[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne96

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:16

Ik heb ook zaterdag weer wedstrijd, tref ik m'n paard zo aan :( de schoonheidsprijs zal ze voorlopig niet winnen
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:26

Wat ik fijn vind, rondje 1 keer helemaal lopen, dan in gedeeltes, en dan ergens midden in de ring gaan staan en even met je vinger wijzen hindernis 1, 2 etc en ook in je hoofd herhalen aantal galopsprongen wat je wilt rijden, wanneer de wending inzetten. Als dat helemaal foutloos gaat dan weet ik het parcours. Niet dat ik nou zoveel springervaring heb, maar dat is hoe ik het doe :j

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:28

Bedankt voor de tips ladies!! Ik hoop dat ik het parcours ga onthouden en mijn zenuwen onder controle kan houden :o

@ Sanne, wat zonde van zijn mooie koppie.... ff wat honingzalf erop, is het zo weer mooi!

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:10

@Helga: Jaaa klopt! Ik start ook eindelijk weer een keertje. Wel L1 nu, dus ben heel erg benieuwd. Ik zal zometeen even kijken hoelaat we aanrijden, misschien zie ik je dan nog wel! *\o/*

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:18

En nu ik toch onder mijn steen uit ben.. Jeetje wat een punten zie ik hier voorbij komen zeg! We boeken echt vooruitgang met z'n allen!

Wij hebben de afgelopen vier weken lekker de tijd genomen om even flink door te trainen. Ik ben 21 augustus gestart in Liempde en m'n paardje is zó in paniek geraakt daar dat ik er zelf ook even helemaal doorheen zat. Bij de trainingen loopt ze de laatste tijd zo lekker, en dan baal ik er echt van dat ik dat niet terug kan laten zien op wedstrijd. Eigenlijk puur en alleen door de spanningen! Hebben meer mensen hier last van? Gelukkig heb ik door afgelopen maand door te trainen wel mijn motivatie en zelfvertrouwen weer terug, maar poeeh wat stom is dit zeg. _O-

De afgelopen weken ben ik heel veel met 'r de bossen in geweest. Zo ziet ze een andere omgeving en kan ze 'wennen' aan ontspanning buiten het terrein. Hopelijk werpt het vruchten af zondag!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:40

Ik heb dat ook thuis gaat het echt steeds beter en dan op wedstrijd vergeet ik er aan te rijden :(
En oefening voor oefening netjes te rijden.

Denk wel dat ik je nog zie we hebben denk ik rond half 11/kwart voor 11 prijsuitreiking

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:39

Jaja het is nu officieel wij hebben ons B springdebuut op 8 oktober! Spannenndd! En binnenkort ons L1 debuut dressuur na 3,5 maand niet gestart te hebben (puur om door te trainen).

Wat balen Sanne96 van zijn hoofdje.... Ik heb een of andere egyptische zalf ( weet ff de naam niet meer) en dat werkt echt super op zulk soort wondjes! Let wel op wat je erop smeert ivm de zon...

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:30

Ahhh Sanne... dat is wel sneu. Hopelijk geneest het snel!!

Springparcours onthouden... hahaha dat is precies de reden dat ik dat niet meer doe. Ik kan het gewoon niet! Ik zie de logica van de lijnen gewoon niet en zou zonder problemen welke hindernis dan ook vanaf de verkeerde kant kunnen aanrijden -O- We springen om de week een lesje, gewoon omdat mn paard het superleuk vindt en voor de afwisseling en zelfs met dan een trainingsparcourtje van max 5 a 6 hindernissen kan ik al niet volgen... Als het aan mij lag, zagen we nooit meer een balk haha! Als steiltjes hoger worden dan 70cm zit ik ook al met mn ogen dicht, aan mij is dat echt niet meer besteed . Al zou ik nog wel een een x een cross willen doen, dat klopt dan eigenlijk ook niet echt natuurlijk :x

Ik ben alleen maar achteruit gaan rijden met punten!! Laatste wedstrijd helemaal geen winst. Niet ver eraf, 178,5 en 177, maar toch, schril contrast met de 203 en 207 van mn debuut, haha! Maar ik heb daar dus ook super last van vickiva en _helga_, dat het thuis echt zoooooo fijn gaat, en buiten op wedstrijd als ik dan een filmpje terug kijk denk ik echt |( jemig haha!! Ik vergeet ook echt te rijden, adem te halen, proef is uit mn hoofd verdwenen... pfff... zoveel spanning bij mezelf! Vooral ook omdat hij 6x zo groot de trailer uit komt en alles bij elkaar gilt, terwijl hij thuis de chillfactor zelf is. Dan mijn wedstrijdstress erbij, geen goeie combinatie. Kan dan wel balen van mezelf, dat ik het gewoon op het moment supreme zelf laat afweten. Ben ik klaar, is meteen de stress weg en wil ik opnieuw! Zondag weer een poging op eigen terrein, kijken of het echt zoveel scheelt! Denk ook echt dat de enige oplossing voor ons is, km's maken. Thuis is het ook van niks naar veel beter gegaan, dus dat moet op wedstrijd buitenaf ook lukken denk ik dan maar :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:34

Wij moeten ook kilometers maken.
Dus nu 2 weekenden wedstrijd en 2 oktober een clinic

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:11

Hoe krijgen jullie je witte paarden benen schoon?
Ik krijg ze met gewoon shampoo niet mooi schoon

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:22

_helga_ schreef:
Hoe krijgen jullie je witte paarden benen schoon?
Ik krijg ze met gewoon shampoo niet mooi schoon

Groene zeep!! Werkt het beste of biotex

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:13

De vloeibare groene zeep?
Of die in dat bakje

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:18

_helga_ schreef:
De vloeibare groene zeep?
Of die in dat bakje

Kan beide, geen verschil. Het is ook een mooie zachte zeep, dus kan ook geen kwaad voor de tere roze huidjes.

