heftig was hoor
) Wel echt fijne stukken. Hij werd af en toe wel iets te fanatiek en dan is die dikke speknek niet altijd een voordeel
Maar ik was blij! 
hopelijk is morgen de koorts over Noukie. Ziek zijn is toch ook niks.
En beetje jaloers dat jij naar het strand kon!
Maar als je daarna kan genieten van je nieuwe huisje, ben je dat vast zo vergeten.
Vandaag nog even rijden of longeren, en morgen weer les. De 18e moeten we naar de centrale keuring, dan mag pony een gooi doen naar het keurpredikaat. En vanaf daarna zijn we al voorzichtig een planning aan het maken voor de wedstrijden. Ohja, en het veulen moet dan ook ergens een keer opgehaald worden.
Feit is, voel me stukken beter vandaag

Ga begin september erheen, dus dan laat ik t weten. 
Vandaag weer gereden en dat ging wederom heel fijn. Hij begint me echt te dragen waardoor hij makkelijk zit. We moeten vooral veel zijgangen oefenen zodat hij echt los wordt in zijn lijf. Binnenkort ook maar weer een buitenritje plannen voor de afwisseling.
Ik raad het echt aan iedereen aan sinds ik pijnvrij ben.
Voorheen als ik uit bed kwam, moest ik eerst mijn rug heel voorzichtig buigen om de spanning er af te krijgen. En nu ben ik net een elastiekje.
Maar goed, Wietse en Beer zijn echt niet te vergelijken qua bouw. Dus voor mij zal de oplossing daar niet liggen. Vind het echt onwijs gaaf om te lezen hoe jullie je ontwikkelen!
Maar ook richting ijzer en vraag me af of we daarvoor niet eerst een bloedtest moeten doen.
Wij zijn op dit moment met de lessen voornamelijk bezig met dat ze blijft lopen zonder dat ik haar help (dus zelf echt stil zitten en geen been geven). In galop was dat even drama, maar daarna ging ze zooooo gaaf draven. Zelfs vriendlief die aan de bakrand zat, stond op om eens écht te kijken. Want ook hem viel het op dat ze ineens met zo veel afdruk liep. Mega stoer. Merk alleen dat ik mezelf en de pony echt in de weg zit, de draf uitzitten is soms echt vermoeiend. Mijn spieren zijn heel duidelijk ook weg. 
Yvank_ schreef:@ Janine elektrolyten? Als ik die nu niet geen wordt mijn paard redelijk sloom. Maar met geen probleem.
Janine1990 schreef:Noukie, hoe merk jij dat hij het nodig heeft?
Laura, wat voor verschil merk jij? Wel grappig, dus alleen in dit topic al 2 friezen aan de EnerG.
), maar dat was het doel ook niet. Mijn paard wil nog wel eens last hebben van spanning en dat was nu in ieder geval niet het geval. We gaan nu gewoon nog even doortrainen en echt de puntjes op de i zetten en dan gaan we er tegenaan