[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:40

PB terug.
(en ik ben gelijk mijn bed in want ik moet morgenochtend om 5 uur mijn hengst gaan wassen)

ambre

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:33

O,dat is wel heel toevallig jury en urielle!
Ik hoop dat het na de pb allemaal duidelijker is geworden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 05:34

Op sommige punten wel, ben blij dat jury ook nog rijtechnische toelichting gegeven heeft, op andere punten (zoals het scheren) : let's agree to disagree.
Maar ik ga nu een hengst uitspoelen en (nog half in wintervacht :)) ) droog föhnen want nu zal de Biotex wel ingetrokken zijn.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 09:30

Was jij je paard met biotex? Wat apart! Schimmels deden wij altijd gewoon met zilvershampoo!

Succes straks!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:42

Ja, ik doe het grote vuil zeg maar met Biotex en als hij wit is nog eens zilvershampoo erop voor het blauwe gloedje erover. Helaas had hij op de trailer zijn achterbenen vol gesch....... dus kon ik alsnog met talkpoeder aan de gang om het nog een beetje te camoufleren. Wat zijn paarden toch viezerikken soms!
Heb wel fijn gereden, punten klopten met hoe ver we nu staan vind ik, 170 en 172, we horen in de klasse thuis maar het is nog niet goed genoeg om door te gaan naar het M2. En dat klopt want we zijn pas net begonnen :)) Wel jammer dat de eerste baan een absoluut moeras was, de paarden kregen hun benen bijna niet uit de prut getrokken := en de tweede baan was mooi droog maar wel wat hard en het paard net voor ons had precies op X staan plassen dus dat was steeds er net naast of een sprong erover. Die kop toen ik moest halthouden op X, ik lag echt strijk om hem.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:34

Balen dat het modderpoel was.

Overigens doe ik ook biotex bij Sjol haar giga staart, anders niet schoon te krijgen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:09

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:19

Fijne pasen allemaal....

ik heb gister mijn eerste cross ooit gereden, weliswaar oefencross, maar toch..... foutloos rond en 27ste van de 91 ruiters *\o/*

Afbeelding

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:22

Sjolvir schreef:
Balen dat het modderpoel was.

Overigens doe ik ook biotex bij Sjol haar giga staart, anders niet schoon te krijgen.

Je kunt ook baking soda proberen, dat gebruiken we bij Luca's staart. Half pakje in een emmer, staart erin en laten weken. Schoon ! Werkt echt super en kost geen drol. Daarnaast nog te gebruiken voor heel veel andere dingen (je kunt ermee koken, maar ook badkamer schoonmaken,etc. heel raar, kijk maar op de site). Te bestellen via www.baking-soda.nl

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:23

Oh, gaaf! Super gedaan!
En nu ben je besmet voor het leven en wil je vaker en meer!! (Dat is dan weer een nadeel.. denk ik)

Baking soda ook wel eens gebruikt, moet zeggen heb zo ongeveer alles er al wel op losgelaten en vind
de biotex wel erg fijn eigenlijk.
En gewone soda ook wel (kost ook geen drol)
Probleem is dat Sjol echt giga giga mega giga staart heeft.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:29

Ken het probleem hoor: probeer een lichte palomino in de winter maar eens schoon te krijgen voor een wedstrijd, zonder warm water op stal. Maar voor Luc doet Cowboy Magic als shampoo het erg goed en voor de staart dus die baking-soda (maar ook Biotex hoor, we blijven zoeken :D ). Laatste keer wel 2 keer een 8 voor verzorging, dus spulletjes werken wel. Maar ons vorige paard was een vos: hup staart in een emmer, spons erover: klaaaaaar...... Zoveel minder werk _/-\o_

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:30

Ik heb 2 flut staartjes en gelukkig ook geen witte meer.
Vandaag witte sokken opgeschoren dus morgen maar beetje werk voor de clinic.

Crossen heb ik vroeger ook gedaan:zoooo leuk!
Maar nu poep ik al in mijn broek bij een balkje...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:31

Ik bespaar me in de winter de moeite als ik geen wedstrijden heb, hier ook modderen met koud water emmertjes buiten.
Als je warm wilt hebben kan wel, moet je in de melkstal gaan jatten.
Maar staart droogt op een warme dag al heel slecht (kost bij kans een dag!), dus wil ik het de pony in de winter niet aandoen om die staart te wassen, droogt dan echt niet.

Gelukkig donkere staart en niet zoals die van jou een palomino.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:36

Mazzelaar :D Buiten wedstrijden (en een enkele fotomeeting om) is hij ook meestal zo:

Afbeelding

... alleen even voor de staart hè :D We kunnen het hem echt niet aandoen om dan te gaan staan soppen en boenen. We kunnen dan ook niet wachten tot de M ( geen punten voor verzorging meer). Ok, schoon moet dan wel, maar daar kijken ze dan maar doorheen hoor !

