[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HiFive5

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:53

Leuke punten allemaal!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:51

@ Harvey; Welkom!
@ Daffieee; ook welkom! Wat betreft de selecties; gaat het voor komende winter ook zo of was dit alleen zo voor outdoor? Ik kan dat namelijk niet vinden.
@ Nouvel; mooi plaatje zeg!! Wat super goed van je M1 debuut, gefeliciteerd!
@ HiFive; ook gefeliciteerd met je punten!
@ Ynskek; ook al gefeliciteerd!

Ik ben niet weg geweest, dus ook geen punten :D :+ Maar wel weer heerlijk kunnen trainen. <3

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:42

Dat is altijd fijn Marietje

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:55

Welkom aan alle nieuwe!
Ik blijf gewoon hangen hoor, ook al hebben we al 15 winstpunten in de L2 haha..

Ik heb me opgegeven voor donderdagavond twee proefjes in de L2.. laatste weken gaan we steeds meer vooruit, alleen die stomme linkergalop is echt een probleem. Ik hoop dat we er volgende week goed aan kunnen werken in de les.. want raak een beetje moedeloos haha. Ze wordt te vlak en gaat te hard. Als ik haar dan terugneem en het binnenachterbeen probeer te activeren gaat ze hobbelen haha. Ik heb ook nog niet het juiste gevoel te pakken, van hoe het hoort te voelen. Dat is denk ik een belangrijk onderdeel van het probleem.. je blijft dan maar sleutelen en proberen, maar je voelt niet goed of je op de goede weg zit, of wat je precies moet doen om het te verbeteren. Dat is wel heel lastig!

Daffieeeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:58

@marietje, eigenlijk geen idee, maar heb even gekeken en kan op wedstrijden die in regio Utrecht gereden worden geen selecties aanvinken, moet maar even goed opletten of het wel kan als het indoor seizoen echt begonnen is! En fijn dat jullie zo goed hebben kunnen trainen!

@Keshia moeilijk, heb je al les? Anders kan je dat altijd nog proberen! Of een keer van iemand anders die er net anders naar kijkt!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:58

@ Keshia, gewoon stug blijven doorrijden als ze gaat hobbelen. Je zal merken dat na een aantal rondjes dat steeds wat minder wordt. Ze moeten daarin even balans vinden. :j

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:02

Kan er mij iemand helpen aan meer informative over het kampioenschap? Ik ben van de region Zeeland (Zeeuws-Vlaanderen) maar op knhs.nl kan ik echt niets vinden, of ik kijk scheel :')

Keshia, denk ook dat je gewoon beter blijft doorrijden tot ze haar balans zelf gevonden heeft.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:04

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:05

Ja ik heb les. 2x per week zelfs.. alleen even een zomerstop gehad van 6 weken :)

Ik denk dat idd ook wel eens marietje.. dat ze even balans moet vinden. Maar het voelt heel idioot. Haha.. het hobbelt en ze loopt dan kort en met houten pootjes haha.. maar het is natuurlijk een heel ander ritme en tempo dan ze gewend is. Eerder had ik nooit de nadruk op de galop gelegd. Enkel 3 rondjes linksom en 3 rechtsom en klaar zo ongeveer. Omdat er nog zoveel werk was aan de stap en draf. En nu dat beter gaat is de galop aan de beurt. Dus na het opbouwen galoppeer ik nu ongeveer 15 min per keer dat ik rijd. Veel overgangen ook naar middengalop en terug, voltes, gebroken lijnen en contragalop op de voltes. Daarmee wordt het wel iets beter al, maar god wat is het soms lastig uitzitten :')

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:05

Die zocht ik Marietje35, hartelijk bedankt!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:08

keshia schreef:
Ja ik heb les. 2x per week zelfs.. alleen even een zomerstop gehad van 6 weken :)

Ik denk dat idd ook wel eens marietje.. dat ze even balans moet vinden. Maar het voelt heel idioot. Haha.. het hobbelt en ze loopt dan kort en met houten pootjes haha.. maar het is natuurlijk een heel ander ritme en tempo dan ze gewend is. Eerder had ik nooit de nadruk op de galop gelegd. Enkel 3 rondjes linksom en 3 rechtsom en klaar zo ongeveer. Omdat er nog zoveel werk was aan de stap en draf. En nu dat beter gaat is de galop aan de beurt. Dus na het opbouwen galoppeer ik nu ongeveer 15 min per keer dat ik rijd. Veel overgangen ook naar middengalop en terug, voltes, gebroken lijnen en contragalop op de voltes. Daarmee wordt het wel iets beter al, maar god wat is het soms lastig uitzitten :')

Het voelt zeker raar, vaak gaan ze meer omhoog springen dan naar voren. Zoals gezegd, gewoon door blijven galopperen, ze gaan vanzelf daarin balans vinden. Niet teveel aan de voorkant willen regelen, gewoon contact houden. niet te lang achter elkaar galopperen, beter is om steeds stukjes te doen, als het binnen achterbeen moe wordt dan heb je er ook niets aan. Ik zou ook nog niet teveel oefeningen daarin willen rijden, eerst maar eens zelf controle zien te krijgen over het tempo, anders maak je het gelijk wel heel moeilijk.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:22

Welkom aan de nieuwelingen!

