[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:10

Hier was het savonds nog 32 graden om 9 uur en stikkie benauwd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:35

Ik heb gisteravond om half 8 nog gedacht of ik misschien toch moest gaan rijden, super lekker was het toen in de tuin. Maar niet gedaan...

Vanmiddag na m'n werk ff de stal gemest, paarden stonden lekker binnen en Wietse was goed enthousiast toen hij mij zag. Hij wilde wel ff naar buiten. Nou, beter van niet :+ Spaar je energie maar vriend :+

Slapen doe ik echt mega goed, ook al is het extreem warm in mijn kamer. :+ (enkel glas, doorzonwoning en de hele middag zon op de slaapkamer :+ )
Ik ga gewoon wat later op bed. Hoorde ik laatst op de radio van een slaapdeskundige: Ga zo LAAT mogelijk naar bed, zodat je echt goed moe bent.
Beter een korte goede slaap, dan de halve nacht liggen woelen omdat je je zo op hebt gefokt omdat je niet kan slapen. Moet zeggen dat ik super fit ben! Zo mag het wat mij betreft het hele jaar wel. :+

Net bij m'n ouders kreeg ik meldingen van regen, en inderdaad, ik zie dat er een paar druppen naar beneden zijn gekomen thuis :+

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 16:03

Noukie: 34 graden koel :oo Respect dat je zo veel paarden op een dan reed in die temperaturen.

Laura: spannend, Z1 debuut gepland. Gelukkig kan je nog even oefenen. Komt vast goed!

Mahitri: snap dat het spannend is om te starten als je paard je de vorige keren liet zitten. Wellicht eens een proefgerichte clinic rijden of HC starten? En wauw, gaaf dat je les hebt van Rien!

Liss: heel veel succes met verhuizen *\o/*

Yvank: leuke foto's met de Haf, sympathieke combinatie :j

Janine: fijn dat het steeds beter gaat met de spanning te paard. Hoop dat je nog een wedstrijd kan vinden om te starten.

Optiwolk: oh jeetje, twee zorgenkindjes die paarden van jou. Hopen dat ze snel weer op de rit zijn.

Droversrun: ruige foto's <3

Kim: bekend gezicht uit het M2 topic. Welkom!

Kylian: gefeliciteerd met je laatste punten en alvast succes met je debuut :)

absque_dubio: gave foto's van pony en veulen :j

Goedemiddag :wave:
Ik kom weer onder mijn meeleessteentje vandaag. Zag weer allemaal foto's van laarzen voorbijkomen, prachtig :~ En veel berichten over het weer, wat een ellende. Paard heeft gisteren en vandaag vrij. De rest van de week vroeg op de dag of later op de avond gereden, dat ging nog wel best.

Vorige week zijn we naar de zadelmaker geweest, omdat meneer weer eens uit z'n zadel was gegroeid. We hebben nu een heel fijn ikonic dressuurzadel, waar paardlief veel fijner onder loopt (m.n. de lengtebuiging in de zijgangen is veel makkelijker) en waar mede-eigenaar en ik ook veel beter in zitten. Win-win situatie dus (behalve voor de portemonnee _O- ).

Verder zijn we lekker aan het doortrainen voor ons Z1 debuut over 2,5 week en houden we de afwisseling er in: [SGW-ITP] Vic (Van Gogh x Kigali) in de speeltuin

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:15

@Noukie doe mij ook zo’n omgeving bij deze hitte :D
@Janine, knap dat je kan slapen met dit weer. Ik blijf gewoon rustig liggen en wacht tot ik in slaap val of niet. Maak me er in ieder geval niet druk over.
@Sofie wat een gave foto’s! Fijn voor je paard die afwisseling. En succes alvast met je debuut. Ik zit er inderdaad over na te denken om een proefgerichte clinic te gaan doen. De 19e is er weer eentje in de buurt.

