[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:42

Sjolvir schreef:
Succes met je examens.

:=

SaskiaLucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:46

Stoere foto! Altijd fijn als je voor jezelf goed gereden hebt en het ook gedaan hebt. Wat voor spul heb je op zijn benen en wat voor werking heeft het? Ik heb het wel eens gezien, maar ik weet het niet meer :Y).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:47

Ah, joh je kan het!!!
(blij dat ik niet hoef :o )

ambre

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:49

Gaaf Suelza!En succes met je examens.

Hier alvast een foto van mijn poown.

Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:49

Dat is bij van Baalen of niet?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:51

Jep

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:55

Ambre, leuke pony heb je daar bij je! Heb je nog meer foto's?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:00

Nog niet,ik hoop aankomende week de rest te zien.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:24

Joh... wat gaan jullie hárd hier!!

Iedereen gefeliciteerd met de punten, en Lisanne: gefeliciteerd met je mooie plaatsingen ook!
Leuk om zo crossers voorbij te zien komen ( al dan niet in wedstrijdvorm).

Las tussendoor dat er mensen zijn die vandaag mooi weer hadden??
Hier op de grens van de Achterhoek en de Liemers was het vanaf vanochtend ( en eigenlijk de hele dag) gewoon regenachtig, heb mijn proeven in de regen gereden... in een dressuur ring waarbij precies op de E-B lijn een díepe voor/groef/minigreppel lag... Kan ik me echt over verbazen... dat zoiets dan tóch gedaan wordt.

Wel een winstpuntje weten te pakken én veel geleerd over wat ik in de ring anders doe dan daarbuiten... daar tussen de eerste en tweede proef mijn voordeel mee gedaan, waardoor ik de tweede proef wél het winstpuntje ( 185) kon pakken, wat in de eerste proef ( 177 voor een kraak- en smaakloze proef) niet lukte. Kortom: geen monsterscores maar wél heel erg tevreden!!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:29

Wat fijn dat je in de tweede proef door tussendoor te leren een punt mee kon pakken Punz :)
Zie nog meer mooie punten langskomen, gefeliciteerd iedereen!
En Sjol is met Hepsie bezig, leuk ding is dat. Zit het inrijden deze zomer in de planning? En ze ziet er niet heel klein uit naast mams, moet ze nog groeien of is ze groot genoeg voor je?

Ik was jarig dit weekend dus ben heerlijk met familie en mijn vriend een weekendje weg gegaan. Dus geen wedstrijden. Wel vriend wat meer aangestoken met het paardenvirus, die reed zo zonder zadel weg op de ijslander op mijn werk, voor de eerste keer paardrijden en dan al zonder zadel tolten. Talentje haha.
Morgen neem ik mijn pony voor het eerst mee naar een crosstraining. Naast de leuk ook nog voor een doel. Springen vindt ze het einde, maar ze raakt heel gestresst op vreemd terrein en kan flink spoken op enge dingen. Dus nu hopelijk wat leuks met wat spannends combineren om een wat dappere pony te krijgen :) .

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:06

SaskiaLucia schreef:
Ik heb jou gister gezien tijdens het rijden. Zag er voor een leek als ik wel goed uit. Was leuk om te zien en om de ander te zien. Ik dacht al dat jij ging winnen. Die ander ging steigeren en bij de eenvoudige galopswissel (weet ik ook wat dat is) sprong die vaak verkeerd aan. Past het zweetdeken? Ik vond de jury wel fijn punten van gister. Ikzelf uhum.. zaterdag was klote en zo begonnen we al. Op een of andere manier had die zijn been vermoedelijk tussen zijn singel heen gehaald en zweetdeken was gescheurd en nog half om. We stonden gelukkig nog stil om weg te gaan toen hij begon te dribbelen. Tijdens de proeven was ik het helemaal kwijt. Struikelen en spanning van hem en stress van mij. Werkt niet echt goed. 171 en 180 punten. Gister fijner gereden en vooral rustig proberen te rijden met 184 en 185 punten. Fijn commentaar gehad van de jury en ook tips. Dat is altijd fijn! Zaterdag heb ik ook gesprongen op 80 en 95 cm. Bij de 95 kwamen we bij een niet uit en ging die door de sprong (arme vent had het verf op zijn hoefjes) en daarna weer vol vertrouwen over de rest. Was trots op hem!