Ik heb vanavond weer dressuurles op de vereniging na lange tijd. Hopelijk schieten we nu weer vooruit. Aankomend weekend de eerste L1 weer staan.

Afgelopen zterdag voor eerst een oefencross. Paardlief wist niet wat m overkwam en vond het allemaal wel heel spannend. Tweede rondje was veel beter sprong redelijk door.

Afbeelding
Afsprong

Afbeelding
Spreekt voor zich lekker oortjes erop Haha

Afbeelding
Riethaag.

Ik had ook gefilmd met de helm camera super leuk om terug te zien!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:29

Wat ontzettend gaaf Shelly!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:21

Gefeliciteerd met alle punten allemaal!

Shelly gaaf zeg!

Hier heeft het aapje even vakantie. Pak haar van het weekend weer op en dan 10 sept nog 1 x B starten tevens laatste competitie. Vandaag in de laatste tussenstand gezien dat ik 2 van de 75 sta :D :D Daarna ga ik over.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:45

Hoihoi
Het is alweer even geleden dat ik iets van me heb laten horen maar van t weekend zijn wij ook weer gestart. Met in de 1e proef veel spanning door de mooi bekleede accomodatie toch nog 188 punten kunnen rijden. 2e proef ging super en werden we 1e met 203.5 punt! Nu alweer L1+12 nu even doortrainen op het achterwaarts en dan naar de L2.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:18

Gefeliciteerd! Gaat lekker dus!

Vanavond gelest op de vereniging en ging heerlijk! Super fijn te rijden paard. Vertelde net dat we moeten werken aan de galop dat dit actiever mag enzo. Nou niks van te merken vandaag. Super voorwaarts! Nou hopelijk is hij van het weekend ook zo kunnen we knallen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 07:44

Welkom nieuwelingen en gefeliciteerd anoniempje!

Shelly wat gaaf die crosstraining zeg, stoer!

Keshia, ik hang hier ook nog steeds Haha... :D

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 07:49

In September kan ik maar 1 wedstrijd rijden omdat ik de andere weekends weg ben. Nu weet ik niet wat ik het leukste vind, op weekend gaan of op wedstrijd gaan :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 07:57

:D
Dat heet keuzes maken hahaha!
Vast ook leuk!

Ik ben van plan om sept ook niet te starten, misschien nog langer even niet, eerst weer even wat door trainen...

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:11

Hier ook op hoop van zegen 1 zondagochtend die ik op pad zou kunnen...

Ik heb naast mijn eigen juryagenda ook te maken met die van de manege aangezien ik een van de manege paarden rijd :')

Of 24 september of 21 oktober mijn L1 debuut

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:47

@ Annika; wat voor een competitie rij je mee?
@ Anoniempje; Gefeliciteerd met je punten!
@ Shelly; fijn dat hij zo voorwaarts is nu!
@ Hifive; Ik zou lekker dat weekendje weg doen! :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:06

Ik heb net t filmpje van proef 6 van zondag geüpload...

Let niet op het commentaar van mn instructie en de rest van t gezelschap :') Wat vinden jullie?

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:31

Marietje35, het zijn er drie :') Maar het zijn drie weekends in het teken van de honden, die verdienen ook hun aandacht vind ik. De paarden moeten dat maar begrijpen :Y)

ynskek, ik ga vanavond je filmpje bekijken, op mijn werk staat youtube geblokt :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:54

Nette proef Ynskek. Ik zou alleen wel het paard meer van achteruit maar je hand gereden willen zien, de aanleuning is nu ook erg los vast. Z'n draf is wat krabbelig, zou daar ook wat meer rust(maar wel met activiteit) willen zien.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:28

Soms oogt het inderdaad wat gehaast. En ik vind dat je je armen te recht naar beneden houd. Je zou net een knikje in je elleboog kunnen houden en je handen wat meer dragen. Nu stuiteren je handen als het ware als je draaft. Als je wat steviger wordt in je lichtrijden door iets achterover te zitten, en je handen wat meer dragen, zou het al een rustiger beeld geven. Je paard loopt nette wendingen, die zien er erg netjes uit. Met van hand veranderen en daarna verruimen kan ik als tip geven, eerst een nette hoek rijden. Dan rechtstellen en opvangen, terwijl je vanuit de hoek al drijft met je binnenbeen. Dan activeer je het achterbeen en kun je nadat je rechtgesteld hebt vertrekken door je binnenhand wat ruimte te geven. Dat vergt wat training maar dan komen de overgangen beter tot zijn recht. Met het terugrijden naar arbeidsdraf begin je een paar passen voor de hoek en niet in een keer naar het arbeidstempo willen maar opvangen en been opvangen been. Tot je op het tempo zit dat je wil hebben. Daarmee voorkom je dat hij teveel op de voorkant knalt ;) maar zeker een mooie proef! Hoeveel punten had je voor deze proef gekregen?