Nou vandaag om vijf uur op omdat ik om zes uur al op de fokdag moest zijn om alles voor te bereiden :Z
Om half acht Beer opgehaald en rond half tien mocht hij weer een poging wagen. Zijn stap was goed dit keer en in de draf liet hij echt even zien wat hij kan <3
De jury vond zijn draf ook een 8 waard (goed achterbeen, mooi lichaamsgebruik, mooi front, goed gebruik van het schouder) maar.... toen konden ze nog wel wat foutjes ontdekken. Zijn rastype was nu ineens een 6 terwijl hij de twee keer daarvoor een 7 scoorde. Ze hebben hem uiteindelijk nog een 3e premie gegeven dus hij is wel opgewaardeerd maar ik had echt gedacht dat er meer in zat.
Gelukkig blijft hij voor mij de allerleukste en liefste :o <3 *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:26

Nah wat jammer zeg Mahitri! Maar toch onwijs gaaf om een 8 te krijgen voor de draf zeg!
Ga je het nog eens proberen?

19e? Is ook de 18e he? Dus de keuze is reuze! :D

Tsjah, vannacht viel het slapen niet mee :') Maar goed... vandaag vroeg van het werk gegaan.. Vanaf woensdag begin ik bij mijn nieuwe opdracht :D Dus ik draag nu alles over, stuk minder te doen :P

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 20:33

Fijn Janine!

Ik slaap ook niet met dit warme weer. Ben afgelopen nacht van miserie op de bank gaan liggen. I.p.v. elk uur wakker te worden van het zweet is het dan elke twee uur van de kat die toch komt controleren of mammie nog wakker is.

Morgen oefenproef, omdat de Blazr netjes opengesneden is en niet op een steunplek zit loopt de vos gewoon goed dus hij mag aan de bak.
Twee paarden, hele dag helpen, d avonds nog weg naar n meeting. Druk weekend.
Maandag lekker vrij genomen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:00

Ooh leuk zo'n kat Optiwolk :')

Hoe is je proef gegaan? :D

Ik heb vanochtend de wekker maar lekker vroeg gezet! Paarden konden gisteren even afkoelen, en dan vanochtend lekker vroeg erop voor de warmte aan!
Wel grappig wat een verschil tussen ruiters. Iemand wist nog wel een meisje die recreatief bij ons wilde rijden. Hebben daar wel een geschikt paard voor staan, aan de trage kant en gewoon totaal ongeschikt voor wedstrijden. Nou goed, ik ben geloof ik al wel een maand met haar aan het proberen af te spreken. :') Dus ik geef begin van de week aan wanneer ik van plan was te gaan rijden. Kreeg ik terug dat zondagochtend vroeg perfect was. Gisteravond vroeg ik nog even voor de zekerheid of het nog steeds perfect was. Kreeg ik terug dat ze wel erg slecht had geslapen door de warmte en het niet zo zag zitten. Ja euh... wie slaapt er wel goed met die warmte? Ik slaap, maar daar is het ook mee gezegd :')
En mijn bed is vrij heilig... :') Nou goed, ben benieuwd of het er nog van gaat komen :P Laat het maar ff van haar af hangen.

Maar mijn rijden ging echt super fijn! Ben bezig geweest met die één pas galop en dan weer stap. Merk gewoon dat ik zelf niet echt heel erg gedisciplineerd ben. Blijf best wel veel in één tempo rijden, waardoor Wietse best wel traag reageert. Dus met die oefening had ik wel twee vliegen in één klap!
Zijn hier meer mensen die daar last van hebben? Hoe leggen jullie jezelf op meer te variëren in tempo?

Ga nu ff een broodje bakken, en dan lekker buiten liggen en slapen/nk kijken :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:57

Bijrijders. Praat me er niet van. Dat soort mensen probeer ik het gewoon nieteens meer mee.

En gevarieerd rijden. Uhm ja. Stukje mindset, bewustwording en les. Als jou instructie ook niet veel schakrld met jou tijdens de les dan pak je dat ook niet mee in de training. Stomweg omdat je er niet aan denkt.

Over denken gesproken.

Nash begind weer langzaam aan op de rit te komen. Joepie! Dus ik durf ook weer aan wedstrijdjes te denken.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:34

Ik heb vandaag ook lekker gereden 20 min veel schakelen stap galop en weer terug. Hij was wat taai in het begin maar hiermee heb ik hem snel los en heet. Ja dat wat traag op been herken ik wel beetje ik kan mijn been niet stil genoeg houden en hierdoor krijg ik niet altijd gewenste reactie moet dan echt even zweepje bijtikken zodat hij denk oh ja je bedoelt dat.

