[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:47

Hallo allemaal! Wat vliegen er mooie punten voorbij! Gefeliciteerd allemaal!

He bah, droes... mijn paard heeft het ook gehad, wat een ellende! Bij hem sloeg het naar binnen, hij heeft echt kantje boord gestaan. Brrr krijg er nog kippenvel van als ik eraan terugdenk!

Gelukkig is het allemaal weer goedgekomen en rijden we nu weer vrolijk rond! We zijn ook inmiddels al weer 3 x buitenaf wezen starten, dat ging ehhh... niet zo denderend als ons debuut thuis zal ik maar zeggen :D. Hij komt 6x zo groot de trailer af, heeft zn stembanden herontdekt (ik heb hem in de 2,5 jaar dat ik hem nu heb geloof ik 3x horen hinniken... nouuuu... dat heeft hij even ingehaald). Mijn god wat kan die brullen zeg :+ _O- Waar wij thuis vaak op het protocol hebben staan dat er soms wat meer impuls mag zijn, buiten mag het juist wat minder... afgelopen zondag ging hij in de 2e proef zoooo hard dat mn voorlezer het bijna niet bij kon houden, haha. Daar stond op mn protocol "jammer dat je paard in deze proef nogal onstuimig was" ik vond dat een understatement haha :D
1e keer buitenaf was 178,5 & 188, 2e keer 185 & 166 ( -O- op elk onderdeel zowat een 5 met tdh... daar liep hij alleen maar met zn onderhals eruit te gillen, hij vond zichzelf echt superknap maar er was niks meer mee te beginnen -O- ) en laatst zondag 188 en 177,5. Teller staat nu op B+7 dus zeker niet ontevreden! Aanstaande zondag mogen we weer, dan weer op eigen terrein dus eens kijken of we dan weer kunnen knallen! Vanavond weer heerlijk gelest en hij liep super <3
Afbeelding
(mn tenen steken heeeeeel raar uit op deze foto, hihi 8-) )

Shelly21

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 00:05

Droes bah.. Hopelijk snel voorbij

Vandaag met mijn bijrijd paard ons eerste concours gehad. Eerst paar keer bb starten om even aan te voelen 185 en 181 (maar-2 doordat ik verkeerd reed dom dom) zeker niet ontevreden.
Afbeelding

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:33

Bah wat vervelend zeg die droes!

Wij hebben 189 en 193,5 gescoord gister in de L1. Was de 2e keer voor ons in deze klasse.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:41

Jullie gaan zo snel
Iedereen gelefeliciteerd met de mooie punten..
Ik had afgelopen zaterdag deze clinic en na 1 min zag die direct waar het aan schort.
Jill reageert niet op mijn hulpen en ik drijf te veel.
Hier ben ik nu aan het werken om dit andersom te zettendus voorloppig terug trainen en aan de hulpen zetten en meer respect gaan krijgen van haar tegenover mij.
Zodat we dan fijn de overstap kunnen maken naar het L1.
Punten heb ik ervoor.en volgende maand start ik nog 2 proeven in de B
De eerste L1 staat voor november ingepland op een selectie wedstrijd.

Oktober heb ik 1 oefenwedstrijd in de L1 dit lijkt me het beste.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:44

Ik heb me voor zondag af moeten melden :(

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:32

DesertOrchid wat een leuk paard heb je! Fijn dat je les zo goed ging. Komt helemaal goed!

Wij mogen vanavond weer, ben benieuwd! Het is echt een hele tijd geleden dat ik dressuur gestart hebt. Maar heb er wel zin in! Starten jullie met dit weer in zomertenue?

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:54

mijn wedstrijd is ook afgelast, het is echt veel te warm!
Nu lekker verder trainen

gisteravond maar heerlijk afkoelen op het strand, wat is dat genieten je rijd de straat uit en je bent er

Afbeelding

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:12

Mijn wedstrijd voor zondag gaat nog wel door. Maar dan springen haha

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:13

mooie punten weer allemaal

en mooie foto hierboven

ik mocht gisteren in de hitte starten niet te lang van te voren erop gegaan. ze was braaf en was 2 x 1ste met 189 en 187,5 in de L1

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:41

Nette punten Wennie19, gefeliciteerd! Was het rijden wel te doen? Ik vond het donderdag écht heel warm. 'S avonds ook. Het leek wel alsof ik in t buitenland zat. Dat gevoel had ik echt.

Wij hebben gisteravond gestart en met 203 en 201,5 en een eerste en een tweede plaats hebben we de L1 afgesloten. :D Nu zijn we nog lang niet klaar voor het L2, dus misschien start ik nog een keer L1, misschien in een gekke bui starten we een keer L2 maar ik ben niet echt een dressuur ruiter dus wie weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:07

Waarom denk je dat je nog lang niet klaar bent voor t L2 dan? Ik vind het verschil met t L1 echt miniem. Op t achterwaards en wijken 10 meter na dan. Maar natuurlijk is het ook prima als je nog even doorstart. Just curious. :))

Ik start volgende week voor de 3e x L2.
Ben benieuwd hoe t dit keer gaat. Vorige keer ging het erg goed maar heb niet meer kunnen oefenen want ben daarna op vakantie gegaan. (zit nu in Mallorca) en dan als ik thuis kom, heb ik nog een paar daagjes om weer even de puntjes op de i te zetten. Heb er alweer zin in! :))

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 07:21

nann was idd wel erg warm ben er ook maar een kwartier van te voren op gegaan en de proeven op een rondje op adem komen na achter elkaar door gestart zo was het net te doen langer had ik er ook echt niet op willen zitten. was gelukkig ook wel geregeld dat je je paard kon afspuiten. dus dat heb ik ook lekker gedaan en daarna lekker in de schaduw staan grazen want in de trailer werden ze echt weg gekookt

