Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:22

LV19952 schreef:
Maar de vraag is dan: wordt er dan echt laag gepunt of wordt er gewoon niet winstpuntwaardig gereden?

Stille meelezer hier ;)

Ik zit in Noord Groningen. Schrijf veel bij jury's en ga ook regelmatig mee te groomen. Naar mijn mening ligt het niveau hier in de omgeving echt lager dan in de rest van Nederland. Bij ons op de vereniging schrijf ik ook regelmatig bij rubrieken waarbij de 1e prijs nog geen winstpunt heeft gereden, wat in mijn ogen vaak terecht is. Nu moet ik zeggen dat het ook vaak kleine rubrieken zijn (8 combinaties per klasse is al veel), maar als meer dan de helft hiervan de aanleuning nog niet goed voor elkaar is en de gevraagde oefeningen totaal niet bevestigd zijn, dan komen hier doorgaans geen hoge scores uit.

Uiteraard zijn er ook uitzonderingen! Genoeg combinaties die wel de punten weten te rijden en die ervoor beloond worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:27

Getup schreef:
Ik heb echt geen spectaculair paard. Wel een heel werkwillig paard. Krijg altijd opmerkingen over de goede harmonie. Ze is regelmatig, ook in de aanleuning, ziet er altijd fijn uit, of ik er nu op zit, of een kennis van 15 of mijn dochter van 11.

Paard komt gewoon hartstikke sympathiek over. Ik rijd ook op de letter en probeer mijn oefeningen netjes te rijden.

Ik werk aan mn middendraf , en ben al blij als we een 6.5 scoren.

Kan niet op tegen een geweldige beweger die ook n goede proef rijdt. Maar ik werd mooi wel 2e

Ben nooit benadeeld, en kan gewoon hartstikke leuk meedoen .

Zo'n type heb ik ook. Behalve dat die bij anderen niet zo goed scoorde tijdens wedstrijden/er niet altijd fijn uit zag.
Ik ben dolblij hoe we van lage cijfers voor gangen naar steeds iets beter gaan. Van onvoldoendes voor verruimingen naar zelfs 7ens. Alleen de stap was wel altijd goed.

Dat vind ik ook het leuke van dressuur, hoe veel gangen kunnen verbeteren als je correct bezig bent. De manier van lopen wordt hier ook heel anders, ruimer, meer van de grond en meer buiging in de gewrichten. Ook in de galop.

Bowo

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 21:01

Je hoeft echt geen mega goed paard te hebben. Voor ons verenigingskampioenschap hadden we een dressuurruiter op een springpaard van iemand anders in de L1. Springpaard heeft ook nooit meer dan B dressuur gelopen. Toch reden ze in de top van de ring mee op NK en op de regio waren ze de beste.
Dat is dus puur ruitervaardigheid. Paard is correct, maar niets speciaals en heeft ook echt een neerwaartse bouw zoals vaker te zien bij springpaarden.

En als ik soms ook kijk naar hoe er wordt gereden, vooral in de M en hoger, verbaasd het me niet als er soms geen winstpunten worden gereden. Het is regelmatig echt bedroevend.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 21:59

Mijn echt eenvoudige beweger liep toch ook tm het M2 gewoon 65% of meer.
En vanmorgen zitten schrijven dat de 9 voor het afgroeten ging naar een verder hele gewone, maar die zo super correct haar laatste onderdeel reed. Terwijl het mega goede paard gewoon nog te groen was voor dikke punten.

Afijn, ik zat zelf vanmiddag ontzettend te klooien. Eerste proef twee dikke storingen, tweede liep ze eigenlijk fijn overheen maar was ik zelf vaak achter de feiten aan. Beide proeven wel winst en een keer tweede, maar ik moet echt aan de proeven bootcamp. Ik mis echt scherpte onderweg.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 23:39

Ik ben vandaag na 2 jaar weer op wedstrijd gegaan. Voorheen in regio Zuid Holland, nu in Gelderland. Er zit twee jaar tussen ivm een ongeluk van mijn paard onder andere + andere problemen, dus geen idee hoe het te vergelijken is.