Wat was de regen gisteren heerlijk heb er echt van genoten hopelijk komt er nog een beetje vandaag of morgen.

Bijrijder heb ik maar opgegeven doen nooit wat je afspreekt en zeggen oh ik rij L2 maar dat valt dan weer vies tegen kunnen hem dan met veel pijn en moeite nageeflijk rijden....schoonzus helpt me nu en als dat niet lukt geef ik hem liever vrij hoef ik ook niets recht te breien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 16:03

Oh dit is geen bijrijder hoor, we hebben nog een paard over die wel wat beweging mag hebben. Als zij dat wil doen, is dat prima en welkom. Maar dit belooft niet veel goeds. Het is hier wel de bedoeling dat je regelmatig komt.

Mijn juf doet dit dus wel heel erg veel tijdens de les. Maar nu moet ik het zelf nog doen :+
Ik kan mijn been (maar goed, ik heb een gezond lichaam, dus dat is voor mij ook makkelijker) nu een stuk beter stil houden, dan toen ik nog met zoveel spanning reed. Hij blijft ook gewoon lekker voorwaarts gaan nu, maar ik moet meer met het tempo spelen. Nog even zien uit te vinden hoe... :+
Heet krijgen inderdaad, dat wil ik graag :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:14

Schakelen doe ik niet echt, wel veel overgangen en elke overgang die ik rijd, ook bvb na een stuk amputeren oefenen kn galop, als ik dan naar draf ga moet hij goed zijn.

Zo, even verslag van de oefenwedstrijd van gisteren.
Eerst Z2 gestart met Mn zwarte, op stang en trens. Zaten hele mooie stukken ik maar hij kwa erg onrustig in de aanleuning. Geen idee hoe ik dat moet oplossen nog even, pakken we volgende les mee.
Lesgeefster was jury maar net zo handig.
Uiteindelijk wel gewonnen met 202 oid.

Dan met Mn oude vos toch Z1 gestart. Niet geoefend of getraind ofzo.
Maar hij deed zo zn stinkende best. Ja wat impulsverlies maar jeetje, als het dat maar is.
we waren derde met 198.
Maar die punten gaven me echt niet. Ik was zoooo blij van met hem gewoon te kunnen starten na al de miserie al van dit jaar.
Die blijheid is ook op foto gezet
Afbeelding

Hebben nog paar pareltjes, wie weet laat ik er wel een maar uitvergroten!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:16

Mooi optiwolk!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:59

Geweldige foto Optiwolk! Ben benieuwd naar de andere foto's ook, maar deze is goud waard :)
Fijn dat je met beide toch lekker hebt kunnen rijden ondanks alle tegenslagen op weg er naartoe!

Heerlijk topic Sofie! Lekker die allrounders, blijheid straalt er vanaf!

Mahitri, jammer dat uiteindelijk t toch ietsje tegenviel, maar die 8 voor de draf kunnen jullie mooi in je zak steken. Mag je trots op zijn!

Janine, gek he, je zou denken dat mensen blij zijn als ze een mogelijk paard vinden om mee aan de slag te kunnen... maar graag of heel niet idd.
Dat schakelen is wel herkenbaar. Ik doe het veel, dat of overgangen, maar merk nog steeds dat de intensiteit veel hoger ligt wanneer ik les heb. Ik schakel naar voor, braaf, dan weer terug. Met les is t toch meer: zo snel hij reageert naar voren schakel je alweer terug en zo snel hij terug komt ben je alweer weg :Y) Ik heb hiervoor alleen maar hele hete gereden en merk wel dat dit voor mij nog niet helemaal in het systeem zit. Wordt wel steeds beter.
Paard was gister echt top, alleen ik zelf niet zo fit en vandaag de hele dag met koorts op bed gelegen. Denk dat de drukte op mijn werk in combi met de warmte net teveel was.

