[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:11

Jeetje Nann dat klinkt heel vervelend zo! Wel zuur omdat het zo fijn ging ook.

Wat leuk van de fokker van je merrie Goldie, je zus is inderdaad goed in leuke paarden spotten :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:13

Wat waardeloos zeg := Lijkt me overigens totaal niet leuk rijden als je elke keer moet verwachten dat hij stopt :n Hoop dat jullie snel uit het dipje komen :) Wel raar dat hij ineens zo doet, daarvoor ging het toch best goed met jullie?

Ja klopt, kamp is in Otterlo. Vrijdag trainen op De Vijfsprong, zaterdag op De Valouwe en zondag lekker over de hei :j

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:37

Jeetje Nann wat vervelend! Klinkt wel heel erg herkenbaar met Mick. Hopelijk gaat het snel weer wat beter!

Heb ook nog niks opgegeven. Gismo heeft weer een ontsteking in zijn mond door de diastema's, DA twijfelde al om met de kliniek te overleggen. Maar ze komt over twee maanden terug. Kans zit er dik in dat er dan alsnog weer 1 of 2 kiezen uit moeten :(

Mick is ook nog steeds niet helemaal fit. Ga hem toch maar testen op cushing. Hij zit zo vreemd in zijn vacht..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:23

Wat is dat toch dit jaar, mijne zat raar in de vacht en ik hoor het van veel mensen de laatste tijd :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:33

Wat balen Nann dat het zo gaat! Weet helaas maar al te goed hoe het voelt.
Wat zielig voor Gismo Paljas, kan hij wel nog normaal eten? Ook vervelend voor Mick, die van Goldie zag er inderdaad ook zo raar uit. Maar die gaat toch wel weer goed?

Ik ga vanavond weer eens met vosje springen! hopen dat ze zich een beetje gedraagt :') Pino is/was ook zo ontzettend traag.... maar die heb ik eens aangepakt en kon toen ineens alles weer :Y) maar dat is ook een bijzonder dier. Ben die sinds gister aan het bijvoeren met Gastro plus. Hoor er goede verhalen over dat ze net wat meer in de bespiering komen en vooral goed voor de maag en darmen.

Morgen op crosskamp samen met Goldie! *\o/*

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:44

Het is ook raar weer voor de paarden nu, heb er al weer een aantal geschoren.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:44

Mijn 4 jarige zit ook niet mooi in de vaxht.. de andere 3 wel..
T is ook bagger dit jaar qua weer.

Wat balen nann.. bah.. zat je er net zo lekker in..

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:34

Goldie, nee vind ik ook niet heel fijn rijden maar laten we hopen dat het voor korte duur is. Maandag komt de osteopaat, voor de zekerheid toch even na kijken. Voor dit rare gedoe gingen we best fijn ja. Maar ik hou goede moed :D
Leuk jullie crosskamp! Hoe laat hebben jullie les? Misschien kom ik wel even kijken als dat mag en als ik kan uiteraard. En er is ook Heideweek, dus als jullie zin hebben in een feestje, in Ede is het groot feest. :D

Laura, ja jij hebt ook veel gezeur gehad hé met Mick. Heel vervelend! En hopelijk geen cushing maar het rare weer.. Zie/hoor er meer over, paarden die niet goed in hun vacht zitten. Het is ook wel echt heel erg raar weer..
En arme Gismo.. Wat een ellende.

Vibabu, ik hoor ook hele goede verhalen over Gastro. Ben benieuwd! En succes vanavond. Met welke ga je op crosskamp? Heel veel plezier!

Eva, nu al paarden geschoren ja? Die van mij zit eigenlijk nog wel redelijk goed in zijn zomervacht (gelukkig).

Carola, gave foto zag ik voorbij komen op insta!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:35

Mijne zit ook zo raar in zijn haar hoor paljas, zelfs al mijn regendekens uit de kast gehaald want hij begint op zijn billen al wintervacht aan te maken %) Hij heeft hem nog niet op maar ligt wel al in de aanval als de temperatuur nog meer gaat dalen %) en de vitamine spuit ligt ook al klaar om gegeven te worden.. -:)

Heb ook bloed laten prikken maar de dierenarts was zeer tevreden en ik had een kern gezond paard! Ze adviseerde mij de vitamine spuit, zonnebloem olie en vermeerdering ruwvoer. Dus paardje staat nu op pulp want zijn ruwvoer krijgt hij niet meer op

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:45

Vaak maken we het groter dan het is. De natuur doet zn werk. Paarden passen zich aan aan de kou en straks verharen ze weer want krijgen we een hittegolf.
Lang leve Nederland.

Ik begin niet te vroeg met dekens. Haar gaat er vanzelf weer af.
Tenzij ze aangeven het koud te hebben _O-
Maar ze staan hier ook lekker op stal met slecht weer

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:56

Ik weiger om in augustus al dekens op te doen :+
Cas had wel duidelijk wat onder de leden, aangezien ze al een tijdje futloos was ook en een paar weken later kwam er koliek. Nu voer ik oerbalans van ecostyle bij en ze begint weer te glimmen als een spiegel en weer appeltjes in de vacht en gewoon weer vrolijker. Ze had gewoon na een pittige winter (hard gewerkt) wat extra ondersteuning nodig.

Nann ik weet de indeling nu nog niet maar laat het nog wel even weten als het bekend is :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:39

De dagen worden weer korter dus dan maken ze automatisch haar aan, ongeacht de temperatuur.

