[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 01:44

Ik groet alleen uitgebreid in de B. Levert bonuspunten op. En als er een bekende in dat hokje zit.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:01

In de B groet ik altijd netjes met naam en naam van paard. Daarna begint ze te stuiteren omdat ze de bel hoort. (Pavlov effect!! Bel=gaan) In het L deed ik de afgelopen keren lopend groeten, dan is ze iets rustiger.

Je mag zelf een plek uitzoeken je zou zelfs achterin de bak kunnen gaan staan maar of dat extra punt oplevert... :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:01

Zo doe ik dat ook Anne. Vaak genoeg meegemaakt dat de jury zei: wat een arrogant ding, groet niet eens. Hup. Punten omlaag.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:02

Lithya schreef:
Zo doe ik dat ook Anne. Vaak genoeg meegemaakt dat de jury zei: wat een arrogant ding, groet niet eens. Hup. Punten omlaag.

Ik krijg vaak een duim omhoog als je ook netjes je naam zegt. Hihi alles voor die extra punt ! :-D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:44

Ik groet ook altijd netjes.
En eerlijk gezegd vind ik dat ook net zo netjes. Al doe je alleen even een knikje richting de jury. ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:02

Hee Eef! Hoe gaat het met jou? Herstel je beetje snel?

Ik groet altijd. Ook al is de bel al gegaan. Vind het niet netjes om het niet te doen. In het B zeg ik altijd startnummer, naam, naam paard, vereniging. En als het anders gaat dan programmavolgorde en er is geen portofoon zeg ik m'n startnummer ook altijd even aan de jury.

Gister naar Tolbert geweest, Chall won het L springen weer :D . M 2 af, dubbels en driesprongen zijn altijd te krap voor hem :+

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:23

Super Mistid gefeliciteerd! Bij mij ging het niet zo lekker in Tolbert helaas. Mijn iets te grote cap vloog voor mijn bakkes waardoor ik de afstanden van de hindernissen niet zo goed meer zag. Uiteindelijk na nummer vijf de spring ronde wat beter uit kunnen rijden. Vanmiddag maar even naar de divoza en kijken naar een nieuwe cap.. Geen CO meer voor mij, het schuift echt teveel. Dit was echt de kers op de taart voor me in negatieve variant :P Wat vinden jullie een mooie cap?

Ik zit te twijfelen tussen een Casco Champ en een samshield. Het is alleen allemaal zo duur.....

Ik groet ook altijd, stop ook altijd voor de jury en als zij knikken vervolg ik mijn weg. Soms als het nodig is roep ik ook mijn naam maar vooral bij indoor concoursen is het niet nodig volgens mij?

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:33

Gefeliciteerd!

Herstel gaat goed! Het is ook al een mooi litteken geworden :D
Mag mijn arm inmiddels weer wat gebruiken, kan er nog niet veel mee maar toch, het scheelt een hoop! (denk aan kaas snijden enz. )
Spieren komen hopelijk snel weer terug, mijn arm is zo dun geworden dat het gewoon eng is.

Ben woensdag toch stiekem even op m'n paardje geklommen, hebben zelfs een rondje gedraafd :D met 1 hand :')
voelde me net weer een klein meisje haha.

Volgens de arts mag ik pas in februari/maart weer rijden...
Ben benieuwd wat de fysio er maandag van zegt, het was eigenlijk mijn plan om paard na de kerstvakantie weer mee te nemen naar school.
voor de operatie werd mij nl verteld dat ik er maximaal 4 maanden uit zou liggen en nu blijkt dat opeens 6 maanden te zijn -O-

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:10

Goed gereden Mistid!

Ik groet altijd maar als het programma vlot doorloopt zorg ik er wel voor dat ik vast klaar sta om te groeten zodra de ander klaar is.

Balen Eef, 2 maanden extra is best veel. Was dat gewoon hun fout?

Ismy ik moet ook een nieuwe cap. Heb nu een GPA, twijfel over Samshield of eentje van Jin!