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:58

Tijdje geleden dat ik hier heb meegekletst dus zal me opnieuw voorstellen!
Heb sinds een jaar een 9jarige merrie samen met een vriendin. Paard had alles boscross ervaring en nog nooit wedstrijd gereden. Vriendin heeft haar nu tot het M gereden en ik vond het ook tijd om te gaan starten nu. Heb vroeger wel gereden maar ben eigenlijk pas echt aan t paardrijden sinds ik dit paard heb. Vind het starten super spannend dus ben al blij als ik zonder grote fouten de baan door ga komen!
Debuut staat op 17 september, de week erna ook gelijk. Stal waar vriendin haar al een paar x gestart heeft en waar we over 2 weken nog ff 2x gaan oefenen :)

Heb er zin in maar vind het ook doodeng, weet dat ik met spanning heel anders ga rijden.. Maar beter gelijk vaak starten des te sneller ben ik van mijn angst af!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:59

Wat gaan jullie hard allemaal.
Mijn debuut zal het dit jaar niet meer worden denk ik.

Heb gister een super leuke maar onervaren pony gekocht. Al wel onder het zadel maar heel groen nog

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:20

Leuke berichten zie ik voorbij komen. Gefeliciteerd allemaal met punten en prijzen! Goed bezig.
Het was ontzettend warm afgelopen week. Ik mocht woensdag starten toen was het ook zo warm. 180 en 190 gereden. Nu L2+3

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:30

Gefeliciteerd allemaal met de mooie (winst)punten! :j
Ook ik kan er weer 2 bij doen op de teller want vandaag zijn we 4e geworden met 190,5 en 2e met 187!! En heeel blij

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:26

Vandaag geen wedstrijd helaas baal je tog wel als je op stal komt en iedereen is aan het rijden :P
Maar ach bijna vakantie kan ik hopelijk weer keertje starten

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:59

Vandaag mijn laatste B wedstrijd gereden. En volgende week 1e keer in de L1. Zit er nou heel veel verschil tussen de B en de L1?

Ik verwacht er niet heel veel van :P maar we trainen weer lekker verder!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:06

Mooie resultaten allemaal!

Ik vandaag weer eens totaal wat anders gedaan. Eens weer bb gesprongen, ging heel fijn een pech balk maar ach kan gebeuren. Wel 73,5 stijlpunt!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:06

aniquegraaf schreef:
Vandaag mijn laatste B wedstrijd gereden. En volgende week 1e keer in de L1. Zit er nou heel veel verschil tussen de B en de L1?

Ik verwacht er niet heel veel van :P maar we trainen weer lekker verder!

Ik vind B L1 en L2 niet zo spannend. M1 ook niet maar vanaf het M2 vind ik het aardig serieus worden!

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:13

Ik ben afgelopen vrijdag voor de eerste keer L1 gestart. Ze was gespannen en dan loopt ze een beetje met rem erop. Ze let niet goed op mij maar vooral op haar omgeving waardoor mijn hulpen niet goed doorkomen. Dit heb ik thuis niet. Iemand tips??
Er hadden 175 punten

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:29

Euforie schreef:
Waarom denk je dat je nog lang niet klaar bent voor t L2 dan? Ik vind het verschil met t L1 echt miniem. Op t achterwaards en wijken 10 meter na dan. Maar natuurlijk is het ook prima als je nog even doorstart. Just curious. :))

Ik start volgende week voor de 3e x L2.
Ben benieuwd hoe t dit keer gaat. Vorige keer ging het erg goed maar heb niet meer kunnen oefenen want ben daarna op vakantie gegaan. (zit nu in Mallorca) en dan als ik thuis kom, heb ik nog een paar daagjes om weer even de puntjes op de i te zetten. Heb er alweer zin in! :))

Ja weet ik eigenlijk niet.. Ik ben niet iemand die voor dressuur de puntjes op de i zet thuis, we lessen wel maar toch ben ik voor dressuur niet gemotiveerd genoeg maar het rare is dat als ik dan op wedstrijd ben/ga wil ik graag laten zien dat we het ook kunnen. Dus dan baal ik dat hij niet een beetje schaart in het wijken, z'n hoofd omhoog doet bij achterwaarts en niet altijd even goed op achter loopt vooral met de overgang van stap naar draf. En dan baal ik van mezelf (absoluut niet van m'n paard want dat is écht een toppertje!) maar toch verander ik het thuis in m'n training niet echt. Wil misschien nog wel een keer outdoor starten dus wie weet dat ik over 3 weken een keer L2 probeer. Zal volgende keer in de les wel eens een proefje mee pakken. Kijken waar onze verbeterpunten liggen.. Lekker vaag verhaal he :')

En leuk! Succes met je wedstrijd. Komt vast goed!

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:10

Iedereen gefeliciteerd met de winstpunten weer!

Vandaag voor het eerst op het gras gereden.. het had flink geregend dus het was helaas glad. Daardoor een wat onzeker paard en voorzichtig gereden... maar evengoed 2x 1e en 200.5 en 200 punten :D :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:42

Wauw jij gaat echt hard :wow:

Helaas liep me paard vandaag nog niet super :(
Denk dat ze nogal stijf is van 1,5 week stil staan en pijn

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:00

Heb even 3 wedstrijden bij m'n favorieten gezet even overleggen met vriendlief of die 3 weekenden met mij mee wil op wedstrijd in onze vakantie :')

Wel 3 verschillende locaties voor de ervaring