Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annetje schreef:Ik heb ook jaren met chaps gereden en daar werd ik niet op afgerekend. Het zag er ook echt wel prima uit.
Vandaag weer gestart en met het losrijden was ze alweer fijner. Andere paarden waren niet meer zo eng. De proeven zelf gingen vergelijkbaar met vorige maand. 175.5 en 173 punten en dat was hebt terecht. Ik ben heel erg benieuwd wat voor punten we gaan krijgen wanneer ze in de proef wel echt lekker loopt. We blijven gewoon starten zodat de spanning van op wedstrijd gaan straks hopelijk weg is en we punten kunnen gaan rijden wanneer ik haar echt voor elkaar heb.
PrimaDonna_ schreef:Na een jaar mijn droom vooruit te hebben geschoven ga ik 26 november officieel starten met Enjoy!
Onze oefenwedstrijd in september was super goed gegaan, dus ben benieuwd naar de officiële!!
Sharonaa_ schreef:Hoi allemaal,
Ergens in het begin heb ik me aangemeld en een aantal posts gedaan en mijn planning was oktober te gaan starten. Maar dat is mislukt. Uiteraard lees ik iedere dag braaf mee maar wilde toch maar weer eens iets plaatsen.
Ik schuif men debuut door naar april.
Paard is ook nog maar 3.5jaar dus geen haast.
Ik heb eigenlijk bijna niks gedaan tot september. Hij moest sowieso nog wat aankomen dus wilde hem niet teveel belasten maar hij had zo weinig energie was dof in de vacht en ogen kreeg 2x per dag brok en savonds wat hooi en stonden op een kale wei. Door dit plaatje heb ik uiteindelijk de beslissing genomen te verhuizen naar de stal waar ik altijd met mijn vorige paard heb gestaan. En na een paar dagen had ik al een totaal ander paard. Kon de hele dag eten ging het gras op werd fit blij en begon lekker te bewegen. Sinds dien heb ik het gevoel dat ik echt met hem aan de slag kan. Steeds gaat hij beter wordt mooier en mooier, groeit aanzienlijk.
Rustig aan werken we naar een b proefje toe en eens wat op andere locatie rijden. Misschien een oefenproefje proberen en we zien het allemaal wel. Iig lekker km maken.
Hier loopt het ook allemaal lekker door met starten en leuke puntjes.
Ik kijk er daardoor echt naar uit.
Tymone schreef:Sharonaa_ schreef:Hoi allemaal,
Ergens in het begin heb ik me aangemeld en een aantal posts gedaan en mijn planning was oktober te gaan starten. Maar dat is mislukt. Uiteraard lees ik iedere dag braaf mee maar wilde toch maar weer eens iets plaatsen.
Ik heb eigenlijk bijna niks gedaan tot september. Hij moest sowieso nog wat aankomen dus wilde hem niet teveel belasten maar hij had zo weinig energie was dof in de vacht en ogen kreeg 2x per dag brok en savonds wat hooi en stonden op een kale wei. Door dit plaatje heb ik uiteindelijk de beslissing genomen te verhuizen naar de stal waar ik altijd met mijn vorige paard heb gestaan. En na een paar dagen had ik al een totaal ander paard. Kon de hele dag eten ging het gras op werd fit blij en begon lekker te bewegen. Sinds dien heb ik het gevoel dat ik echt met hem aan de slag kan. Steeds gaat hij beter wordt mooier en mooier, groeit aanzienlijk.
Rustig aan werken we naar een b proefje toe en eens wat op andere locatie rijden. Misschien een oefenproefje proberen en we zien het allemaal wel. Iig lekker km maken.
Dacht dat een paard pas vanaf 4 de ring in mocht? Maar waarom zou je haast hebben.
Denk aan de juiste opbouw van spieren en botten. Geef een paard de tijd dan heb je er lang plezier van
Sharonaa_ schreef:Hoi allemaal,
Tymone schreef:PrimaDonna_ schreef:Na een jaar mijn droom vooruit te hebben geschoven ga ik 26 november officieel starten met Enjoy!
Onze oefenwedstrijd in september was super goed gegaan, dus ben benieuwd naar de officiële!!
PrimaDonna, Wat super fijn dat je toch kunt gaan starten. Dat weer een fijn paard tot je beschikking hebt.
Heel veel succes de 26ste, erg benieuwd hoe het gegaan is.