Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimwilliam

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 08:55

woensdag, donderdag en vrijdag stonden bij ons in het teken van een de oud-beijerlandse dressuurdagen, mijn eerste meerdaagse met Chanorka!

Woensdag avond zijn we wezen baanverkennen en was ze heel braaf.

Donderdag: Met in de binnenbak losrijden was het best benauwd en warm en daardoor was ze eerder moe dan normaal, hierdoor helaas ''leeg'' mijn proeven moeten beginnen, wel 2 degelijke proeven neergezet maar niet zoals we kunnen en geen spectaculaire oefeningen kunnen laten zien.
resultaat was 197,5 en 194 en met de eerste proef een 2de plaats!

vrijdag: had nog een nasleep van donderdag helaas, wel stuk korter losgereden maar als nog wel degelijke proeven neergezet met een enkele oefening die heel netjes was.
resultaat van die dag was 194 en 204 en met de 2de proef een 3de plaats!

zelf ben ik super trots op hoe Chanorka het doet met mij want dit was onze 2de L2 wedstrijd en nu staat de teller op L2+13 waardoor wij M mogen gaan starten *\o/*

ook een aantal foto's eindelijk van ons in actie :D :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 12:06

@kimwilliam wat een nette punten en gefeliciteerd met je prijzen ook! Ga je binnenkort dan ook M starten of blijf je nog even in het L2?

Voor mij iets minder nieuws. Toch even een foto laten maken van mijn teen, gebroken.... 8)7 . Voorlopig dus even geen wedstrijden en niet rijden. Baal enorm want het ging zo goed..

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 12:33

ElinaSK schreef:
@kimwilliam wat een nette punten en gefeliciteerd met je prijzen ook! Ga je binnenkort dan ook M starten of blijf je nog even in het L2?

Voor mij iets minder nieuws. Toch even een foto laten maken van mijn teen, gebroken.... 8)7 . Voorlopig dus even geen wedstrijden en niet rijden. Baal enorm want het ging zo goed..

Ik blijf nog even in het L2, voor het M wil ik haar toch echt meer gedragen hebben en meer aan elkaar en op de achterhand. ik vind dat we hierin nog zeker moeten groeien voordat ik mij M ''klaar'' wil noemen :D.
zelf denk ik dat ik juni nog L2 start ( voor hoe lang het duurdt ivm punten ) en in juli overstap naar het M.
eigenlijk wilde ik de regiokampioenschappen rijden in het L2 maar dan moet ik nog 1,5 maand maar met wat er op de planning staat gaat dat niet lukken hahaha.

beterschap ook met je teen!! wel balen dat je er weer even uit ligt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:31

Auw had ik ook n keer; gebroken teen. Zo onhandig.

Kimwilliam: wow gefeliciteerd! T ziet er zo op de foto wel goed uit zeg .

Zaterdag en maandag is springwedstrijd . Beetje jammer dat het springen gisteren niet zo geweldig ging . Begon goed, maar aan f einde werd de pony te wakker en dochter wat chaotisch en lag er 2 keer naast. Nu is ze wat onzeker. Snap ik ook wel. Maar het was gewoon echt te heftig en chaotisch en dan hadden we beter kunnen stoppen. Want dochter is dan bang dat de pony te kijkerig wordt( is ook af en toe zo) en ipv dan rust te houden drukt ze door , maar dat werkt dus niet :+

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 21:57

Wat leuk de keuring die gepland staat en veel succes met oefenen deze week voor je proeven melis.

Gefeliciteerd audesta *\o/*

Wat gaan jullie goed fleursandro +:)+

Wauw! Wat een punten kimwilliam! :wow: Begrijp ik nou goed dat je in 2 wedstrijden 13 punten bij elkaar hebt gereden?
Pffff dat is voor mij echt een droom zeg. Prachtig die foto’s. Ziet er heel goed uit. :j

Elina wat balen van je teen. Stom zeg!

Oei getup ernaast liggen is niet leuk :(

Ik heb toch maar voor aankomende zondag weer opgegeven. Toch maar wat routine er in houden dacht ik dat niet verkeerd was.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:48

Kimwilliam: zat je onderschrift te bekijken en herinner me je topic wel. Toen dacht ik nog; wat een gave merrie , daar zou ik ook wel n rondje op willen sturen :D

Melzazu : voor die van jou waarschijnlijk wel goed ; regelmatig op pad gaan .

