[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lena82

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:05

Vandaag ook gestart en de teller staat nu op B+10..

Blijf voorlopig nog wel B starten, beestje vind t allemaal nog errug spannend..

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:30

Ik mag 21-11 naar kootwijkerbroek. Vandaag behoorlijk zwaar getraind maar man wat deed hij het weer goed

Gaan er nog meer mensen naar kootwijkerbroek ?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 07:23

Ik wil binnenkort misschien ook officieel B starten (kan misschien ook begin 2018 worden hoor, binnenkort is bij mij een ruim begrip :+ ), op 26 november heb ik wel een onderlinge wedstrijd :) Maar wat ik mij afvroeg, zijn schoenen met chaps heel erg not-done in de B dressuur? Of valt dat mee? Ik had deze altijd bij het springen met mijn vorige paard, dat was natuurlijk anders dan dressuur.. Maar ik weet niet of ik voor die tijd er aan toe kom om laarzen te kopen, want de startkaart is natuurlijk ook niet goedkoop.. Zijn er eigenlijk veel BB dressuurwedstrijden in het noord-oosten? Want anders zou ik dat misschien eerst willen proberen, voordat ik €130 aan startkaart + vereniging uitgeef en het misschien toch niet lukt.. Blijft wel mijn vraag vanwege de laarzen staan, want BB of B maakt voor de jury vast niet veel uit.. :+

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:42

Wat leuk dat je dressuur wil gaan starten.
Ik denk dat het niet uitmaakt of je met laarzen of met schoenen en chaps start, in het regelement van de KNHS staat uitgelegd waar je schoenen en chaps aan moeten voldoen. En voor bb wedstrijden zou ik op startlijsten kijken, volgens mij staan daar ook de impulswedstrijden op.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:46

Het maakt niet uit of je met chaps rijdt dat is geoorloofd ik rij namelijk ook met chaps omdat ik het ten eerste fijn vind en ik leren rij laarzen ook er duur vind volgens mag de jury er dus niet naar kijken bij de beoordeling

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:10

Ik heb ook jaren met chaps gereden en daar werd ik niet op afgerekend. Het zag er ook echt wel prima uit.

Vandaag weer gestart en met het losrijden was ze alweer fijner. Andere paarden waren niet meer zo eng. De proeven zelf gingen vergelijkbaar met vorige maand. 175.5 en 173 punten en dat was hebt terecht. Ik ben heel erg benieuwd wat voor punten we gaan krijgen wanneer ze in de proef wel echt lekker loopt. We blijven gewoon starten zodat de spanning van op wedstrijd gaan straks hopelijk weg is en we punten kunnen gaan rijden wanneer ik haar echt voor elkaar heb.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:25

Je hebt hardstikke mooie chaps en jodphurs. Dus lijkt me geen probleem!

Wij hebben vandaag wedstrijd gehad na een week van mindere trainingen. Vandaag op wedstrijd een Veel beter gevoel. Helaas niet terug te zien in de punten. Toch nog een winstpunt en zijn nu B+9.
Binnenkort een onderlinge springwedstrijd en dan eind van de maand een heel weekend koudbloed wedstrijd. :)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:01

Annetje schreef:
Ik heb ook jaren met chaps gereden en daar werd ik niet op afgerekend. Het zag er ook echt wel prima uit.

Vandaag weer gestart en met het losrijden was ze alweer fijner. Andere paarden waren niet meer zo eng. De proeven zelf gingen vergelijkbaar met vorige maand. 175.5 en 173 punten en dat was hebt terecht. Ik ben heel erg benieuwd wat voor punten we gaan krijgen wanneer ze in de proef wel echt lekker loopt. We blijven gewoon starten zodat de spanning van op wedstrijd gaan straks hopelijk weg is en we punten kunnen gaan rijden wanneer ik haar echt voor elkaar heb.

Kilometers maken dan wordt het wel beloond

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 00:41

Bedankt voor de antwoorden! Dan ga ik eerst met chaps rijden, ik vind dat eigenlijk ook fijner dan laarzen.. :)

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:34

PrimaDonna_ schreef:
Na een jaar mijn droom vooruit te hebben geschoven ga ik 26 november officieel starten met Enjoy! :)
Onze oefenwedstrijd in september was super goed gegaan, dus ben benieuwd naar de officiële!!

PrimaDonna, Wat super fijn dat je toch kunt gaan starten. Dat weer een fijn paard tot je beschikking hebt.
Heel veel succes de 26ste, erg benieuwd hoe het gegaan is.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:55

Hoi allemaal,
Ergens in het begin heb ik me aangemeld en een aantal posts gedaan en mijn planning was oktober te gaan starten. Maar dat is mislukt. Uiteraard lees ik iedere dag braaf mee maar wilde toch maar weer eens iets plaatsen.
Ik schuif men debuut door naar april.
Paard is ook nog maar 3.5jaar dus geen haast.
Ik heb eigenlijk bijna niks gedaan tot september. Hij moest sowieso nog wat aankomen dus wilde hem niet teveel belasten maar hij had zo weinig energie was dof in de vacht en ogen kreeg 2x per dag brok en savonds wat hooi en stonden op een kale wei. Door dit plaatje heb ik uiteindelijk de beslissing genomen te verhuizen naar de stal waar ik altijd met mijn vorige paard heb gestaan. En na een paar dagen had ik al een totaal ander paard. Kon de hele dag eten ging het gras op werd fit blij en begon lekker te bewegen. Sinds dien heb ik het gevoel dat ik echt met hem aan de slag kan. Steeds gaat hij beter wordt mooier en mooier, groeit aanzienlijk.
Rustig aan werken we naar een b proefje toe en eens wat op andere locatie rijden. Misschien een oefenproefje proberen en we zien het allemaal wel. Iig lekker km maken.