Ohja, en vrijdag nog 'leuk' naar t NK geweest...... Half 5 gekeken of alles door ging en dat was zo, dus wij gaan rijden. Komen we aan om half 6, blijkt de GP alsnog een dag verschoven. Want nee, ze hadden écht niet kunnen bedenken dat het zó warm zou worden. Nee, die code oranje die op woensdag al was afgegeven, was natuurlijk niet voor regio Ermelo ofzo 8)7
Alle begrip voor dat ze geschoven hebben, begrijp me niet verkeerd, 36/37 graden is belachelijk warm, maar doe het lekker op tijd. ZZ-Zwaar nog wel gekeken, maar viel me niet ontzettend mee qua kwaliteit. Kan me voorstellen dat t voor veel paarden toch spannend was om ineens in een binnenhal te lopen.

xKylian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:27

Super Optiwolk! En wat een prachtige foto, je voelt gewoon de band tussen jullie twee.

Wat balen dat je niet fit bent Noukie, wel fijn dat je paard zo goed ging! Jammer van het NK inderdaad, is voor jou niet echt om de hoek. Wel leuk dat je er geweest bent.

Ik weet niet waar mijn paard gisteren last van had, misschien het grote temperatuurverschil met vrijdag? Hij was me een partij vervelend :') hij wilde heel graag hard en had niet zo’n zin in verzamelen en zijgangen. Uiteindelijk na wat vreemde bokkensprongen en een hoop overgangen kreeg ik hem toch weer waar ik wilde. Ben blij dat ik morgen nog les heb, zaterdag hebben we ons Z1 debuut! Ik heb er zin in!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:41

Peelie schreef:
Nash begind weer langzaam aan op de rit te komen. Joepie! Dus ik durf ook weer aan wedstrijdjes te denken.

*\o/* Heel leuk om te lezen dat je er weer aan durft te denken! En dat het met Nash weer de goede kant op gaat.

xKylian, gewoon op een slechte dag houden. :') Veel plezier met de les vandaag.

Noukie, vreemde gang van zaken zeg..

Optiwolk wat een fijn wedstrijdweekend! Was de onrustige aanleuning door de stang en trens? Heb je dat thuis ook wel eens? Of was het een verrassing nu zo op wedstrijd?
Die foto is echt mega lief. <3

Janine, bedoel je dan vanuit stap/draf naar galop, 1 pas galop, en dan gelijk weer in stap? Eigenlijk nooit geprobeerd zó snel een overgang te maken.

Wij hebben vorige week met de les geoefend op in de gang blijven waarop ik zeg dat ze moet blijven. Dus bijv. in draf. En dan mega langzaam draven, dat je zo goed als stapt. En ondertussen zelf absoluut niet willen helpen. Het moment dat ze daadwerkelijk gaat stappen, gelijk weer aandraven. Hetzelfde in galop. Resultaat is dat pony nu heel fijn in draf/galop blijft ondanks terugsluiten. En ik hoef zo veel minder met mijn benen te doen. Eerder was het dat ik voornamelijk aan het werk was, nu laat ik haar meer werken en kan ik echt stil zitten. Zó fijn! Na dat terugrijden natuurlijk weer vooruit gaan schakelen (en ook weer terug). Conclusie is dat ik gewoon een stuk consequenter moet zijn.
Ook wij durven weer aan wedstrijden te denken. :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:08

Jaaa anouk! Hoe gaaf!

Ik doe dat idd ook wel. Maar het is goed dat je het zegt. Ik doe dat de laatste tijd te weinig. Ik doe dat wel pas nadat de voorwaards knop er weer op zit, anders dan reageerd hij bijna niet en dan gaat hij met een lang en draag achterbeen draven en dat wil ik niet. Dan wordt hij zoooo sterk.

Er in dit weekend in soest bij Laseur een subtop wedstrijd waar je ook Z1 kan starten. Het kriebelt zo hard om gewoon te vragen of ze nog een plekje hebben en dan gewoon eens tussen het subtop geweld te starten.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:34

Peelie, nee heb je, ja kan je krijgen?

Hoera ab!

Aanleuning is vooral op wedstrijd een dingetje, thuis gaat t goed.
Zal wel aan mij liggen ;)

Heb echt al zoveel leuke reacties gehad op die foto, fenomenaal.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:09

Optiwolk schreef:
Peelie, nee heb je, ja kan je krijgen?