Evel Z+6!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:44

Hier gaat er 1 uit de vacht _O-
Maar we hebben idd al de lichten weer langer aan op stal

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:48

Pino gaat mee :) vind het voor vosje nog even te vroeg na z'n kreupelgrapje. Zo'n weekend vind ik dan te intensief :) misschien dat ik maandagavond wel een crosstraining meepik hier in de buurt.

Ik doe ook alleen dekens op als ze het koud hebben. Anders is het ook vrij zinloos. Vacht maken ze aan adhv licht. Niet als het buiten tweeentwintig graden is. Vos en ID verharen en Pino zit prachtig in z'n vacht. Ik klaag niet.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:00

Leuk goldie en vibabu!

Het is bij Mick niet alleen zijn vacht (had hij vorig jaar ookal maar toen was ie verder wel fit) maar hij is nu gewoon heel dof en niet te motiveren. Hij wordt met springen niet eens echt wakker. Vandaar dat ik dan toch wel even voor de zekerheid wil testen.

Gis eet gelukkig nog wel normaal. Geef 'm nu ook merriebrok bij zodat hij hopelijk nog ietsje aankomt.

Evel gaat lekker Eva!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:18

Top Eva!

Keer goed controleren kan dan zeker geen kwaad Laura! Al is het maar om zeker te zijn dat er niets vervelends aan de hand is.

Hier ook nog geen dekens op. Moet de ruinen toch wel scheren van het najaar, komen ze daarna onder dek :+ Hurri zit ook al best ruig in het haar voor de tijd van het jaar, heb zelfs overwogen om hem voor Ermelo te scheren, want vind het zo lelijk :=

Hurri heeft het top gedaan in Ermelo. Beide dagen een balkje, maar wel hele goede rondjes.
Gister ook nog heel gezellig met Marijke! :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:32

Klinkt echt precies zoals die van mij was := Maar extra checken kan nooit kwaad :)
Op les liepen we al te grappen dat ik maar geen touw in de stal moest laten hangen :+

Die paarden van jou zijn nog spiegelglad joh :+
Laatst bijgewerkt door Goldie op 17-08-17 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:49

Jeetje Nann dat is echt niet leuk zo :( ik heb voor het team gesprongen in de middag. Rond uurtje of 2 in de bij ring.

Mijn bijna volbloed zit nog glad in z'n pak :) tis een koukleum dus deken ligt wel klaar want hij staat 24/7 buiten.

Hoe ontwormen jullie? Ik deed altijd mest onderzoek maar de laatste paar keer had m'n oude paard steeds last van wormen terwijl zij zeiden van niet. Nu heb ik coco ongeveer 5 maand. Vlak dat ie bij mij kwam is die ontwormt, maar nu op nieuwe stal etc wil ik eigenlijk zelf ontwormen. Jullie ideeën?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:03

Wij ontwormen als ze het land op gaan en als ze weer de paddock op gaan. Voor en najaar dus. Regelmatig ander spul

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:09

Ermelo wel gedaan woensdagochtend in de mist. Was een gokje natuurlijk en ik maakte twee foutjes waardoor Gucci ook een foutje maakte. Maar al met al dik tevreden en hoefde vandaag niet weer. Morgen wel dan mag ze gewoon aan het touwtje in de baan. Morgenochtend mooi op tijd weer eruit maar niet zo vroeg als woensdag haha toen ging mijn wekker om half vier en voor morgen staat ie op half zeven mooie tijd.

Gomir top van Hurri jammer van die balkjes maar hij deed het echt top.

Nann wat rot zeg dat het niet wil! Niets aan als de zo stoppen.

PantyK gefeliciteerd met sport predicaat !

Mijn paarden zitten nog wel mooi in het haar. Voor al de grote is super glad. En ze zijn wat verbleekt op de hals van de zon maar dat valt alleen bij Gucci wat op maar gek genoeg worden ze weer iets donkerder.
Word wel wat gek van steeds dekens wisselen begin van de week nog vliegendekens op en vandaag regenjassen.
Laatst bijgewerkt door Marijkeeee op 17-08-17 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:11

Goldie en vibabu veel plezier in Otterlo!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:14

Haha dekens wisselen is zo niet tof!
Daarom doe ik het niet _O-

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:10

Hier ook nog (lang) geen dekens hoor! Ik ben altijd de laatste van stal, haha. Boven de 10 graden krijgt hij niets op. Zit trouwens heel kort en glad in zijn vacht.

Lastig voor de (gezondheids)tobbers... En Nann, wat enorm frustrerend zeg! Inderdaad maar even niet meer de druk van wedstrijden en lekker dooroefenen zelf :j

Ik ga dit weekend naar de oefencross in Lisse. Nog meer mensen die daarheen gaan?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 00:07

Nee wij mogen trainen in ede/lunteren :D ik wil wel de echte cross rijden in lisse. Volgende week eerst naar norg.

Morgen krijgen we een nieuwe bodem in de binnenbak dus mochten nog even 'doen wat we wilden' binnen op de oude bodem. Eens kijken wat de nieuwe er van deed.... maar wauw! Hij kan nog springen ook! Even een gas, rem en stuur er op en gaan springen er mee :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:08

Lekker vrijspringen met de paardjes!!! Ze deed het echt niet verkeerd wat ik op filmpje zag :Y)