Hier loopt het ook allemaal lekker door met starten en leuke puntjes.
Ik kijk er daardoor echt naar uit.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:36

Veel die binnenkort gaan starten, leuk en alvast succes!

Ik kon vandaag even starten, weer een goede ervaring op kunnen doen.
Ze was in het begin met losrijden weer heel gespannen, maar die spanning vloeide mooi af.
Over de proeven was ik rijtechnisch niet zo tevreden, niet genoeg impuls, aanleuning te veel uit elkaar en ze was veel aan het hoofdschudden. Het zal vooral te wijten zijn aan mezelf, maar daar gaan we natuurlijk weer mee verder trainen. :)
Ik had 179 en 180,5, dat vond ik het zelf niet waard, maar wel fijn om met een winstpunt naar huis te gaan. :)

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:49

Sharonaa_ schreef:
Hoi allemaal,
Ergens in het begin heb ik me aangemeld en een aantal posts gedaan en mijn planning was oktober te gaan starten. Maar dat is mislukt. Uiteraard lees ik iedere dag braaf mee maar wilde toch maar weer eens iets plaatsen.
Ik heb eigenlijk bijna niks gedaan tot september. Hij moest sowieso nog wat aankomen dus wilde hem niet teveel belasten maar hij had zo weinig energie was dof in de vacht en ogen kreeg 2x per dag brok en savonds wat hooi en stonden op een kale wei. Door dit plaatje heb ik uiteindelijk de beslissing genomen te verhuizen naar de stal waar ik altijd met mijn vorige paard heb gestaan. En na een paar dagen had ik al een totaal ander paard. Kon de hele dag eten ging het gras op werd fit blij en begon lekker te bewegen. Sinds dien heb ik het gevoel dat ik echt met hem aan de slag kan. Steeds gaat hij beter wordt mooier en mooier, groeit aanzienlijk.
Rustig aan werken we naar een b proefje toe en eens wat op andere locatie rijden. Misschien een oefenproefje proberen en we zien het allemaal wel. Iig lekker km maken.

Dacht dat een paard pas vanaf 4 de ring in mocht? Maar waarom zou je haast hebben.

Denk aan de juiste opbouw van spieren en botten. Geef een paard de tijd dan heb je er lang plezier van

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:25

Je mag vanaf oktober in het jaar dat ze 3 worden of zijn geworden starten in de B

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:40

Tymone schreef:
Sharonaa_ schreef:
Hoi allemaal,

Dacht dat een paard pas vanaf 4 de ring in mocht? Maar waarom zou je haast hebben.

Denk aan de juiste opbouw van spieren en botten. Geef een paard de tijd dan heb je er lang plezier van

Paard is op dit moment 3.5 en vanaf oktober mag een 3.5jarige de ring in.
Verder geef ik duidelijk in mijn post aan dat ik het sowieso rustig aan doe en volgend jaar pas start (4jaar). En dat ik daarbij al helemaaal geen haast heb.
Rij denk ik 3x per week een half uurtje verder staat hij de volle dag in de wei met vriendjes.
Aangezien het paard al zoveel aanbied en alles zo snel op pakt vond ik het wel leuk om mee te kletsen. Maarja
Waarom moeten mensen gelijk zo heftig reageren als het om leeftijd gaat. Ik kijk echt wel naar mijn paard en als ik denk dat hij het nog niet aan kon had ik hem een jaar op de wei gezet.
Hij is vanaf half september opgepakt daarvoor heeft hij een half jaar op hetland gestaan omdatik vond dat het te vroeg was...maar de reden staat ook in mijn eerdere post

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:42

Ons paard was ook 3 toen hij ingereden is wel nog bij de vorige eigenaar toen mocht hij de wei weer op en is hij naar twee maand weer langzaam opgepakt toen wij hem kochten met drieënhalf ook maar minimaal gereden en pas gestart toen hij vier was als je paard niet te intensief rijd is dat roch prima vind wel dat sommige paarden re vroeg wat moeten doen kijk naar die jonge hengsten of op handel stallen waar paarden klaar gestoomd worden maar dat is een heel ander verhaal

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:54

Sharonaa_ schreef:
Hoi allemaal,

Welkom! Leuk dat je mee komt kletsen :)
Wat fijn dat het nu de goede kant op gaat met je paard.
Wil je hem nog voorstellen en misschien leuk met een foto erbij? :)
Ben je helemaal vrij in :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:58

Ik ga proberen weer wat actiever te worden in dit topic.
Aangezien we bijna aan het eind van 2017 zitten zal ik in januari een nieuw topic aanmaken en kunnen de Bokkers die willen mee naar dat topic.