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:30

Ik heb geen idee, voor ik het hem kon vragen had hij me alweer zijn kamer uit gewerkt.
nog eens 2 maanden extra is niet niks idd.. daarom wacht ik maar even af wat de fysio er van zegt!

Samshield heb ik altijd al mooi gevonden, helaas lijk ik op calimero als ik hem op heb haha

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:49

Jeetje dat is balen Eef!

Pantykous, Hoe bevalt de GPA? Ik vind GPA zo duur.. Jin is ook gaaf, waar wil je die kopen?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:43

ismy schreef:
Ik zit te twijfelen tussen een Casco Champ en een samshield. Het is alleen allemaal zo duur.....

Wat balen dat het door een cap 'verpest' wordt Ismy! Daarom heb ik mijn CO na een jaar aan m'n zusje gegeven die normaal 2 maten groter dan mij heeft :+ . Ik heb een Samshield (met 25% korting gekocht) en zou daar dus ook absoluut voor gaan! Die binnenvoering kan je wisselen en wassen. Ding is z'n geld meer dan waar. Heb de mijne zelf opgepimpt met een folie, voor €225 en €4 aan folie ofzo heb ik een Samshield 'krokolederen topping' :+ . Volgens mij heeft Divoza weer korting. En anders eerst even een maandverbandje voor in je CO en wachten op de korting, in december hebben ze zo'n beetje doorlopend 25%. Wilde nog ff kleppen maar er hoefden nog maar 8 voor mij dus moest ff aanpoten :+

Foei Eef! Luisteren naar de dokter (of fysio, want die zie je na een tijdje vaker). Wel fijn dat je al weer wat meer kunt doen!

Dankjewel allemaal :D 1e wedstrijd na het crossseizoen was hopeloos, maar de andere 2 gingen wel goed.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:54

Ja het is best wel balen zo Mistid. Het gaat dan op een gegeven moment echt niet meer. Heb tijden allemaal wc papier etc in mijn cap gepropt maar het is niet echt een oplossing als een cap gewoon niet past. In Assen ben ik tegen de deurpost opgeknald omdat ik was vergeten te bukken omdat ik op een groot paard rijd, daar is de cap ook aardig van beschadigd. Einde verhaal voor mijn CO gewoon.

wat goed dat je het zegt, dat overtuigd mij dan toch om een Samshield te nemen. Hoorde ook dat de binnenkom makkelijk te vervangen is na een val? Hoe zit dat? Verhelpt Divoza dat voor een kleine prijs? Volgens mij heeft Divoza helaas nu geen korting.. Ik heb morgen nog wedstrijd dus ik heb niet zoveel geduld meer om te wachten op korting.. Erg jammer.

Beschadigd Samshield niet snel? Blijft lang mooi? train je er ook gewoon mee? Hoe heb je jou Samshield gepimpt met folie? Het klinkt ontzettend cool :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:08

Ja dat schijnt van wel dat de binnenschaal te vervangen is door Samshield, maar daar heb ik geen idee van of dat alleen bij de custom modellen is of bij alle modellen. Heb er geen ervaring mee want ben er nog nooit mee op m'n hoofd gedonderd dus me er nog niet in verdiept :Y)

Ik rijd er altijd mee, behalve op cross en crosstraining omdat ik dan een crosshelm op heb. Blijft supermooi, af en toe even de matte laag ontvetten met remreiniger oid want met een nat doekje laat strepen achter. Ik bewaar de mijne altijd in het tasje wat er bij zit en verder buk ik op tijd, heb er nog amper beschadigingen op.