In de B tm M2 reed ik vaak 65-68%. Ik ben niet heel vaak weggegaan in het Z1 maar ben gezegend met een werkwillig maar heel kijkerig / gespannen paard die gewoon simpel beweegt. Hij is kort en rond dus kan wel buigen, maar verliest heel snel zijn takt door de spanning.

Vandaag dus voor het eerst een poging gedaan na 2 jaar en gewonnen in een rubriek met 7 mensen met 69,43% (243 punten). Ik heb veel 6,5/7/7,5 en 8en (ook op de dubbeltellers), maar ook een 3 en een aantal 4en op punten die gewoon niet goed waren. Merk daarin geen verschil met jureren met regio Zuid Holland. Het ligt er maar net aan welke jury je treft ook, maar ik zie hier in de uitslagen alles van 160 tot 215 terug in het B tot M2.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 23:43

Fanatieke week en mooie punten Deempje. Tof dat je nu ook zo goed scoorde op de galop!
Jammer dat het niet ging zoals je wilde Noukie, maar toch mooi je punten gereden.

Interessante discussies. Heb in verschillende regios gestart en merk dat er wel lokaal wat verschillen in qua niveau en punten. Vind in Limburg dat er wel wat hoger gepunt word dan in ZH gemiddeld. Maar het hangt ook wel van het type wedstrijden af. Kleine wedstrijden met 4/5 deelnemers per klasse worden vaak een stuk soepeler gejureerd dan een selectiewedstrijd met 30 deelnemers.

Met een goed bewegend paard kan je wel makkelijker iets hoger scoren. Een paard die zijn bouw mee heeft beweegt vaak toch net wat makkelijker en gaat soms uit zichzelf al wat soepeler en meer gedragen door de baan, wat toch al snel hogere punten oplevert als beide paarden correct gereden zijn. En als je op de meeste onderdelen een 7 scoort kan je je ook gewoon een lager cijfer permitteren voor een storing onderweg. Dat is althans mijn ervaring, ik heb met neerwaarts gebouwde springpaarden echt een stuk harder moeten werken en minder makkelijk punten gereden dan met mijn dressuurpaard nu.

Wij hebben dit weekend een kruisje van 30 cm gesprongen :D . 3 maanden geleden dat we hadden gesprongen. Mijn paard vond het toen zo spannend dat ik hem echt erheen moest rijden met heel veel been en hij compleet zonder rug sprong. Dus maar even gelaten. Maar nu toch weer even de stoute schoenen aangetrokken. Hij trok echt fijn aan op de sprong en gebruikte zijn lijf al veel meer, genieten .

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 07:40

Heb het idee dat het niveau per wedstrijd nog wel eens kan wisselen, evenals dat er ook wel eens een soepelere of zeer strenge jury zit. Maar verder hier iig niet het idee dat die verschillen regionaal zijn.

Wij zijn gisteren ook weer op wedstrijd geweest, met losrijden was ze echt niet fijn, gelukkig kreeg ik dat 2 minuten voor mijn proef alsnog opgelost. Daarna tussen mijn proeven zo lang moeten stappen dat Eva had bedacht dat zij wel klaar was, gaf ook wat discussie toen ik haar weer op wilde pakken. Maar er waren ook fijne stukjes en het was zeker beter dan vorige keer, al weet ik ook dat we nog beter kunnen, het moet allemaal nog net iets netter. Mijn eigen gevoel was boven de 200, maar geen winst en dat klopte iig met 203 en 205. Ben wel echt heel trots op Eva, ze is de laatste weken weer stukjes vooruit gegaan qua lopen en bespiering in haar achterhand, ze gaat tegenwoordig bijna zonder twijfel iedere baan door en als je haar tussen de andere paarden ziet lopen zou je echt niet zeggen dat ze inmiddels 20 is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 08:19

