[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:01

Ohh leuk veel verschillende locaties voor de ervaring.

Ik wil ook eind sep naar een andere locatie.

Jaa we gaan wat hard := ... wil wel graag mee doen aan de kampioenschappen in januari eigenlijk... Twijfel B of L1.. maar is wel leuk om veel kans te maken in de B :x

DesertOrchid

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 00:22

Ooohh kampioenschappen staan ook op mijn bucketlist, heel stiekem! Lijkt me zo superleuk!! Maar wij moeten eerst nog wat kilometers maken, buitenaf is ie niet heel voorspelbaar nog :+ . We hebben nog even :D

Ik heb zondag onze thuiswedstrijd moeten annuleren |( we hadden aardig wat deelnemers, maar uiteindelijk door een aantal afmeldingen van slechts 2 verenigingen helaas. Het weer was perfect geweest! Zelf dus ook niet kunnen starten, maar ik ga spontaan zaterdag aanstaande weer op pad met mn dikkie :+:
Merk dat een hele hoop mensen er maar vanuit gaan dat we bij 10 punten over gaan naar de volgende klasse, tenminste, dat hoor ik vaak, dat ze dan zeggen, oh je mag al bijna naar de L! En dan ook verwachten dat ik dat dus gelijk doe. Voor mij is dat geen doel op zich eigenlijk, zo snel mogelijk door de klasses vliegen. Ik wil gewoon tevreden zijn over mn rijden en tot nu toe denk ik niet dat ik daar over drie winstpunten ineens heel anders over denk, haha.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 20:04

Mag ik hier ook mee komen kletsen?
Ik heb mijn B debuut eigenlijk allang geleden gemaakt, maar na een wedstrijdstop van 2 jaar wil ik eerst weer even in de B gaan beginnen... Al klopt dat niet helemaal want volgende week zullen we onze eerste wedstrijd weer M eventing starten :')

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 20:14

spottedponie schreef:
Mag ik hier ook mee komen kletsen?
Ik heb mijn B debuut eigenlijk allang geleden gemaakt, maar na een wedstrijdstop van 2 jaar wil ik eerst weer even in de B gaan beginnen... Al klopt dat niet helemaal want volgende week zullen we onze eerste wedstrijd weer M eventing starten :')

Als je B wilt beginnen waarom dan M eventing na je wedstrijdstop

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 20:32

We hebben geen dressuurwedstrijden meer gestart nadat ik ben gaan crossen, vandaar dat we voor de dressuur en het springen wel weer gewoon B (moet) gaan starten, in de cross is ze zoveel makkelijker te rijden en hebben we veel minder last van de spanning, en daar doet ze alles op d'r sloffen... Het was de bedoeling om al eerder B dressuur te starten voor de cross komende week maar dat is door omstandigheden niet gelukt helaas...

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:11

Ik denk dat ik ook lekker km ga maken in de B. Heb haar tenslotte nog maar 3 maanden... ze is nogal bang voor tegemoet komende paarden.. dus zoek echt wedstrijden waar ik wat meer inrij ruimte heb.. dus ga denk gewoon pas na de kampioenschappen L starten. Heb ook totaal geen haast!

Ja kampioenschappen is echt leuk! Al is het voor de ervaring. Met mn vorige paard ook 1 x mee gedaan aan kring en regio

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:41

Vandaag mn 3e wedstrijd in het L2 gereden en 1e met 196 en 2e met 190 -2 =188punten (onder hele slechte omstandigheden van extreme wind en zandhozen) en tevens werd ik dag kampioen van de l1 en de l2!
Super trots!! Want 2,3 maanden geleden zei ik in het L1 nog dat het mijn doel was, om binnen een jaar in het M1 te komen en nu ben ik na 3 wedstrijden in het L2 gewoon al M1 startgerechtig. Ben heel trots!!
Heb al 2 jaar geen les gehad en ben chronisch ziek waardoor ik 20 uur per dag op bed lig.. In de overige uurtjes, keuvel ik wat en train ik mijn paard indien dat lukt (heb wel hulp met poetsen en zadelen enzo)
Nu weet ik dat ik straks voor t M, echt wel flink aan de bak moet en weer moet gaan lessen. Gelukkig heb ik een fijne instructeur gevonden die bij me past. Dus maar is wat inplannen! Anders ga ik echt vastlopen.
Ik weet nog niet of ik direct de overstap maak naar de M1, hoewel ik weet dat we t thuis al volledig onder de knie hebben. Ik heb ook helemaal geen haast. Komende maand geen wedstrijden en dan zal ik wel is kijken of ik daarna nog L2 doorstart of overga.

Zo moest het even van me afschrijven hoor, kan het gewoon wederom niet geloven... :))

Afbeelding

Zijn er hier ook nog mensen gestart dit weekend?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:08

Ik start eind v.d maand mijn laatste B.
Heb het even op een laag pitje staan omdat het ponylief te veel werd.
Gelukkig word ze weer oude en kunnen we weer verder trainen.
Heb in oktober een onderlinge staan in het L voor te oefenen. En innovember officieel selectie voor de kampioenschappen.we zien wel waar we landen.

Als ik zie hoe snel we gegaan zijn op 4 maanden...ben ik best trots..

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:38

Goed nieuws lees ik allemaal.

