[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:24

Oei Marijke daar zou ik toch ook wel even goed van schrikken!

Ik lees ook nog steeds mee maar zelf weinig te melden.
Sowieso zijn er in juli en augustus weinig tot geen wedstrijden hier (op Club niveau).
Bedoeling was voor mij nog wel even dressuurmatig thuis door te rijden maar mag niet meer van de verloskundige. Nou ja, in februari kan ik er weer op, tot die tijd longeer ik de paarden en rijdt ML.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:30

Jeetje Marijke, ik zou echt de kriebels krijgen als ik jou was haha. Stom ook van die bodem -je zou denken dat ze daar beter op letten.

Gomir leuke foto's weer!

Ik zal binnenkort ook weer eens een update plaatsen over Tirzah. Zij en haar ruitertje zijn beide allang weer volledig hersteld na hun salto en trainen dapper verder.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:45

Balen Marijke..
Voor scherpe randjes voeren wij ook wel eens magnesium bij. Werkt bij sommige paarden, bij sommige ook niet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:35

Maar met magnesium duurt het wel twee tot drie weken voordat je het effect begint te zien.

Niet meer op het paard dus Jessy :+ Gelukkig krijg je er wat voor terug ;)

Evel doet het maar goed Eva :j Waren mooie foto's van Arjen. Herkende hem dus had je maar even getagd :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:25

Ja super die foto's! Heel blij mee. Z+4 alweer <3

Dat was die val bij Laseur toch Junia?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:02

Hee meiden, ik ben er ook nog steeds.. mijn nieuwe en ik zijn al aardig aan elkaar gewend. Gisteren op de Gelderse kampioenschappen rondje gesprongen voor het team. Helaas een balkje maar verder super gevoel op mijn grote bink.

Nog steeds super blij! Over twee weken L debuut in Norg in de cross. Dan kijken we steeds even verder wat nog kan want mijn buik begint steeds meer te groeien >;) :+: Zwanger dus haha!!

Wat balen van z'n bodem zeg! Je verwacht dat toch niet.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:30

He gefeliciteerd Elke, dat had ik dan weer even gemist! Heb je een fotootje van je nieuwe grote vriend?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 16:16

Ik vind het een fantastisch paard Elke!
Zal even op jullie letten in Norg, zit daar als dienstdoend arts die dag. En in het B loopt gupje zijn cross-debuut de dag ervoor :D
Hier ook nog maar een keer gefeliciteerd met je zwangerschap, had het wel op facebook gezien, maar weet niet meer of ik gereageerd heb :o

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 16:49

Tuuuurlijk heb ik foto van hem haha ja hij is zo leuk!! Afbeelding

Gomir ik hoop niet dat ik je nodig heb hihi maar zal opletten of ik je ergens zie. Heb er onwijs zin in maar toch ook wel spannend. Dressuur is niet zijn sterkste onderdeel maar dat maken we dan in de cross hopelijk weer goed :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:56

Nog gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat heerlijk dat het zo goed gaat met je nieuwe paard :)

Vandaag eindelijk rustig en naast iemand anders door het bos kunnen draven met Gismo. Ongebroken pelham was de truc. Bij de pessoa trok hij er nog steeds dwars doorheen :Y)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:36

Elke gefeliciteerd! Hoe ver ben je nu?
En leuk paard!

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 00:36

Dat is schrikken Marijke!
Ik ben afgelopen dinsdag ook met paard en al onderuit gegaan op zand. Dus nu ben ik ook bont & blauw. Gelukkig had het paard verder niets! De dagen erna gewoon rustig even wat gereden en een kort maar ontspannen ritje door het veld gemaakt.

Gefeliciteerd Elke & leuk paard!

Wij zijn zaterdag toch maar gestart op concours, we zouden daar ook ons L debuut maken.
Ik had besloten dat ik eerst zou kijken hoe hij aan zou voelen in het B, na onze val van dinsdag.
We hadden een foutloos rondje in het B en hij voelde heel goed aan, dus besloten dat we gewoon van start zouden gaan in het L. Heel tevreden over ons L debuut, een foutje in de 2e fase van het 2 fasen speciaal. :)

Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:52

De paarden hebben gelukkig niets eraan overgehouden en liepen gister weer fijn met de bijrijders echt super blij met de hulp van de dames.
Ik heb helaas erg last van mijn rechter heup en lies maar ga het toch woensdagochtend proberen in Ermelo. Maar eerst moet de hoefsmid nog komen want haar ene achterijzer is iets verschoven waarschijnlijk heeft ze erop gestaan.

