[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:03

Woensdag is Warga, dat rijdt altijd wel mooi aan. Maar dan moet ik wel de vrachtwagen eerst laten fixen. Anders de 27ste maar poging voor Tolbert doen. Wil zo graag nog wat ritme krijgen met Eddie voor Zuidbroek :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:06

Waar breng je de vrachtwagen heen? Ik weet evt. ook nog wel een adresje in Drachten, heeft een stuk of wat (paarden)vrachtwagens in onderhoud, veelal oudere types.
Warga ben ik nog nooit geweest maar ziet er op de foto's mooi uit. Is voor mij ook een uur rijden, dan kan ik een stuk dichterbij terecht.

Als je eens hulp nodig hebt voor concours, ik heb nog geen werk dus kan eigenlijk altijd wel mee, behalve op zondag ;) .

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:10

Balen gomir!
Top van je prijs Mirthe!!
Hee eva! Wel rustig aan doen he!! Maar super dat je alweer wat kan :)

Wilde vandaag eigenlijk gaan rijden, maaaar manege lessen in de binnenbak, een clinic met vijf mensen tot 8u 's avonds in de buitenbak…..
Overdekte longeerbak was een wachtrij van meer dan een uur en die mensen van de clinic gingen in het kleine overdekte rijbakje, waar ik stond te logeren met een gestoord paard, instappen T_T.
Maar in de regen in de idioot zware buiten longeerbak gegaan.
Echt alles zat tegen wat maar kon haha :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:33

Dat zal ik onthouden Mirthe! Bedankt voor het aanbod :D
Heb hem vorige keer bij Nijdam gebracht, welk adres ken jij en hoe zijn die met prijs/kwaliteit?

Ik had het nog veel gekker Paljaslaura :o Grote binnenbak menles, kleine binnenbak manegeles, andere binnenbak stond een springkussen vanwege Halloween-feest ofzo. Buiten geen verlichting dus heb een poging gedaan tot longeren bij het licht van mijn koplampen met hoop gegil van spooktocht op de achtergrond. Niet nodig te zeggen dat dat dus geen enkele zin had :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:36

Wel appelflap zeg. Heb ingeschreven via www.inschrijfsysteem of hoe heet het met startnummer 20. Zetten ze me op de lijst met startnummer 3. Hoe moet dat nu met parcours verkennen dan, dat is een kwartier op voorhand pas. Terug op de trailer gaat ook niet, ben ik nooit op tijd terug bij de ring!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:37

gomir schreef:
Dat zal ik onthouden Mirthe! Bedankt voor het aanbod :D
Heb hem vorige keer bij Nijdam gebracht, welk adres ken jij en hoe zijn die met prijs/kwaliteit?

Ik had het nog veel gekker Paljaslaura :o Grote binnenbak menles, kleine binnenbak manegeles, andere binnenbak stond een springkussen vanwege Halloween-feest ofzo. Buiten geen verlichting dus heb een poging gedaan tot longeren bij het licht van mijn koplampen met hoop gegil van spooktocht op de achtergrond. Niet nodig te zeggen dat dat dus geen enkele zin had :P

Wat vond peerdlief van Halloween? :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:39

Kan ander paard niet even voor je vasthouden Urielle?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:40

Ik ben er nou eigenlijk niet zo happig op om een paard bij een wildvreemde in zijn handen te duwen, of is dat raar?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:45

Hangt er vanaf. Meestal zie ik wel een bekende of vage bekende. Maar soms moet je wat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:08

Ik ga er nog even over nadenken. Hij is braaf maar hij is wel (soms veel) hengst en hij is niet van mezelf dus ik kan me echt geen ongelukken permitteren :\

poedersuiker hier had ik niet eens over nagedacht! Veel te veel stress alweer zo.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:08

Mirthe Ik zou (als het kan) allebei de dagen gaan joh hihi

Maar wat irritant van dat inschrijf systeem! Dat was ook zo met Ermelo cross. Stond ik ineens op een andere plek. Dat moet nog wel ff veranderen in dat systeem.

Ik had vanavond mini spring lesje. Normaal zijn we op vrijdag alleen in de binnenbak, nu waren er ineens 3 andere. Mijn instructie had heel leuk op een volte vier balken neer gelegd. In een soort kruis. Eerst in draf twee en toen alle vier op de volte. Nou dat is lastig! Paard moet echt aan binnenbeen zijn en buiten teugel. Daarna in galop. Ritme buiging ritme buiging alles pfff maar ze leert zoooo snel! Heerlijk afgesloten. Zin in morgen!