Morgen is er nog n keer springles. Gaan maar mak aan doen , even vertrouwen houden.

Vandaag zelf met de pony op pad geweest om te longeren. Doet haar vaak goed.

Nu pak ik mn merrie en ga daar ook even lekker mee oefenen :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 01:14

Ik heb hem al L2 gestart, maar op een ellende terrein

Ik kreeg hem geen oefening normaal door, maar kreeg prachtig commentaar.

Afbeelding

Hij is voor het mooie al te groot, maar als hij dan ook nog eens niet lekker meegaat in de flow dan kom je met geen ene letter meer uit. Ik heb er dus voor gekozen alles later te doen enzo.

De bak lag naast een loods waar een man met een compressor bezig was en 1 of andere oldtimer die vanaf zijn uitlaat karbiet leek te schieten.

In het losrijden had ik hem bijna in orde en net voor mijn proef ook! Ik was zooooo blij voor hem vooral. Wat denk je, trekt die man een slang uit het plafond dus je hoorde een hoop kabaal. Toen was die weer klaar en ging pittig de baan in.

Na het wijken moest hij galopperen en daar kwam alle spanning eruit. Dus vlogen we de lucht in en gaf hij een megabok, heb een volte ingezet en hem opnieuw gereden, hier sprong hij netter aan maar in zijn ooghoek zag hij de oldtimer dus klapte weer op de rem. Heb hem dus de galop verruiming laten draven en daarna de galop weer gepakt om de diagonaal te pakken

169 en 174, maaaar ik was tevreden.

Hij liet zich rijden. Hij heeft hiervoor vaker errors gehad door zijn onzekerheid en dan klapte hij dicht en liep niet meer, maar liet zich er ook niet uithalen.

De punten waren misschien niet de punten die we normaal rijden, maar het was een fantastische ervaring. Hij is gegroeid op zoveel vlakken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 15:01

kimwilliam schreef:
woensdag, donderdag en vrijdag stonden bij ons in het teken van een de oud-beijerlandse dressuurdagen, mijn eerste meerdaagse met Chanorka!

Woensdag avond zijn we wezen baanverkennen en was ze heel braaf.

Donderdag: Met in de binnenbak losrijden was het best benauwd en warm en daardoor was ze eerder moe dan normaal, hierdoor helaas ''leeg'' mijn proeven moeten beginnen, wel 2 degelijke proeven neergezet maar niet zoals we kunnen en geen spectaculaire oefeningen kunnen laten zien.
resultaat was 197,5 en 194 en met de eerste proef een 2de plaats!

vrijdag: had nog een nasleep van donderdag helaas, wel stuk korter losgereden maar als nog wel degelijke proeven neergezet met een enkele oefening die heel netjes was.
resultaat van die dag was 194 en 204 en met de 2de proef een 3de plaats!

zelf ben ik super trots op hoe Chanorka het doet met mij want dit was onze 2de L2 wedstrijd en nu staat de teller op L2+13 waardoor wij M mogen gaan starten *\o/*

ook een aantal foto's eindelijk van ons in actie :D :D

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Zo gaan we elkaar nooit tegenkomen.

Godkanonne wat gaat dat hard hahahaha

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:53

Dat denk ik ook Getup :)

GabberGill, dat is een mooi verslag van de dag en ik snap ook dat je heel tevreden was. Zou ik ook zijn!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 20:52

Vind ik ook goed, dat " we " tevreden kunnen zijn, zonder persé hoge punten te hebben. Omdat er gewoon vooruitgang in zit.

Net weer springles gehad, ging gelukkig super.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 21:58

KimWilliam super mooie scores! Gefeliciteerd! :D

Oh wat balen ElinaSk. Hoelang ben je naar verwachting uit de running? :(

Getup balen dat het even niet zo lekker ging met springen. Hopelijk genoeg vertrouwen voor de wedstrijd dit weekend

Leuk Melzazu, lekker kilometers maken!

Jammer Gabbergill maar inderdaad wel heel fijn commentaar, en een hele fijne manier hoe je er zelf mee om gaat!

Getup fijn dat het weer goed ging!