Hoera ab!

Aanleuning is vooral op wedstrijd een dingetje, thuis gaat t goed.
Zal wel aan mij liggen ;)

Heb echt al zoveel leuke reacties gehad op die foto, fenomenaal.

True true.

Mooie foto trouwens. Wijze kop heeft dat paard ook! Gaaf <3

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:20

Prachtige foto Optiwolk!! <3

Balen dat je niet op de hoogte werd gehouden Noukie!!
Dat met de warmte herken ik wel wat, voelde me vanmiddag ook koortsig. Ik weet ook gewoon dat ik slecht eet met dit warme weer. Gisteren ook, maar gistermorgen fanatiek gereden natuurlijk en gisteren eind van de middag nog 4,5km gewandeld. Dat doe ik ook in drie kwartier. Dus ja... :\

Absque Dubio; Heb ik hier geleerd van Mahitri, om hem zoveel mogelijk op achter te houden/gekanteld bekken. Eén pas lukt nog niet (ivm dat voorwaartse) maar kort lukt wel. Wat jij zegt is ook wel leuk, moet ik ook maar weer eens meepakken!

Peelie, doen! Als het goed voelt, niet uitstellen!

Pffff.... hier is het nu gewoon nog 30,5 :\ Ik zou vanavond rijden... Nou niet dus...
Dus straks gewoon ff langs voor een aai denk ik :+
Temperatuurdaling van 1,1 graad in de afgelopen anderhalf uur. Mij te weinig...
Morgen word ook niks, mams jarig.... Dus woensdagavond maar weer een poging denk ik...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:39

Ik heb woensdag voor het eerst weer eens les.

Enne wel of niet starten. Tja. Donno. Hij voelt de laatste paar keer wel weer heel fijn. Maar is wel weer lekker kort dag met weinig voorbereiding :')

Je merkt het al. Ik begin al weer excusses te verzinnen :')

1 galoppas lukt hier wel, maar hij dondert af en toe nog wel helemaal uit elkaar.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:58

Peelie, als het goed voelt: doen! En anders lekker een andere keer. Er is zat te starten en ook die subtop/Z constructie doen ze in Soest vaker, dus ook daarvan komt nog wel eens een herkansing :)
Van wie ga je les krijgen?

Succes met je debuut Kylian!

en ab, fijn je les! Ook weer rondkijken voor een wedstrijdje dus :D

Mijne had vandaag vrij omdat ik gewoon niet fit ben nog. Benieuwd of hij morgen normaal doet, hij is echt mega scherp en kijkerig lately (wat nou warm _O-)
Morgen komt een oefentherapeut langs. Ik kan sinds dat ongeluk met die andere gewoon niet normaal op een paard zitten (oké, lichtelijk overdreven dit, maar niet zoals het was) en hopelijk kan zij me helpen. Qua sportschool enzo heb ik echt wel voldoende gedaan, core-stabiliteit dikke prima, maar daar lijkt t dus niet te zitten... Zelf nog niet kunnen uitvinden waar wel, dus hopelijk morgen!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:59

Ik ga een proefles bij Aimee Weise. Ik ben heel benieuwd.

Balen dat je niet lekker kan zitten noukie. Hopelijk bied oefentherapie jou hulp. Dat zou mooi zijn.

Enne. Ik hoop voor je dat hij zich een beetje gedraagd. Die van mij hebben het wel warm, maar Nash gaat wel gewoon lekker door.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:03

Anders is de longeerbak geduldig gelukkig :D

Leuk, ik ben ook wel benieuwd hoe t is. Veel plezier iig alvast, hopelijk hebben jullie een klik!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:10

Ik ben ook benieuwd. Ik hoop echt dat het wat is. Zou wel weer eens lekker zijn. :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:31

Nieuwe juf is altijd spannend!

Wat vervelend Noukie, hopelijk kan de peut je helpen!!! Fingers crossed!

Was echt smerig warm, reed om 10 uur weg, was het nog 25 graden... :\
Niet eens gelongeerd... Alleen even lekker afgespoeld en daarna nog even merrie met veulen gewassen/gespoeld. Ook enorm last van vliegen. Veulen heeft veel geleerd vanavond :')