Hier nog even rustig deze maand. Zondag rijden we op horse event. Volgende maand weer een aantal wedstrijden gepland staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:35

Goed bezig!! Succes allebij voor komende maand. Zowel met t trainen als straks weer met de wedstrijden! :j

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:59

Mag ik mij hier ook melden?
Ik hoop dit jaar mijn jonkie ook te gaan starten in de B. Niet de eerste keer voor mij, maar wel met dit paard.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:02

Mijn debuut zal nog wel even op zich laten wachten in de B.. ik heb vorige week een nieuwe pony gekocht. Ze is alleen nog niet erg lang onder het zadel.

Samen zullen we t gaan leren maar ik geef t voor nu gewoon alle tijd

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:13

Ik heb hem ook pas net hoor, dus zal ook nog niet op heel korte termijn zijn.
Lijkt me wel leuk om mee te doen aan de selecties, maar weet niet of dat haalbaar gaat zijn. We zien wel. :) Voorlopig eerst maar eens leren op 2 teugels te lopen en sturen op de buiten teugel.
Ondanks dat hij 6 is, kent hij dat helemaal niet.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:36

Ik heb zondag weer onderlinge wedstrijd.
Lessen vandaag ging niet super
Maar ach het is maar onderlinge :P

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:38

Is alleen maar fijn, mooi oefenrondje toch!

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:04

Iemand enig idee wat voor dekje ik zal aanschaffen? Ik heb eindelijk een dressuur zadel, nu heb ik alleen nog geen wedstrijddekje. Het is voor een schimmel, dus helemaal wit is weer zo wit :P een randje erom heen zou het mooiste zijn. Ik zat zelf te denken aan wit met een roze randje (nergens te vinden) of donkerblauw

Ik heb zwart tuig, blauwe cap, roze jasje en zwarte laarzen

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:09

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:41

Ik zou gaan voor een blauw dekje :j
Wit dekje lijkt je paard altijd wat gelig vind ik, donkere bies of niet.

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:07

Zag laatst een schimmel voorbij komen met een grijs dekje, ook erg gaaf vind ik.

Deze 2 weken nog even veel lessen en dan is het debuut bijna daar. Proeven worden steeds meer eigen en krijg paard steeds beter aan t lopen. Voor het mooie de teugels net iets te lang maar loop dan minder risico dat ze gaat trekken en mijn houding minder wordt.

Merken jullie de laatste dagen ook dat de paardjes weer wat sloom zijn,
Mijn grootste angst is dat ze in de proef niet in galop gaat of er juist uit valt.. merk dat ik de laatste dagen erg er aan moet rijden..
Sowieso mag het van mij wel weer wat koeler worden nu we binnen gaan starten :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:16

Senna1988 schreef:
Zag laatst een schimmel voorbij komen met een grijs dekje, ook erg gaaf vind ik.

Deze 2 weken nog even veel lessen en dan is het debuut bijna daar. Proeven worden steeds meer eigen en krijg paard steeds beter aan t lopen. Voor het mooie de teugels net iets te lang maar loop dan minder risico dat ze gaat trekken en mijn houding minder wordt.

Merken jullie de laatste dagen ook dat de paardjes weer wat sloom zijn,
Mijn grootste angst is dat ze in de proef niet in galop gaat of er juist uit valt.. merk dat ik de laatste dagen erg er aan moet rijden..
Sowieso mag het van mij wel weer wat koeler worden nu we binnen gaan starten :)

Ja die van mij ook erg traag de laatste dagen. Denk dat het door het weer komt.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:31

Sanne96 schreef:
Iemand enig idee wat voor dekje ik zal aanschaffen? Ik heb eindelijk een dressuur zadel, nu heb ik alleen nog geen wedstrijddekje. Het is voor een schimmel, dus helemaal wit is weer zo wit :P een randje erom heen zou het mooiste zijn. Ik zat zelf te denken aan wit met een roze randje (nergens te vinden) of donkerblauw

Ik heb zwart tuig, blauwe cap, roze jasje en zwarte laarzen

Zoek eens op Horzehoods die hebben gave mooie witte dekjes met rand

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 08:12

Vandaag onderlinge wedstrijd!
Had er van de week eigenlijk niet z'n zin in maar gisteren liep ze eigenlijk wel goed!

Volgende week gaan vriendlief en ik voor het eerst samen op wedstrijd.
Hij mag met de trailer rijden dus moet mee :P
en hij heeft geoefend met lezen dus ben benieuwd haha.
We hebben een manier gevonden waardoor Buick in 1 keer de trailer op loopt :D
2 longeer lijnen en ze staat er zo op

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:12

Vicki zie dat je zondag ook in Hulten moet :P

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:40

Ik ga zaterdag voor het eerst BB springen..... hellup!!!
Ik heb nog nooit een springwedstrijd gedaan, hoe gaat dat met parcours verkennen enzo? Kan iemand van jullie mij dat vertellen?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:57

IwanLuver schreef:
Ik ga zaterdag voor het eerst BB springen..... hellup!!!
Ik heb nog nooit een springwedstrijd gedaan, hoe gaat dat met parcours verkennen enzo? Kan iemand van jullie mij dat vertellen?

Rustig aan, geen stress haha. Voor de klasse begint, er staat op de startlijst altijd een tijd hoe laat je parcours mag lopen. Dan loop je je parcours, kijk je hoe de lijnen zijn en op hoe veel galop sprongen de dubbel staat. Bedenk alvast in je hoofd hoe je je parcours wilt rijden. Als je er tijd voor hebt is t ook wel handig om te kijken hoe een ander het parcours rijdt.
Dan lekker los gaan rijden, in springen en je rondje rijden. Komt helemaal goed! :D