Ik denk dat qua regio’s het wel meevalt met het verschil in niveau. Zeker op regiokampioenschap niveau zitten er in elke regio wel uitschieters. Op de Hippiade zie je uit elke regio wel goede combinaties.
Waar wel veel kwaliteitsverschil zit is bij kleine verenigingen die altijd daar in de buurt starten en steeds dezelfde juryleden uitnodigen. Die komen nooit op selecties ofzo en gaan nooit ergens anders starten. Ik kwam daar ooit eens als jurylid omdat de vaste juryleden ziek of verhinderd waren. Het niveau was echt bedroevend slecht. Ik heb echt mijn best moeten doen om geen verlies te geven. Dat ik dacht: het is eigenlijk een 3 maar doe maar een 5 want anders wordt het zo dramatisch. Niemand reed dus winst en ik ben nog nooit zo vuil aangekeken door een hele kantine. Heel vervelend was dat, ook voor mij. Want ze beseffen niet dat juryleden ook blij worden van hoge punten uitdelen. Dat willen we echt wel. Maar als het echt zo slecht is dan sta je gewoon voor het blok. Het was echt onbewust onbekwaam daar en ik kwam even partypoopen eigenlijk. Want normaal reden ze namelijk wel winst… :roll:

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 08:28

Gefeliciteerd Eve! Lekker terugkomen zo!

Eef, mooi dat hij het springen ook alweer een beetje beter oppakte zo :)

Roulette, jammer dat het net niet lukte zoals je wilde, maar wel weer mooie stap in de goede richting. Wanneer mogen jullie weer?

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 08:56

Noukie schreef:
Gefeliciteerd Eve! Lekker terugkomen zo!

Eef, mooi dat hij het springen ook alweer een beetje beter oppakte zo :)

Roulette, jammer dat het net niet lukte zoals je wilde, maar wel weer mooie stap in de goede richting. Wanneer mogen jullie weer?

Haha, Eve, Eef en Eva in 1 post :')
Wij gaan komende zondag weer

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 09:46

Haha echt he, timing :D
Lekker dat je volgende week weer kan, kan je mooi doorpakken op het gevoel van gister :)

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 11:10

Veel om te bij te lezen, zijn er nog mensen gister of eergister naar de Hippiade geweest?

Ik vond het zaterdag heel leuk om mee te maken, helaas hebben we precies op het NK onze slechtste proef tot nu toe laten zien. 1x foutje in de galop (2e van het viertal sprong verkeerd aan, dus even een kleine hapering, maar dat was de enige fout) alleen de bak was echt ruk. Het gras was aan de C kant zo nat, dat wij als 15e in de ring kwamen het zo slecht was dat het gemiddelde ruiterpad in het Dwingelderveld er beter uitziet na 5 dagen regen dan dit..... en dat voor een NK. Als ze de ring 15 meter naar voren hadden gezet hadden ze het probleem niet gehad, want bij de A lag het gewoon netjes erbij.

Het paard van de 1e ruiter in het viertal kon er goed doorheen, de rest kwam er struikelend en in galop vallend (om evenwicht te krijgen) elke keer achteraan.... Achteraf hadden we iets tempo terug moeten nemen en van te voren goed naar de bak moeten kijken, maar ja das achteraf. Doen we de volgende keer in ieder geval wel -O- :Y) En diegene die voor ons starten hadden wss diegene voor hun ook zien stuntelen en er wel rekening mee gehouden, wij zagen nl. niks geks aan ze (hadden gewonnen) en diegene na ons hebben ons zien stuntelen en ook wat aangepast en die zijn 2e geworden :') :')

Ach het was een leuke ervaring en een gezellige dag :j

Vervolgens wilden ze er ook nog een 60 bak van gaan maken voor de 6-tallen. Toen hebben wij als vereniging (die overigens niet meer hoefde te starten in die bak) een klacht erover ingediend. Daarna hebben ze op een andere plek een nieuwe ring gemaakt :+

Ook een reuze jury-verschil, bij de ene 177.5 en de ander 196.5.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 13:04

Roulette_ schreef:
Heb het idee dat het niveau per wedstrijd nog wel eens kan wisselen, evenals dat er ook wel eens een soepelere of zeer strenge jury zit. Maar verder hier iig niet het idee dat die verschillen regionaal zijn.