Op dit moment staat hij met mijn jaarling (sinds vandaag weer 24/7) op de wei en ze vindt zijn staart érg lekker. Nu dus maar permanent in een vlecht met van die vieze meuk erin. Daardoor blijft hij wel ietsje schoner (maar ook een stuk dunner helaas :( )
Laatst bijgewerkt door Netje op 20-04-14 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:36

Ik ben niet zo van het wassen en al helemaal niet in de winter.... gelukkig heb ik nu een hele donkerbruine met een miezer staartje.... beetje spray erin en borstelen maar.

hmmmm geloof niet dat ik al een crossvirus te pakken heb :Y) , het was leuk hoor, maar om t nu vaker te gaan doen.... in de zomer misschien maar weer eens.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:41

Wij zijn ook weer terug van dag 2 IJzerlo. Weer vier eerste plaatsen. Met paardlief 191 en 195 met superpositief commentaar van de jury's. En een 9 voor de middendraf!: "In evenwicht, met veel afdruk, mooie verlenging in frame"
Met Fred eindelijk weer eens een ontspannen proef kunnen rijden, de eerste was nog wat met de rem erop voor mijn gevoel, maar geen foutjes. De tweede proef heel lekker gereden, maar wat foutjes. Eerste proef 214 punten! en tweede proef 203. Dus we hebben onze verliespunten weggereden! Ook hier mooi commentaar op de coupon: "Zeer tevreden en gehoorzaam paard"
En nog een deken gewonnen voor de beste prestatie van de dag!

Even fotootjes spammen :o :
Met Baida: Afbeelding
Met Fred: Afbeelding

Sjol, wat heb je een leuk nieuw projectje! :D
Saskiaojan, wat gaaf een cross! Deed ie het goed? :)

Wat betreft wassen: Ik heb gelukkig twee bruine paarden met zwarte manen en staart en enkel witte voetjes. Ideaal dus! In de winter heb ik bij paardlief warm water en warmtelampen dus voetjes en staart (en een enkele verdwaalde mestvlek) wil ik dan nog wel wassen. Bij ponylief kan ik alleen maar buiten wassen (wel warm water) dus die moet het in de winter ook met de borstel doen. Scheelt dat hij dan toch geschoren is, dus weinig werk.

Urielle, hoe is je concours gegaan?
SaskiaLucia, hoe heb je gereden?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:46

Netje, daar heeft staartje dezelfde kleur als die van mijn beige!

Staart wassen..
Afbeelding

Lisannee, wauw een 9! netjes hoor! Gefeliciteerd met je punten en je overwinning.
Vind overigens een naam zoals Fred altijd heerlijk voor een paard, is het ook een echte "Fred"?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:49

Gefeliciteerd Lisanne!

Ja Ojan deed het top.... sommige dingen huizenhoog erover, maar goed, we gingen erover! Scheelde wel dat een vriendin achter me reed en telkens riep doorrijden! :')

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:50

Dankjewel!
Nou, eigenlijk heet hij: Ferdinant van de Bodega (Hietveld's Ferdinant als sportnaam), maar in de wandelgangen heet hij Fred. En het ligt er een beetje aan wat je voor idee hebt bij een "echte Fred", maar ik krijg dan gelijk een lichtelijk lomp beeld voor me en dat is hij dan weer niet eigenlijk.

Haha Saskia, soms heb je een beetje steun nodig onderweg. Super toch! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:53

Nee, een Fred is gewoon stoer! Weet niet of jouw Fred stoer is?

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:58

Hij vindt zichzelf vaak heel stoer, maar eigenlijk is het een held op megawitte sokken!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 23:01

Klinkt als een Fred!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 23:16

Haha, dan is het een echte Fred! :)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 23:18

Wat een verhalen weer zeg jeetje ik kan jullie niet bijhouden!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 05:43

Is baking soda weer anders dan gewone soda of hetzelfde? Gewone soda heb ik al vaker geprobeerd maar dat geeft niet het resultaat wat ik wil. Biotex is fijn en met mate -hoeheethetspulmijnhersenenwerkenopdituurechtnogniet! - betadineshampoo ook. Als je dat teveel gebruikt verkleuren ze gelig dus dat wil ik ook weer niet :P
Dev houdt eeuwig en altijd gele knieen, superirritant maar die gaan er gewoon niet af. En ik was hem toch echt veel := Mijn zwarte heb ik weinig waswerk aan verder, ik was hem altijd wel helemaal voor de glans (stof en zand eruit), maar het is niet zo'n 5 keer wassen en nog plekken hahaha. De bruine gaat ook goed. Vroeger had ik een vos zonder witte benen en dat is echt het meest ideale kleurtje, hoef je in feite niet eens vaak te wassen. Maar de tinker, omg, die staart! Muts tilt hem niet op en plast en mest dus gewoon lekker haar staart vol en die staart is zo vreselijk dik, het is prachtig maar wat een crime om te wassen!
Saskia wat leuk en ook een mooie foto aan over gehouden! Ik ben net bezig met me over mijn springangst heen te zetten. Van de winter een keer een oefenparcours van 50 gereden, wat nergens op sloeg hahaha. Ik las iets over veel te hoog erover?
Afbeelding

Lisanne gefeliciteerd en ook met je mooie commentaar. Jullie zijn dus weer op de goede weg!
Kort verslagje van het concours had ik ergens hierboven al getypt.

Nu zit ik aan de gebakken eieren :r
Maar zometeen weer weg met mijn zwartje, dit keer een keer hier binnenlands, proberen om provinciaal kampioen te worden (yeah right! maar goed, we zijn geselecteerd dus we gaan er gewoon voor). 24 combinaties to beat.