Hou het wel gezellig. Als iemand met haar 3,5 jarige paard wil starten is die persoon daar helemaal vrij in. Het is een topic om je wedstrijdervaringen te delen en elkaar tips te geven als die persoon daar om vraagt :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:07

Tymone schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Na een jaar mijn droom vooruit te hebben geschoven ga ik 26 november officieel starten met Enjoy! :)
Onze oefenwedstrijd in september was super goed gegaan, dus ben benieuwd naar de officiële!!

PrimaDonna, Wat super fijn dat je toch kunt gaan starten. Dat weer een fijn paard tot je beschikking hebt.
Heel veel succes de 26ste, erg benieuwd hoe het gegaan is.

Dankje!! Ben nog altijd zo blij dat ik deze kans gepakt heb.
Na het overlijden van Donna had ik nooit verwacht om zo snel alweer op een ander paard te springen.
Ik leer zoveel van Enjoy. En dat alles wat ik toepas op hem heb ik van Donna geleerd...
Mis haar nog elke dag maar het geeft ook rust dat ze nu geen pijn meer heeft.

Ik ben ook erg benieuwd de 26ste! Vorig weekend heeft hij voor de 2de keer M2 gelopen met zijn eigenaresse, dit ging zo goed! +:)+

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 07:03

Vlechten jullie eigenlijk altijd in voor de dressuur? Ik wil zijn manen graag langer laten groeien, en ik vind persoonlijk losse manen veel mooier dan vlechten.. Ik was dan ook niet van plan om voor de jury zijn manen maar weer kort te maken.. Je krijgt toch hooguit -1 op verzorging (waarschijnlijk dus een 6 in plaats van een 7) als je de manen niet hebt ingevlochten?

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 08:25

Leuk dat je er weer bent! Logisch dat je Donna nog zo mist... iets dierbaars verliezen is iets wat je nooit vergeet en wat tijd nodig heeft om een plekje te krijgen.
Ben heeel benieuwd naar jullie debuut maar denk dat dit helemaal goed gaat komen!

Over het vlechten; je bent er natuurlijk helemaal vrij in en het is persoonlijk natuurlijk. Zelf heb ik een fries en die vlecht ik altijd wel in vanwege mijn teugels die om de manen wikkelen. Ik ben er altijd zuinig op dus rijd nooit met losse manen ( ook al vind ik her wel heel mooi! ).
Ik heb geen ervaring met het feit dat je minder punten zou krijgen, geen idee dus. Wat me wel zuur zou lijken is als ze minder punten geven dat dit her verschi in winst of geen winst zou maken.

Ik reageer ook niet heeel actief meer maar ben wel actief aan het starten. Ik heb inmiddels 12 puntjes. We hebben een moeizaam begin gehad waarbij mijn paard voor alles bang was. Regelmatig op het punt gestaan om ermee te stoppen (wedstrijden). Inmiddels krijgt ze supplementen die de stress en spanning beter laten afvloeien en met resultaat. afgelopen zondag moesten we losrijden en de proeven allemaal in verschillende banen, ik was zelf gespannen omdat ik meestal wedstrijden kies waar ik al eens geweest ben of met baan verkennen in de pauze. Ze deed het zo goed!!! Niet in de stress, geen paniek en waar ze kijkerig was wel nog te rijden/sturen. Voor ons allebei echt heel goed voor het vertrouwen. :-)
Morgen start ik nog en nog 1 in december. Ik oefen thuis vooral de L oefeningen met rijden en lessen. Hopelijk eind januari wel de overstap naar L te maken.

Gaan er meer mensen komend weekend? Heel veel succes alvast allemaal.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:51

Vlechten is natuurlijk wel mooier ik heb hiervoor een merrie gehad met zomerexzeem kon ik absoluut niet vlechten liep ze de hele tijd met hoofd te schudden en ik heb altijd zeker punt af trek gehad maar dat nam ik voor lief anders is een hengsten vlecht misschien een optie

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 22:21

Punt aftrek voor losse manen hoort niet. Wel als het er onverzorgd uit ziet, dus geschuurd of niet netjes naar 1 kant (geloof namelijk dat ze 1 kant op horen te liggen), staat wel ergens in het reglement.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 22:52

Ik heb de laatste keer met de fries ook met deels losse manen gereden. De andere twee wedstrijden ging ze schuren toen ze thuis kwam, dus ik wilde het niet vlechten. Ik heb de voorpluk wel gedaan en het begin van de manen. Zeg maar 10cm hengstenvlecht. Vriendin van mij vond het sjieker dan de hengstenvlecht van de maand ervoor.
Geen idee of ik minder punten gehad heb vanwege de losse manen.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:26

Heb bij jury met schrijven een keer gehad dat ze een zes gaf bij een rijpaard omdat hij sokken had en dat vond zij niet horen is ook erg raar vind ik moet je toch zelf weten of je benen scheert of niet paard had schone witte benen dat is dan belangrijker toch