Wij zijn gisteren ook weer op wedstrijd geweest, met losrijden was ze echt niet fijn, gelukkig kreeg ik dat 2 minuten voor mijn proef alsnog opgelost. Daarna tussen mijn proeven zo lang moeten stappen dat Eva had bedacht dat zij wel klaar was, gaf ook wat discussie toen ik haar weer op wilde pakken. Maar er waren ook fijne stukjes en het was zeker beter dan vorige keer, al weet ik ook dat we nog beter kunnen, het moet allemaal nog net iets netter. Mijn eigen gevoel was boven de 200, maar geen winst en dat klopte iig met 203 en 205. Ben wel echt heel trots op Eva, ze is de laatste weken weer stukjes vooruit gegaan qua lopen en bespiering in haar achterhand, ze gaat tegenwoordig bijna zonder twijfel iedere baan door en als je haar tussen de andere paarden ziet lopen zou je echt niet zeggen dat ze inmiddels 20 is.

Ik vind het heel knap hoe je die punten neerzet terwijl het inrijden juist niet fijn ging. En dat lange stappen kan idd heel vervelend zijn,maar goed gedaan juist! Het is nogal wat om die proeven te rijden als je pas een paar minuten paard fijn hebt

Enzo, wat vervelend zeg! En dat terwijl Ermelo juist vaak betere grasringen heeft maar dan moeten ze idd wel even naar de grond kijken. Ruimte zat zou je zeggen, vroeger waren alle klasses en de meertallen op 1 of 2 dagen en dus tot en met het m2 op het gras. Daar was ook ruimte voor... jammer zeg!

Noukie, bootcamp nodig voor proef rijden dus haha. Jammer hoor maar nog wel te verbeteren. Anders kom ik wel met de zweep voor jou :')

Even, gefeliciteerd zeg! Fijne rentree zo ;)

Eef, wat leuk dat hij het toch beter oppakt als vorige keer! Ik had het qua kwaliteit erover dat ook een simpel dier hoog kan scoren als die goed voor elkaar is. Dat een beter paard die net zo goed voor elkaar is wint vind ik terecht, maar ook zonder die kwaliteit kan je wel de punten rijden met hard werken.
Mijn kwaliteitspaard was qua bewegen vele malen beter, maar weer veel lastiger op andere vlakken. Als een proef goed ging ging het echt heel goed, maar haalde ook rustig in de 160 punten als hij het ineens niet kon bolwerken. Hoewel ik dan meestal afgroette.
Voor de dingen waar ik met hem 8en en 9ens voor haalde haal ik nu 6jes of 7ens, maar wel weer andere dingen die die 8en en 9ens op kunnen leveren. Meer de basis dingen zoals aanleuning, rechtgerichtheid en harmonie. Oke en halsstrekken. Maar dat is beter trainbaar als die gangen.

Als je er dus 1 hebt die en heel goed beweegt en ook de basis dingen goed doet rijd je idd makkelijker punten, maar dat vind ik wel terecht ook eigenlijk. Ben wel blij dat de 3 gangen niet meer aparte cijfers zijn. Dat voelde toch apart.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 14:55

Hier net thuis na een, enerverende wedstrijd :)) in de stromende regen gereden. Ik was nat tot aan mijn, jullie snappen het wel _O-
Eerste proef 173, volkomen terecht. Paard was meer bezig met alle plassen ontwijken. Tweede proef 202 *\o/* morgen uitwijken naar een andere locatie want de locatie van vandaag (waar we morgen ook zouden starten) is afgelast ivm de natte bodem

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 22:20

Gemiddeld dan toch 1 winstpunt per proef Autumn :') Gefeliciteerd!

Er zijn vandaag echt wel wat pittige buien gevallen inderdaad.
Snap dat ze dan besluiten om de wedstrijd te cancellen als de bodem niet meer te doen is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 22:31

Autumnn schreef:
Hier net thuis na een, enerverende wedstrijd :)) in de stromende regen gereden. Ik was nat tot aan mijn, jullie snappen het wel _O-
Eerste proef 173, volkomen terecht. Paard was meer bezig met alle plassen ontwijken. Tweede proef 202 *\o/* morgen uitwijken naar een andere locatie want de locatie van vandaag (waar we morgen ook zouden starten) is afgelast ivm de natte bodem

O wat jammer van het weer en sneu voor de accommodatie!

