Peelie schreef:Nash begind weer langzaam aan op de rit te komen. Joepie! Dus ik durf ook weer aan wedstrijdjes te denken.
Heel leuk om te lezen dat je er weer aan durft te denken! En dat het met Nash weer de goede kant op gaat.
xKylian, gewoon op een slechte dag houden.
Veel plezier met de les vandaag.
Noukie, vreemde gang van zaken zeg..
Optiwolk wat een fijn wedstrijdweekend! Was de onrustige aanleuning door de stang en trens? Heb je dat thuis ook wel eens? Of was het een verrassing nu zo op wedstrijd?
Die foto is echt mega lief.
Janine, bedoel je dan vanuit stap/draf naar galop, 1 pas galop, en dan gelijk weer in stap? Eigenlijk nooit geprobeerd zó snel een overgang te maken.
Wij hebben vorige week met de les geoefend op in de gang blijven waarop ik zeg dat ze moet blijven. Dus bijv. in draf. En dan mega langzaam draven, dat je zo goed als stapt. En ondertussen zelf absoluut niet willen helpen. Het moment dat ze daadwerkelijk gaat stappen, gelijk weer aandraven. Hetzelfde in galop. Resultaat is dat pony nu heel fijn in draf/galop blijft ondanks terugsluiten. En ik hoef zo veel minder met mijn benen te doen. Eerder was het dat ik voornamelijk aan het werk was, nu laat ik haar meer werken en kan ik echt stil zitten. Zó fijn! Na dat terugrijden natuurlijk weer vooruit gaan schakelen (en ook weer terug). Conclusie is dat ik gewoon een stuk consequenter moet zijn.
Ook wij durven weer aan wedstrijden te denken.