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:33

DesertOrchid: Oh gelukkig ben ik niet de enige.. Al maakt dat het natuurlijk niet echt positief _O-

Ik was de witte voetjes van mijn paardje ook altijd met groene zeep! En soms met de Oster Vanille Shampoo. Die ruikt zooo lekker en maakt de beentjes ook goed wit! Alleen groene zeep heb ik standaard in een pompje zitten (de vloeibare) voor de hoeven, dus dat maakt het makkelijker snel de beentjes mee te nemen.

Ik begin nu alweer zenuwen te krijgen voor zondag! Ik moet rond 10:45 eerste proef en 11:00 tweede. Ben benieuwd! Gisteren heeft m'n instructrice nog even meegekeken, vandaag heb ik haar zelf nog even getraind dus hopelijk is ze er helemaal klaar voor! :+

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:41

Ik moet zeggen dat ik nog niet zo zenuwachtig ben moet zondag rond 9:40 en 9.55
Misschien sat dat dat morgen komt als ik ga vlechten enz.

Net wel transport beschermers gehaald want ze is nogal lomp :P

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:42

Je moet trouwens tegen een stal genootje van mij vicki.

Ga je volgende week zaterdag ook op wedstrijd?

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:53

Helga: Oh? Moet ik nu angstig worden? Haha :=

Nee ga volgende week niet :) Pas in oktober weer. Vanaf november ga ik weer knallen 2/3 keer per maand. Mijn paardje is dragende en wil voor februari (zwangerschapsverlof) stiekem wel L2 zijn...

Ken jij Mayke Liebregts?

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:59

Ik heb morgen mijn debuut! Mag om 12u. Heb inmiddels gezonde zenuwen en heb er ook nog steeds zin in. Galop wordt ze nog wel erg lang en geeft ze niet goed na. Tenzij ze net opeens dr goede pet op heeft dan kan t er wel mee door haha.
Hoop zo dat mijn zenuwen het niet overnemen en dat we met goede aanleuning door de baan gaan.. dan ben ik al blij eigenlijk haha.

De rest ook succes dit weekend!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:18

vickiva schreef:

Nee ga volgende week niet :) Pas in oktober weer. Vanaf november ga ik weer knallen 2/3 keer per maand. Mijn paardje is dragende en wil voor februari (zwangerschapsverlof) stiekem wel L2 zijn...

Ken jij Mayke Liebregts?

Oooh leuk baby in de maak!!
Nee hoor hoef je je geen zorgen voor te maken :')
Start als 2 van de L2

Ja Mayke ken ik ook :) met Herio

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:40

_helga_ schreef:
vickiva schreef:

Ken jij Mayke Liebregts?

Oooh leuk baby in de maak!!
Nee hoor hoef je je geen zorgen voor te maken :')
Start als 2 van de L2

Ja Mayke ken ik ook :) met Herio

Grappig! De wereld is klein, haha :+

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:44

Ja heel klein :')
Misschien zie ik je zondag wel dan zal ik je wel succes wensen :)

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 00:19

Succes iedereen komend weekend! +:)+

Ik was witte voetjes met zilvershampoo (gewoon van kruidvat) of idd groene zeep. Wil er ook nog wel eens talkpoeder in strooien als ze droog zijn, worden ze ook mooi wit van!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:03

Ik heb vanochtend mij eerste BB springwedstrijd gehad! Paar balkjes, een weigering en tijdsoverschrijding, maar ik ben super blij!! Ze was erg lief en braaf!!!
*\o/*

Maar iowww ik scheet eerst 10 kleuren :x

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:49

Ik ben vanochtend ook onze laatste indoor gestart dit seizoen. Beetje een slechte timing om sochtends te starten en vrijdagavond een feestje gehad tot een uur of 3.
Ze ging opzich best fijn voor ons doen, ze gaat in ieder geval echt vooruit, ze was erg afgeleid, sterk en veel te stoer.

Maar we hebben weer een winstpunt!! Ben echt blij, vooral omdat ze zo goed haar best doet de laatste tijd.

Afbeelding

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:58

Gefeliciteerd!
Bij mij is de kop er ook af! Met losrijden was ik nog super zenuwachtig, maar ze ging echt super lopen. Tijdens de proef had ik helaas een giga bakspook tussen M en C, zo zonde want ik kreeg haar daar echt niet doorheen en daardoor werd het heel rommelig.
171 en 173, maar ben dus absoluut super tevreden voor ons debuut! Met opmerking dat ik wat minder vooezichtig mag rijdeb..
Volgende week iets meer aanpakken en wat actiever houden. Oh en deze week hard mijn voltes oefenen haha. Waren een beetje eitjes..