[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saskiaojan

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 07:46

Succes!!

Ik ben ook wel een schijterd hoor, maar goed ogen dicht en gaan, gelukkig heb ik een meewerkende pony... Maar sommige hindernissen kwam ik als ik een tweede rondje zou moeten niet meer over

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:01

Urielle, als je geen gebakken eieren lust eet je ze toch gewoon niet?

Succes zometeen.

Ik heb vanmiddag ook wedstrijd, lekker relaxt nu, gewoon weg om samen vertrouwen in elkaar nog beter te maken.
Alleen jammer dat mijn rug nu niet zo wil, autoritje gisteren was wat te lang.
Maar kan de pret niet drukken, het allermooiste minipaasei staat nu lekker in het land hier in de buurt.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:51

Urielle schreef:
Is baking soda weer anders dan gewone soda of hetzelfde?

Ja, dat is heel iets anders en moet zeggen dat het echt voor heel veel dingen helpt. Ik ben meestal niet zo van al die spulletjes voor bijv. het huishouden, maar dit helpt écht goed moet ik zeggen (is het enige spul waarmee we de lichtgrijze voegen in onze vloer weer schoon krijgen, zelfs chemische troep hielp niet).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:54

Netje!!! je paard wassen met voegenreiniger!! :') foei!!!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:00

Sjolvir schreef:
Netje!!! je paard wassen met voegenreiniger!! :') foei!!!

_O- _O-

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:07

hahahahaaaaaaaaaaaaaaaa, succes vandaag ook sjol.

Ik ga zo richting achterhoek, mijn nichtje van 6 heeft haar eerste bixie springwedstrijd op haar shet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:11

Leuk! Bixie is zo schattig om te zien hoe ze hun best doen en gewoon lekker relaxt en speels.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:22

Ah leuk Saskia, waar? Dat is altijd superschattig!

Succes Sjol!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:35

Uhm ruurlo, eibergen... daar ergens, alleen jammer dat het nu regent.

Het is zeker schattig, helemaal omdat ze alles roze heeft /3

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:36

Ehh, hier schijnt de zon, je zit aan de verkeerde kant van het land blijkbaar.
(ik duim dat het hier nog droog blijft tot vanavond)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:40

ik zit nu nog in friesland, hopelijk wordt het zo droog in de achterhoek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:22

Hier is het droog maar ik zit in België.
Kan weer beetje mee praten. Sam gisteren 62% en 4e (die jury punte wat lager, de winnaar had 66% in deze proef) en 5e met 67% wat me verbaasde want hij kreeg het bij de groet ineens in zijn bolleke en ging wat omhoog. :') En de halve proef was ie zegmaar... Onaangenaam pittig, maar kon hem er door rijden, en halverwege viel ie ineens weer helemaal stil.. :') Moest ik er ineens aan gaan werken. _O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:58

Ayasha, leuk he!? paarden blijven je verbazen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:08

Ik ben eigenlijk erg blij met Sam... Was ik al... Maar ik heb het gevoel dat ik tot hem door gedrongen ben... Hij heeft zijn spatjes nog maar hij laat zich rijden en overtuigen... En af en toe een spatje vind ik stiekem ook wel leuk.. Begrijp me niet verkeerd, ik houd niet van ongehoorzame paarden... Maar er moet wel "iets inzitten" zeg maar. :) Sam heeft net genoeg spatjes dat ie uitdagend is om te rijden maar toch betrouwbaar blijft.
Bij het rond de ring rijden voelde ik al dat ie pittiger was dan de eerste proef en tsja.. Toen reed ik naar halt en ineens kreeg ie het in zijn bol... :') Maar met een "Eh!" en even been er aan bleef hij ook op vier benen. (hij is misschien 5cm van de grond geweest) terug stil gezet en gewoon gegroet. Natuurlijk een 4 en verzet bij mijn groet maar later in de proef compenseert ie dat dan met twee 8'en. :+:
Stond wel "meer doorlaten" op de proef maar da's dus nog iets waar we op moeten oefenen.. Als ie druk is wil ie heel hoog bovenin komen (groot maken a la Sam) en toen ik de ontspanning er uit had, toen ging ie ook wel zakken en kwam dat puntje ook niet meer voor in mijn commentaar. Maar vorig jaar rond deze tijd, reed ik 51% met hem omdat hij constant dwars deed en omhoog kwam... En zo veel wedstrijden hebben we ook niet gereden vorig jaar. :)

Op stal ook, hij is zo ontzettend lief...
Manlief heeft hem geschoren, had hij nog nooit gedaan volgens Shanna. Gewoon zonder verdoving alles kunnen doen, incl hoofdje. :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:44