Proficiat met je wp! Succes morgen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 22:35

Trouwens wel heel leuk, met 202 punten zie je dat al het werk dat je er afgelopen 4 maanden in hebt gestopt echt zijn vruchten heeft afgeworpen :-)

Goed gedaan!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 22:38

202 is een super mooie comeback na de eerste proef, gefeliciteerd!
Succes morgen, hopelijk is daar de bodem beter.

Ik ga morgen ook weer, ditmaal springen 60 en 70. Het weerbericht is heel wisselend, de ene bron zegt de hele dag droog, hooguit wat sputters. De andere zegt de hele dag regen met kans op onweer, dus we gaan het meemaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 23:01

Gefeliciteerd met je winstpunten autumnn. Wat een verschil in punten ook zeg!

Hier zijn we weer aan het trainen na haar hoefkneuzing. Dinsdag les gehad en nog met het losstappen verschrok ze zich zo hard van een apparaat wat ineens naast de bak stond dat de hele les een drama was. Alleen maar stress, mijn hulpen volledig negeren en absoluut niet richting die hoek willen. Volledig plat door de bocht gaan en wegrennen. De hoek er schuin tegen over was ook altijd al eng dus eigenlijk kwamen we de bak niet rond.

Vandaag begon ze weer te etteren in die hoeken maar dankzij de tips van dinsdag kon ik haar er dit keer wel redelijk doorheen rijden maar leuk is het niet als je steeds 2 van de 4 hoeken niet eens door komt :(
Het kwartje van het wijken voor het linkerbeen is inmiddels wel gevallen. Enkele passen de galop verruimen zit er inmiddels ook op dus we hebben ons ingeschreven voor een oefenrondje L1 over 3 weken.
Het moet allemaal nog beter bevestigd zijn maar het is lekker laagdrempelig op de eigen club.

De komende tijd even extra de focus leggen op het aangalopperen want dan gaat haar hoofd nog de lucht in en maakt ze zich nog te lang.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 07:45

Met 202 punten weet je ook dat je het echt wel kunt en dat die andere proef gewoon even pech was. En toch lekker twee winstpunten, gefeliciteerd!

Er worden hier zo veel goede tips en oefeningen gegeven, wellicht kunnen jullie ons ook helpen. Voor wijken gaat pony wel zijwaarts, maar scharen doet ze echt nog niet. Hebben jullie ideeën hoe dat aan te leren/aan haar uit te leggen?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 10:30

Succes voor iedereen die vandaag nog moet!

@Lumi, oefen je ook wijken in stap? Dat kan helpen.
Het is waarschijnlijk ook een gevalletje waarbij je even wat dingen slechter moet laten gaan. Ik zou dan namelijk even de impuls en activiteit even wat minder aandacht geven en even puur focussen op zijwaarts (wat waarschijnlijk een gebrek aan voorwaarts geeft). Wanneer ze dan in stap gaat scharen, kun je ook draf proberen. En dan later weer die impuls erbij in rijden (of wisselen, de ene keer voorwaarts met minder scharen, de andere keer meer zijwaarts met verlies van activiteit en later die verschillen kleiner rijden).

En goed letten op begrenzing van de buitenschouder en niet teveel stelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 11:13

@Bowo zo doe ik het nu ook. Ik heb eerst de focus gelegd op het scharen zodat ze in ieder geval snapte wat de bedoeling was. Dan was wel de hele impuls en het voorwaartse er uit maar ze snapte wel wat de bedoeling was. Nu zijn we er aan het werken dat ze ook voorwaarts blijft.

