[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:24

Succes met je les vanavond HiFive! Heerlijk vooruitzicht zeg, snowboarden! Waar ga je naartoe? Hoewel het mij niet trekt... :') Doe mij maar een lekkere zonvakantie <3

HiFive5

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:04

Dankje :D We gaan naar Tirol. Geef mij maar lekker veel sneeuw, een blauwe lucht en een heerlijk zonnetje :brr: 8-)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:18

@HiFive5 Hij pakt de keertwendingen super netjes op, travers kan iets beter. Alle galop onderdelen zijn goed bevestigd. Slangenvoltes rijden we al een hele poos en aangalopperen vanuit stap is ook geen probleem. Ik mag graag gewoon eerst een klasse uitproberen om te kijken hoe het bevalt en vanuit daar verder werken.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:22

Ik kom hier ook weer even meekletsen, heb me een tijd geleden aangemeld maar door een gebroken enkel even uit de running geweest. Ik start zondag voor het eerst M1 :)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:48

Succes zondag!

Harvey1 klinkt alsof je klaar bent voor de overstap +:)+

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:56

HiFive5 schreef:
Succes zondag!

Harvey1 klinkt alsof je klaar bent voor de overstap +:)+

Eerlijk gezegd denk ik dat de M2 enorm gaat tegenvallen. Ik lees zulke spookverhalen over deze klasse.. Ik stap er neutraal in...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:56

Klinkt goed Harvey, en komt vast ook goed! Ik hoor juist wisselende verhalen over de M2.. Lekker over je heen laten komen en het zelf ervaren!

Welkom keeyzie en succes zondag!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:30

Inderdaad, het gewoon zelf ervaren!

Ik heb er zelf geen goed oog in, puur omdat de L2 zo slecht ging.. :')

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:07

@HiFive5 Hahaha hier ook! Maar de M1 relatief makkelijk. De L1 ging ook slecht bij ons... Pff..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:20

De M2 ging bij mij iets moeizamer dan de M1, maar ik ben er uiteindelijk ook vlotter doorheen gekomen dan ik had verwacht.
Gewoon proberen!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 09:58

Nouvel schreef:
De M2 ging bij mij iets moeizamer dan de M1, maar ik ben er uiteindelijk ook vlotter doorheen gekomen dan ik had verwacht.
Gewoon proberen!

Wat was voor jou het grootste verschil?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:37

|( Wat een weer zeg, gatver.. Hoe doen jullie dat, hebben jullie allemaal beschikking over een binnenbak?
Ik heb gister gereden en ondanks de nattigheid ging ze wel erg lekker. Maar na de wedstrijd van zondag krijgt ze vakantie als het zo nat blijft hoor := Nadat ik verhuisd ben ga ik lekker 2x p/w naar de binnenbak of zo!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:33

Ik stond op een stal met binnenbak, nu alleen buitenbak en die is kletsnat. Dus heb net een bakkaart aangevraagd voor stalling 4KM verderop. Als dit zo blijft aanhouden ga ik weg..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:50

Haha ja, die luxe had ik voorheen dus ook. Sta nu heel fijn en de buitenbak die we hebben is eigenlijk altijd heel goed.. Maar met dit weer is geen enkele buitenbak meer fijn denk ik := Gelukkig is 't vaak maar een paar maandjes slecht. Ja, dan vind je het niet meer voldoende om gewoon gebruik te maken van een binnenbak verderop?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:59

Rianne_ schreef:
Haha ja, die luxe had ik voorheen dus ook. Sta nu heel fijn en de buitenbak die we hebben is eigenlijk altijd heel goed.. Maar met dit weer is geen enkele buitenbak meer fijn denk ik := Gelukkig is 't vaak maar een paar maandjes slecht. Ja, dan vind je het niet meer voldoende om gewoon gebruik te maken van een binnenbak verderop?

Ik heb het best wel heel erg druk met m'n werk en eigen bedrijf. Als ik dan 3-4 per week moet blijven rijden met de trailer is dit wel heel erg veel voor mij. Ik heb dan liever het gemak en betaal dan graag iets meer. Alleen voor nu kijk ik het nog wel eventjes aan... :-(

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:02

Harvey1 schreef:
Rianne_ schreef:

Ik heb het best wel heel erg druk met m'n werk en eigen bedrijf. Als ik dan 3-4 per week moet blijven rijden met de trailer is dit wel heel erg veel voor mij. Ik heb dan liever het gemak en betaal dan graag iets meer. Alleen voor nu kijk ik het nog wel eventjes aan... :-(

Ja dat is echt het nadeel inderdaad, de tijd die je kwijt bent. Ik woon straks op 2min. loopafstand of zo van stal.. Dus de tijd (15 min. heen en 15 min. terug) die ik nu kwijt ben, kan ik makkelijk besteden aan het rijden naar de binnenbak. Is ook maar 3km vanaf stal of zo..

Hopelijk red je 't allemaal op! Niets aan om te moeten verhuizen als het verder goed bevalt. Vind ik dan althans.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:07

Harvey1 schreef:
Nouvel schreef:
Gewoon proberen!

Wat was voor jou het grootste verschil?

Vooral toch wel dat mijn paard snel wat te lang blijft en niet heel veel opricht, hij moet nog meer bij elkaar en sluiten.
De ene jury kijkt naar de bouw en vindt het voldoende, de ander vindt het te weinig en rekent dat overal in mee...

Hier trouwens nog nooit een binnenbak gehad, ook niet in de buurt. Slechte bak op stal die snel nat is, dus in de wintermaanden is het vaak een beetje aanpassen...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:15

Nouvel schreef:
Vooral toch wel dat mijn paard snel wat te lang blijft en niet heel veel opricht, hij moet nog meer bij elkaar en sluiten.
De ene jury kijkt naar de bouw en vindt het voldoende, de ander vindt het te weinig en rekent dat overal in mee...