Als ik parcours moet lopen heb ik ook wel es een vage bekende gevraagd. Echt wild vreemde zal ik ook niet snel doen. Maar meestal is er wel iemand mee of bekende die haar even vast willen houden. Gaat er niet iemand mee urielle?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:16

Nee, sinds wij drie kinderen hebben ben ik altijd alleen op wedstrijd. Ik ken er ook geen kip, andere regio en ben helemaal nieuw in het springen.
Met de wedstrijden oefenspringen had ik de eerste rubriek en kon ik gewoon een uur op voorhand al verkennen. Nu ook eerste rubriek, maar ja, kwartiertje. ..

Klinkt wel leuk met die balken. Ik ken dat alleen uit het longeren.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:24

Oei dat is wel stress factor. Lastig. Dan misschien vragen of je later kan starten? Uitleggen waarom? Misschien kan dat wel!

Ja was hele leuke oefening. Echt gymnastiseren! Heel leuk als het dan ook los en fijn voelt!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 06:56

Die balken zo doe ik ook regelmatig. En dan tempowisselingen rijden. Of vierkante volte linksom in rechtergalop en na elke balk een volteachtig iets. Naja lastig uitleggen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 09:36

Ik moet morgen als 5e in de bb bij marienheem maar weet ook niet hoe ik dat ga doen met inrijden en parcour verkennen.. echt lastig!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 09:56

Ik heb een mailtje gestuurd of ik terug kan op mijn oorspronkelijke startplaats achteraan in de rubriek. Kan dat niet dan ga ik ook niet starten, ik zie dat niet zitten zonder groom (of bekenden) .
Wel weer geleerd voor volgende keer: minimaal startnummer 20 als je alleen moet dus zelf al aanvragen .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:01

Mette1998 schreef:
Ik moet morgen als 5e in de bb bij marienheem maar weet ook niet hoe ik dat ga doen met inrijden en parcour verkennen.. echt lastig!

Losrijden, paard de trailer op, zo vroeg mogelijk verkennen, terug oppakken, nog een sprongetje en de ring in? Krap wel, maar als je zorgt dat je vijf minuten voor aanvang verkend hebt, heb je nog een klein kwartier om hem te halen en nog een sprongetje te doen.
Zo zou ik het doen als ik net wat later stond, maar met nummer drie kom ik tijd tekort.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:05

Yes, ik mag terug achteraan starten dus toch mijn debuut! (Nu krijg ik de kriebels)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:12

Dat is het probleem, hij wil de trailer nooit op. Dat duurt eerst een dikke 20 min dus dat is geen optie.. kijk wel of iemand hem even vast wil houden tijdens verkennen..

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:08

Urielle schreef:
Yes, ik mag terug achteraan starten dus toch mijn debuut! (Nu krijg ik de kriebels)

Adem in, adem uit! :) succes!

Mette ook succes!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:42

Als het de eerste rubriek is dan is het parcours meestal al veel eerder vrij voor verkenning hoor Urielle! Ik loop dan meestal direct bij aankomst en ga daarna opzadelen en losrijden. Bella kan ik ook moeilijk afgeven aan een vreemde en opstappen lukt op vreemd terrain ook alleen bij de vrachtwagen met een vast ritueel :+

Halloween vond ze maar niets. Zo maar even rijden. Hoop dat het weer beetje bijtrekt, want heb eigenlijk geen zin om in het kleine binnenbakje naast een springkussen te moeten trainen :o
Gupje is gister al voor me gelongeerd dus dat wordt vandaag dan maar een dagje molen, wilde rijden, maar dat wordt hem nu niet met een 3-jarige :n

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:57

Ik ben weer thuis. 1e ronde foutloos, maar hij sprong zo gigantisch dat het niet uit ge zitten was. In de barrage daarom maar gestopt. 2e ronde deed hij goed mee. Helaas 3 balken. Maar voor 1e keer gelijk l starten was ik tevreden. Moet alleen leren te doseren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:00

Gefeliciteerd!

Hier helaas de balk afgetikt bij de tweede van de dubbel maar het stond op 85, hadden we nog nooit samen gesprongen, en hij was enorm onder de indruk van de sprongen dus ik ben gewoon zó blij!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:07

Toch netjes dan?!

Hebben jullie al bevestigingsmail van Zuidbroek gehad trouwens?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:09

Wel goed gedaan Lithya :D En Urielle ook! Nu ik morgen haha!
Moet al om tien voor half 7 weg van huis pfoeh!