Helaas ging bij ons vandaag ook niet zoals gepland.. Had gehoopt dat het beter zou gaan. Het begin mag ik niet over klagen, maar uiteindelijk kreeg ik hem niet over een vrij simpele rode oxer met een plankje. Heeft wel een kwartier geduurd. Uiteindelijk is het wel gelukt vanaf de andere kant (je kon hem van 2 kanten springen) maar het ging allemaal niet van harte. Wilde wel meer doen maar ben bang dat ik hem overbelast. Dus toen hij over die oxer ging sprong ik daarna nog een lijntje van 3 hindernissen en heb ik het daarbij gelaten.
Nann__
Geplaatst: 10-08-17 18:57
Lithya schreef:
Ga nog wel een beetje aan springen doen. Ga als fan naar het EK springen in Göthenborg. Net de tickets besteld
Als ze zich wat zeer doen op een sprong, kan dat zeker wel even problemen geven. Zeker lastig.
Vanmiddag ff vliegles gekregen oeps deed mee aan vereniging kampioenschap met de 4 jarige en ze maakte iets meer sprong dan ik had verwacht raakte uit balans en zo vloog ik eraf in de landing. Oepsie ze bleef wel mooi bij mij staan en hinniken echt van huh wat is er nu gebeurd.
Zaterdag is de gewone regionale dus dan nieuwe poging en beter terug zitten boven de sprong
Ik had vandaag ook positief vliegles eindelijk mijn eigen instructeur weer eens zo ver gekregen om in de bak te gaan staan... dikke oxer die ik te breed vond maar dat had hij niet gehoord zei hij noemde het een vlaag van verstandsverbijstering en moest er gewoon overheen. Ging mooi
Cheminee
Geplaatst: 11-08-17 06:10
Zo hier ook even een update.
Regiokampioenschap ging helaas aan mijn kant helemaal mis. Door de wind gigantisch lopen stressen ( stomstom) en daardoor veel te vroeg op het wedstrijd terrein. Tja dan zit je er ook nog eens te vroeg op en liep de barrage bij de B gigantisch uit. en in de ring was hij leeg, niet aan t been en opeens was alles eng.. tja ik weet natuurlijk dondersgoed dat het bij mij ligt.. iets met focus en plannen
Toch het parcours uit kunnen rijden en een super fijn gevoel over het laatste stukje Vanaf hindernis 5
Gisteren thuis even een lijntje uit het parcours van vrijdag uitgezet en daar sprong hij weer als vannouds. Nog een bevestiging dat mijn gemoedsstand flink de baas kan zijn over het resultaat wat wij neer zetten
Ik heb vandaag een 'geen-paard-rijden' dag. Morgen 6.15 weg en heb van de week alles lekker gereden. Dus kan uit dit keer. Vos voorzien van een nieuwr kleur
En een canvas binnen gekregen. 80x60. Ik dacht serieus dat het gwn n leuk plaatje aan de muuur grootte was. Hij s dus gewoon errug groot....
Ben zo blij met uno. Mooie fotos van gister, was pas tweede keer in de b voor haar.
Elitedeux
Geplaatst: 12-08-17 17:45
Mooie foto's!
Wij waren vandaag 2de in de B met 79 punten in Haaksbergen. L ook foutloos maar in de barrage 1 balk. Stond een lijn op 5 galopsprongen (22 meter), een stijl en dan een dubbel (oxer - stijl). Ze kwam net te dicht op de 1e van de dubbel. Lijnen met een dubbel erin blijven nog een dingetje waaraan we moeten werken
Bij ons wordt vanuit de vereniging een gastinstructie gegeven door Marc Dijkstra, weet iemand hoe zijn manier van lesgeven is? Ben benieuwd
showjumper15
Geplaatst: 12-08-17 18:28
Tussen door een vraagje, ben net nieuw op bokt hahaha. Ik mag nu in het L starten met springen. Maar de stijlpunten bij het B krijg je heel anders dan bij het L.