Hier trouwens nog nooit een binnenbak gehad, ook niet in de buurt. Slechte bak op stal die snel nat is, dus in de wintermaanden is het vaak een beetje aanpassen...

Hoe doe je dat dan? Train je dan minder of geef je juist minder wedstrijden op?

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:21

Ik vraag me ook vaak af hoe anderen het doen.
Mijn eigen bak is een modderpoel die pas rond februari/maart weer te berijden zal zijn. Ik heb het grote geluk dat mijn buren over een erg goede buitenbak beschikken die dit weer nog kan slikken.
In de regen rij ik niet. Dan ga ik naar de binnenbak. Ik heb keuze tussen drie binnenbakken allemaal in een straal van ongeveer 20 min rijden. Ik ben dan wel gauw 2u weg...
In de week is dat echt rushen, dus ik ga echt blij zijn als 5 zondag verhuist :-) Een stal minder uit te mesten en een paard minder om te rijden. Dus nog twee paardjes over. Soms denk ik er wel aan om het mijzelf gemakkelijker te maken en 1 paard te houden en ermee op pension te staan met een binnenbak. Maar in de zomer heb ik dan niet veel werk als ze op de weide staan. Ah, we overleven dit ook wel weer :-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:29

Ja het is altijd een periode van puzzelen om ze aan de gang te houden, ik vind deze 4 maanden de rotste tijd van het jaar...

Ik houd de voorspellingen zoveel mogelijk in de gaten en waar mogelijk geef ik ‘m beweging op de dagen dat het lukt qua weer, als het past.
Ik heb een paar 100 meter verder op de club, die hebben 2 buitenbakken met ook geen geweldige bodem maar vaak wel ietsje droger dan op stal, dus daar ga ik regelmatig naar toe.
Verder longeren, naar buiten en doen wat lukt...

Het is dan ook wel even een periode van wat minder druk qua trainen wat ook wel goed is, wat niet lukt dat lukt niet en dan desnoods maar een paar dagen vrij of wandelen en buiten rijden...
Het is even niet anders, ze worden er meestal niet slechter van, vaak juist beter omdat ze dan weer fris en opgeladen zijn.

Vorig jaar ben ik gewoon doorgestart in de winter, deze winter heb ik geen wedstrijdplannen.
Wil deze periode echt even gebruiken voor een rustmoment en rustig doortrainen waar mogelijk, nieuwe dingen proberen te oefenen.
Misschien nog een keertje M2 starten om weer even geweest te zijn.

Ik gebruikte het starten in de winter altijd meer om weer even fijn binnen te kunnen rijden... :D

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:27

Over de bakken, ik ga alleen naar een binnenbak als de bak bevroren is. (Ja en bij beide les locaties zijn zowel binnen- als buitenbakken)
Onze bak is prima te rijden, staan 2 of 3 waterplassen in. Met dat stukje moesten we ook nog bezig. De bak droogt ook wel snel weer op. De bodem is altijd goed :')
Binnenbak is chill, maar vind zelf buiten rijden altijd lekkerder. Misschien ook wel wat je gewend bent.
Maar dit seizoen weerhoudt me er niet van om geen wedstrijden op te geven.

Van de week in weer en wind getraind, paarden stonden ook gewoon buiten. Wennen ze wel aan :o Hope staat nog altijd liever buiten dan binnen, Vd week dacht ik x; arme paarden.. Kom je thuis uit werk, willen ze nog niet naar binnen :Y)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:04

Ik ga toch verhuizen...gister wezen kijken en heb daar alles wat ik nodig heb!

Elke dag de hele dag naar buiten in paddocks met hooi.

In zomer weiland van ochtend tot avond laat.

Goeie mooie ruime binnenbak. Prachtige 20 x 60 buitenbak.

4-6 x per dag hooi. 2x bix.

Nette stal.

Stapmolen, solarium, warm water op nette poetsplaats mag allemaal gratis en onbeprkt worden gebruikt.

Trailer mag GRATIS binnen gestald

Stal en paddock worden gemest.

€275

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 14:53

Wow dat klinkt goed zeg, alles en voor dat geld!
Ik ben jaloers!
Waar is dat?
Dat vind je hier dus echt niet...

Het is of de hele dag buiten en geen faciliteiten of goede rijmogelijkheden en op stal...
En anders is het niet te betalen...

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:14

Klinkt goed! Ik sta op een soortgelijke stal. Bevalt goed. Dus kan ook altijd gewoon trainen.

Gisteren een onderlinge wedstrijd gereden, omdat xaf dus echt angst heeft in vreemde binnenbakken. Was een kerst wedstrijd dus de wedstrijd baan helemaal versierd met kerstbomen, lichtjes etc dus genoeg te zien. Helaas bijna niet los kunnen rijden, omdat de buitenbaan heel nat was en we in super klein binnenbaantje moesten los rijden dus dat was echt even oliebol. Toen we in de ring kwamen ging hij in de achteruit omdat hij bang was van de versierde bakrand. Hij liet een paar mooie steigers zien :+. Toen kwam de jury uit die auto en die heeft ons geholpen! Daarna kwam ik de baan rond, wel met spanning, maargoed we zijn weer een stap vooruit! Nog een 4e en 5e prijs met 194,5 en 192,5 punten.
Vrijdag maar weer voor het echt. Denk dat ik hem gewoon veel mee moet nemen deze maand.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:51

Klinkt goed zo'n stal maar jee wat een geld! :oo

Hier wel gestart maar holy moly. Paard was veeeeeeeeel te frisjes. :o super lage punten en 2e gestopt. :')
En we gaan weer doorrrr.