Dit is het resultaat van de folie, had carwrapfolie gebruikt.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... a6863c8515
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=551586C9
Op de tweede foto is hij heel smerig, toen had ik hem net gefolied en nog niet weer ontvet. Folie kan er ook zo weer af.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:29

Cool Mirthe! Hoe heb je jou cap dan gefolied? Sorry ik ben heel slecht in dit soort dingen. :P

Rijden door de regen kan de cap wel tegen dan? remreiniger, waar haal je dat? Ook te koop bij de action? Wist niet dat je dat voor een cap kon gebruiken :+

Ik zal even vragen aan de Divoza of dat ook kan bij het classic model. Dat zou voor mij dan wel een reden zijn om die cap te kopen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:37

Met 4 handen en een fohn! Was echt een hell want ik ben aan de verkeerde kant begonnen, had van het brede stuk naar het smalle stuk gemoeten maar ik heb het net andersom gedaan. Beginnersfoutje :D had een startpakketje bijbesteld met een rakel en een mesje. Je moet het er heel strak overheen trekken en bij de bolling van de cap moet je de folie warmfohnen zodat het een beetje rekt. Luchtbelletjes moet je met de rakel naar de buitenkant wrijven. Is best een werkje, ik dacht het zo even te doen :P Ik heb nog zwarte kroko folie, mat bruin en parelmoer helderblauw :+
Ja het water glijdt er zo af! Allesreiniger ofzo zal ook wel werken hoor, maar dat had ik niet voor handen :') . Remreiniger kan je iig halen bij Rijpma, naast de paardendrogist.

De cap is echt onwijs licht en ventileert heel goed! Voor mij geen ander weer. Had een tijdje terug een CO erbij gekocht maar heb die maar 3x ofzo opgehad, bloedheet. Toen ik een nieuw jasje had gekocht heb ik de CO dus maar weer verkocht :+ .

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:47

Wat grappig mirthe! En gefeliciteerd met je prijs!

Eef doe kalm aan! Anders duurt het nog langer.. ?!

Ik zweer bij mijn samshield. Ik kan met mijn rare voorhoofd bijna geen andere op zonder hoofdpijn te krijgen. Kussens lekker wassen. Alleen is mijn stofje is wat mat geworden. Ben toevallig net aan het opzoeken hoe ik die weer mooi zwart krijg.

Ik train altijd met samshield. Behalve cross/trainingen, dat doe ik altijd met cross cap.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:38

Vind de Jin en shamshield wel erg mooi, maar vind ze gewoon echt te duur. Heb nu al een aantal jaren caps van Busse. Die vind ik erg fijn zitten. Valt mij op dat veel
caps vanaf maat 53 zijn. Beetje balen. Ga nu bij divoza voor een andere cap kijken. Zoek een blauwe. Ben benieuwt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:01

Heb je zo'n klein koppie dan? Ik heb 57 geloof ik.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:05

Ik zag pas een leuke cap voor normaal geld (onder de 100 euro) maar weet niet meer wat voor 1. Als ik hem tegenkom dan zal ik even aan je denken Lithya!

Ik zit in 'dilemma'. Volgende week woensdag of donderdag op concours :') in het weekend is er niet echt wat geloof ik en moet zaterdagavond al vroeg in de avond ergens zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:29

Ik ben heel erg, ik rij met caps van de decathlon hahaha.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:32

Thanks voor de tips over het groeten!
Stel ze roepen om startnummer 63, naam met paard blablabla, dan groet je nog steeds door jezelf voor te stellen of hou je het dan bij een knikje?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:01

Heb maat 52. Wil graag een blauwe maar dat lijkt helemaal mision impossible

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:51

Hier ook iemand met een klein hoofd, voor mij zijn de harry's horse caps echt een uitvinding, die passen tenminste!

Mijn concours in Tolbert ging nog minder :+ Ik ben niet verder gekomen dan het wassen van de paarden woensdagmorgen en het opgeven. Zat uiteindelijk weer eens tot 9 uur 's avonds op het werk vast in Amsterdam, jammer dan. Had al maand geen concours kunnen rijden door een giga-hoeveelheid avond/nachtdiensten en nu dus weer mislukt. Over twee weken maar een nieuwe poging :o Ik zat nog te kijken voor volgende week, maar moet de vrachtwagen nog naar de garage brengen dus dat zal wel niet lukken. Waar is donderdag concours Mirthe?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:52

Jammer Gomir! Miste je al gisteren... Donderdag is Bronneger, met een middag en avondprogramma (en prijzengeld :o )