Klasse B Foutloos en 75 stijlpunten of hoger= 2 winstpunten Foutloos en 60 tot 75 stijlpunten = 1 winstpunt 1 t/m 4 strafpunten en 75 stijlpunten = 1 winstpunt
Klasse L Voldoende en foutloos = 2 winstpunten voldoende en 1 t/m 4 strafpunten = 1 winstpunt
Pech dag..zat mij niet mee. De 4 jarige begon echt super maar in de dubbel ging het ff mis en zat ze op haar kont. Heb af gegroet vond het niet eerlijk om door te gaan. Inspring terrein nog een sprongetje gedaan en voelde weer goed. Denk dat ze gewoon schrok van haarzelf. Toen de grote in het M beetje moeizaam in het begin maar pakte uiteindelijk goed door tot bij de laatste we zaten en klapte bijna achterover help! Schrok mij tot en boem lag weer in het zand. Denk dat ik iets te scherp of scheef inreed en ze gleed in afzet. Ja en dat op zand maar ik vond de bak erg nat. Bovenlaag voelde glad maar ja dat is achterna praten. Heb haar benen gekoeld want dacht ff ze is onregelmatig maar viel mee. Daarna toch nog Z paard gestart en die was helemaal gek. Bokken extreem dat ik weer bijna in het zand lag maar in het parcours deed ze goed haar best begin iets onstuimig en kijkerig. Midden gedeelte heel fijn! Laatste lijn te gehaast en balken. Wel tevreden maar twijfel of ik nog wel ga starten volgende week ik Ermelo. Misschien stom maar ze was gewoon echt koekoek en ik ben niet snel bang maar dit vond ik echt niet grappig hoe ze met inrijden deed.
Nou ja dat was mijn regio. Nu een beetje bont en blauw haha maar morgen een relax dag sauna en de bijrijders doen de paarden ff simpel rijden of longeren.
Lithya
Geplaatst: 12-08-17 21:52
Zo dat is zeker schrikken Marijke. Dat van die gladde bovenlaag verbaasd mij niet. Dat was tijdens het concours ook zo...
Verbaasde mij ook dat ze na een regenbui de bodem nog natter maakten door te sproeien. Later hebben ze dat ook niet meer gedaan. In het M veel ongemakken. Ook paarden die kreupel de baan verlieten. Best sneu allemaal. Nou ja ik ga gewoon lekker over twee weken weer naar stal de hameren daar kan ik tot nu toe het fijnst rijden. En over Ermelo nog ff nadenken.
Viel me al op dat er heel veel uitval was in het M. Zonde van de pech, maar zo gaat het soms ook Was ook graag naar Vrouwenparochie gegaan over twee weken, maar valt jamme genoeg samen met de SGW in Norg.
Gucci is wel vaker jolig als ik je verhalen zo lees, daarna is het dan meestal ook wel weer ok toch? De komende dagen mooi in training houden en gewoon gaan rijden woensdag! Heb je iets in het voer veranderd?
paljaslaura
Geplaatst: 12-08-17 22:32
Jeetje wat schrikken inderdaad! Wat maf nog sproeien terwijl het al nat is
Ze krijgt iets minder veel kuil en meer hooi omdat ze laatst iets aan de snelle was en veel gas zeg maar. En ze mag iets dunner. Krachtvoer ect beetje meer misschien een handje meer brokken. Maar Gucci was laatst tijd best kalm voor haar doen en klopt na zo'n explosie is ze vaak de volgende keer wel normaler.
Hooi zou het verschil niet moeten maken. En dat afvallen hadden we het inderdaad nog over vorige week na je tweede parcours Misschien komende dagen naar 2/3 van de hoeveelheid krachtvoer die je nu geeft? Moet genoeg zijn om fit te blijven voor komende week, maar raak je net de scherpe kantjes wat kwijt Ze springt meestal ook beter als ze niet te fris is
Thanks voor de tip zal het doorgeven aan mijn ouders. Ze kunnen soms wel gek van mij worden met mijn eisen voor voeren haha. En iedereen zonder die scherpe randjes springt ze net wat beter
Ik lees hier nog steeds braaf mee elke dag maar omdat Evel is er nog steeds dus ik wurm me er maar weer tussen. Mis het rijden ook ontzettend
Wat ontzettend duf van die bodem Marijke, zonde van de paarden. Evel was vroegâh ook altijd enigszins hysterisch met losrijden, dat is ook wel een beetje gaan slijten.