Oefening die ik gebruikt heb om het scharen in stap aan te leren was bij A of C afwenden naar F of M en dan de net voordat je met de voorbenen op de hoefslag komt haar zijwaarts zetten. Dan helpt de wand je een beetje mee. Toen ze dat snapte lukte het ook op de AC lijn in stap en al snel in draf.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 12:32

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat qua regio’s het wel meevalt met het verschil in niveau. Zeker op regiokampioenschap niveau zitten er in elke regio wel uitschieters. Op de Hippiade zie je uit elke regio wel goede combinaties.
Waar wel veel kwaliteitsverschil zit is bij kleine verenigingen die altijd daar in de buurt starten en steeds dezelfde juryleden uitnodigen. Die komen nooit op selecties ofzo en gaan nooit ergens anders starten. Ik kwam daar ooit eens als jurylid omdat de vaste juryleden ziek of verhinderd waren. Het niveau was echt bedroevend slecht. Ik heb echt mijn best moeten doen om geen verlies te geven. Dat ik dacht: het is eigenlijk een 3 maar doe maar een 5 want anders wordt het zo dramatisch. Niemand reed dus winst en ik ben nog nooit zo vuil aangekeken door een hele kantine. Heel vervelend was dat, ook voor mij. Want ze beseffen niet dat juryleden ook blij worden van hoge punten uitdelen. Dat willen we echt wel. Maar als het echt zo slecht is dan sta je gewoon voor het blok. Het was echt onbewust onbekwaam daar en ik kwam even partypoopen eigenlijk. Want normaal reden ze namelijk wel winst… :roll:

Ik kan het al helemaal horen. :D :D :D
En helemaal zien hoe de hele kantine jou vuil aankijkt }>
Ik heb ook wel eens bij een jury geschreven die wat hoger puntte dan het waard was omdat ze geen verlies wilde schrijven.
Als ik hoor van een vereniging "we hebben een hele leuke jury uitgenodigd" betekent dat vooral ook eentje die de punten cadeau geeft.
Zo vanaf M merk je wel dat dat er in de regel strenger gejureerd wordt. Dan moet het toch allemaal een beetje voor elkaar gaan komen. En komt de klap denk ik harder aan als je dan geen punt meer scoort en als het tegenzit verlies rijdt. Vroeger was dat zo ongeveer van af L2. De L van Levenslang was dat :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 12:37

Autumnn schreef:

Gefeliciteerd met je punten. 202 is natuurlijk gewoon goed en die 173 gewoon maar snel vergeten. Je weet waar het aan heeft gelegen. Succes vandaag.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 12:42

Enzo_Ollie schreef:
Veel om te bij te lezen, zijn er nog mensen gister of eergister naar de Hippiade geweest?

Ik vond het zaterdag heel leuk om mee te maken, helaas hebben we precies op het NK onze slechtste proef tot nu toe laten zien. 1x foutje in de galop (2e van het viertal sprong verkeerd aan, dus even een kleine hapering, maar dat was de enige fout) alleen de bak was echt ruk. Het gras was aan de C kant zo nat, dat wij als 15e in de ring kwamen het zo slecht was dat het gemiddelde ruiterpad in het Dwingelderveld er beter uitziet na 5 dagen regen dan dit..... en dat voor een NK. Als ze de ring 15 meter naar voren hadden gezet hadden ze het probleem niet gehad, want bij de A lag het gewoon netjes erbij.

Het paard van de 1e ruiter in het viertal kon er goed doorheen, de rest kwam er struikelend en in galop vallend (om evenwicht te krijgen) elke keer achteraan.... Achteraf hadden we iets tempo terug moeten nemen en van te voren goed naar de bak moeten kijken, maar ja das achteraf. Doen we de volgende keer in ieder geval wel -O- :Y) En diegene die voor ons starten hadden wss diegene voor hun ook zien stuntelen en er wel rekening mee gehouden, wij zagen nl. niks geks aan ze (hadden gewonnen) en diegene na ons hebben ons zien stuntelen en ook wat aangepast en die zijn 2e geworden :') :')

Ach het was een leuke ervaring en een gezellige dag :j

Vervolgens wilden ze er ook nog een 60 bak van gaan maken voor de 6-tallen. Toen hebben wij als vereniging (die overigens niet meer hoefde te starten in die bak) een klacht erover ingediend. Daarna hebben ze op een andere plek een nieuwe ring gemaakt :+

Ook een reuze jury-verschil, bij de ene 177.5 en de ander 196.5.

Waardeloos zeg en niet best van de organisatie die toch ook wel de verantwoording heeft om voor iedereen een gelijk speelveld te creëren als het om de bodem gaat. Echt jammer.