Wij zijn gisteren naar de vereniging geweest proef oefenen in de baan. Wat had ik mn handen vol, er ligt sinds kort een nieuwe bodem in, we waren nog niet weer geweest maar de pomp voor de eb-vloed zit nu langs de lange zijde, dat kon toch echt niet en een kruiwagen langs de baan hoort ook niet:+ Niet echt fijn gereden, maar wel heel blij met de wissels, die waren alle 4 op mijn hulp, zeker nog niet zoals het moest (nog wel een bonus volte gereden om de controle weer te krijgen), maar wel heel blij dat ze nu van mij waren. Dus zeker een fijn trainingsrondje voor komende zondag :) Daarna nog even een oefenrondje met het viertal :)

Vandaag op pad geweest om te lessen, ook nu gingen de wissels best oke en met controle. Beide kanten 2 gereden en verder met de draf oefeningen bezig geweest, fijn kunnen werken :)
Morgen even lekker loswerken met wat balkjes/cavalettis.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:57

Oh allemaal rare dingen die er niet horen, dus :D

Wel goede wissels , dat geeft hoop _/-\o_

Nou m'n man gaat morgen met dochter en pony naar de springwedstrijd. Ben benieuwd :Y) . Ik moet met de jongste op pad.

Ik was net helpen, parcours opbouwen ( ben lid van die vereniging) en is n mooi parcours. Hoop , dat ponylief niet te veel kijkt naar de gekleurde kruiwagens met bloemen die aan beide zijdes van hindernis 1 staan.

En hindernis 6 en 7 vlak langs de omheining naast t publiek die op lange banken zit.

Nou ja, komt goed hopelijk

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 09:53

Ja waarom bedenken mensen dat dan ook. Een nieuwe bodem, die pomp en dan ook nog ergens een kruiwagen. Het is toch idioot gewoon :+
Wel mooi dat je blij was met je wissels melis.

Hopelijk ging de springwedstrijd goed getup!

Ik zou vanochtend ergens starten. Afgelast vanwege de regen :(
Nog even snel de kalender in gedoken voor ergens anders in de buurt vandaag en een appje gewaagd of er misschien een afmelding was.
Had ik geluk en kan ik einde middag alsnog starten +:)+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 10:21

Melzazu, dat hadden wij gisteren, zo balen! Helaas konden we nergens anders
terecht, nu morgen maar een poging wagen.

Ben verder niet helemaal bij, sorry :o

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:19

Hier was het even rustig met de wedstrijden, maar gisteren weer gestart. Helemaal natgeregend natuurlijk, maar wel 186,5 en 188,5 gescoord :D Met superleuk jurycommentaar.

Melis: Dat is lastig altijd! Maar wel fijn dat je wissels goed gingen. Is toch weer een goed leermoment voor ze.

Getup: Ging de springwedstrijd goed?

Melzazu: Oh wat fijn dat je toch nog kan starten! Succes vanmiddag!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:24

Dat is jammer ja. Maar gelukkig kon je nog ergens terecht.
.
Uh nou .....t ging zoals bij Melis , helaas. Super over 1 en 2 en onderweg naar hindernis 3 ziet ze in t bochtje ineens n vreemde kruiwagen met bloemen en springt weg naar links. Om vervolgens meteen weer naar de andere kant te springen omdat ze daar ineens de tent zag en dochter had daar niet mee gerekend en was kansloos en vloog er wel echt hard af. Dat is t nadeel van n vlugge pony. Gelukkig niet te veel pijn gedaan.

Dat was echt wel erg jammer.

Daar trainen we altijd en gok dat ze daardoor ook wat kijkerig was naar al de dingen die daar niet horen

Naast hindernis 1 stonden ook 2 kruiwagens met bloemen, maar een Hindernis is een Hindernis en daar spring je gewoon over natuurlijk :+ . Dus op zich fijn, dat ze niet op een hindernis keek , maar toch suf dat je er af vliegt omdat er decoratie staat bij n hindernis waar je zelf niet overheen hoeft.

Losrijden was al pittig . Ponys en paarden door elkaar en aardig wat ruiters die jonge paarden h.c. reden en die waren nogal onstuimig.

Heb liever aparte ponyrubrieken. Veel veiliger.

Pony sprong wel super en kan ook echt apart springen.

Morgen weer een poging. Heb nog 1 cartouche voor haar airjacket op voorraad :Y)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 20:22

Gefeliciteerd goldenarrow. Dan was je natte pak niet voor niets.