Dankjewel. Het ging nog lang niet allemaal zoals ik het graag wil hebben, maar ik was al lang blij met zijn ontspanning. Het andere paard had inderdaad wat spanning geloof ik. Heb er verder zelf niet veel van meegekregen. De deken past inderdaad ja. Ze waren zo lief om maatje 175 (past geen van beide) om te ruilen voor een 195, dus die past paardlief wel.
Fijn dat je over het algemeen een fijn gevoel hebt over het weekend! En balen van het begin van Zaterdag, maar toch nog netjes opgelost dan. Die jury in de jeep is inderdaad een fijne rechtvaardige jury. Durft een 3 te geven en daarna ook weer een 8. Daarnaast staat er altijd veel commentaar op de coupon, dus dat is altijd fijn!
Heb je een fotootje van jullie? Kan ik even in mijn geheugen graven of ik jullie ook gezien heb. :)

Mooney, leuk idee! Ben benieuwd of het werkt. Nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Suelza, leuke foto en succes met je examens!
Punz, toch nog een puntje, fijn! Naar Loerbeek geweest? Was erg nat geweest hoorde ik. Volgende keer weet je weer wat er anders kan/moet! :)
Ambre, leuke pony heb je daar! Fijn dat je clinic geslaagd was. Vond je de andere manier van werken juist fijner of werkte dat voor jullie niet zo?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:28

Gefeliciteerd punz!

Heel anders was het niet hoor,Lisanne.
Meer wat details die net anders zijn zoals bv minder stelling in de werk pirouette en minder indraaien met mijn schouders met de appuyementen.

SaskiaLucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:35

Goed dat je deken past. Hierbij even een foto'tje van ons (let niet op mij). Afbeelding

rayo_de_sol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:14

Ik heb gisteren mijn 2e wedstrijd gehad met Gyan,
thuis ging het zo goed, maar gisteren was het erg hard werken.
toch nog 176 en 181 punten, de 2e winstpunt is binnen!! *\o/*
we mogen niet klagen, maar niet een geheel tevreden gevoel 29 mei de volgende wedstrijd nieuwe ronde nieuwe kansen. :o
Hier nog een foto van gisteren.
Afbeelding

SaskiaLucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:49

rayo_de_sol schreef:
Ik heb gisteren mijn 2e wedstrijd gehad met Gyan,
thuis ging het zo goed, maar gisteren was het erg hard werken.
toch nog 176 en 181 punten, de 2e winstpunt is binnen!! *\o/*
we mogen niet klagen, maar niet een geheel tevreden gevoel 29 mei de volgende wedstrijd nieuwe ronde nieuwe kansen. :o
Hier nog een foto van gisteren.
[ Afbeelding ]

Welk niveau rijden jullie? Toch nog 1 wp binnen toch!? Thuis is meestal toch net iets anders dan op wedstrijd. Heb je wel puntjes eruit gehaald om aan te werken voor de volgende wedstrijd? Dat vind ik altijd wel prettig.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:00

Gefeliciteerd! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:03

Gefeliciteerd!

Hebben jullie nou ook dat als je naar de foto's hier kijkt je eigenlijk helemaal niet meteen denkt dat het pony's zijn?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:05

Ja, maar bij een aantal zie je het toch wel aan het koppie.
Ligt er soms ook aan of ze wel of geen knotten in hebben, dat kan ook heel erg verschil maken vind ik.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:06

Sjolvir schreef:
Gefeliciteerd!

Hebben jullie nou ook dat als je naar de foto's hier kijkt je eigenlijk helemaal niet meteen denkt dat het pony's zijn?

Ik heb dat ook ja, veel paardgefokte pony's hier volgens mij. Als ik die naast me in de ring zou zien vanaf mijn Btje zou ik ze paarden noemen haha.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:09

Die van mij is een echte Welsh,maar die wilden ze op de keuring niet hebben.
Te weinig in het pony type.
Mijn rooie is paard gefokt maar heeft veel meer pony uitdrukking.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:18

Balen, ik heb wel echt een pony.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:18

Gefeliciteerd met je punten Rayo!
En inderdaad bij een aantal zie je hun "pony-zijn" er niet aan af.

( Vrees dat ik daar geen "last" van heb met mijn ronde valkje met zijn uitgesproken pony hoofd....)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:37

Ik beken schuld! Hier een paardgefokte pony. Die ik met grote waarschijnlijkheid ook echt nog maar net pony mag noemen. Hij wordt eigenlijk ook altijd wel paard genoemd. Hij heeft dan ook wel een paardenbouw en gangen. Hoogstens dat ie onder mij niet groot toont. Overigens is hij in omgang en alles wel echt een pony. :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:55

Beken je schuld of trots :) ?
Minipaardje is toch prachtig ?
( net zoals een maxi pony overigens..)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:59

Zeker waar!