Super SD van je wedstrijd resultaten
Gomir leuk dat Gupje ook meedoet met sgw!
Elke gefeliciteerd met je zwangerschap

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:56

Magnesium krijgt mijn grote voor ontspanning spieren en de spanning die ze snel opbouwt. Zij is er echt beter van geworden.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:51

Ik was gisteren 5e in de B SGW Dijkgat/Oudkarspel. Fijn gedressuurd, punten viel wat tegen (184). Foutloos gesprongen en foutloos in de cross. Was een pittige cross mede door de glibberige klei en door de vele bergen.. Beetje behouden gereden en daardoor dus net iets buiten de tijd, maar ik hou liever m'n paard heel :j
Goed gevoel overgehouden aan gisteren iig. Vrijdag vertrekken we naar crosskamp en de week erna gaan we ook naar Norg.
Wel nog even de smid zien te strikken voor vrijdag. 1 ijzer zit scheef en 1 los na de cross :=

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:52

Gefeliciteerd!
Had het na zaterdag nog meer geregend daar dan?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:01

Ja 's nachts heeft het de hele nacht vreselijk geregend.. Dressuurbanen waren 's ochtends vroeg echt een glibberfestijn :=

Ook Cas haar fokker nog tegengekomen :D
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:04

Dat waren ze zaterdag idd ook al. Lekker soppig.

Voor de rest vond ik de bodem zaterdag prima te doen. Bovenlaag was wel soppig en wat glibberig maar met goeie stiften in prima de cross rond gereden. Gelukkig hadden ze ook zand genoeg om op plaatsen waar het nodig was te storten, dat is zaterdag al een hoop gebeurd. Petje af voor de organisatie wat dat betreft O:)

Leuk om fokkers tegen te komen! En om je eigen fokproduct terug te zien. Die het goed doet. Ook nog s :))

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:36

Dacht al wat te herkennen toen ik die foto op fb zag voorbij komen. Nu valt het kwartje pas haha Marije B heeft Cas gefokt. Leuk leuk dat jullie elkaar tegen kwamen en gefeliciteerd met je goede resultaat!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:57

Ja klopt :j Vond het meteen een leuk veulen dat de eerste foto's tegenkwam op bokt. Later kwam ze te koop, dat zag Carina dan weer :D 10 jaar geleden inmiddels := <3

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:42

Gefeliciteerd Elke met je zwangerschap! En wat fijn dat jij en Coconut lekker gaan.

Leuk om de updates van iedereen te lezen.
Wij hebben dit weekend ons SGW L-debuut gehad in Oudkarspel en ons eerste puntje binnengehaald :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:45

Gefeliciteerd! *\o/*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:44

Super FCSA!

Ik kan gewoon heel goed leuke paarden spotten :+
Nu nog oefenen met afscheid nemen, anders staan de stallen straks vol :=

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:04

Bedankt iedereen! :)

Gefeliciteerd FCSA met je eerste punt!
Blijft een goed verhaal van Cas ;)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:49

Ik was jullie even kwijt maar ik heb jullie weer gevonden!

Elke, ik had je gewoon kunnen zien! Als hoeveelste moest je starten op de Gelderse? Goed gereden? En nog gefeliciteerd met je zwangerschap :)

Laura, fijn dat je lekker met Gismo hebt kunnen rijden zonder dat hij dwars door je hulp heen liep haha. Jij nog wedstrijden opgegeven binnenkort?

Marijke, oei dat is eng.. Hoe gaat het nu met jou? Nog in Ermelo gereden?

SimonDesteny, dat is een mooi debuut! Gave foto ook.

Goldie, gefeliciteerd! Crosskamp hebben jullie hier in de buurt altijd toch? Succes en veel plezier! En wat leuk om de fokker tegen te komen. Ook zeker leuk voor haar om te zien dat jullie het zo goed doen :D

Frederique, gefeliciteerd! Ook zo'n goed debuut.

Bij ons ging de Gelderse dus heel slecht, maar mijn voordeel was dat ik daar ook al rekening mee gehouden hebt dus was niet eens zenuwachtig of teleurgesteld. Met inspringen was hij wel heel fijn, en sprong 1 ging ook goed en dat gaf (voor korte duur) wel even goede moed, maar ik zat overkruist en daardoor was mijn bocht naar 2 niet fantastisch en daar dus al een weigering wat hij makkelijk had kunnen springen. Ik had een beetje meer eraan moeten rijden maar we hebben wel eens veel beroerder voor een sprong gestaan. Maar goed, uiteindelijk ging hij weer netjes over hindernis 2 heen maar toen 2 stomme weigeringen op 3.
Gister op les weer van die stomme weigeringen. Ik had me al een les later ingepland, dat is een BB les. Maar wij waren duidelijk degene met het laagste niveau. De eerste hindernis was een kruisje (40cm) met een drafbalkje ervoor. Hij weigerde al op de balk. Uiteindelijk wel eroverheen gekregen, tweede keer sprong hij m alsof de sprong in brand stond zo raar vlug dat hij sprong. En toen sprongen we het kruisje van de andere kant en toen heb ik bodemonderzoek gedaan.. :') Hij weigerde zo onverwachts en draait vervolgens 180 graden om. Had ik even geen rekening mee gehouden. Ik moet nu gewoon elke keer dat ik op een sprong aanrij goed naar achteren blijven zitten en mijn handen wat hoger doen (dat gaat me nog niet zo goed af) en hem absoluut niet vertrouwen. Elke sprong rekening mee gehouden dat hij gaat weigeren. Nu even een wedstrijdstop en gewoon laag springen en weer werken aan het vertrouwen.
Hopelijk zijn we sneller uit dit dipje dan de vorige.. :=