Och jee getup. Hopelijk heeft je dochter zich niet te veel bezeerd. Wat een gedoe ook die kruiwagens en bloemen haha.

Wij zijn ook weer terug en het was een behoorlijke uitdaging om het zo te zeggen. Op deze locatie is het met wind altijd wat lastig voor veel paarden. Bomen, struiken en van alles. Dan nog de regen erbij. Borden langs de ring. Alle paarden waren behoorlijk gespannen door de omstandigheden.

Eerste proef durfde ik de galop niet eens te verruimen. Ik weet niet waar we dan waren gebleven. Tweede proef ging wel wat beter en was hij rustiger. Van 161 gingen we naar 173 punten. Ik was heel tevreden al met al want ik moet eerlijk zeggen dat ik er tegenop zag om met zulk weer als vandaag een wedstrijd te doen. Dat hebben we dus gedaan en ik zal daar een volgende keer minder zenuwen voor hebben dus ik was blij dat ik gegaan was.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 22:27

Ik heb veel gedacht aan iedereen die gisteren en vandaag moest rijden zeg. Blij dat ik niet hoefde.

Zie toch nog fijne scores en ritten voorbij komen!

Hier in de omgeving veel wedstrijden geannuleerd.

Morgen mag ik zelf weer op pad, in de middag.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 19:25

Melzazu fijn dat je nog ergens anders kon starten!

Getup wat balen zeg.. Hopelijk niet teveel van de val overgehouden..

Goldenarrow 2 mooie punten gereden, top!

melzazu toch weer een overwinning! De punten komen dan de volgende keer wel weer
het was ook geen weer gisteren

Wij mochten ook gisteren met harde wind, regen en hagel :+ 1e proef kwamen we er niet lekker in, het was het allemaal gewoon net niet, daar 205,5. 2e proef was uiteraard de put eerst weer heel eng, maar kon haar snel overtuigen. Draf gedeelte was fijn, galopwissels zat 1 echt goede tussen, de andere 3 nog niet top, maar wel van mij en niet meer zo veel stress erna, daar hadden we 224 en een 2e prijs :) Leuk gepunt met veel 7ens, de mindere wissels ook wel naar 4en.
We mochten vandaag nog finale rijden, maar daar maar even voor bedankt.
Vanmorgen nog wel met het viertal gestart, en dat ging leuk :) Kregen 210 en 216 punten.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 19:49

Gisteren was het ook echt prutweer zeg.

Maar wow die punten van de 1e proef zijn mooi en ook nog viertal gestart ( lijkt me leuk trouwens).

Hier n net rondje in de 70 en ook in de 80, alleen jammer dat ze weigerde op de 2e sprong van de laatste dubbel en dus gediskwalificeerd. Maar de rest sprong ze super

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 09:49

Melzazu fijn dat je nog ergens anders kon starten!

Getup wat balen! Heeft je meisje zich heel erg bezeerd?

Goldenarrow 2 mooie punten gereden, lekker bezig :#

Melis wat een mooie punten in je tweede proef! En te gek zeg met dat viertal!

Audesta, hoe is het bij jou gegaan?

Wij waaiden gisteren letterlijk bijna uit ons ondergoed :+ Wat een wind! Zijn voor het eerst thuis gekomen zonder winstpunten, terwijl ze zo fijn gereden had :o, hoort erbij, jammer, kop omhoog en focussen op de volgende! We waren het ook niet helemaal eens met het commentaar, maar ook dat moet je accepteren. Pony was weer voorbeeldig op de wagen en ander terrein en ze hebben samen veel plezier gehad, dat is het belangrijkste <3

Heb alleen echt een walgelijk := :o ponyloedermoeder foutje gemaakt.... Ik was er dus echt heilig
van overtuigd dat flexibel starten ook was toegestaan op de regio, oeps :=
Dat gaat in haar hoogste klasse echt wel heel zwaar worden! Vraag me alleen af, pony's worden toch ingedeeld op categorie of heb ik dat ook mis :+ :))

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:13

Het blijft ook gewoon ontzettend lastig af en toe, omgaan met de jurysport. Het is nou eenmaal veel makkelijker accepteren als je hogere punten krijgt dan je verdiend dan andersom. Ik had het ook afgelopen weekend, gewoon best wel prima gereden, niet alles top maar wel gewoon alles ok. Alle wissels goed enzo, dus ik hoopte op een of twee keer winst maar had helemaal niks.