Ik heb vandaag even op mijn pony gezeten (vind me er eigenlijk te zwaar voor, maar de reguliere meisjes hadden "straf" ivm tegenvallende cijfers op school :) ).
Wat is dat toch wennen. Je hebt niets tussen en voor je. Voor je het weet lig je er naast.
Geef me dan maar mijn kasteel van 1.77.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:00

Dat is wel zo, er zit niets voor je :D

Weer blij met zwartje weer 2 wp erbij vandaag.
2e proef ging eigenlijk bagger, buiten kreeg ik hem al niet meer fijn.
Maar wel fijn om te weten dat ik hem nu ook al loopt hij niet fijn, toch nog voor het oog aardig door de baan gaat. :+ :D

Project Hepsie, aan de hand gewandeld, 30 motoren tegen gekomen, braaf!
(motoren ook braaf, reden keurig langs)
Rex de herder, braaf!
Geloof me toen ik die motoren aan zag komen, dacht ik wel even oepsie....ipv Hepsie..
Rondje op de vereniging gewandeld door buiten en binnenbak.
Mama Sjol was mee onder het zadel als psychische ondersteuning achterop, Hepsie moest natuurlijk voorop.
Begin van haar dressuur starten is er, ze is in de bakken wezen wandelen :+ :Y)
(En wou vooral graag rollen in die heerlijke buitenbak)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:03

Hier begint het nu te regenen, exact volgens plan want de radar stond op 20 uur hahaha. Dus vandaag een heerlijke warme zonnige dag geweest nog (en morgen vind ik het niet erg, moet dan toch werken :P )

Heeft dat baking soda ook een andere naam? Ik zou echt niet weten wat het is :o

Proficiat Ayasha en Sjolvir!

Mijn eerste proef was zonder grote fouten maar wel in de grijze zones wat slordigheidjes erin vond ik, de mensen aan de kant vonden hem heel netjes en gecontroleerd. De jury was het meer met mij eens :P 10e plaats met 67,03%
De tweede proef stond hij er eigenlijk hartstikke fijn aan vond ik, eigenlijk had ik als enige punt dat ik echt minder vond dat hij in stap soms te weinig door het lijf bleef stappen. Daar een 15e plaats met 60,74%. Helaas staat er helemaal NIKS op het protocol aan commentaar dus daar had ik niet veel aan.
Uiteindelijk dus een 13e plaats op de provinciale kampioenschappen. Jammer, maar nog een zomer verder rijden dus.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:07

Ach zo te lezen heb je verder wel lekker gereden toch en nette percentages.

Hier ook met rijden net paar spatjes gelukkig niet gaan hozen of zo.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:19

Gefeliciteerd sjol en urielle!

Ik ben vandaag bij v Baalen geweest en heb heerlijk gereden!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:21

Leuk, vertel, foto's? :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:26

Foto's heb ik nog niet,maar ik heb fijn les gehad.
Ik heb zelf niet vd minste les,maar had nu toch wel wat dingen die bij haar anders moesten.
Altijd fijn om weer nieuwe tips op te doen.
Accommodatie was prachtig iig!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:39

ambre schreef:
Foto's heb ik nog niet,maar ik heb fijn les gehad.
Ik heb zelf niet vd minste les,maar had nu toch wel wat dingen die bij haar anders moesten.
Altijd fijn om weer nieuwe tips op te doen.
Accommodatie was prachtig iig!

Dat is dan wel weer handig, om eens iets anders te horen, kan je zelf wel uit proberen of dat beter of juist niet beter bij jullie past.
Fijne les is in ieder geval wel heel fijn, als je er best veel geld voor neer moet tellen.

Paar plaatjes van Toobs vandaag, die dus niet zo fijn liep als kan, zeker 2e proef niet, kreeg hem ook voor die proef niet meer fijn eerlijk gezegd.

Begin met de lolligste... (paps waf fotograaf, heb dus heel veel instap, uitstap en tussendoorstap foto's aangezien hij niets maar dan ook niets met paarden heeft, gelukkig zaten er bij die 300 ook nog een paar logische voor paardrijdende mensen)
Aanspringen, uche... :+ Gevalletje van tegen de hand :D
Afbeelding

Buiten inrijden, wat ik toch met mijn handen aan het doen ben :o :(
Afbeelding

Ietsje later, wederom gekluns met mijn handen, maar hier had hij er nog wel echt zin in.
Afbeelding

Galopje.
Afbeelding

Proef in, zie het verschil met buiten -O- Kortom nog veel werk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wegdraven na het soort van niet halthouden en aw, zucht.. hele paard kwijt.. in 3 stukken en 4 m lang.
Afbeelding

Galopje denk onderweg naar de volte 10 meter.
Afbeelding

3 proeven ertussen, dus even lange neus.
Afbeelding

Helaas kreeg ik hem daarna echt niet meer fijn, bleef taktfouten maken en aan willen galoperen,
heb dat in proef nog enigzins kunnen verbloemen, maar hij was gewoon niet meer zo fijn.
Afbeelding

Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Afbeelding

Kortom, niet zo fijn als hij kan zijn en zaterdag was, maar vooruit ook niet zo traag als hij wel eens geweest is.

SaskiaLucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:33

lisannee93 schreef:
Wij zijn ook weer terug van dag 2 IJzerlo. Weer vier eerste plaatsen. Met paardlief 191 en 195 met superpositief commentaar van de jury's. En een 9 voor de middendraf!: "In evenwicht, met veel afdruk, mooie verlenging in frame"
Met Fred eindelijk weer eens een ontspannen proef kunnen rijden, de eerste was nog wat met de rem erop voor mijn gevoel, maar geen foutjes. De tweede proef heel lekker gereden, maar wat foutjes. Eerste proef 214 punten! en tweede proef 203. Dus we hebben onze verliespunten weggereden! Ook hier mooi commentaar op de coupon: "Zeer tevreden en gehoorzaam paard"
En nog een deken gewonnen voor de beste prestatie van de dag!

Even fotootjes spammen :o :
Met Baida: [ Afbeelding ]
Met Fred: [ Afbeelding ]

Sjol, wat heb je een leuk nieuw projectje! :D
Saskiaojan, wat gaaf een cross! Deed ie het goed? :)

Wat betreft wassen: Ik heb gelukkig twee bruine paarden met zwarte manen en staart en enkel witte voetjes. Ideaal dus! In de winter heb ik bij paardlief warm water en warmtelampen dus voetjes en staart (en een enkele verdwaalde mestvlek) wil ik dan nog wel wassen. Bij ponylief kan ik alleen maar buiten wassen (wel warm water) dus die moet het in de winter ook met de borstel doen. Scheelt dat hij dan toch geschoren is, dus weinig werk.

Urielle, hoe is je concours gegaan?
SaskiaLucia, hoe heb je gereden?

Ik heb jou gister gezien tijdens het rijden. Zag er voor een leek als ik wel goed uit. Was leuk om te zien en om de ander te zien. Ik dacht al dat jij ging winnen. Die ander ging steigeren en bij de eenvoudige galopswissel (weet ik ook wat dat is) sprong die vaak verkeerd aan. Past het zweetdeken? Ik vond de jury wel fijn punten van gister. Ikzelf uhum.. zaterdag was klote en zo begonnen we al. Op een of andere manier had die zijn been vermoedelijk tussen zijn singel heen gehaald en zweetdeken was gescheurd en nog half om. We stonden gelukkig nog stil om weg te gaan toen hij begon te dribbelen. Tijdens de proeven was ik het helemaal kwijt. Struikelen en spanning van hem en stress van mij. Werkt niet echt goed. 171 en 180 punten. Gister fijner gereden en vooral rustig proberen te rijden met 184 en 185 punten. Fijn commentaar gehad van de jury en ook tips. Dat is altijd fijn! Zaterdag heb ik ook gesprongen op 80 en 95 cm. Bij de 95 kwamen we bij een niet uit en ging die door de sprong (arme vent had het verf op zijn hoefjes) en daarna weer vol vertrouwen over de rest. Was trots op hem!

Citaat:
Urielle: De clinic was wel een succes vond ik, toch wel weer een fijn gevoel aan overgehouden van waar het naartoe moet, om weer terug na te streven.
Concours was een drama, ik ga echt nooit meer naar daar.

Fijn dat je een goed gevoel over de clinic had en wat balen van je concours.

Citaat:
saskiaojan: ik heb gister mijn eerste cross ooit gereden, weliswaar oefencross, maar toch..... foutloos rond en 27ste van de 91 ruiters *\o/*

Super goed en zeker voor je eerste cross. Crossen is leuk om erbij te doen hé?!

Verder iedereen gefeliciteerd met de punten!!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:37

Iedereen weer proficiat! En SJol, dat ziet er netjes uit :)

Ik heb vorige week met de pony SGW L debuut gereden, hij liep foutloos de cross uit dus ik was heel tevreden :)

Afbeelding

Verder ben ik niet echt bij... Zit midden in mijn Orun examens (en het zijn er dubbel zoveel, aangezien ik 2 opleidingen doe :') ), maar morgen en overmorgen hopelijk de laatste en daarna kan ik weer opgelucht ademhalen :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:41

Super dat je pony het zo goed doet in de sgw, stoere foto met je bontje.
Succes met je examens.