Grootste deel van de uitdaging voor mij zit echt tussen m'n oren. Stug door blijven gaan en blijven starten zodat ik in het ritme blijf en gefocust, afgewisseld natuurlijk met periodes van even thuis bepaalde dingen dooroefenen. En vooral, voor mij dan, niet teveel kijken op social media waar iedereen altijd wint en megagoede punten haalt. Want daar wordt ik toch, ondanks dat ik toch al wat ouder ben, elke keer weer onzeker van. Ik haal heel veel uit bepaalde podcasts en luisterboeken over mentale weerbaarheid en sportpsychologie. Moet dat ook echt bijhouden merk ik.

Ik vind het dus ook heel fijn dat iedereen hier niet alleen de topscores deelt maar ook de mindere dingen en de struggles! Niet dat ik geniet van andermans ongeluk, maar gewoon om weer even het besef te hebben dat het er gewoon bijhoort en het grootste deel van de ruiters er mee heeft te dealen.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:23

Oh dat herken ik maar dan uit mijn werk, oplossingsgericht werken en motivatie gericht denken helpen mij heel erg, überhaupt in het werken met paarden. Set yourself up for succes zeg maar.

Ik had dus ingeschreven voor een selectie, puur om eens te toetsen of me dat minder tegen was gaan staan maar nee :+
Nog steeds veel meer stress bij losrijdterrein, mij een te groot terrein überhaupt dus dat was een dikke nee voor komend jaar weer hahaha.

Voor de ringen was zo'n 10 bij 70m stuk waar we denk ik met 10 waren dus echt ellendig rijden het laatste half uur (wat dus al uitloop tijd was want de ringen lagen nog niet klaar) en al bij al had ik door de beperkt ruimte en uitloop een paard wat niet meer lekker voorwaarts dacht maar net was vasthield. Dus terecht 176 maar ze was erg braaf ondanks de speakers, drukte en gekke planten dus daar zat hem onze winst voor dit weekend. Dit was een jaar geleden ondenkbaar :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:34

Audesta: groot terrein , druk...en een braad paard. Top dus. Soms vallen de ideale omstandigheden niet samen op 1 dag zeg maar :)

Bloembloem kan gebeuren, t zijn ook nogal wat regels etc.
Jammer dat de punten niet overeenkwam met t gevoel. Volgende keer beter :)

Al een pony gevonden om uit te brengen ?

Nee had zich niet te veel pijn gedaan. Beetje blauwe plekken op haar been en een grote deuk in haar ego. En Gisteren 1 parcours gesprongen en de 2e tm de laatste hindernis , dus dat was goed.
Pony springt echt goed , nu nog wat vertrouwen en routine en dan komt t goed.

Gelukkig stond er een kraam met ruitersport artikelen en kon ik daar 2 cartouchen voor haar airjacket kopen. Hebben er de laatste 2 weken 5 doorheen gejaagd :=

Zondag dressuurwedstrijd . Misschien eind vd maand een kür rijden. Die hebben ze regelmatig hier op wedstrijd op elk niveau

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:27

wij hebben gisteren voor het eerst een Kur op muziek gereden!

was wel een uitdaging, vreemde locatie, geen baan verkennen en nooit met haar kunnen oefenen om op hardere muziek te rijden.
Toen ik op locatie was zag ik dat er 2 speakers tussen de struiken en bomen echt net naast de baan stonden dus was wel erg benieuwd of ze er spanning op zou maken.

Na de kur was er een prijsuitreiking te paard, erg leuk maar ook dit nog nooit eerder met haar gedaan :D

Kur op muziek ging wel goed, wel hier en daar nog wat foutjes maar goed wel redelijk kunnen rijden met haar.

Wat bleek we waren eerste van L/M Kur op muziek! maar ook Overall kampioen kur op muziek paarden *\o/* *\o/*
kregen ook erg mooi jury commentaar met dat het een hele mooie kur was en inderdaad jammer van de
kleine foutjes want het was echt genieten en wauw volgens de jury en als die foutjes er niet waren zei de jury ja dan viel ze stil en echt wauw, gewoon echt heel goed.

ongelofelijk met nog maar een goeie maand samen een wedstrijd combinatie te zijn <3

Afbeelding
Afbeelding

*foto is gemaakt door Elena de Keizer Fotografie